Husk meg
Brukernavn
Passord

Mini-Plankehaugen

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 29 jun 07, 13:09
Hva med å lage en Mini-hævven for unga? Som enga har?? 

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 29 jun 07, 13:14
De har vel kanskje litt andre forutsetninger med større stadion...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 29 jun 07, 13:15

ok..du setter i gang å styrer det hele..he..he..

Godt forslag det.

---------------------------

"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 29 jun 07, 13:18
Hva er vitsen med det?

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 29 jun 07, 13:25

Sånn at barna kan samles på ett sted og slippe å få voksne menn/damer som hopper oppå seg, at de kan synge og være en del av sitt eget fellesskap.  Veldig bra at barn vil synge, men vet ikke om det er så smart med små barn på feltet. Derfor kunne det vært greit med et felt der de får boltre seg som de vil..

Utrolig kult på Ullevåll når Enga synger "mini klanen- klapp klapp klapp". Mini klanen er veldig flinke til å svare når Klanen roper også. Får vi minihævven på en annen tribunedel, blir det også lettere å få til rop over tribunen..


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 29 jun 07, 13:28

Klanen har jo to barneavdelinger de.

Miniklanen og Unge Enga

 

 

---------------------------

FFK for alltid!
Norgesmestere 2006 - Europa i 2007


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 29 jun 07, 15:55
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1

Klanen har jo to barneavdelinger de.

Miniklanen og Unge Enga

 

 

Hehhe... bra sagt

---------------------------

heia heia...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 29 jun 07, 16:22

Jaja, men hva menes med små barn? Alder? Selv er jeg ungdom på 13 år, og føler det ikke som noe problem å stå sammen med Plankehaugen.. Jeg og et par kompiser synger, heier og hopper mer enn de fleste andre voksne rundt oss..

Hva med å starte et felt for voksne mennesker som ikke synger og heier?

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 29 jun 07, 17:02
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1

Klanen har jo to barneavdelinger de.

Miniklanen og Unge Enga  



Forskjellen er kanskje at Unge Enga gjorde noe positivt for tribunelivet på Ullevaal.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
Nei til moderne fotball, Grandiosaklappere, storskjermmisbruk, og gamle damer på PH-feltet.


jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 29 jun 07, 17:08
Dette er noe jeg har tenkt på en stund og noe jeg sterkt ønsker....

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 30 jun 07, 09:23
Tror forutsetningene er litt anderledes på stadion enn på ullevaal. Men hvis jeg skulle spinne litt på tanken, kunne man kanskje hatt en "lekegrind" ala tifogjengen inne i PH??? Hvor barn <10 år kunne være. Liker tanken på et eller annet opplegg for de minste. Har 2 på 6 og 7 år, og de er med stort sett hver hjemmekamp.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 30 jun 07, 09:46
Vi har som regel med en eller to på 4 og 6, vel snart 5 og 7. Mange ganger er det litt slitsomt egentlig, fordi det er mye opp og ned på minstemann. Min store tanke er da: jeg synes det til tider er slitsomt med to på kamp, hvem vil da stille opp og "passe på og styre opplegget" hvis det blir 50 unger? Sikkert veldig artig for ungene. Fin måte å få nye venner på.

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 30 jun 07, 17:14
Endret: 30 jun 07, 17:18
Måtte vel blitt at man selvfølgelig måtte passe på sine egne, men at man hadde et område som var for ungene. Ikke vet jeg. Tror ikke noen stiller opp å passer på 50 unger :-) Får ihvert fall ikke sett fotball. Men det kunne kanskje vært noen å solgt pølser, brus etc. Det er jo gjerne kiosk og doturene som er "kritisk" ifh til oppsyn med småhuene.

En liten digresjon: Dodørene er faktisk altfor tunge, ungene klarer ikke å åpne dem

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 jul 07, 14:50
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1

Klanen har jo to barneavdelinger de.

Miniklanen og Unge Enga  



Forskjellen er kanskje at Unge Enga gjorde noe positivt for tribunelivet på Ullevaal.

 

totalt feil, unge enga er uønsket av klanen! De er kun ute etter å skape kvalme og er ikke det minste med på å gjøre rammen rundt kamper poitivt!

 

Når det gjelder mini klanen er jo dette genialt gjort, men tror det blir vanskelig å få til her, liten stadion, og klubben virker jo uinterisert i å gjøre noe spesielt for supporterne.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 01 jul 07, 21:58

Jeg syntes det er et bra forslag jeg er selv bare 10 så dette er supert for meg

Flisehaugen Kanskje

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 01 jul 07, 22:15
Endret: 02 jul 07, 10:05

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
totalt feil, unge enga er uønsket av klanen! De er kun ute etter å skape kvalme og er ikke det minste med på å gjøre rammen rundt kamper poitivt!


Haha, totalt feil.  Hva veit du om det? Lest i avisene? Tydelig at du ikke aner hva Unge Enga hadde som intensjon. I 2005 gjorde de mye positivt for tribunelivet i VIF, tross litt gnister mellom dem og Klanen. Kanskje fordi talsmann Nordtug dummet seg kraftig ut og brukte månedslønnen på latterlig anti-UE effekter og t-skjorter, mest fordi de fleste i UE ikke ville se ut som klovner og trær på kamp.

Mod: Sitér det skal svare på, ikke hele diskusjonen

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
Nei til moderne fotball, Grandiosaklappere, storskjermmisbruk, og gamle damer på PH-feltet.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 01 jul 07, 23:02

mini haugen er ikke et dumt forslag det, for barn og unge mellom 8 og 16 år feks?  sparta har det samme i hockey,, "mini warriors" å det funker veldig bra for dem .

har tenkt litt på å fåreslå noe sånt i stjernehallen å    kalt dem for " mini beavers" eller "gnagerne" som bergstrøm kaller oss:P hehe

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 02 jul 07, 01:36
Endret: 02 jul 07, 10:06
Opprinnelig postet av Martin_

Haha, totalt feil.  Hva veit du om det? Lest i avisene? Tydelig at du ikke aner hva Unge Enga hadde som intensjon. I 2005 gjorde de mye positivt for tribunelivet i VIF, tross litt gnister mellom dem og Klanen. Kanskje fordi talsmann Nordtug dummet seg kraftig ut og brukte månedslønnen på latterlig anti-UE effekter og t-skjorter, mest fordi de fleste i UE ikke ville se ut som klovner og trær på kamp.

Diskusjonen er igang...

 

Jeg VET at de fleste i klanen misliker unge enga sterkt, at unge enga består av folk om er mer interresert i å lage kvalme og sloss enn å se fotball.

