Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 okt 07, 19:06
Opprinnelig postet av Shadar
Er det like aktuelt å leie ut til Moss, evt hvorfor ikke? Hvis nei; Ville utleieforholdet til sparta forandret seg (gitt at de hadde berget plassen) pga sammenslåingen av sarpsborgfotballen, økte ambisjoner og ny optimisme? Det  jeg mener med det er at Sarpsborg fotball kanskje ville nærmet seg Moss rent sportslig og FFK konkurransemessig. Kanksje vi ikke ville fått leid ut til dem allikevel?

Ikke en påstand dette Costanza, men mer et spørsmål..


Selvfølgelig er det mulig å både leie ut og selge spillere til Moss, men med Sparta i 1. divisjon ville man ikke bare hatt én, men to klubber i geografisk nærhet som FFK (og Sparta/Moss) kunne dratt nytte av. Dessuten har det vist seg at FFK de siste to årene har hatt et tettere forhold med Sparta angående spillerutveksling enn Moss. Én årsak til det er nok at Sparta har vært en klubb som har kjempet på nedre halvdel av tabellen, mens Moss har siktet høyere. Kanskje ville sammenslåingen i Sarpsborg gjort at de ville hevet ambisjonsnivået, men det tror jeg bare ville vært positivt for forholdet mellom FFK/Sparta. Det er en kjensgjerning at en god del av spillerne FFK har ønsket å låne bort eller selge til Sparta, og som Sparta har vært interessert i, har vært lunken til en overgang fordi Sparta ikke har vært attraktivt nok. Dette gjaldt til og med spillere som Michael Røn, Tamas Szekeres og Martin Wiig før han til slutt ombestemte seg. Sparta var som et bunnlag i 1. divisjon verken sportslig eller økonomisk interessant nok for disse spillerne. Nå som klubben er i 2. divisjon, samme nivå som FFK 2, så blir det enda vanskeligere å få til et slikt uformelt samarbeid. Og det er synd.

Men jeg ser poenget med at lag i 1. divisjon som har ambisjoner om å rykke opp kanskje ikke vil være like postivt innstilt til å leie reservelagsspillere fra Tippeliga-lag.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f