Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 jan 08, 14:26
Endret: 26 jan 08, 14:36
Velkommen til forumet, Gooner. Og takk for et saklig innlegg, selv om jeg ikke er enig i alt du skriver.
Opprinnelig postet av Gooner
Hva hadde dere egentlig forventet?
At de nye eierne skulle opptre hakket mer ydmykt, holdt seg til løftene de tidligere har gitt og ikke forsøkt å undergrave Rafas integritet.

Opprinnelig postet av Gooner
Synes det er litt små-naivt å tro at utenlandske eiere/oppkjøpere med ingen som helst relasjon til klubben, (før oppkjøp) skulle sette klubben foran et økonomisk "gevinst" på oppkjøpet.
Våkn opp!
Det kan jeg til en viss grad være enig i.

Opprinnelig postet av Gooner
Liverpool har gjennom flere år satset tungt på transfermarkedet, men har de egentlig nærmet seg de aller beste?
Nei.

Opprinnelig postet av Gooner
Rublene reddet chelsea fra å være en liten klubb (historisk med tanke på pokaler, og ikke minst med tilskuermengden de hadde på hjemmebane i 80 og nesten hele 90 tallet), til å bli en klubb som kjempet (og desverre vant) pokaler. Om det var en bragd eller ikke med over £200 mill i spillerkjøp, tar jeg ikke i en diskusjon her og nå.
Uten tvil.

Opprinnelig postet av Gooner
Det jeg vil frem til er følgende:
Pool har satset MYE de siste sesongene på spillerkjøp, men har de kommet nærmere en pokal i PL?
Har de mange talentene de har kjøpt inn, fått noen betydning....eller, har det egentlig vært bare for å sikre seg disse talentene?
Hvilke talenter er det du snakker om her? Jeg skal ikke være bombastisk, men vil påstå at de fleste spillerene LFC har hentet inn de siste sesongene, Arbeloa, Aurelio, Reina, Torres, Kuyt, Benayoun, Voronin, alle var toneangivende spillere for sine respektive lag da de ble kjøpt. De har blitt hentet mye skrømt de siste åra, uten tvil. Jeg husker med gru det franske "supertalentet" Le Tallac, som kjapt ble sendt tilbake der han kom fra. Men jeg tror ikke Liverpool har vært noe verre enn andre storklubber til å hente unge spillere.

Opprinnelig postet av Gooner
Jeg leser og hører at Benitez ønsker mer (krever??) penger til kjøp, for at han selv mener at der nøkkelen er for at Pool skal virkelig være med å seriøst kjempe om gullet.
Ja, han ønsker bl.a. å kjøpe Javier Mascherano, men Hicks og Gillett har tidligere sagt at noen må selges før det blir aktuelt å kjøpe noen nye. Med den nye refinaniseringsløsningen ser det derimot ut til at ting ordner seg.

Opprinnelig postet av Gooner
Mitt spørsmål: Hvor går grensen?

Det er det evige spørsmålet som alle stiller seg men ingen har noe svar på. Faktum er dessverre at for å henge med i toppen av europeisk fotball er man avhengig av en nærmest utømmelig bankkonto.

Opprinnelig postet av Gooner
Han har de siste årene brukt mer enn nok midler på spillerkjøp, men fortsatt er dere utenfor liga"racet" i januar. Kanskje på tide å sette litt spørsmålstegn på om han er dyktig nok (og ja, jeg veit at dere lever på en cl pokal enda) men det er jo fortsatt flere hakk frem til de antatt beste i hjemlig liga. Og, alle de talentene klubben har hentet inn de siste årene, for meg virker det ikke som om det er noen plan med de. Mulig jeg tar feil, men flere av mine kamerater som er ihugga pool-supportere deler samme syn som meg i det tilfellet........

At Rafa har brukt mye på spillerkjøp er det liten tvil om. Om det er nok kommer derimot an på øynene som ser. Ja, vi vinner ikke serien i år. Til det er Arsenal og Man U for sterke. Det er bare å innse at årets tropp ikke er god eller stabil nok, men at det er flere hakk opp er jeg ikke enig i. LFC har fortsatt en liten vei å gå før de blir en gullkandidat, men i min lille patriotiske verden tror jeg ikke den veien er så lang. At det ikke er noe plan i spillerinnkjøpene er jeg ikke enig i. Og jeg lurer som sagt hvem de talentene er som du stadig viser til.

Opprinnelig postet av Gooner
Jeg har ikke noe hat-forhold til Pool, klubbene har i for seg en meget god relasjon (spesielt etter Hillsborough tragedien, hvor Arsenal nektet sammen med Pool å spille kamp rett etter tragedien...og dette mot FA sine meninger/krav. Men to sterke klubber kan stå imot FA når de mener de har en god sak :) )
Ønsker bare å være med i en seriøs debatt, og ikke slenge dritt.

Hyggelig å høre, alltid gøy med en god debatt.

Justice for the 96.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f