 

"kle seg som klovner", joa, å kle seg i klubens farger er klovnete, ihvertfall i motsetning til helsvarte hette gensere og sjerf forran trynet så de ikke gjenkjennes, det er tøfft det!

 

Når ddet gjelder mini klanen er som jeg skrev tidligere genialt, det får barn og ungdom inn på kamper og får kjent litt på tribune livet i tryggere omgivelser, istede for å stå bak masse voksene folk så de knapt ser kampen.

Mod: Sitér det skal svare på, ikke hele diskusjonen

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 02 jul 07, 09:25
Endret: 02 jul 07, 10:09

Ja

Mod: Fjernet en hel del siteringer. Det er ikke nødvendig å sitere så mye for å skrive "ja"

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 04 jul 07, 21:41
Endret: 04 jul 07, 21:42
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
 
Jeg VET at de fleste i klanen misliker unge enga sterkt, at unge enga består av folk om er mer interresert i å lage kvalme og sloss enn å se fotball.

 "kle seg som klovner", joa, å kle seg i klubens farger er klovnete, ihvertfall i motsetning til helsvarte hette gensere og sjerf forran trynet så de ikke gjenkjennes, det er tøfft det!



Da veit du og din skråsikkerhet feil. Mange av Unge Engas gamle medlemmer er nå svært aktive innenfor Enga Tifo, og de har flere gode kandidater til årets tifo i Norge allerede. I tillegg til mange tekstbannere med morsomme og kreative poenger. Din påstand om at supportere uten lageffekter ikke er innteressert i fotball, er dermed helt grunnløs.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 jul 07, 21:47
Hva har `tekstbannere med morsomme og kreative poenger` med genuin interesse for fotball å gjøre?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 04 jul 07, 21:58
Endret: 04 jul 07, 21:58
Den generelle interessen for TIFO, og å støtte laget igjennom det.?  Vil si det er å være fotballinnteressert. Tror egentlig du skjønte hva jeg mente, mr. Moderator.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 jul 07, 22:13
Opprinnelig postet av Martin_
Den generelle interessen for TIFO, og å støtte laget igjennom det.?  Vil si det er å være fotballinnteressert. Tror egentlig du skjønte hva jeg mente, mr. Moderator.

hehe, ja da, bare synes det er litt artig å trekke deg opp til tider. Beklager.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 jul 07, 23:09
Bra forslag dette, og disse kan vel ta i bruk Værstingane vel, må vel være et tøft navn på småtrolla? :P

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 05 jul 07, 08:28
Flishaugen var det noen som nevnte

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 05 jul 07, 11:38
Plankepjokkæne!

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 05 jul 07, 21:40

Opprinnelig postet av varheim
Flishaugen var det noen som nevnte

det var meg det har også dette  forslagene: Fredrikstad`s Minier

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 jul 07, 14:40
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
 
Jeg VET at de fleste i klanen misliker unge enga sterkt, at unge enga består av folk om er mer interresert i å lage kvalme og sloss enn å se fotball.

 "kle seg som klovner", joa, å kle seg i klubens farger er klovnete, ihvertfall i motsetning til helsvarte hette gensere og sjerf forran trynet så de ikke gjenkjennes, det er tøfft det!



Da veit du og din skråsikkerhet feil. Mange av Unge Engas gamle medlemmer er nå svært aktive innenfor Enga Tifo, og de har flere gode kandidater til årets tifo i Norge allerede. I tillegg til mange tekstbannere med morsomme og kreative poenger. Din påstand om at supportere uten lageffekter ikke er innteressert i fotball, er dermed helt grunnløs.

 

det er godt DU kan alt om supporter kultur da, og alt som skjer i klanen..

 

når jeg tenker etter er jeg jaggu meg glad for at du har fasiten på supporter kultur, er jo så klart kjempe tøfft å komme på kamp uten supporter effekter, tenk så tøfft det hadde vært æ Martin, hele stadion i svarte klær! Da hadde nok FFK spillerne følt seg hjemme.....

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 06 jul 07, 16:48
Jeg har ikke fasiten nei, men jeg bare avkrefter din skråsikre påstand om at Unge Enga kun hadde folk som var ute etter kvalm.

Forøvrig var innlegget ditt en smule latterlig.  Jeg kler meg i hva jeg vil. Ser man på f.eks. i Urban Crew, som er den ofisielle supporterklubben til FC København, er det svært få/ingen som bruker supportereffekter der på kamper.  Tror spillerne føler seg like mye hjemme på hjemmebane av den grunn.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 jul 07, 17:23

De jeg har snakket med, i Klanen, som står på noe de kaller gamle Konge tribune på "klanen siden" husker ikke hva de kaller den siden jeg.. Uansett, det er de som drar igang sanger i klanen, de mener ihvertfall ikke at Unge enga er noe positivt, fleste parten av de  i UE er ute etter å lage kvalme og er overhodet ikke interresert i fotball, de påstår (som BRH) at de kun er der for å støtte laget, men det gjør de ikke.

Klarer du ikke å innse det bør du ta deg en prat med en som IKKE er i UE, men i klanen generelt. Etter hva jeg har hørt er det til og med trykka opp t-skjorter med slagord MOT UE fra klanen.

 

Konklusjonen til de i Klanen jeg har pratet med, er ihvertfall at UE er en uting.

 

 

p.s. er forresten ikke lenge siden at en "horde" fra UE tok turen til lillestrøm for å slåss, det sier en del spør du meg!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 jul 07, 17:57
Endret: 06 jul 07, 17:58

Opprinnelig postet av Martin_
Jeg har ikke fasiten nei, men jeg bare avkrefter din skråsikre påstand om at Unge Enga kun hadde folk som var ute etter kvalm.

Skråsikker meg her og skråsikker meg der.

De har/hadde nok ikke kun folk som var ute etter kvalm, men jeg sitter med et bestemt inntrykk av at de som ville lage kvalm var mange nok.  Det tok meg forøvrig 5 sekunder søking på Google før jeg fant en artikkel som ikke akkurat gjør at Unge Enga fremstår som mors beste barn:

"Natt til lørdag ble to personer tilknyttet Unge Enga anmeldt etter bråk og slossing på fotballpuben Belfry i Oslo sentrum.

