Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 27 aug 07, 23:11

Sånn generelt må jeg si at jeg er litt skuffet over stemningen hele kampen gjennom i går. Synes ikke det var det vanlige trykket som det har vært tidligere, og det kommer usedvanlig mye surmaga slengkommentarer når det butter litt i mot. Plankehaugen gjør en god jobb uten tvil, men synes resten av tilskuerne har vært så mye bedre før i år. Har vi blitt bortskjemte eller har vi for store forventninger?

Ja vi har et bedre lag enn på så langt tilbake som ikke jeg kan huske vil jeg tro, men har vi plutselig blitt utålmodige og forventer resultater umiddelbart etter å ha signert store navn i sommer, og ikke minst vant cupen i fjor? Jeg forventer at FFK skal bli plasseringsmessig bedre enn i fjor, ja, men jeg har da tålmodighet nok til å ikke tro at vi plutselig skal feie all motstand av banen umiddelbart, og ta den ene bøtta etter den andre. Det tar tid å bygge et topplag! Vi har gjort mange viktige innvesteringer på veien mot å bli nettopp dette, men det vil fortsatt da mer tid.

Jeg reagerer sterkt på all den kritikken som hagler over enkeltspillere, og ikke minst piping på laget når de sliter litt i deler av kamper. Mot Tromsø i går var det i gang igjen. Ramberg var hoggestabbe/syndebukk fra start av og fikk utrolig mye urettmessig kritikk og hjernedøde kommentarer slengt etter seg. Ja, han startet kampen ved å bomme på mål i Tufte-stil men spilte seg stort opp. Hva forventer man egentlig? Han har blitt satt ut av laget etter at klubben har hentet inn bedre spillere og fikk plutselig sjansen i uvant posisjon pga Kvisviks suspensjon. Han startet famlende, og fikk umiddelbart publikum mot seg. Det burde vært FULLSTENDIG motsatt! Vi støtter en hver, særlig de som er inne på laget for å gjøre sitt beste fordi førstevalget på den plassen er ute, og i hvertfall en lokal gutt som Ramberg! Det verste var vel at det ble skreket om hvor udugelig han var og hvor lite han beveget seg, i to situasjoner der først Wehrmann og senere Sjøberg spiller forferdelig dårlige pasninger til ham som han følgelig ikke rekker/klarer å ta i mot. Hvem får skylden for Wehrmanns elendige feilpasning(som det var MANGE av i går igjen)? Jo selvsagt hoggestabben Ramberg. Men så etter å ha spilt seg opp kraftig og til og med hadde en målgivende pasning blir han hyllet av mange av de samme kålhuene som en av banens beste. Det blir bare for dumt. Fotballforståelsen, tålmodigheten og korttidsminnet er totalt fraværende.

Så tilbake til saken. Jeg er helt overbevist om at gutta på laget er skuffet over å se at publikum forsvinner fra stadion både før kampslutt, og i hvertfall med en gang det blåses i fløyta. Ikke positivt det der og de legger selvsagt merke til det. Samme om de har spilt feiende flott fotball og har spilt ut motstanderen eller som i går slitt i land en seier på en dårlig dag så går publikum før de får takket for støtten.

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340