Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 25 sep 07, 15:52
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Lysten er borte her også....

Det er fryktelig å lese inne på dette forumet om dagen. Jeg har absolutt ingenting med plankehaugen å gjøre, jeg er ikke medlem i Fredrikstad Fotballklubb, jeg er bare en alminnelig fotballintressert supporter. Og det jeg ser her inne tar motet fra en person som forsøker å se det positive i folk.

Det skumleste er folk som synes det er helt ok at klubb og supporterforening arrogant utøver sin makt overfor enkeltpersoner. Arrogant fordi de ikke får en mulighet til å uttale seg eller forsvare seg før de får utdelt sin straff. Arrogant fordi straffeutmålingen er helt hinsides fornuft og presedens. Arrogant fordi klubben baserer sin dom ut ifra supporterforeningens tolkning.

Jeg mener at prosessene som er ført mot de utestengte er et mye større og betent problem de enn de bagatellmessige regelbruddene som lå til grunn.

Når man bruker argumenter som "regler er regler", "den som er med på leken får tåle steken" og "de har ikke blitt utstengt uten en god grunn", så virker det for meg svært lite gjennomtenkt. Det er denne typen argumenter som åpner for totalitære styreformer, og ikke for et samfunn hvor enkeltmenneskers frihet er det viktigste. Har ingen her fulgt med i historietimene?

Utestengelsene er ren symbolpolitikk, og bidrar lite eller ingenting til svar til formålet: Enkeltpersoners sikkerhet når går på FFK-kamp. Det er symbolpolitikk på lik linje med forbudet mot å ta med seg væske gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. Du får ikke ta med deg en plastflaske med vann, men det er fullt lovlig å kjøpe og ta med seg nok brennevin og såpe til å napalm-brenne alle passasjerene. Altså et tiltak som ikke bedrer sikkerheten, og isteden flytter fokus fra viktigere og mer nyttige tiltak.

Hvis plankehaugen og FFK var virkelig opptatt av supporterenes sikkerhet, hvorfor er det ingen som passer på at alle har på seg sikkerhetsbelte på de utallige bussene? Hvorfor står folk i bussene, klare til å bli kasta gjennom vinduet i en ulykke? Har plankehaugen en hjertestarter klar til den dagen en supporter segner om med hjertestans? Hvorfor er det ikke rekkverk trappene i inngangene på stadion?
Dette er tiltak som virkelig kan redde liv, men hva gjør FFK og PH? De slår ned på bruk av fyrverkeri med en hundredel av kraften til de rakettene fulle familiefedre trakterer i store folkemengder hver nyttårsaften.

At det ikke er "noe koselig på tur lenger" er jo et helt håpløst argument. Hva er å kose seg da? Ulf-Berg-kos? Zoran-koz? Jultre-kos? Ultras-kos? Det endte jo opp med at noen bestemte hva kos var og de som ikke passa inn måtte ut. Kasta ut på grunn av mangel på kos? Hva blir det neste? Bustete hår?  Dårlig ånde?

Nei, jeg gjør som flere andre her inne. Jeg tar meg en pause og kommer tilbake når det er fokus på fotball og FFK...

Det her var noe av det beste og morsomste jeg har lest her inne på nettet. Du er utrolig god til å skrive og poengene kom på rekke og rad. Du hadde en fin saklighet ispedd med en lunefull humor.

Det var mange kloke ord!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340