Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 09 aug 07, 23:27
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva er poenget med en slik klausul. Hvorfor skulle dette gjelde bare en av spillerene. Hva skulle Charlton true med hvis FFK ikke fant disse gode nok for TL spill? Nei, da får dere ikke leie dem lenger? Å hva så?



Jeg er enig i at dette virker snodig. Likevel er det er naturlig å anta at Charlton har villet forsikre seg om at ungegutta får tilstrekkelig kamptrening her i Norge, ellers ville det ikke være særlig hensiktsmessig for dem å godkjenne utleieavtalen? Derfor syns jeg det også var interessant å forhøre meg om hva folk her inne hadde hørt ang. avtalen mellom FFK og Charlton.

Det ville jo ikke være særlig hensiktsmessig å leie spillerne ut til en norsk klubb dersom de fikk mindre kamptrening i FFK enn de ville fått på akademiet i Elfenbenskysten? Det er i hvert fall ikke mange kronene de sparer på å leie de ut til FFK framfor å la dem videreutvikle seg der nede. Grunnen til at den engelske klubben har investert i disse spillerne er jo nettopp at de skal utvikle seg og bli en lønnsom investering for dem? Dersom det er noe som helst sannhet i disse ryktene så kan det godt tenkes at denne klausulen gjelder en viss andel spilletid for de to spillerne til sammen. Fofana tar dermed ut hele kvoten.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f