Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 26 jan 08, 19:39
Endret: 26 jan 08, 19:43

Har ikke så meget god tid til å svare fyldig på dine spørsmål, men skal svare raskt og så grundig jeg kan.
Liverpool har hentet flere store talenter (on noen mindre kjente) rundt omkring i verden de siste sesongene, og da tenker jeg ikke nødvendigvis spillere som har allerede prestert å fått seg ett annerkjennde navn i fotballverdenen.

Kan nevne:
Hobbs (spilt et par kamper?), Alex Cooper, Mikel San Jose, Charles Itandje, Leto, Lucas Leiva (spilt litt), Gary Mackay Steven, Mihaylov er vel bare noen som har kommet denne sesongen om jeg ikke tar feil, og slik har det vel vært NOEN sesonger?

Jeg mener bestemt (har ikke noen tall) at Pool har hentet mange spillere i flere år, og samtidig forsvinner det mange ut fra klubben hvert år også. Der trenger vi ikke bare snakke om disse talentene, men også a-lagspillere som skal kjempe om plassen på laget fra første stund (eller squad players)
Det gir jo ikke noe stabilitet i troppen, om det kommer 6-8 inn og 6-8 ut hver eneste sommer? (dette er bare et tall, for å vise tankegangen)
Denne sommeren: Babel, Torres, Benayoun, Voronin, og nå Skrtel som er spillere med til dels god erfaring og som skal inn å kjempe om en plass. Når man da sender ut en 6-8 spillere, så gir det troppen store endringer noe som oftest fører til mindre samhandling på banen siden noen trenger tid til å tilvenne seg spillestil, kultur, kjemi mellom spillere (stole på sin makker ut ifra spillestil og arbeidsoppgaver)
Det er jo ikke første sommeren med Benitez at det skjer mye på innfronten, og motsatt?

Sist sesong: Bl.a Pennant, Aurelio, Bellamy, og Kuyt som jeg kommer på og som var etablerte spillere. Her har jeg ikke noe stats på talentfronten, men en kamerat av meg som er Pool supporter har sagt at klubben har hentet inn en drøss av talenter i flere år mens det skjer ikke noe videre. Hvor mange talenter de siste 3 sesongene, har fått tillitt og spilletid til å vokse seg inn som en etablert spiller i laget Liverpool?
Kan dette skyldes at Benitez ikke:
a) Føler de er gode nok
b) Kanskje ikke har en skikkelig plan med talentene
c) At han heller satser på spillere med erfaring, men kanskje litt for mange squad players i kvalitet (da tenker jeg på Voronin, Benayoun, Pennant, Kuyt, Crouch, Bellamy, osv)
Dette er spillere som jeg mener ikke er gode nok for et lag som kjemper seriøst om ligagullet, men der kan folk ha forskjellige meninger. Ville tro at en mer kombinasjon med talenter som kunne utvikle seg til å bli en spiller på øverste nivå, enn bare ordinære spillere ville gitt resultater på sikt.

Som sagt, jeg mener at Benitez ikke er dyktig nok til å bruke de enorme midlene han har brukt, til å få noe bedre resultater i PL. Sier ikke at han er dårlig, men managere er vel som spillere...noen er i ypperste nivå, mens andre er gode?
Det virker som kortsiktige løsninger med mye av spillerkjøpene, og det skjer jo stadig at spilleren(e) forlater klubben etter 1-2 sesonger. Det virker som om det å komme seg opp fra reservenivået (der som oftest talentene spiller for å bli matchet best) ikke har noen stor sjanse til å komme seg inn i laget, siden det virker som om Benitez ikke har en slik filosofi/plan. Sist spiller som jeg kommer på var vel Mellor, som ble hauset opp...men som var egentlig en tykkere og latere utgave enn Owen/Fowler men det var vel før Benitez sin tid.


Nå har ikke jeg så god kontroll på klubben Liverpool, så du har nok mye mer fakta å komme med, enn mine tanker og meninger ut ifra det jeg leser og hører av supportere.
Mulig jeg er helt på viddene :)


 Ut ifra det inntrykket jeg sitter med, er det ofte slik at talentene aldri lykkes med å ta steget opp (eller får sjansen). Da kan man stille spørsmålstegn om det er noen plan bak denne formen for ustabilitet i stallen.
Bare et raskt eksempel: Paletta var jo en spiller som var svært ettertraktet, og som ble kjøpt inn for £1.5-2.5mill....det tok vel 1 år før han forsvant fra klubben. Hvorfor? Fikk han egentlig nok sjanser?

Uansett, artig å diskutere på en saklig måte med andre lags supporter. Man får innsikt, læring med "andre øyne" på hva man selv opplever  og mener på enkelte områder med andre lags klubber.


---------------------------

Victoria Concordia Crescit


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f