Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK- LSK (14 serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jul 07, 12:23
ikke tro at det ikke blir mange neste søndag, men at det blir fult tror jeg ikke der er tross alt ferie for folk

---------------------------

http://keiko99.net


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 jul 07, 12:40

Ser for meg dette laget i 4 - 4 - 2:

Shaaban

Czwartek  ---- Gerrbrand-- Piiroja--- Multe/Prytz

Fofana ----- Bjørkøy(trives best sentralt ser vi alle?) Kasey--- Raymond

                           Tarrik og Gardar

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jul 07, 12:43
Endret: 13 jul 07, 12:43
Opprinnelig postet av Martin

Håper det er neste søndag du mener.......

Nå på søndag er det ikke kamp.....

Jada.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jul 07, 12:43
Endret: 13 jul 07, 12:46
sentralt er ikke det både jonna og keasy etter som vi spiller 4-4-2 da ?

prytz soner sirlion

---------------------------

http://keiko99.net


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 jul 07, 21:24

Nå som FFK for en gangs skyld ikke har mistet hodet på sommeren, og kjøpt inn ordentlige forsterkninger gleder jeg med til høstsesongen!

Tror Grönis etterhvert begynner å få et luksusproblem. Med Kasey Wehrman og Johan Sjöberg på plass, samt at Chr. Berg og Trond Erik Bertelsen er tilbake fra henholdsvivs lyske og kneskader, begynner det å bli trangt om plassene.

Nå har vi konkurranse i alle lagdeler! Rami, Lasse og Erik Bråthen når han er klar er gode keepere.

I forsvaret har vi Pål Andre, Raio, Gerrbrand, Shabani, Bertelsen, Prytz, Sjöberg og Multaharju.

På midten finner vi Tarik/Fofana(Kantroller), Wehrman, Bjørkøy, Ramberg, Berg og Kvisvik.

Og på topp Fofana, Tarik, Johansson og West.

                                       Shaaban

Cwartzeck              Piiroja          Sjöberg          Gerrbrand

Fofana           Wehrman      Bjørkøy             Kvisvik

                         Elyounoussi           Johansson

Gerrbrand er en løsning bare mot LSK. Deres høyreside er solid, og vi trenger en med fart. Multaharju kan også spille der. Kvisvik er nok revansjelysten etter Grönis sine uttalelser etter Oddkampen. Pål Andrè var konge mot Odd, man så det på hele gutten hvor sugen han var på å vise seg frem. Fortsetter han sånn, er han et helt klart førstevalg. Fofana og Kvisvik kan kanskje bytte kant, ettersom jeg syns Fofana drar seg litt vel mye inn i banen, pga. at han er venstrebent. Jonna og Wehrman er helt klart på banen! Tarik kommer til å prestere bedre enn før sommeren, ettersom han får hvile.

Vi knuser LSK!

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 jul 07, 05:06
Opprinnelig postet av SirLion

Bjørkøy(trives best sentralt ser vi alle?)

Jo, Bjørkøy trives nok best sentralt. Men hvis han er det beste alternativet på høyre kant er det vel best for laget at han spiller der, uansett om han har en annen favorittposisjon.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 jul 07, 05:08
Opprinnelig postet av Lemmy

Vi knuser LSK!

Sånn skal det låte!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jul 07, 10:12

Lillestrøm mobiliserer til neste søndag med både båt og buss kanarifansen.no/les.php og skryter forrøvrig av Stadion.

Husk at FFK i år har kanskje Norges beste bortefelt. Og 1 ny bane på banehopperlista. Vil du gå glipp av denne kampen?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 jul 07, 12:54
Gode nyheter for oss: - Forsvarskrise i LSK

Frode Kippe var egentlig tilbake etter et skadeopphold, men har nå slått opp skaden igjen og er ute i 6-7 kamper fremover.

Ellers fra artikkelen:

"I tillegg til Kippe sliter også Marius Johnsen med strekk og Anders Rambekk har vært syk. På toppen av det er midtstopper-reserve Eirik Bertheussen også ute med skade."

