Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 15 mai 07, 18:09
Endret: 15 mai 07, 19:52
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Ifølge VG sa Eggen at MA ikke er kompetent til og ha sportselig ansvar.. Derfor trakk han seg.

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Og som jeg har sagt hele tiden Eggen har ikke noe imot en sportslig sjef, men Morgan er ikke kompetent nok. Derfor gikk det ikke. Dagens VG...... En sak har to sider, Holters........

Jeg har da aldri sagt at en sak bare har en side? Skjerp deg.

Derimot mente jeg - og mener - at Eggen opptrådde ufint. Han manipulerte media og fikk seg selv til å fremstå som den store taperen - frelseren som ble fryst ut av klubben og fikk sparken. Argumentene han brukte var at "treneren må være teatersjef - sjef for det kunstneriske" og så videre. Han kunne ikke akseptere å måtte rapportere til adm. dir eller i ytterste konsekvens bli overprøvd av sportsutvalget. Dette gnålte han høylytt om i media, og uttrykte selv på pressekonferansen.

Nå er han brått i ferd med å innføre en modell som begrenser hovedtrenerens makt og styrker hans egen. Nå skal han selv leke storkar og være sportssjef, slik at han kan trekke i snorene og leke dukketeater. Stort mer dobbeltmoralistisk går det ikke an å være.

For de fleste (i alle fall meg) var det åpenbart at det var trynefaktor og ikke organisasjonsmodellen Eggen reagerte på. Modellen var det nemlig ingenting galt med, selv om mange hevdet det.

Personlig synes jeg Eggen skyter seg selv i foten - uansett om han kunne akseptere å ha en sportssjef over seg eller ei. FFK hadde ikke en sportsjef. FFK hadde ikke økonomi til å ansette en sportsjef. FFK hadde hva man hadde, og modellen de innførte er helt normal, dvs at ansatte skal underordnes adm. dir. (osv).

Jeg synes dette er usmakelig.

Så får andre mene akkurat hva de selv vil.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340