- Det skader klubben så brutalt å få negative presseoppslag gang på gang på grunn av noen få hjerneløse tomsinger som synes det er kjempestas å denge hverandre helseløse, sier Gjermund Nortug, talsmann for Klanen, til TV 2 Sporten."

http://www.fxt.no/tippeligaen/article609332.ece

Her er en til:
http://www.nettby.no/community/article.php?id=23906&community_id=120

 

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 06 jul 07, 18:29
... oy da... gjør de sånt.. Nei NÅ ble jeg overasket!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 06 jul 07, 21:06
Akkurat det med kleskodeksen har jeg aldri skjønt noen ting av. Og har irritert meg. Man skal helst kle seg som de gjorde på 50-tallet, først da er man en som tar supportergjerningen på seriøst. Da var det trøkk!!! En hævv med menn med frakk og hatt. Pluss en liten vimpel på de viktigste kampene. Mulig jeg er ett juletre, men at fargene man kler seg i er med på å skape stemningen er jeg ikke det minste tvil om! Man må gå i hva man vil, men tørr man ikke å gå i full FFK budnad, synes det er flaut o.l. Tar jeg det for å være "litt" pupertilt.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1125

Lagt til: 06 jul 07, 21:49

Blir kaldt og gå med den røde shortsen i oktober da

Ellers er jeg kledd i rødt og vidt fra topp til tå!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 06 jul 07, 22:13
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

 

totalt feil, unge enga er uønsket av klanen! De er kun ute etter å skape kvalme og er ikke det minste med på å gjøre rammen rundt kamper poitivt!

 

Når det gjelder mini klanen er jo dette genialt gjort, men tror det blir vanskelig å få til her, liten stadion, og klubben virker jo uinterisert i å gjøre noe spesielt for supporterne.

Direkte latterlig av deg å uttale deg om ting du ikke har peiling på. Unge Enga er noe av det beste som har skjedd tribunelivet på Ullevall noensinne. At de ikke er så aktive lenger er synd.Er det noe klanen virkelig trenger så er det en sterkere ultraskultur. Blitt for mye innavl og bønder fra toten...

---------------------------

FRIHET FOR ULTRAS


StianLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 06 jul 07, 23:20
Endret: 06 jul 07, 23:46
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Uansett, det er de som drar igang sanger i klanen, de mener ihvertfall ikke at Unge enga er noe positivt, fleste parten av de  i UE er ute etter å lage kvalme og er overhodet ikke interresert i fotball, de påstår (som BRH) at de kun er der for å støtte laget, men det gjør de ikke.

 

Så du antyder at BRH ikke er på stadion for og støtte laget?

---------------------------

Ja til og kasta alle som ikke synger på ph feltet på hue og ræva ut fra stadion!


DeMeNteD

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 198

Lagt til: 06 jul 07, 23:52
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

fleste parten av de  i UE er ute etter å lage kvalme og er overhodet ikke interresert i fotball, de påstår (som BRH) at de kun er der for å støtte laget, men det gjør de ikke.

 

 

Bra snakka!

---------------------------

Tantehaugen for alle!!! ehhhh......

Frihet For Ultras!!!!!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 07 jul 07, 01:23
Endret: 07 jul 07, 01:24
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

fleste parten av de  i UE er ute etter å lage kvalme og er overhodet ikke interresert i fotball, de påstår (som BRH) at de kun er der for å støtte laget, men det gjør de ikke.

 

Utrolig men sant !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Atter en gang !!!!!!!!!!!!!!!!!!

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 07 jul 07, 03:01
Endret: 07 jul 07, 03:35

Opprinnelig postet av varheim
Akkurat det med kleskodeksen har jeg aldri skjønt noen ting av.

Da skal jeg prøve og forklare deg det.

Det er ikke alle som synes det er like kult å gå rundt med drakter o.l. proppfulle av reklame. Penger og markedsføring har dessverre blitt en alt for stor del av den moderne fotballen. Noen velger å ikke kle seg som et juletre i "protest" mot denne kommersialiseringen av fotballen. Det jeg mener med det er at man ødelegger den i utgangspunktet fine rødhvite drakta med en masse reklame og drit, som sponsorer krever for å spytte inn litt penger. Dette skal de i tillegg ha oss supportere til å gå med gjennom å selge det i supporterbutikken. På den måten blir alle supportere med drakt gående rundt som vandrende reklameskilt for de aktuelle bedriftene. Til stor fornøyelse for sponsorene selvfølgelig. For meg er det helt uaktuelt. Derfor går jeg heller med andre klær.

---------------------------

Frihet for Ultras!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 jul 07, 04:18
Er dt noe vits å diskutere dette igjen da ? Alle går i det man føler mest for...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 05:09

ja, huff, er fælt å kle seg i lagets farger.. stakkars spillerne, som må fly rundt i dissa forferdelige draktene å se ut som juletrær..

 

og som svar på den personen som spør om jeg mener at BRH ikke er ute etter å støtte laget har jeg følgene svar: NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. Også kan jeg jo spørre som jeg har gjort i andre tråder da, hvorfor kan dere ikke stå frem med bilde? Hvorfor, dere som har til hennsikt å støtte laget, hvorfor vil ikke dere gjøre dere til kjenne i aviser eller via bilder her på forumet? Mine tanker om grunnen er enkel og grei, fordi dere innerst inne vet at dere ikke kommer til å holde dere unna bråk og tull. Jeg står ihvertfall frem med fullt navn og bilde, og min hensikt er ihvertfall å støtte laget mitt, FFK, jeg kler meg i hvitt og rødt, kjøper meg drakt eller supporter utstyr som skjerf, caps osv, ikke bare for å støtte laget økonomisk, men også for å vise andre hvilket lag jeg holder med.

 

 

Mer om brh gidder jeg ikke, jeg mener det jeg skriver og har skrevet om det i andre tråder også.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 jul 07, 09:18
Opprinnelig postet av ajg

For meg er det helt uaktuelt. Derfor går jeg heller med andre klær.

Jeg forstår argumentasjonen din. Personlig skulle jeg ønske klubben kunne solgt drakter med mindre/ingen reklame - gjerne en god del dyrere for å kompensere for at sponsorene ikke får "vilja si" (som er å gjøre brandet sitt mest mulig synlig).

Men hvorfor har det blitt slik at det bare er luksusklær som er "akseptert" innen Ultrasmiljøet? Er det en form for uniformering for å skille seg fra den "gemene hop" som bruker Dressmann, KapAhl, H&M-klær?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 jul 07, 10:27
Endret: 07 jul 07, 10:29
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Også kan jeg jo spørre som jeg har gjort i andre tråder da, hvorfor kan dere ikke stå frem med bilde? Hvorfor, dere som har til hennsikt å støtte laget, hvorfor vil ikke dere gjøre dere til kjenne i aviser eller via bilder her på forumet?


