Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 feb 07, 00:09

Tror det er for tidlig å konkludere med at vi trenger flere spisser. Først til sommeren tror jeg det er tid for å si noe sikkert om det - hvem som bør ut og hva slags type spiss som bør inn.

Brian West har stort sett bare én svakhet - han virker stabilt god all den tid han ikke er skadet. Men selv om han er i trening nå (uten at jeg vet det) så trenger han antagelig våren til å finne godformen igjen.

Toth har hatt en stabil oppadgående prestasjonskurve. Virker som om han begynner å få tak på den norske spillestilen. Hvis den positive utviklingen fortsetter tror jeg Toth fort kan bli en timålsscorer i år. 

Vourinen og Gardar J har vel egentlig ikke fått noen reell anledning til å vise seg fram i TL ennå. Sannsynligheten er at de som de fleste andre trenger tid på å bli kjent med en ny fotballkultur. Mener å ha hørt at Veigar Pall Gunnarsson ble veiet av FFK og funnet for lett. Håper man ikke gjør en tilsvarende blemme på nytt, bare fordi utenlandske spillere ikke slår til umiddelbart. Både Toth og Vourinen har scoret i bøttevis i hjemlige ligaer, det kan de gjøre her også.  

Hvis Tarik spiller spiss er vel Kouadio en tenkelig erstatter på høyresiden, hvis nå ikke papirmølla kommer i veien. Han har vel fremstått/blitt beskrevet som noe nær Fofana i hurtighet og ferdigheter, mangler bare litt fysisk styrke. Men det gjør jo Tarik også, uten at det har vært noe stort problem.  

FFK har et potensielt spissproblem, forutsatt at ingen av de som kan slå til i år gjør det. Noen akutt krise ser jeg ikke.

 

Ellers tror jeg forsterkningene av forsvaret er den viktigste forutsetningne for bedre offensivt spill. Har laget tryggheten bakover i rekkene er det enklere å skape muligheter framover også. Jeg ser ikke noen motsetning mellom å ha et solid forsvar og å spille offensiv fotball, tvert i mot.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340