Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 okt 07, 11:05
Opprinnelig postet av Kent
En funskjon som gir mulighet til å rate innlegg (0-5) ville vært ett skritt i riktig retning.


Det har vært prøvd her før, og fungerer neppe noe bedre hvis det blir gjeninnført enn det det gjorde forrige gang (= veldig dårlig).

Opprinnelig postet av Kent
Ratingen for antall inlegg burde derimot vurderes å tas bort slik at man oppfordrer til kvalitet og ikke kvantitet.


Jeg er delvis enig i at ratingen for antall innlegg ikke har så veldig mye for seg. En del av "veteranene" på forumet har naturlig nok opparbeida seg mange "fotballer" etter mange gjennomtenkte innlegg, men det kan iblant virke som om det er en del som sitter og pøser ut dritt i håp om å bli "Landslagsspiller" fortest mulig. Men hvem skal vurdere KVALITET? De ubetalte og allerede overarbeida moderatorene her trur jeg ikke er interessert i å gjøre det, med mindre vi betaler lønna deres. Og skulle det kobles til en sånn rating-ordning som nevnt over, så må en huske på at det til en stor grad vil være de samme personene som pøser ut drittinnlegg som vil sitte og rate andres (og egne, sikkert) innlegg. Det blir "litt" fjortis...

Opprinnelig postet av Kent
Jeg synes også alder på brukeren burde vises og være obligatorisk uten at jeg vet hva datatilsynet sier om det.


Apropos fjortis?  Det burde vel ikke være noe problem for Datatilsynet, ettersom en er anonym her hvis en ikke velger å ikke være det, og alderen dermed uansett ikke kobles til noe navn. Dessuten står det allerede alder på alles profiler her - det er bare å trykke på brukernavnet og se. Men det er uansett lite poeng i noe sånt, for: a) sjøl om en selvfølgelig kan trekke visse slutninger om modenhetsnivå ut fra alderen, så stemmer det langt fra alltid. Det finnes mange smarte og reflekterte 15-åringer, og fryktelig mange dustete og umodne 35-åringer. b) Det er ikke noe problem å ljuge på alderen her...

Opprinnelig postet av Kent
All rykter som ikke har linker eller referanser burde forbys og fjernes! "Jeg har hørt rykter om at...." og "En kamerat av meg har hørt at...." er bare forsøpling etter mitt syn.


Det kan iblant være nødvendig/ønskelig/interessant å kunne presentere rykter/informasjon uten å røpe kildene.

Opprinnelig postet av Kent
En knallhard innkjøringsfase med lav terskel for sletting og utestengelser vil være god medisin for å endre kulturen.



Her er jeg mer enig.  Uansett, problemet med "kulturen" her på forumet, sånn jeg ser det, har mest med folkeskikk og saklighet å gjøre. Folk må naturligvis få lov til å være uenige om ting, og det må til og med være lov å være dum. Det som jeg personlig blir mest lei av iblan her, er drittslenging, krangling og mangel på respekt for hverandre. Først og fremst DER bør terskelen etter min mening være lav for "gule og røde kort". Kanskje bør det også vises at brukere har fått en advarsel? Eller i hvert fall etter to... og så er det på huet og ræva ut ved tredje forseelse, for eksempel?

---------------------------

Svensk magi!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f