Flott at du har skjønt hensikten med ultrasgruppen. Men desverre er det ikke alle som har gjort det enda, inkludert FFKs sikkerhetsansvarlige på Stadion, politiet, med Geir Ellefsen i spissen.  De er av old-school-oppfatningen av ultras, (dvs. at ultras er en gjeng bråkmakere som som skal holdes med oppsikt og trakasseres. Ja faktisk trakasseres, jeg har lest noe av rapporten fra Geir Ellefsen selv)

I utgangspunktet har vi ingenting å skjule. Men som gruppe velger vi å ikke gjøre vaktene på stadion, politiet i andre byer, o.l., en gratistjeneste ved å legge ut bilder av oss usensurert på nettet, slik at de kan arkivere disse og bruke dem mot oss ved at de fotfølger og trakasserer uten at vi har gjort dem eller noen andre en dritt. Dette er måten politiet jobber på når det kommer til dette.

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Klarer du ikke å innse det bør du ta deg en prat med en som IKKE er i UE, men i klanen generelt. Etter hva jeg har hørt er det til og med trykka opp t-skjorter med slagord MOT UE fra klanen.


Det er nevnte Gjermund Nordtug-episode.  Talsmann i Klanen brukte store deler av månedslønnen sin på en morsom t-skjorte som han delte ut på en av 2005-sesongens kamper. Motivet var en Lacostekrokodille som ble knust at VIF-logoen. Teksten under var "Onde Enga" og etellerannet om "èn supporterklubb - ett merke" eller noe i den duren. Personlig syntes jeg hele opptrinnet var meningsløst og lite egnet fra en mann som skal fremstå som talsmann. Unge Enga laget seinere et banner med samme krokodille som spiser Klanen-logoen, men dette ble de jo selvfølgelig nektet å ta med inn på Ullevaal. De fikk det inn alikevel, heldigvis.

Opprinnelig postet av danielsander
De har/hadde nok ikke kun folk som var ute etter kvalm, men jeg sitter med et bestemt inntrykk av at de som ville lage kvalm var mange nok.  Det tok meg forøvrig 5 sekunder søking på Google før jeg fant en artikkel som ikke akkurat gjør at Unge Enga fremstår som mors beste barn:


Nettopp, og jeg kan godt fortelle deg hvorfor det tok deg fem sekunder. Når media skriver om fotballbråk (noe de forøvrig elsker), er det viktig at de som er innblandet i det de skriver om har tilknytning til en gruppe. Dette gjør det enklere for media og de som leser artikkelen å kategorisere og stemple dem. Mange av de som har vært med i disse artiklene har svært liten eller i ingen grad tilknytning til UE som gruppe, men heller til Iskoboys.
UFC (Ultras Felt C/Lillestrøm) har tusen ganger blitt stemplet som bråkmakere, selv av vår egen sikkerhetsjef Waters. Han uttalte seg en gang at på hver eneste arena UFC besøkte, skapte de bråk og leven. UFC har ikke laget eller fremprovosert bråk en eneste gang siden de ble startet i 05. Men mange artikkelforfattere elsket å bruke bilder av UFC i artikler som f.eks. omhandlet fotballbråk i Sverige, eller slåsskamper i Norge. Når de i tillegg ble utestengt fra Åråsen en periode pga blussingen (noe ingen av artiklene skrev noe om, de skrev heller "utestengt pga bråket i Molde"), er det ikke rart de fleste ser på ultras som noe ufint.

I de første rundene av cupen ble det brukt pyroteknikk på flere arenaer. Et eller to bluss for å skape stemning, og vips står det på nettavisen dagen etter med bilde fra Norge - Bosniakampen, om at det var infernotilstander på norske arener. Aviser skal selge, og om de vrir på sannheten om oss ultras til fordel for seg selv, er det nesten normalt og de færreste som er ultras i Norge bryr seg lenger.

Opprinnelig postet av danielsander
Men hvorfor har det blitt slik at det bare er luksusklær som er "akseptert" innen Ultrasmiljøet? Er det en form for uniformering for å skille seg fra den "gemene hop" som bruker Dressmann, KapAhl, H&M-klær?


Det er ikke bare luksus-, og merkeklær som er akseptert i ultrasmiljøene, definitivt ikke. Vi er vanlige mennesker, og si at jeg og oss bare bruker merkeklær er å lyve. Men ved å bruke det på kamp, har man en slags måte for å markere avstand til den moderne fotballen der TV2 og NFF slikker hverandre i ræven.

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. 


For deg er det bare mørkt.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 07 jul 07, 12:58
Endret: 07 jul 07, 13:52
Kommersialisering er argument jeg kan forstå, men å gå helt uten klubbens farger synes jeg blir feil. Det farger man skal være stolt av. Og bæres med stolthet. Ta Zoran f.eks. bøyer meg nesegrus for hva han gjør, men synes det er rart at han ikke bærer noen av klubbfargene. At han ikke har et FFK-skjerf engang (kan kjøpe et uten Umbromerke eller hekle seg et), synes jeg er rart.
Greit at man protesterer mot kommersialiseringen, men da kan man vel velge seg noe uten reklame?? Tenkt hvis alle skulle fulgt eksemplet.
Frakk og hatt alle mann. En svær grå masse på stadion. Tenk hvis FFK skulle fulgt eksemplet. Hvor mye hadde budsjettet sunket og hvor langt ned i divisjonssystemet hadde FFK sunket??
Som gammel sosialist må jeg innrømme at penga rår.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 07 jul 07, 13:11

Bruker som regel skjerf på kamp, rødt og hvitt et sådant .. :)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 17:34

Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. 


For deg er det bare mørkt.

Så hos meg, som leser aviser og ser at i flere tilfeller hvor det er fotball bråk, så er det ultras grupper som står bak, er det altså mørkt, ikke hos dere som faktisk blir med i slike grupper. ?! Godt sagt og ikke minst særdeles godt argumentert!

 

Hvis dere vet at ultras grupper blir fulgt ekstra nøye med på, hvorfor da danne noe slikt? Hvis dere bare har gode hensikter burde dere vel klare å komme opp med noe annet en brigade og ultras?! Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 17:38

Opprinnelig postet av Martin_


Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Klarer du ikke å innse det bør du ta deg en prat med en som IKKE er i UE, men i klanen generelt. Etter hva jeg har hørt er det til og med trykka opp t-skjorter med slagord MOT UE fra klanen.


Det er nevnte Gjermund Nordtug-episode.  Talsmann i Klanen brukte store deler av månedslønnen sin på en morsom t-skjorte som han delte ut på en av 2005-sesongens kamper. Motivet var en Lacostekrokodille som ble knust at VIF-logoen. Teksten under var "Onde Enga" og etellerannet om "èn supporterklubb - ett merke" eller noe i den duren. Personlig syntes jeg hele opptrinnet var meningsløst og lite egnet fra en mann som skal fremstå som talsmann. Unge Enga laget seinere et banner med samme krokodille som spiser Klanen-logoen, men dette ble de jo selvfølgelig nektet å ta med inn på Ullevaal. De fikk det inn alikevel, heldigvis.