Dessuten kan det jo tillegges at Heinz Müller må stå over kampen mot oss på grunn av det mye omtalte overfallet mot Start...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 jul 07, 13:01

Marius Johnsen sin skade er vel ikke noe for LSK å bekymre seg for? Stefanutto er en like god, kanskje bedre erstatter.

Frode Kippe derimot, er vel bekymringsverdig. Pål Steffen Andresen spiller vel da midtstopper, sammen med Rambekk hvis han er klar. Og da er det vel duket for danske Dan Anton Johansen.

Jeg har vel sett bedre høyrebacker, for å si det sånn. I tillegg bygger de mesteparten av angrepene sine opp på høyrekanten, noe som resulterer i at Riise og Myklebust ikke har det tyngste defensive ansvaret. Johansen kan derfor ikke regne med mye støtte derfra. Når han i tillegg er treig, og ikke eier posisjoneringsevner, håper jeg på Fofana på venstrekant.

Noe jeg har savnet med Fofana er å se hans tekniske reportoar. Jeg tror han vil kunne herje villt på venstrekanten, isteden for Raymond Kvisvik som vel har andre styrker.. Kanskje Raymond på høyrekant? Eller Tarik, og så kan man sette Brian og Gardar på topp.

Ellers blir det jo morsomt og se Simen, og for Kanarifansen blir det vel artig å se Kasey.

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jul 07, 13:48

Lillestrøm spiller kvalkamp til Ufeacupen torsdag, selv om det er mot et anntatt dårligere lag og fra Luexenburg. så skal jo tross alt kamoen spilles, vi skulle jo slå Nybergsund, alle husker vel hvordan det gikk.

Kampen kan jo medføre flere skader og ikke minst sitter vel kampen i bena etter bare fre dagers hvile?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 jul 07, 14:14
ja FFK var skade skutt da vi var i lillestrøm. Nå er det LSK sin tur å være skade skutt.

---------------------------

http://keiko99.net


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 jul 07, 14:47

Opprinnelig postet av keiko99
sentralt er ikke det både jonna og keasy etter som vi spiller 4-4-2 da ?

prytz soner sirlion

Sorry, glemte at Prytz sona =)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 jul 07, 22:10

Soner Prytz? Ja, da er det vel duket for Miika Multaharju. Har tidligere nevnt Gerrbrand, men det kan være bra med Multaharju der, vi trenger en med fart.

Er faktisk ganske optimist foran denne kampen! LSK sliter med spillere i forsvaret og har solgt Kasey Wehrman. Og jeg tenker meg at Grönis har studert laget nøye, og vet hva vi møter. Han er nok spesielt oppmerksom på høyrekanten deres, som har vært mye av nøkkelen til deres suksess i år. Men han har nok en plan, og det forundrer meg ikke om vi klarer og nøytralisere Riise og Myklebust. Jeg så en kamp tidligere i år(husker ikke hvem), hvor motstanderlaget nøytraliserte høyrekanten deres, og vant.

I tillegg så pleier LSK å være dårligere etter sommeren enn før. Vi har spillere som var slitne før ferien, og som garantert er tente på å få vise seg fram. Jonna, Tarik, Pål Andrè og Raymond hadde en dårlig periode før sommeren, og har nok fått hvilt seg nå.

Klarer de to i midtforsvaret(Raio og Gerrbrand/Sjöberg) å ta ut Sundgot/Occean av kampen, og Tarik/Fofana/Gardar/Brian gjør jobben sin foran mål, lukter det seier over Kanarifuglene!

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 16 jul 07, 01:26

Håper på dette laget:

 

                                              Shaban

Czwartec                Gerrbrandt            Piroija              Stadheim

Bjørkøy                   Wherman              Ramberg         Kvisvik

                                   Tarik                     Gardar

 

Stadheim har vært glimrende på backplass i de kampene jeg har sett ham der. En solid og klok spiller, veldig pasningssterk. Er det noe vi har savnet fra backene så er det gode og presise framspill. Ser ikke hvem vi skal  sette ut for Sjøberg. evt Gerrbrandt eller Czwartec, men jeg liker ikke å omskolere så inmari mye heller.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 16 jul 07, 04:08

Med Stadheim og Kvisvik mot to av Norges beste og hurtigste høyre kanter, tror jeg at Rami kommer til å få en veldig travel kveld. Må nok ha inn noen med hurtighet på backplassen denne kvelden.

