Husk meg
Brukernavn
Passord

Bertelsen solgt til Viking

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 jul 07, 15:25
Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av Costanza



Historieløst, djpete.


At jeg er uenig med Hareide og Drillo tar jeg som et kompliment, og at jeg er historieløs for at jeg har en anen oppfatning av en spillers kvaliteter enn deg/dere blir også feil. For al del, Berti ville definitivt forsterket vår venstre backplass pr idag, men han er langt fra uerstattelig. Når han i tillegg er uten klubbfølelse, har dårlig teknikk og mangler en pasningsfot så mener jeg å ha fullt belegg for det jeg sier, han er oppskrytt. Jeg blir overrasket om han noengang blir fast innventar på landsen, og en profil i tippeligaen. Det er jo disse spådommene jeg går imot når jeg sier at han er oppskrytt, og at han ikke er noe stort tap.

 

Kom opp med noen alternativer da? Bertelsen er arvtageren til Riise på landslaget, og er ikke god nok for en klubb som de siste årene har måttet slite for å etablere seg i Tippeligaen? Riise hadde glitt rett inn på nesten alle lag i Tippeligaen. Vi har en investorgruppe som "driter penger" når vi trenger det, men jeg tror ikke vi får noen god venstreback hit med det samme. I tillegg blir det vanskelig å finne en som er norsk. Det er bare å innse at vi ikke er Norges mest attraktive klubb, og kan ikke hente spillere fra øverste hylle i hvert overgangsvindu.

Man er ikke uten klubbfølelse fordi man forlater en klubb. Han har gått skadet i et år nå, og da er det naturlig at man savner familie, venner og bekjente. Og nevn et par venstrebacker med bra teknikk? Bertelsen er en av Tippeligaens raskeste, og da trenger han ikke teknikk. Ok, pasningsfoten hans kunne vært bedre, men den er ikke så dårlig som de fleste skal ha det til. Syns kanskje det dårligste er at han ikke har så bra posisjoneringsevne, men det tar han ofte igje på farta. Man kan jo heller nevne de lange innkastene, farta, de offensive bidragene og hvor god han er èn mot èn defensivt.

Når Riise slutter på landslaget, er han fast inventar. Og han blir garantert en profil i Tippeligaen, som han var, og kommer til å gå til utlandet.

Synd at FFK selger når de endelig har fått en venstreback som fungerer. Vi har jo slitt oss gjennom Vebjørn Hagen, Tamas Szekeres og i år Anders Prytz. Vi hadde Bertelsen, men solgte desverre. Men jeg tror Multaharju eller Sjöberg vil fungere bra!

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 jul 07, 15:26
hører du ikke at bertelsem sier at opraskjonen var en alvorlig inngrep + at han har vært skada på etter tid 

---------------------------

http://keiko99.net


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jul 07, 15:34
Og det har ikke vært åpenbart for noen, inkludert Viking?

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 jul 07, 15:36
Har han gått igjennom den medisinske testen nå ?? Skulle ikke det være klart i dag ??

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 07, 15:47

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Har han gått igjennom den medisinske testen nå ?? Skulle ikke det være klart i dag ??

Mandag.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 jul 07, 16:16
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Har han gått igjennom den medisinske testen nå ?? Skulle ikke det være klart i dag ??

Mandag.



Okey, får inderlig håpe det går i orden.

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 30 jul 07, 07:29
Bertelsen klarte ikke den medisinske testen. Sto ihvertfall så i papirutgaven av Fb idag.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jul 07, 07:39
Det kom ikke som noe overraskelse...

---------------------------

http://keiko99.net


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 30 jul 07, 07:41
Står også på FXT

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jul 07, 07:55
Endret: 30 jul 07, 08:08

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 30 jul 07, 08:36

Håper virkelig dette ordner seg! Tror Bertelsen er totalt innspilt på å bo i Stavanger og spille for Viking og det vil nok være en virkelig nedtur for han å måtte fortsette i FFK. Og det er ikke gunstig for hverken laget eller spilleren.

Bertelsen er en spiller jeg virkelig ville se i FFK i mange år fremover men når det ble som det ble håper jeg dette ordner seg.

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jul 07, 09:58
Fra Nettavisens artikkel:

Det var ingen problemer med legetesten han foretok i Fredrikstad, men den talentfulle venstrebacken mener selv at han trenger to måneder med opptrening før han er hundre prosent spilleklar.

I et tidligere intervjue fortalte han at første seriekamp etter ferien (LSK-kampen) kanskje ville bli litt tidlig, men at han ville være klar for andre runde på høstsesongen. Nå trenger han brått to måneder på å bli skikkelig spilleklar? Vil det si at det enten bare var tull at han kan spille kamper utover nå, noe nytt har skjedd, eller at han kan brukes, men at det er et realt sjansespill?

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 jul 07, 10:00
Ser ut som om vi kan bli sittende med en fotballinvalid.... Virker på Bertelsens uttalelser som om han trenger 2 måneder til med opptrening før han er klar til å spille igjen. Årets sesong er m.a.o. spolert uansett... Neste år?? Ja, men hvor mye tåler det kneet tro?

---------------------------

RednWhite


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jul 07, 10:00
slik jeg forstår bertelsen når han prater med FFK tv er at han fikk en ny skade, men at han er frisk. Det tar vel tid å trene seg opp tenker jeg..

---------------------------

http://keiko99.net


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 30 jul 07, 10:04
Overgangen kan ryke

Etter helgens tester er Viking usikre på om Trond Erik Bertelsens kne er godt nok til at de vil signere Lura-gutten.

---------------------------

Ære være Plankebyen


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 jul 07, 10:10

Opprinnelig postet av keiko99
slik jeg forstår bertelsen når han prater med FFK tv er at han fikk en ny skade, men at han er frisk. Det tar vel tid å trene seg opp tenker jeg..

Tar nok tid å trene seg opp ja, men ærlig talt; å bomme med 2 måneder på tida som kreves? Det blir for dumt...

---------------------------

RednWhite


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 30 jul 07, 10:25

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 30 jul 07, 10:38
Står her også www.fxt.no/tippeligaen/article1254286.ece
Får håpe det går i orden for hans skyld, at han kommer tilbake, det er det tror jeg

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 jul 07, 10:35
Hehe.. Tenkte meg faktisk at det kunne bli problemer med legesjekken. Nei Trond Erik, blir i Fredrikstad, du!

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 30 jul 07, 10:38

Opprinnelig postet av Lemmy
Hehe.. Tenkte meg faktisk at det kunne bli problemer med legesjekken. Nei Trond Erik, blir i Fredrikstad, du!

Han blir kanskje i FFK ja, men av hvilken grunn? Vi har da ikke bruk for en spiller som er så skadet at ingen andre vil kjøpe ham...? Kan han ikke spille for Viking så kan han da heller ikke spille for oss!

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340