 

Så det å lage motiver MOT den offisielle supporter klubben til VIF (og da mot vif egentlig) er jo virkelig å støtte laget! ?

 

Leser du hva du selv forsvarer??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 jul 07, 17:58
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Hvis dere vet at ultras grupper blir fulgt ekstra nøye med på, hvorfor da danne noe slikt? Hvis dere bare har gode hensikter burde dere vel klare å komme opp med noe annet en brigade og ultras?! Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?



Hvorfor skal vi kalle oss noe annet enn ultras når det er det vi er, og vil være?

Jeg kan godt gjenta meg selv forøvrig:
Det som seinere har blitt problemet med å ha den artikkelen i FB, er at talspersonen eller intervjuobjektet sa tydelig ifra om at vi ikke ville ha noe bilde. Journalisten hostet frem dette bildet selv via nettet og et tribunekulturforum. Vi skal ikke klandre ham for det, da vi har lagt det ut selv. Personene på det er sladdet slik at hverken politi, sikkerhetsvakter, eller hvem som skulle være innteressert i identiteten vår for videre forførgelse, skal kunne få den.  Vi ba journalisten om å unngå bilde av oss.

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Fult navn o.l.?

Haha, det er det latterligste. Skal ikke bare legge ut telefon- og personnummer med det samme vi var igang eller?

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 jul 07, 18:31
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?



Tror du det er gøy med fullt navn og bilde når overskriften i den lokale avisen lyder "-Vi er ingen gjeng med bråkmakere"?

Og ja, jeg syns det er rart at folk blir skeptiske.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 19:01
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?



Tror du det er gøy med fullt navn og bilde når overskriften i den lokale avisen lyder "-Vi er ingen gjeng med bråkmakere"?

Og ja, jeg syns det er rart at folk blir skeptiske.

 

Hvis jeg står frem i avisen under overskriften Vi er IKKE en gjeng bråkmakere, så ville jeg da ikke hatt noe i mot å ha navn og bilde på meg selv...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 19:03

Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Fult navn o.l.?

Haha, det er det latterligste. Skal ikke bare legge ut telefon- og personnummer med det samme vi var igang eller?

 

Jeg har mitt fulle navn og bilde av meg selv på disse sidene, jeg har nemmelig ikke noe å sjule når det er snakk om meg selv eller min måte å være supporter på....

 

Å få det til å bli det samme som personnr blir bare for dumt...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 08 jul 07, 09:01

Tusen takk at dere ødela en så fin tråd med en fin idee. Er dere bare dumme eller noe annet?  Martin du må jo skjønne at det er faktisk folk som tror og kommer til å tro at utlras og annet er bråkmakere. Spørr du meg så er det halvsant. Vil ikke utdype det så jeg stopper her og har ikke tenke å svare på noe i det heletatt. Og du fredrikstadpatriot. Ja du har forklart oss hundre ganger hva du mener og alle har skjønt det. Hvorfor må du alltid reagere mot noe som er nytt og kanskje litt utradiosjonelt. Ja og greit o reagere men det finnes måte på hvor mye. Atter en gang takk for at dere tok det veeeeeldiiiig off topic og ødelea en fin tråd. 

 

P.S. NB husk jeg kommer ikke til å svare på noen av deres kommentarer.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 jul 07, 13:25

Jeg kjøper den! Sorry!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


StianLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 08 jul 07, 14:44
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

og som svar på den personen som spør om jeg mener at BRH ikke er ute etter å støtte laget har jeg følgene svar: NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. 

Det er forskjell på ultras som er ute etter og støtte laget sitt gjennom 90 minutter og casuals som er ute etter bråk. Hittils kan ikke jeg se at det er noen casuals gruppe i Fredrikstad?

Kan du Fredrikstadpatriot definere hva ultras er for deg? Hva en ultrasgruppering er?

---------------------------

Ja til og kasta alle som ikke synger på ph feltet på hue og ræva ut fra stadion!


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 08 jul 07, 18:49

helt ærlig åssen klarte du å blande inn unge enga inn i den tråden her?   virker som det eneste du er ute etter er krangling å bråk fredrikstadpatriot  men kanskje fredrikstadpatriot som har masse meninger, har noe å si om det som faktisk tråden handlet om opprinnelig?

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 jul 07, 19:21
Opprinnelig postet av hedvalen

helt ærlig åssen klarte du å blande inn unge enga inn i den tråden her? 

Det var kråkerøygutt1 som skrev noe om unge enga først:

"Klanen har jo to barneavdelinger de.
Miniklanen og Unge Enga "

fra der av sporet det ganske så fort av...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 jul 07, 12:02

så var det Martin_  som skrev om Unge Enga, deretter begynte jeg.

 

Har også skrevet om Mini Plankehaugen, og jeg synes det er en positiv idè, eneste jeg tenker på er størelsen på stadion, og evt plassering av disse juniorene...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 09 jul 07, 12:20

Martin skrev som mye som at UE var bra for tribunelivet, så begynte du å komme med driten din.. Men samme det nå, vi har vært så mye inne på akkurat det der før! kommer ingen vei uansett :)

 

Syns forslaget til mini-haugen var bra jeg da! men som mange andre spør om, hvor skulle dem isåfall stått?


dudilei

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 16

Lagt til: 09 jul 07, 19:00

Pleier det å være fullt på VIP tribuna, nærmest plankehaugen?? (Jeg husker nemlig ikke, hehe)  Vet ikke helt om dere skjønner hvor jeg mener hen.. Men det pleier vel å være ganske rolig der, så kan ungene lage liv der, samtidig som de står trygt =)

 

---------------------------

Så lenge ballen er rund, kan allting skje =)


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 09 jul 07, 19:31
syns de kunne ryddet fri noen sitteplasser på en av sidene på plankehaugen feltet .. da er veien lett over i plankehaugen når de vokser til

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


dudilei

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 16

Lagt til: 09 jul 07, 21:15
Det er sant, men det jeg tenkte mest på var at da hadde det blitt liv på den tribunen også.. Hadde jo vært moro å fått til noen sangkvelder/familie kvelder også.. For å spleise barna og de voksne i plankehaugen sammen =)  Hvis det blir noe av "minihæven" da =)

---------------------------

Så lenge ballen er rund, kan allting skje =)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 jul 07, 23:07
spørsmålet da blir jo om det er solgt sesongkort på noen av de feltene rundt PH... er det gjort, kan det bli vanskelig å gjennomføre.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 10 jul 07, 00:10

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
spørsmålet da blir jo om det er solgt sesongkort på noen av de feltene rundt PH... er det gjort, kan det bli vanskelig å gjennomføre.

det er solgt noen seskort der, men ikke så mange, så det bør kunne fikses!


dudilei

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 16

Lagt til: 10 jul 07, 00:37

Men hvordan bør ting organiseres da?? Har rett og slett ikke peiling jeg..

