Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 28 mai 07, 17:11
Endret: 28 mai 07, 17:16

Serien og kuppen er over. Nå gjelder det igjen det som i siste 30 år har vært kun drøm. Det er å komme så langt som mulig ut i Europa. Drømmen er selvfølgelig å spille Europacup kamper i februar. I seg selv så er hver og en Dinamo supporter klar at slikt høres nesten umulig i Champions League men Uefa cuppen er realiteten.  For øyeblikket er det meste av spillerstallen i orden. Det er kun 2-3 navn igjen som det jobbes med og det ser ganske bra ut. Viktigste var vel å beholde landslag trioen som fikk fete tilbud fra Europa. Luka Modric o Vedran Corluka kunne ha blitt solgt i Frankrike og Ttyskland for rundt 45 millioner kroner hver mens Eduardo Da Silva`s siste tilbun kom fra PSV Eidhoven på umulige 96 millioner (12 millioner Euro) .  Gjennomsnits alderen i laget ligger på utrolige 22,5 år. Og det hadde vært enda lavere hadde det ikke vært gor  Vugrinec (33) og Novotny (36). Det er der det største problemet ligger og derfor jobbes det med forsterkninger med internasjonal erfaring. Første spiller som er narmest overgang er Robert Kovac. Den yngste av brødrene er midtstopper og er fast innventar på det kroatiske landslaget. Han har spilt blant annet for Bayer Leverkusen, Bayern München og sist Juventus. Den andre er Dario Simic som har i hele sitt liv spilt og varmet benken på Milan og Inter . I tillegg er han også fast på landlaget. Begge dem to gutta er 34 år. Videre jobbes det med å få tilbake Igor Biscan . De fleste av Dere vet hvem han er og sjansen er stor at han kommer tilbake da begge to bestekammeratene hans er tilbake i Dinamo fra Benfica (Tomo Sokota) og Bayer Leverkusen (Mihael Mikic). 

Det eneste Dinamo trenger igjen er en habil keeper. Dagens første keeper er ikke så verst men det kan bety stor risiko å la en 19-20 åring vare eneste siste skanse i Europa. Derfor jobbes det med å få enten Tomo Butina (Olympiakos) eller Joey Didulica (AZ Alkmar) til klubben. Begger er kroatias landslagskeepere. Altså alt ser bra ut og det er bare o glede seg til høsten. Kan for eksempel nevne også hvor bra Midtbanen er. Av 8 mann som for øyeblikket konkurerer om plassen så er to faste landslagsspillere + 3 u21. Når man plusser på i tilleg to brasser som er klasse for seg selv og vår lille Makelele i form av Mathias Chago fra Kamerun... Ja da ser det faktisk fantastisk ut. Nå har ikke jeg lyst å skryte i himmel dette laget her men jeg tør å postå at hver og en av disse spillere er  minst i samme klasse som f.eks Bent Skammelsrud eller Erik Mykland i sine beste dager. Luka Modric som er bare 21 år er allerede blitt kalt for kroatias nye Prosinecki.

Og til slutt lit tall fra forigge sessong.   Dinamo har spilt 48 kamper av dette endte det med 39 seier 4 uavgjort og 5 tap (2 mot Arsenal, 2 mot Auxere og 1 mot sibenik) Dinamo har skåret 114 mål og sluppet inn 29. Av de 114 så har Eduardo Da Silva putta på 47.

Det var for denne gangen. Grunnen til at jeg skriver dette er at kun på lørdag var det minst 20 mennesker som lurte på hvordan går det med Dinamo og som på en måte har begynt å følge med dem og synes det er greit om jeg skriver noe nytt innimellom.  Skal prøve å holde meg kun for denne tråden fremover slik at det ikke blir for mange Dinamo tråder. Ja og så enda litt info da.... Det er mange som lurte på ang trekninger for Europacuppen da....

Kan ikke huske hva ble det til slutt med FFK og når starter vi i Europa men Dinamo i hvertfall starter som seedet i 2. kvalikken for CHL.  I tredje runda venter det både Arsenal, Milan og alt annet da.... 

Trekningen for 1 og 2 kvalikk runde for CHL og for første kvalikkrunde i Uefa cuppen er satt for

29.6.2007.

17./18.7 og 24./25.7. - kamper 1.kvalikk CHL
19.7. og 2.8 - kamper  1. kvalikk Uefa cuppen
31.7/1.8 og 7./8.8.- kamper 2. kvalikk CHL
3.8. - Trekning for 3. kvalikk CHL og 2. Kvalikk UEFA cuppen
14./15.8. i 28./29.8. - kamper 3. kvalikk CHL
16.8. i 30.8. - kamper 2. kvalikk UEFA Cuppen
30.8. - Trekning puljer CHL
31.8.- Trekning 1 runde UEFA Cuppen

UEFA kan gjøre noen små endringer etterhvert men vanligvis så er det fastsatt slikt det ser ut her.

 

  

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340