Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 16 jun 07, 22:22

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Jeg forstår heller ikke hvordan f.eks. en spiller som Daniel Nannskog kan spille for Stabæk men absolutt ikke kan tenkes å spille for FFK. Eller hvordan Pelle Nilsson kan spille for Odd, men absolutt ikke FFK. Eller hvordan Hæstad og Strømsatd kan spille for Start men absolutt ikke for FFK. Alle disse spillerne er blant TLs beste på sine plasser, og alle er omtrent på nivå med Martin Andresen.

Poenget er jo at disse spillerne har blitt noe i de klubbene de er nå...

Raio Piirja spiller for FFK, men vil neppe spille for Odd eller Aalesund.

Tarik spiller for FFK, men vil neppe gå til Odd eller Aalesund.

osv

Akkurat som Andresen, Nannskog, osv hvem du nå enn nevnte neppe vil gå til FFK

Hadde Odd i nedrykksdesperasjon bladd opp 15 mill for Piiroja og tilbudt dobbel lønn av det han får i FFK så hadde han gått til Odd på dagen. Det er i alle fall ingenting med det sportslige nivået som er til hinder for det. Det kan være personlige grunner, greit nok, men jeg forsøker å diskutere hvilket sportslig nivå spillerne FFK trenger må være på.

Jeg tror aldri jeg har vært en av de som har undervurdert Martin Andresen eller latt meg rive med av all den uskalige personhetsen han utsettes for av supportere i Norge. Men jeg synes det blir for dumt å erklære MA som så god at det av den grunn er uaktuelt å tenke seg ham, eller spillere på hans nivå, i FFK. Tvert i mot, det akkurat spillere på MAs nivå vi trenger. Hvordan kan spillere på et signifikant lavere nivå forventes å styrke troppen vår? Det begriper jeg ikke.

Nannskog kommer nok ikke til FFK, og Tarik går nok ikke til Stabæk. Jeg kan heller ikke tenke meg at det skjer. Men det er da virkelig ikke det sportslige nivået til verken spillerne eller klubbene som avgjør det. Det er DET som er mitt poeng med Martin Andresen også. Han kommer ikke til FFK, nei, men det er ikke fordi Andresen er en for god spiller og FFK en for dårlig klubb. Jeg blir noe i nærheten av fornærmet på FFKs vegne når det påstås (det argumenteres ikke, det bare påstås) at FFK er en slik bunnklubb(/drittklubb) at de beste spilleren i TL selvsagt ikke er aktuelle for rød/hvit-trøya.

Hadde noen spekulert i at John Anders Riise muligens var aktuell for FFK så hadde jeg vært enig i at det var en meningsløs spekulasjon. Når det gjelder landslagskapteinen vår så forstår jeg det ikke. Forskjellen er tross alt ikke så veldig stor på de beste og de dårligste lagene i TL. MA er ikke så vanvittig mye bedre enn vår egen Bjørkøy.

Hvis ikke FFK skal hente spillere på MAs nivå så forstår jeg heller ikke hvordan noen kan forvente at klart dårligere spillere enn dette kan gå rett inn og forsterke laget. På meg virker dette totalt meningsløst.

Personlig ville jeg uansett heller hatt Wehrman enn Andresen, ettersom vi primært trenger en defensiv midtbanespiller.

Men jeg kan IKKE skjønne hvordan Erik Huseklepp kan være et interessant navn hvis MA (av sportslige grunner) ikke er det. Jeg hadde satt pris på om noen kunne forklare meg det. Hva i all verden skal Huseklepp til FFK for? Vil ikke det med nødvendighet innebære et skritt tilbake for hans del?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f