Hvordan gjør klanen det i forhold til miniklanen...??

---------------------------

Så lenge ballen er rund, kan allting skje =)


morten95

Knøttespiller
Ble medlem: 17 sep 07
Innlegg: 26

Lagt til: 17 sep 07, 15:16
Ja, enig ! Alder 10- 15?

---------------------------

Syng hvis du skal stå i plankehaugen for faan!
støtter Zoran!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 sep 07, 00:13

Opprinnelig postet av morten95
Ja, enig ! Alder 10- 15?

5-15 år.... men da bør det være med voksne som arrangerer

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 sep 07, 00:33
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. 


For deg er det bare mørkt.

Så hos meg, som leser aviser og ser at i flere tilfeller hvor det er fotball bråk, så er det ultras grupper som står bak, er det altså mørkt, ikke hos dere som faktisk blir med i slike grupper. ?! Godt sagt og ikke minst særdeles godt argumentert!

 

Hvis dere vet at ultras grupper blir fulgt ekstra nøye med på, hvorfor da danne noe slikt? Hvis dere bare har gode hensikter burde dere vel klare å komme opp med noe annet en brigade og ultras?! Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?



Trodde seriøst ikke at en 25-åring kunne være så naiv. Så du tror på alt som står i Media du da?

---------------------------

Hiv styret!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 sep 07, 00:48

Opprinnelig postet av schpa84
bla bla


 

om du ikke har skjønt det så gidder jeg ikke diskutere dette i denne tråden, benytt de trådene som er til disse sakene om brh og annet slikt, denne tråden skle faktisk pent inn på sporet sitt igjen nå, sporet om Mini-Plankehaugen!

 

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 sep 07, 10:52

Fatter ikke at man gidder å diskutere med fredrikstadpatriot.. SOm å diskutere med veggen /evt Mr Bean.. *ignorere*

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 sep 07, 11:01
Opprinnelig postet av Husgutt

Fatter ikke at man gidder å diskutere med fredrikstadpatriot.. SOm å diskutere med veggen /evt Mr Bean.. *ignorere*



hehe, bra sagt husgutt. Jeg skal følge ditt råd!!

---------------------------

Hiv styret!!!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 sep 07, 11:14

Opprinnelig postet av schpa84

Trodde seriøst ikke at en 25-åring kunne være så naiv. Så du tror på alt som står i Media du da?

Kan du være så snill å fortelle meg hvor du har kjøpt skylappene? Er det så vanskelig og godta at enkelte har en annen oppfatning enn deg og dine supporterfeller?

Enkelte av oss ønsker faktisk å distansere oss fra et evt Ultrasmiljø, eller rettere sagt, vi har intet i mot dere dersom dere kan vise oss den samme respekten tilbake... I mange tilfeller stiller vi spørsmål grunnet uvitenhet og nysgjerrighet, ikke for å bli møtt med usaklige kommentarer tilbake. I andre tilfeller ønsker vi å sette fingeren på ting som har utgangspunkt i Ultrasjmiljøer, kun for å finne ut om dette er basert på generell aksept i miljøet eller en glipp av enkeltpersoner... Enkelte av oss har faktisk vært med noen år og har opplevd en del forskjellig rundt omkring på diverse tribuner opp gjennom årene, nasjonalt som internasjonalt, ikke nødvendigvis alle er like naive og blåøyde som du til tider hevder...

Kan ikke du være så snill å svare som en voksen, du trekker inn andre debattanters alder i diskusjonen, det er vel urelevant synes du ikke? Dessten står det også i rettningslinjene at man ikke skal bruke alder og kjønn som argument i diskusjonene... Du hadde neppe funnet det saklig om vi brukte faktumet at du er jente mot deg i diverse diskusjoner, hadde du vel?

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 sep 07, 11:16
Opprinnelig postet av Husgutt

Fatter ikke at man gidder å diskutere med fredrikstadpatriot.. SOm å diskutere med veggen /evt Mr Bean.. *ignorere*

 

Det betyr vel bare at du ikke finner gode nok argumenter? Kunsten å kverrulere er undervurdert, kunsten å argumentere ja den kan ikke vel neppe beskrives...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 sep 07, 11:25
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av schpa84

Trodde seriøst ikke at en 25-åring kunne være så naiv. Så du tror på alt som står i Media du da?

Kan du være så snill å fortelle meg hvor du har kjøpt skylappene? Er det så vanskelig og godta at enkelte har en annen oppfatning enn deg og dine supporterfeller?

Enkelte av oss ønsker faktisk å distansere oss fra et evt Ultrasmiljø, eller rettere sagt, vi har intet i mot dere dersom dere kan vise oss den samme respekten tilbake... I mange tilfeller stiller vi spørsmål grunnet uvitenhet og nysgjerrighet, ikke for å bli møtt med usaklige kommentarer tilbake. I andre tilfeller ønsker vi å sette fingeren på ting som har utgangspunkt i Ultrasjmiljøer, kun for å finne ut om dette er basert på generell aksept i miljøet eller en glipp av enkeltpersoner... Enkelte av oss har faktisk vært med noen år og har opplevd en del forskjellig rundt omkring på diverse tribuner opp gjennom årene, nasjonalt som internasjonalt, ikke nødvendigvis alle er like naive og blåøyde som du til tider hevder...

Kan ikke du være så snill å svare som en voksen, du trekker inn andre debattanters alder i diskusjonen, det er vel urelevant synes du ikke? Dessten står det også i rettningslinjene at man ikke skal bruke alder og kjønn som argument i diskusjonene... Du hadde neppe funnet det saklig om vi brukte faktumet at du er jente mot deg i diverse diskusjoner, hadde du vel?

 



Det har faktisk blitt brukt meg i debatt at jeg er en jente og må si jeg likte det svært dårlig, men når dere som er så skepiske til BRH trekker inn alder og at det er en gjeng med drittunger og barn som kan få barnebillett syns jeg det da blir trukket inn alder i debatten. Jeg må påpeke at jeg ikke er med i BRH, men har veldig lyst til å bli det ettersom jeg savner det ordentlige "trøkket" fra plankehaugen. Og det er ikke bare fra ULTRAS det har kommet usakligheter. Slik jeg oppfatter det og jeg var helt objektiv da jeg begynte å lese og noen ganger delta i debattene, er at det råder et utrlig hets mot BRH, og at alt det de sier og gjør skal motarbeides.

Det er jo alltid mennesker som vil være skeptiske til nye ting, derfor har vi rasisme, homofobi, kvinnediskriminering o.s.v.

