Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 feb 07, 23:23
Opprinnelig postet av benksliter`n

Vi har en spiss-krise i FFK.Noe vi så , allerede i fjorårssesongen. Nå har vi jo i tillegg mistet toppscoreren(Brenne). Er vi heldig,så kan Fofana eller Kouadio erstatte Brenne. Vi har pr. dags dato ingen spisser,som er god nok for et lag som skal kjempe på øvre halvdel av tippeligaen. West kan bli den ene,men har hele tiden vært et usikkert kort. Vuorinen,Toth og Gardar har heller ikke vist at de duger for et FFK-lag,som skal kjempe i toppen av tippeligaen.Fofana kan kanskje bli en spiss,som kan slå til,men det er vel litt urealistisk å tro pr.dags dato?Tarik blir nok brukt på høyre kant,og trolig for vek enda ,for å bli en spiss av kaliber i Tippeligaen. Han ble jo heller ikke brukt som spiss av Grønhagen mot Moss. Der ble istedet Kvisvik prøvd. Når Kvisvik blir satt i en spissrolle,så sier det vel litt om hva slags situasjonen Grønhagen anser oss å være i? SPISSKRISE! 

FFK burde nå ha hadt minst 3 gode spisser som kjempet om de to spissplassene. Pr. dags dato har vi INGEN!! Føler vi kan bli like tannløse i angrep,som Odd var på høstsesongen ifjor



Det er noe av dette jeg frykter med 4-4-2: Med to så kanonbra kantspillere (Kvisvik og Tarik), så vil 4-4-2 aldri kunne matche 4-3-3 på angrepsstyrke, og jeg frykter at de to flankespillerene på midtbanen bare vil gå en av gangen, sånn at man aldri er færre enn 3 på midten i tilfelle rask overgang. Hvis de to flankespillerene går samtidig vil vi plutselig ligge  i en 4-2-4-formasjon, noe som selvfølgelig vil kunne true det beste forsvar, spesielt i fart, men det blir da også forferdelig sårbart bakover. Det må også komme støtte bakfra, og da blir det en igjen, det defensive ankeret.

HVIS man skal kjøre en angrepshissig variant i 4-4-2 med vingspill må man drille forsvaret på ekstrem utrykning, for å være tilstede i det rommet hvor man slåss om ballen i tilfelle en rask overgang fra motstander.

Når jeg tenker meg grundig om er jeg vel egentlig litt skeptisk til 4-4-2 med dagens stall. 4-4-2 stiller store krav til spissene, og vi vet alle at det å basere resultater på at spissene leverer kan bli en dyrkjøpt erfaring. Jeg tror vi også iår er nødt til å "slipe" istykker motstandern med jevne mellomrom, og det har jeg vanskelig for å se at kan finne sted med 4-4-2.

Vel, vel, uansett, jeg er sikker på at det blir tatt avgjørelser på dette med formasjoner i en løpende prosess som gjør at vi spiller god fotball og vinner kamper.

Det hadde naturligvis vært gunstig å vinne en kamp eller 8 vha billige soloprestasjoner av en umenneskelig spiss, men med vårt mannskap? Nei, vi må satse på FFK-stilen; vi skal på banen for å vinne kamper ved å spille godt, skape sjanser, og spille fornuftig bakover. Det å pælme ballen tredve meter inn mot en eller to mann i motstanders seksten har gått ut på dato.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340