Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 okt 06, 10:41
[
Jeg tror ikke du har vært på samme kamper som meg iår, jeg gett!!! Hva slags briller er det du har, må jeg spørre?

Nå må vi en gang for alle SLUTTE å se oss blinde på resultat.

Resultatet er det som teller, viktig å ikke være blind da.

FFK spiller til tider glimrende fotball, jeg vil si at vi periodevis er norges beste lag, men vi er ujevne og i tillegg defensive på bortebane. Gjennomgangstema for de første tre åra i TL har vært dårlig effektivitet, noe som forøvrig er noe av det aller vanskeligste å gjøre noe med i fotball, for vi har produsert masse sjanser, men har ikke klart å omsette i mål. Dette gjelder i meget høy grad på hjemmebane, og i noen grad på bortebane.

Fjoråret var for meg en svært skuffende sesong, ikke på grunn av mangel på poeng, men på mangel på godt spill!  Og man må da i det minste kunne legge litt av skylda for fjoråret på Drillos opplegg, sjøl om Eggen også den gang var en del av trenerteamet.

Jeg synes FFK har hatt klar forbedring fra ifjor spillemessig, og det er da også bare marginer og detaljer som utgjør forskjellen på "høyt på tabellen", og "nesten nederst". Fotball er en marginenes sport, og nå som vi har fått en god tropp med belegge på alle plasser er det bare et tidsspørsmål før vi begynner å vinne kamper oftere og oftere ettersom troppen blir samspilt osv.

Det å spekulere i hva spillere som kommer i sommerferien ville ha betydd hvis de hadde kommet ved sesongstart er håpløst, det blir hypoteser fra ende til annen. Den mentale innstillinga når man går til en klubb som sliter er helt forskjellig fra når man går til en klubb før sesongen, og dette vil naturligvis utgjøre hauger og lass i forskjell på resultat.

Det er en vesentlig forskjell om en spiller kommer til oppkjøringen eller til sommerferien, du sier det jo selv ved at et lag vil bli bedre når de har spilt seg inn og sammen. Du snakker mot deg selv her.

Nei, nå må vi slutte å grine over "mangel på suksess" i TL. Vi har vært oppe i TRE sesonger, men hvor lang tid tror fold det tar å bygge opp et lag, få dem til å spille sammen, og så få gode resultater? De som tror at en klubb kan etablere seg i toppen etter tre sesonger har rett og slett ikke peiling på hva dette dreier seg om. Det er ikke bare å kjøpe seg til sukess. Det er ikke bare å sparke trenere inntil man får sukess. Det er ikke bare å syte seg sukess. Det er hard jobbing som teller. Og det inkluderer supporterskapet. Det er snakk om hard jobbing, og masse skuffelser før man etterhvert føler at man fortjener resultater.

 Første året er opprykk, da gjelder kampen om å overleve, andre året er som regel enda tøffere for å overleve, har du klart dette da skal du være etablert i det tredje året, med de penga og apparat FFK på papiret egentlig har sittet med så er det slett av klubben og ligge der de ligger idag. Kjøpe seg til suksess er jeg enig i ikke funker alltid, men FFK kjøper og selger, gir bort spillere fortere enn en annen bytter truser.

Jeg er sjeleglad for at ikke dagspressen har lytta til sytekoppene her inne, for da ville Eggen vært ute av systemet for lenge siden. Totalt ubegrunna. FFKs styre må være idioter hvis de avskjediger Eggen etter denne sesongen. Det er nemlig ikke sånn at gresset er grønnere på den andre sida av gjerdet.[/quote]

 

Kanskje det han skulle vært da?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340