Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 16 jan 07, 10:40

Opprinnelig postet av Asgeir
Det er mulig det er lov til å skrive kontrakt med en britisk 16-åring, men det er garantert ikke lovlig å skrive kontrakt med en 16-åring i Afrika, spesielt ikke i Afrika. Tingenes tilstand er vill nok fra før der nede om ikke en 16-åring skal få ultimatumet "Jeg er din agent, og hvis du finner på noe tull banker vi opp familien din"...

Og at Charlton har en sånn "vi eier alle spillere i ASEC Abidjan inntil det motsatte er  bevist"-avtale er bare bullshit, for samarbeid mellom klubber over landegrensene er regulert at det internasjonale fotballforbundet, ikke det britiske, afrikanske eller Ivoiranske.

Det er ikke bare å kjøpe seg en klubb i Afrika og så ha alle rettigheter på spillere som er i klubben og vil bli utvikla i  klubben.

"Avtalen" mellom Charlton og ASEC Abidjan høres mildt sagt helt latterlig ut, og kan umulig være lovlig på noen som helst måte.

Denne saken tar jeg med knusende ro, for her er det så mye vi ikke vet foreløpig at det er nesten umulig å spekulere i mulige scenarier.

Generelt kan det virke som om det å handle med afrikanske spillere etterhvert begynner å bli ganske risikabelt, delvis fordi man kan risikere at man ikke tjener de pengene man hadde regna med, delvis fordi det blir så mye støy rundt en spiller at det ødelegger for laget han spiller på...

Kombinasjonen av annerledes moral og enorm forskjell mellom fattig og rik er ikke noe vi har lyst til å jobbe for mye med, for å si det sånn.

Jeg er på kanten til å si at man kanskje skulle latt afrikanske fotballspillere utvikle seg i afrika, og lage seg et liv der istedet for å bli kasta ut til ulvene (de rike klubbene, agentene)... Stakkars folk.

Å stemple avtalen mellom Charlton og ASEC som ulovlig uten å kjenne detaljene blir vel litt for dumt? Har du i det hele tatt oversikten over hva slags føringer FIFA legger til grunn for slike samarbeid? Legger også merke til at man ikke noen steder slår fast at Charlton "eier" de to spillerne, men kun har "eierinteresser". Det kan jo bety så mangt, opsjon på kjøp når det gjelder spillere i ASEC etc.

 

---------------------------

math


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340