Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 sep 07, 18:33
Det spørs hvem man skal ta mest hensyn til.

For norsk fotball, toppklubbene og landets talenter så er det en klar fordel at de får en best mulig utviklingsarena når de spiller kamper. Jeg er ganske sikker på at de har mye bedre av å konkurrere i 2. divisjon enn i en kjip reserveligsserie.

Men samtidig kan jeg forstå frustrasjonen til lag i 2. divisjon som føler at andrelagene de møter stiller med veldig forskjellig mannskap fra kamp til kamp. Det er jo ikke så fryktelig lenge siden vi var i den situasjonen selv med FFK.

Jeg er usikker, men tror nok jeg foretrekker den ordningen vi har nå fremfor en reservelagsserie som jeg tror vil senke nivået og være uheldig for toppklubbenes reservespillere og talenter. Et annet spørsmål er jo om dette forslag i såfall bare skal gjelde Tippeligaen, og hvordan det skal løses i praksis (opprykk/nedrykk o.l.). Problemet med andrelagene er dessuten like stort nedover i divisjonene, der det også befinner seg tredjelag, men det er vel neppe like realistisk å innføre reservelagsserier i de lavere divisjonene (kostnader).

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340