Er det ikke mulig å ta imot positivt engasjement med positivitet, så hadde debatten sluppet å utarte seg på denne måten?

---------------------------

Hiv styret!!!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 sep 07, 11:36

Kan til dels være enig, men jeg er da av den oppfatning at BRH har lagt opp til mye av dette selv med tåplige uttalelser og hets av kvinner, barn, tanter og juletrær...

Nå mener jeg oppriktig at jeg ikke har noe imot noen, men det er nå engang slik at respekt må fortjenes, ikke kreves, og p.t er jeg av den oppfatning at BRH`s oppførsel ikke aspirerer til respekt, heller det motsatte...

Nå er det ingenting i veien for å ta i mot nye forslag eller grupperinger med positivitet, det er vel sånn det burde være. Utfordringen blir da å legge frem forslag til endringer på en saklig og velformulert måte. Dersom man kommer her og tror man er konger på haugen uten respekt for normer og regler, skrevne som uskrevne, ja da har man i og for seg skutt seg selv i foten før man i det hele tatt får lagt frem sine argumenter.

Du skriver at du har et barn på ett og etthalvt år, du blir definitivt å se hva jeg sikter til når barne blir eldre. Personlig tenker jeg alltid som følger når jeg kommer opp i en diskusjon eller blir konfrontert med ett eller annet: Hva hadde jeg sagt til mine barn nå? Er faktisk fasinerende hvor mye man lærer om ydmykhet og formuleringsevne som forelder

Man kommer aldri langt med å være usaklig eller konstant rakke ned på andre i alle fall, det er min erfaring...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 sep 07, 11:59
Jo, jeg er enig med det du sier her, men vil også påpeke at BRH kan ikke stå til ansvar som gruppe for at et medlem kommer med usakligheter og respekt skal gå begge veier mener nå jeg, ikke sant?

Har deltatt i mange av debattene og det jeg har lagt spesiellt merke til er at de fleste debattene starter som BRH-hets i en debatt som overhodet ikke har noe med de å gjøre, debatten utarter seg og har full forståelse for at BRH-medlemmer kan miste besinnelsen og komme med usakligheter når de opplever det samme, gang på gang og føler seg uønsket.

Jeg har aldri vært tilhenger av at en stor skare skal råtte seg sammen og fryse ut de som er mindre, og jeg føler det blir sånn her. Janteloven sitter veldig dypt her i Fredrikstad og jeg blir utrolig provosert av dette. Spesiellt når jeg har vært vitne til hvor mye BRH har bidratt sammen med Zoran til stemning på stadion.

---------------------------

Hiv styret!!!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 sep 07, 12:18

Opprinnelig postet av schpa84
Jo, jeg er enig med det du sier her, men vil også påpeke at BRH kan ikke stå til ansvar som gruppe for at et medlem kommer med usakligheter og respekt skal gå begge veier mener nå jeg, ikke sant?

Har deltatt i mange av debattene og det jeg har lagt spesiellt merke til er at de fleste debattene starter som BRH-hets i en debatt som overhodet ikke har noe med de å gjøre, debatten utarter seg og har full forståelse for at BRH-medlemmer kan miste besinnelsen og komme med usakligheter når de opplever det samme, gang på gang og føler seg uønsket.

Sant nok, dessverre er vi mennesker satt sammen slik at vi har lett for å forsvare våre venner, spesielt i situasjoner vi kanskje føler at en blir urettferdig behandlet...


Opprinnelig postet av schpa84

Jeg har aldri vært tilhenger av at en stor skare skal råtte seg sammen og fryse ut de som er mindre, og jeg føler det blir sånn her. Janteloven sitter veldig dypt her i Fredrikstad og jeg blir utrolig provosert av dette. Spesiellt når jeg har vært vitne til hvor mye BRH har bidratt sammen med Zoran til stemning på stadion.

Nå er det vel også viktig å legge til grunn at Zoran ikke er en del av BRH. Derimot vil nok mange hevde at BRH syns det er kult å bli assosiert med Zoran for hans person og "fortid" som medlem BBB.

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 sep 07, 12:32
Jeg har aldri hevdet at Zoarn var en del av BRH, det er en grunn til at jeg skrev BRH og Zoran. Slik som jeg oppfatter saken er det BRH som har blitt urettferdig behandlet, men kan ikke huske at du har forsvart dem, men kan vi ikke heller være enig om å være uenige. Kom på at vi har sporet helt av her igjen. Hehe... Dette skal handle om miniplankehaugen.

Et tiltak som jeg tror hadde vært veldig positivt, slik at vi kan ta vare på å lære opp våre unge supportere

---------------------------

Hiv styret!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 sep 07, 12:48

Opprinnelig postet av schpa84
Kom på at vi har sporet helt av her igjen. Hehe... Dette skal handle om miniplankehaugen.

Et tiltak som jeg tror hadde vært veldig positivt, slik at vi kan ta vare på å lære opp våre unge supportere

det prøvde jeg å fortelle deg for flere poster siden! velkommen!

 

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 sep 07, 12:51
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av schpa84
Kom på at vi har sporet helt av her igjen. Hehe... Dette skal handle om miniplankehaugen.

Et tiltak som jeg tror hadde vært veldig positivt, slik at vi kan ta vare på å lære opp våre unge supportere

det prøvde jeg å fortelle deg for flere poster siden! velkommen!

 

 



Men til forskjell fra Kej eier du ingen respekt for de som har en annen oppfatning en deg. Jeg er uenig med han også, men viser respekt og underbygger sine argumenter og derfor får han respekt tilbake. Aksepter det

---------------------------

Hiv styret!!!!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 sep 07, 12:56

PH skal vel flyttes over til motsatt kortside neste sesong, da hadde det vel kanskje vært mulig for en evt mini plankehaugen å stå ved siden av der igjen?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 sep 07, 13:33
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

PH skal vel flyttes over til motsatt kortside neste sesong, da hadde det vel kanskje vært mulig for en evt mini plankehaugen å stå ved siden av der igjen?

Tror ikke det er en fordel at Mini-Haugen står i den umiddelbare nærhet av PH... Har i løpet av di siste par år blitt veldig aktsom med tanke på språkbruk o.l i forhold til barn. Er jo ikke alltid bannskapen blir lagt igjen ved portene om dere skjønner.

Derimot tror jeg de gjerne kunne stått på ene langsiden, eller på motsatt side av kortsiden. Det er en veldig vanselig kabal det der...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 sep 07, 13:41
Opprinnelig postet av KeJ
Tror ikke det er en fordel at Mini-Haugen står i den umiddelbare nærhet av PH... Har i løpet av di siste par år blitt veldig aktsom med tanke på språkbruk o.l i forhold til barn. Er jo ikke alltid bannskapen blir lagt igjen ved portene om dere skjønner.

