Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 28 jan 08, 19:49

Tja, hva er definisjonen av et talent fra din side?


For mitt vedkommende setter jeg ikke Torres (23år), og med 5 hele sesonger bak seg i premiera division. Spilt totalt 214 kamper for Atletico Madrid, hvor under 40 ble spilt i segunda division. (Captain de siste 3 sesongene også?)

Babel: 3 sesonger spilte han i Ajax før han ble kjøpt inn for £11,5mill, 21 år gammel. Selvfølgelig ung spiller, men har vel kommet seg litt lengere enn et talent?

Agger var vel ikke spesielt ung når han ankom klubben, men hadde vel knappe 1 sesong bak seg i Brøndby før han ble kjøpt inn. Talent......tja, alderen sier ikke, mens erfaringen fra a-lagsnivå på høyt nivå sier ja :)

Sissoko ble vel også som Agger kjøpt inn ved 20 års alderen, og hadde 45 kamper for Valencia som erfaring fra høyt nivå. Ser Valencia og spansk fotball som et par hakk høyere enn dansk liga, og er derfor en større prestasjon i tidlig alder å få slikt antall med kamper.

Reina som talent? Gutten/mannen hadde ca 140 kamper i spansk premiera, med både Barcelona og Valencia. Kom til klubben som 23åring, og med 4 sesonger bak seg i spansk fotball........

Talenter slik jeg ser det:
Unge spillere, som har meget lite erfaring (kanskje ingenting) på et a-nivå som holder internasjonalt standard. Gjerne spillere fra 15-17år gamle, som (med disse klubben vi snakker om, og som gjerne har de beste) spiller på u-18, u-19, eller u-20 landslag.

I morgen møtes Liverpool og Arsenal i FA YOUTH CUP, og ut ifra lagoppstillinger av det jeg har hørt (veit ikke om det stemmer), stiller Pool med 6 i startoppstillingen som er kjøpt inn nå i sommer. Og ja, jeg frykter at dere vinner :)


Veit ikke antallet av unge spillere som er kjøpt inn de siste sesongene på deres youth team, eller evt b-laget (hvor de eldste talente gjerne spiller), som er hentet inn iløpet av 2-3 år, men det har sikkert du mer kontroll på enn meg.

Jeg snakker ikke om spillere som blir hentet inn i ung alder for £7mill eller noe, men snakker om talenter på 15-16 år som om år, aldri har fått sjansen og som forsvinner fra klubben i det stille. Det er her jeg setter spørsmålstegn med Benitez og hans satsning, kontra spillere som får sjansen. Det er her jeg stiller spørsmålstegn med Benitez, siden han henter inn store talenter i en slik aldersgruppe....men det er lang tid siden jeg har følt noen har slått til, eller fått sjansen høyere opp enn b-nivået.
Greit, man kan si de ikke ble gode nok, men det er jo rart at dere på så lang tid (og spesielt med så gode academy lag dere har hatt de siste årene) aldri får spillerene det lille hakket opp. Er det da treningsmetodene som stopper utviklingen?

Er Rooney, Ronaldo,  eller for den saks skyld Fabregas et talent for deg? Jeg ser disse som unge spillere, men de er for lengst etablerte på høyt nivå. Vil aldri sette de inn i en base med talenter.

Apropo det med sqaud players, det jeg mente var:
Det virker som om planen til Benitez er å ha en stabil og sterk tropp, men det er altfor mange spillere som  er "helt greie" men ikke gode nok for å være fast i et lag som kjemper om gullet. Istedenfor å ha 10 slike, hvorfor ikke ha 7stk og heller ha 3 talenter som får prøve seg de kampene? (Kanskje man også da kunne valgt 1 klassespiller til inn i startoppstillingen?)
Mixen av klassespillere, squad players, og talenter er ganske forskjellig om du ser på f.eks Liverpool, Utd,  og Arsenal.

Uansett, håper du forstår noe av det jeg skriver. Setter pris på en god diskusjon :)






 

 

 

---------------------------

Victoria Concordia Crescit


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f