Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 mar 08, 16:09
Endret: 25 mar 08, 16:11
FFK ble overhodet ikke rundspilt. Når jeg har fått kampen litt på avstand, tenker tilbake og ser høydepunktene som ligger ute på demokraten.no, så slår det meg at Moss egentlig skapte veldig lite foruten målene. Det er selvsagt dårlig i seg selv, men målene kommer dels etter store individuelle feil, og dels av fint Moss-spill. Men banespillet er det ingen tvil om at det var FFK som hadde. Det var FFK som klarte å holde ballen i laget i flere trekk og bygge opp flest lange og pene angrep. Men dessverre sviktet det i avslutningene. I første omgang synes jeg Gardar Johannsson og Brian West flere ganger kombinerte fint. For eksempel da Gardar spilte gjennom West alene med keeper, men West ble etter hva jeg kan se feilaktig (eller i hvert fall høyst tvilsomt) avvinket for offside. Eller da West vender rundt og leker med Moss-backen før han løper mot dødlinja og legger inn til Gashi som stupheader over mål. Jeg husker også mange gode kombinasjoner og fine innlegg fra venstresiden med Barsom.

Det er ikke noe vits å svartmale dette.

Til og med Svein Bergström på radioen, som vanligvis er veldig kritisk, mente at FFK spilte mye god fotball, men det var Moss som scoret målene.

Begge straffesparkene var for øvrig helt korrekte, selv om noen dommere nok ikke ville blåst på situasjonen med Gardar Johannsson.

Og til Bjørnen: Jeg kan dessverre ikke innrømme at det var surt å tape denne treningskampen mot Moss. Det vil være det samme som å lyve for min del. Hadde det vært seriekamp eller cupkamp, ja, da hadde det vært surt.

Men for all del, det er altfor svakt å tape med to mål mot et 1. divisjonslag én uke før seriestart. Men det er heller ikke noe poeng i å svartmale situasjonen og gjøre kampen verre enn den var.

Er for øvrig ganske sikker på at Moss vil kjempe om opprykk i år. Jeg håper også de klarer det.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f