Derimot tror jeg de gjerne kunne stått på ene langsiden, eller på motsatt side av kortsiden. Det er en veldig vanselig kabal det der...

det er sant.. hehe, men motsatt kortside vil vel bortesupporterne plasseres. Og det er nok ikke noe mindre språkbruk der... hehe.. Men på en av langsidene hadde jo vært greit. Men da begynner stadion å bli for liten...

 

*bygg ut stadion allerdede nå*

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 sep 07, 13:43
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

det er sant.. hehe, men motsatt kortside vil vel bortesupporterne plasseres. Og det er nok ikke noe mindre språkbruk der... hehe.. Men på en av langsidene hadde jo vært greit. Men da begynner stadion å bli for liten...

 

Nå mente jeg motsatt side av samme kortside, gitt at PH eller "den harde kjernen" blir plassert ut mot porten da

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 sep 07, 13:47
Jeg har egentlig ingen sterke formeninger om saken, men må si det er litt vittig å høre Mini-Klanen rope "Hater, hater, hater Bergen by!". Bra trøkk fra dem er det også til tider.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 sep 07, 13:50
Opprinnelig postet av KeJ
Nå mente jeg motsatt side av samme kortside, gitt at PH eller "den harde kjernen" blir plassert ut mot porten da

 

  hehe woops.. skulle sjønt det...   men da er vi kanskje enig da..

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 18 sep 07, 14:35
KeJ, jeg er enig med deg at vi må skjerme barna for stygt språkbruk, men de møter jo stygt språkbruk over aalt ellers. Er vel heller viktig å være nøye på dette i hjemmet og oppdragelsen?

---------------------------

Hiv styret!!!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 sep 07, 14:42

Opprinnelig postet av schpa84
KeJ, jeg er enig med deg at vi må skjerme barna for stygt språkbruk, men de møter jo stygt språkbruk over aalt ellers. Er vel heller viktig å være nøye på dette i hjemmet og oppdragelsen?

Joda, men men jeg ser ingen grunn til å utsette unga for mer enn nødvendig. Jeg har mer enn en gang blitt irettesatt av eldstemann når han ser på meg og sier: Pappa, nå sa du Faen.

Eddie Murphy comes to mind, fra Raw, da han etterligner Bill Cosby, hans sønn er kommet hjem fra et show

 

Uansett, jeg hadde helst sett at unga lærer seg supporterkultur og folkeskikk under kontrollerte omstendigheter all den tid det er lett å bli påvirket av eldre supportere. Tror vel egentlig at vi må være vår rolle bevisst dersom vi ønsker å fremstå som forbilder for disse ungene...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


#8

Knøttespiller

Ble medlem: 28 mai 06
Innlegg: 46

Lagt til: 21 sep 07, 16:26
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av morten95
Ja, enig ! Alder 10- 15?

5-15 år.... men da bør det være med voksne som arrangerer

 

Ja der har vi deg da =) kansje du kan være forsangeren der ;)

---------------------------

BRIGADE RØD HVIT
Frihet For ULTRAS

Hater: NFF, Politi, Vaktene på Ullevaal


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 sep 07, 17:52
Endret: 21 sep 07, 17:53
Opprinnelig postet av #8
 

Ja der har vi deg da =) kansje du kan være forsangeren der ;)

 

Ja hvorfor ikke, sikkert lettere å holde styr på mini plankehaugen en brh ihvertfall

 

 

 

(bare en bitteliten brannfakkel, så ser vi om ikke det eksploderer snart.. )

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 21 sep 07, 18:09
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av #8
 

Ja der har vi deg da =) kansje du kan være forsangeren der ;)

 

Ja hvorfor ikke, sikkert lettere å holde styr på mini plankehaugen en brh ihvertfall

 

 

 

(bare en bitteliten brannfakkel, så ser vi om ikke det eksploderer snart.. )



Det er stand-up kurs på Samfundet under UKA. Du bør vurdere å melde deg på. Her får du framføre vitsene dine foran et levende publikum, ikke bare oss forumbrukere og den stakkars katten din.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 21 sep 07, 18:32
Endret: 21 sep 07, 18:34

 

Kult, du vet at jeg har katt! morro! Men jeg foretrekker at du holder Bastian utenfor denne diskusjonen, han er og blir en uskyldig tredjepart.

 

Ang miniplankehaugen, så syns jeg fortsatt det er en fin ide, men er det noen som vet om dette er luftet for FFK??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 21 sep 07, 18:36
Jeg tipper at dette www.fredrikstadfk.no/content/view/550/1/ er en slik en barneklubb.

#8

Knøttespiller

Ble medlem: 28 mai 06
Innlegg: 46

Lagt til: 21 sep 07, 22:31

Opprinnelig postet av danan2
Jeg tipper at dette www.fredrikstadfk.no/content/view/550/1/ er en slik en barneklubb.

Prøv deg litt nærmere på denne du fredrikstadpatriot, kansje du er heldig og vinner

---------------------------

BRIGADE RØD HVIT
Frihet For ULTRAS

Hater: NFF, Politi, Vaktene på Ullevaal


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 23 sep 07, 16:44
http://www.klanen.no/bardisken/miniklanen_besoeker_jordal_amfi

---------------------------

Hiv styret!!!!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 23 sep 07, 16:51
Endret: 23 sep 07, 17:05
Er forsåvidt enig med deg der, men kan tryggt si at jeg er en helt annen på fotballkamp enn jeg er ellers, er vel lidenskapen som gjør det slik Men hadde nok tenkt oppført meg litt annerledes hvis dattera mi var med, men hun er heldigvis alt for liten enda. Når hun er stor nok skal hun læres opp til til å synge på kamp:) hehe

Men det blir vel noen år til

---------------------------

Hiv styret!!!!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 25 sep 07, 00:00
Endret: 25 sep 07, 00:05
og siden vi er inne på emnet, jeg hørte faktisk miniklanen mer enn jeg hørte plankehaugen til tider i dag.. trist? ja det vil jeg si.

Men, er en god idé med Mini-plankehaugen, absolutt noe som burde støttes. (noe jeg også mener å ha lest på f-b.no i dag at det står noe om? edit: http://f-b.no/article/20070924/FFK/70924013/1009/AKTUELT der  var det visst.)

---------------------------

Hyl.
Tippeligaen? Første Divisjon? Andre Divisjon? Jeg bryr meg ei - Laget er fortsatt Fredrikstad og det er supporterkulturen jeg deltar i, likegyldig av divisjon. Gi oss Zoran tilbake!

- FFK / LFC / Østsiden -



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f