Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 10 apr 08, 11:06
Endret: 10 apr 08, 11:12
Jeg synes dette er et bra forslag. Dersom bortesupporterne må stille med egne vakter er det lettere å få til en viss indre justis, slik at aksepten for å lage bråk, drive hærverkg og kaste ting på banen blir mindre. Ta for eksempel Sandefjord-VIF i fjor som eksempel - VIF-supporter kaster en halvfull ølboks etter Sandefjords keeper, men blir straks overmannet av andre i Klanen og levert til politiet.

Dersom ett bestemt lag har supportere som det er mye bråk med, er det enklere for forbundet å kreve at dette laget tar ansvar for å unngå bråk, enn at stadig nye hjemmelag skal måtte ta dette ansvaret. Det er klart det medfører ekstrautgifter for klubben, men dette kan kanskje også bidra til å få eventuelle bråkmakere til å tenke seg om en ekstra gang.

Dessuten, dersom et hjemmelag vet at et bestemt motstanderlag har problemfans som krever ekstra vakthold, kan det tenkes at de heller enn å ta denne kostnaden velger å si at "dere får bare 200 billetter" (dersom det ikke er et kvotesystem som i Norge hvor bortelaget har krav på 5% av billettene). Det ville heller ikke være bra.

Diverse forbund rundt i Europa kommer med mye rart, og dette forslaget har negative sider dersom det ikke samtidig stilles rettferdige krav til hjemmelagets sikkerhetsopplegg, men dette er ikke utelukkende et negativt forslag slik jeg ser det.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340