Det positive er jo at Lillestrøm knapt klarer å stable en forsvarsfirer på bena. Så visst FFK noen gang skal klare å ta LSK så må jo dette være kampen.

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 jul 07, 12:07

Stadheim? Var det ironisk ment?

Enig i at han har fine pasninger/oppspill/skudd.. Men som forsvarsspiller, har man utrolig mye å tenke på. Man skal sideforskyve, falle av, ha flat firer, osv. Dette klarer nok Stadheim og få inn, men det er kanskje litt vel dristig og bruke ham der mot LSK... ¨

Dessuten trenger vi en med fart, derfor tror jeg Multaharju er mye bedre.

Håper egentlig at Stadheim forsvinner. Han er for treig, og har for dårlig teknikk. Når man bare har et presist venstreben, holder ikke det. Hadde han hatt litt mer spillforståelse, og vært litt kjappere med ballen i bena, kunne det funka..

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 jul 07, 12:14

Er enig i at mye av nøkkelen til suksess mot LSK er å ta ut høyresiden deres. Er det mulig Bertelsen (jeg har gjort en liten personlig helomvending og begynt å savne ham mer og mer) er kampklar igjen? Hurtigheten hans kunne vel være et bra motmiddel mor Myklebust/Riise. Hvis ikke, kunne muligens Johan Sjøberg vært et alternativ? Jeg har forstått at han helst skal spille på høyre side om han skal spille back, men det betyr kanskje mest offensivt, eller? Hvis han er rask og erfaren og god så kan han kanskje gjøre en nyttig defensiv jobb på venstreback også?

Uansett, nederlaget mot LSK i regnværet i serieåpningen var direkte pinlig. Siden da har jeg lengtet etter returkampen og mulighet for revansj. Det bør vel mulighetene ligge godt til rette for nå. Betyr mye at Piiroja er på plass og kan hamle opp med store sterke Occean/Sundgot.

Litt morsomt at FFK og LSK har byttet to spillere i den senere tiden. Det ligger an til å bli en egen duell i kampen, Wehrman vs Brenne. Hvilket lag kommer best ut av dette byttet? Jeg tror selvsagt på FFK, ikke minst fordi jeg har inntrykk av at Werhman er en mer stabilt god spiller, mens Brenne er mer humørsyk og uforutsigbar. Men spennende skal det bli!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 jul 07, 12:19
Opprinnelig postet av Lemmy

Han er for treig, og har for dårlig teknikk.


Jeg er enig med deg i alt du skriver i innlegget ditt over, men med ett unntak: Anders Stadheim har da vitterlig en ganske blenbende teknikk (i norsk målestokk). Det er jo akkurat det han er veldig god på, men mangler dessverre veldig mye annet. Ikke minst tempo (med og uten ball) og spilleforståelse.

Å bruke han som venstreback mot LSK høres ut som et merkelig forslag som jeg heller ikke tror Grönhagen vil ofre en tanke. Er rimelig sikker på at Multaharju får den jobben.

Ellers kan det hende en del av lagoppstillingen mot LSK avgjøres ut fra hvem som viser seg frem i treningskampen mot Kongsvinger i dag. Jeg tipper for eksempel Sjöberg testes ut som høyreback. Gjør han det godt i dag regner jeg med at han også starter som høyreback mot LSK. Det blir en verdifull kamp for Grönhagen og spillerne i dag. Håper vi får noen svar.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 jul 07, 12:22
Det ble litt feil forklart av meg.. Han har faktisk en kjempebra teknikk, men hva er vitsen med det når man er treig? En rask spiller som tar en av de enkleste fintene, er bedre enn en treig som tar de vanskeligste.. Hvis du feks. ser på Morten Berre. Han eier jo ikke teknikk, men kommer seg ofte forbi motstanderne på et helt enkelt rykk. Eller Brian West. Han er vel ikke den store teknikeren, men har blitt ganske god i FFK..

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340