Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 nov 07, 10:53
Opprinnelig postet av Easterndrilling

Jeg tipper innlegget til Bjørkøy kun er en spe start og så vidt toucher overflaten av den underliggende konklikten.

Innlegget til Bjørkøy? Har han spilt fotball?

Hva er det som får deg til å konkludere med at det er en "underliggende konflikt" i klubben? I en klubb som FFK, der så mange mener så mye, er det helt naturlig at det vil være uenighet om måloppnåelse, veien videre og også enkeltspilleres rolle.

Men det er klart at det har vært uforholdsmessig mye negativt om klubben i media, der Morgan-saken må ta "æren" for mesteparten. Elendig journalistikk og personer som synes å ikke ønske klubbens beste (jmf. saken om aksjene) har også gitt rom for å tro at det er et skyhøyt konfliktnivå.

Jeg er på ingen måte sikker på at FFKs ledelse, trenerapparat og spillergruppe opplever det på samme måte.

Vi fikk ny trener ganske nær sesongstart ifjor og Grönhagen har gitt tydelig uttrykk for at situasjonen i klubben var elendig når han kom. Det han har oppnådd i sesongen har kanskje ikke gjort ham fortjent til en statue i gågata, men vi har gjort en god innsats i serien - bedre enn noen sesonger tidligere.

Nå vil Grönhagen bruke ukene til å samtale med spillerne, hente opp en junior til A-stallen, og forberede neste års sesong. Han har vært klar på at han ikke var spesielt imponert over spillernes fysiske nivå før sesongstart ifjor og han vil også ha tid til å samkjøre og fin-tune hvordan han ønsker FFK skal spille fotball.  Nær sagt selvsagt vil det være noen som vil mislike dette og også gå ut i media med det - og forsterke inntrykket av en klubb i konflikt.

FFKs administrasjon har rekordtidlig sikret seg en hovedsponsor for to år (de siste åra har vært preget av kortsiktige signeringer år for år), stadion er på plass og fasilitetene vil forbedres, Terje H har kjøpt stadionnavnet og vi vet at FFK er i gang med å forsterke laget foran neste år.

Klubben har også valgt å ikke fornye flere spilleres kontrakter og vi vil nok se enkelte spillere forlate FFK - til fordel/ulempe for nye klubber.

For mange, meg inkludert, har sesongen vært mindre spennende enn ifjor - først og fremst fordi vi faktisk har fått bedre sportslige resultater i serien og dermed ikke vært involvert i en slitsom nedrykksstrid, men også fordi vi forsvant ut av cup`en raskere enn forventet.

I år var vi 8 poeng unna 4. plass og 9 poeng over nedrykksplassen. Ifjor var vi 12 poeng unna 4. plass og 3 poeng unna nedrykksplassen.

Så... Du kan si at vi har skyggelapper, har lavt nivå, osv, men vi er nå engang supportere... Og som supporter er vi i vår fulle rett til å se oss sveiseblinde på hva vi enn måtte ønske - om det er å forgude en middelmådig spiller eller trener, å se seg blind på resultater eller fravær av resultater, osv, er irrelevant. Det jeg håper og ønsker er at vi ikke leter etter og kunstig skaper konflikter bare fordi vi selv har på skyggelapper.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f