Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 feb 07, 22:02
Endret: 16 feb 07, 22:03
Opprinnelig postet av dracula
Skal fotball være / kalle seg eliteidrett bør man også tåle hardkjør i form av"kjedelig" trening.


Det sier seg sjøl at en fotballspiller ikke kan ha O2 som langrennsgutta, spenst som 100-meterløpere og styrke som en vektløfter.

Og da kommer vi tilbake til mitt opprinnelige poeng: En fotballspiller kan ikke trene alle fysiske aspekt, han må prioritere. Så spørs det hvordan man skal prioritere. Jeg synes ikke FFK hadde dårlig guts mot slutten av kamper, snarere tvert imot, og det er til tross for at Eggen uttalte at man ikke vinner kamper ved å springe maraton, og sannsynligvis prioriterte kondis veldig lavt.

Jeg skulle likt å se ei liste over fotballspillere i norge som har kjørt ei skikkelig styrketreningsøkt i vinter. Styrketrening er en av de få treningsformene som har garantert skade-reduserende effekter, men denne formen for trening blir ikke prioritert her i landet. Vi skal ha kondis, for det er lett å trene, og er bare et spørsmål om tid.

Rent fysisk ser det ut som om norske fotballspillere står tilbake for italienske og spanske spillere, i hvertfall i hurtighet. Vi er mentalt uendelig mye tøffere, joa, og har vanvittig taktisk kontroll, men ren fysikk? Vi blir slått av italienere, franskmenn, spanjoler og tyskere. Kondis er sannsynlig helt på høyde, men det hjelper ikke det norske landslaget...

Fotballspillere får kondis når det kjøres pressøvelser over 45 minutter, og kampsituasjon vil også lage kondis. Men samme trening vil ikke styrke og oppbygge sener og leddbånd.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340