Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 feb 07, 01:02
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva gjelder behovet for gode spisser for å gjøre det sterkt i serien, altså bli nr 4 eller bedre, la oss sammenligne bidragene fra de tre toppscorerne fra tre lag (tilfeldig utvalgt, selvsagt):

Brann: Sæternes 9 mål, Winters 7, Miller 6 =  22 mål - holdt til 2. plass

FFK: Brenne 8, Toth 7, Bjørkøy 7 =  22 mål - samme som Brann. 8 plass.

Stabæk: Nannskog 19, Gunnarsson 18, Inge André Olsen (!) 3 mål =  40 mål - holdt til 5. plass

Konklusjon: Man trenger ikke en spiss som scorer ti mål for å ta medalje. Samtidig, selv om man har to spisser som scorer 37 mål tilsammen (Brann scoret totalt 39) så garanterer ikke det topp 4.

Så hvor viktig er det egentlig å ha en eller flere superspisser? Jeg tror ikke det er det avgjørende. Det vil si, jeg ville trodd det, men tallene sier kjølig noe annet.

 

Du kan vel ikke regne med Brenne i denne statistikken? Han er LSK-spiller? Noe av grunnen til min bekymring. Vi har mistet,den mest målfarlige midtbanespilleren i Tippeligaen nå. (Koren WBA)

Vi burde hadt 3 spisser som tilsammen,hadde produsert 20-25 mål minimum. Toth og West(skadet) er vel det naturlige førstevalget,idag. Fofana kanskje? Tarik kanskje? Vuorinen og Gardar, har ikke imponert noen i kamp enda? Vuorinene,har han scoret i FFK i det hele tatt? (Regner med FFK2 også.) Hoås,har fått nok sjanser,å vise at han ikke er god nok.

Legger til,at jeg har sett alle treningskampene ,og de siste 3 kampene til FFK2.

FFK: Toth 7,Bjørkøy 7(3-4 straffer tror jeg)

 

 



Brenne må jo regnes med siden statistikken er fra i fjor, og da var han hos oss.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340