Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 okt 06, 01:18

Holters liste fra side to, med ydmyke kommentarer:

Negativt:
1) Manglende taktiske egenskaper / taktiske disposisjoner under kamp.
I beste fall delvis enig.

2) Dårlig på talentutvikling. Eggen er kjent for å handle inn "ferdige" spillere og spillere "over the top" fremfor å satse på egne talenter.

Ja ha? Jo, Kvisvik er vel et eksempel på det. Men passer Berthelsen, Tarik, Bjørkøy, Ramberg og for den sakens skyld Vuorinen inn i dette bildet?

3) Manglende evne til å vurdere kvaliteten på spillerinnkjøp / forsterkninger.
Jo da, nesten enig her. Men i så måte er ikke Eggen noe unntak. Det viser seg da ofte at det er vrient å spå hvilke spillere som vil ta med seg talent og eventuell suksess fra en klubb til en annen. En viss grad av prøving og feiling hører vel med til spillets natur.

4) Manglende evne til å vurdere kvaliteten av spillerstallen.
Er det ikke heller de som trodde vi skulle kjempe i toppen av Tippeligaen i år som har overvurdert spillerne en smule? Jeg mener å huske Eggen beklage seg over at det var lite penger i kassa å kjøpe inn gode spillere for. Nå har det begynt å hjelpe på, men det er vel litt tidlig å konkludere over sommerens innkjøp allerede nå?

5) Skal omskolere absolutt alt og alle. Henter gjerne inn spillere for å omskolere de til nye posisjoner.
Det kjenner jeg ikke så godt til, men det har vel sine svake sider i så fall. Selv om tanken bak kanskje er å utvikle spillerne ytterligere, så er jeg enig i at det er en risky vei å gå.

6) Ser ut til å mangle evnen til å irettesette spillerne / gi de en skikkelig overhøvling.
Har aldri vært i FFK garderoben i pausen, men jeg har da sett laget komme sterkt tilbake etter en svak førsteomgang. Sp han må vel klare å si noe riktig? Mitt inntrykk er at han er flinkere til å stramme opp spillerne etter en dårlig start enn til å holde skjerpingsen oppe etter en god start. Som i dag.

7) Ser alltid det postive etter en kamp, dvs skal alltid "bygge videre på det postive og se bak resultatet" fremfor å filtrere bort det negative.
Vel, det finnes ulike filosofier her. Mange dyktige trenere vil gi Eggen rett, mange dyktige trenere vil si han er på bærtur. Jeg har ikke fasiten, men jeg er svak for gamle Eggen sin strategi, å bygge videre på ens beste sider, slk at man blir knallgod på noe. Det hjelper på selvtilliten, og blir man bedre på alt annet også. I min idrettskarriere (som ikke var fotball) fikk jeg alltid lære at jeg skulle jobbe med de svake sidene. Det var aldri noe bonus for selvtilliten, for å si det sånn.

8) Kan umulig være en så god motivator som det påstås når man ser innsatsen til spillerne gang på gang.
Personlig har jeg intet å utsette på innsatsen. Det er resultatene som uteblir. Jeg synes spillerne gjør seg fortjent til bedre resultater enn de oppnår. Kanskje er det Eggens feil, kanskje ikke. Jeg vet ikke.

9) Lite offensiv tankegang med tanke på tabellplassering i Tippeligaen - sette mål man må strekke seg etter.
Mulig mulig, men er han ikke misfornøyd med å ligge bunnen da? Han sikter vel ikke mot en 10. plass heller?


Postivt
1) Ønsker å spille "positiv" fotball, altså underholdende og vinne helst 3-2 fremfor 1-0.
2) Påstås å være en god motivator.
3) Trofast.

Enig i dette. Selv på en middels dag er FFK langt mer underholdene enn f.eks Vålerenga. Ja, det var kanskje et overtydelig eksempel, men uansett. FFK underholder, det skal ingen ta fra dem.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340