Husk meg
Brukernavn
Passord

Geniet Grönhagen!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 29 mai 07, 08:59
Veldig enig. Nå er det jo alltid sånn at det er en del ting vi på tribunen ikke vet, og som en trener naturligvis må vektlegg, noe må en ta på den kontoen. At Grønhagen bytter folk etter 1.omgang holder ikke til å genierklæres for meg, skulle han fortsatt 20 minutter til med samme mannskap? Grønhagen må etter min mening bli enda mer Mourinho. I stabæk skulle han byttet folk etter 15 minutter ikke 25 i 2. omgang, da vendte kampen på nytt om når Hoås somoppspillspunkt kom inn, og så til slutt West. På lørdag burde han tatt noen taktiske disposisjoner etter 30 minutter allerede. Dette må spillerne tåle og de må ha forståelse for at treneren gjør dette hvis det er nødvendig.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 mai 07, 10:43
Synes absolutt Grønhagen skal ha kreditt for det som har skjedd sålangt, men å genieklære han? Vel, det er vel litt drøyt. Ett poeng på dem to neste kampene mot RBK borte, Start hjemme, så blir det vel en helt annen låt her inne. Men ja, Grønhagen har ihvertfall min tillitt..........

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 29 mai 07, 11:31

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes absolutt Grønhagen skal ha kreditt for det som har skjedd sålangt, men å genieklære han? Vel, det er vel litt drøyt. Ett poeng på dem to neste kampene mot RBK borte, Start hjemme, så blir det vel en helt annen låt her inne. Men ja, Grønhagen har ihvertfall min tillitt..........

Det er vel feil å skrive ett poeng på de neste to kampene, det blir jo 4 poeng... minst

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jun 07, 09:39
Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Man bør ikke gå lenger tilbake enn til Stabæk-kampen. Da var Grønhagen langt fra å være noe geni. Han var rett og slett ikke med i det hele tatt. Den kampen skulle vunnet greit DERMED BASTA. Så jeg vil ikke være med å genierklære han ennå nei. Men hvis han fortsetter å imponere som han har gjort i de 2 siste kampene , så skal jeg kanskje henge meg på.

 

Godt observert Rune. Men jeg er ganske sikker på at han har skikkelig peiling. Leste et sted at han ALLTID gjør det godt det første året, men blir svakere og svakere de neste. Har hatt to svensker i jobb nå som kjente til fyren. Meget sterk og står på sitt i alle avgjørelser. Og det er jo bra.

BRA? Grønnis er for statisk i valg av spisser, og byttene kommer alltid i desiste 5 minuttene, det er for sent når det ofte er tydelig at manskapet på topp ikke funker. Må berømme han for byttene han gjorde sist allikevel, la oss håpe dette er et godt tegn.

"Meget sterk og står på sitt" er ikke alltid riktig, dette kan bety "besserwisser" og liten egneskap for å lytte til andre, dette er et lagspill og det gjelder også for treneren.

Mange av hans disposisjoner ser mer ut som personrelaterte enn spillermessige, og jeg er sikker på at mange "interne" er enige i det!!!!!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 05 jun 07, 10:40
Opprinnelig postet av nelg64

BRA? Grønnis er for statisk i valg av spisser, og byttene kommer alltid i desiste 5 minuttene, det er for sent når det ofte er tydelig at manskapet på topp ikke funker.

 

Statisk i valg av spisser? Tarik, Fofana, Hoås, West, Toth, Gardar og Vuorinen har spilt spiss i løpet av åtte kamper.

Så mye har det vært igjen når FFK har gjort bytter på spissplass:

1 runde 22 min

2 runde 15 & 8 min

3 runde 26 min

4 runde 30 & 7 min

5 runde 38 & 19 min

6 runde 22 & 5 min

7 runde 14 min

8 runde 45 min

 

Bare Brann er mer effektive til å score på målsjansene enn FFK. Laget scorer også bra med mål.

Ingen slipper til flere målsjanser i mot, og bare Aafk har sluppet inn fler mål.

 

Tror det er viktig å ha fokus på det defensive. Mange midtbanespillere med manglende defensive kvaliteter er arven etter KTE.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 05 jun 07, 10:48
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Statisk i valg av spisser? Tarik, Fofana, Hoås, West, Toth, Gardar og Vuorinen har spilt spiss i løpet av åtte kamper.


Har Vuorinen spilt i år for A-laget i år? Når var det?

---------------------------

Ære være Plankebyen


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 05 jun 07, 10:49
Endret: 05 jun 07, 10:49
På Åråsen. Fikk 22min for Toth.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 05 jun 07, 10:51
Selvsagt, det hadde jeg glemt.

---------------------------

Ære være Plankebyen


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jun 07, 11:51
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av nelg64

BRA? Grønnis er for statisk i valg av spisser, og byttene kommer alltid i desiste 5 minuttene, det er for sent når det ofte er tydelig at manskapet på topp ikke funker.

 

Statisk i valg av spisser? Tarik, Fofana, Hoås, West, Toth, Gardar og Vuorinen har spilt spiss i løpet av åtte kamper.

Så mye har det vært igjen når FFK har gjort bytter på spissplass:

1 runde 22 min

2 runde 15 & 8 min

3 runde 26 min

4 runde 30 & 7 min

5 runde 38 & 19 min

6 runde 22 & 5 min

7 runde 14 min

8 runde 45 min

 

Bare Brann er mer effektive til å score på målsjansene enn FFK. Laget scorer også bra med mål.

Ingen slipper til flere målsjanser i mot, og bare Aafk har sluppet inn fler mål.

 

Tror det er viktig å ha fokus på det defensive. Mange midtbanespillere med manglende defensive kvaliteter er arven etter KTE.

 

OK; så du mener det du ser på "løkka" er en velfungerende spiss-rekke.

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 jun 07, 12:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt
På Åråsen. Fikk 22min for Toth.

Og det var veldig lett for Vourinen å vise seg frem i den kampe må jeg si. Der var jo så og si alle under båten. Man snakker om å ta sjansen. I denne kampen var det i hvertfall vanskelig.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 05 jun 07, 12:10
Endret: 05 jun 07, 12:29
Opprinnelig postet av nelg64

 

OK; så du mener det du ser på "løkka" er en velfungerende spiss-rekke.

 

 

Det jeg kommenterte først og fremst var påstanden din om et Grönhagen var statisk i sitt spissvalg.

 

Det faktum at han nettopp ikke har vært det kan jo tolkes som at det ikke er noen soleklare førstevalg på topp. Men jeg mener at det ikke er i angrepet laget trenger forsterkninger. Jeg mener FFK trenger 3-4 forsterkninger på midtbane(+ forsvar) før man må ha nye angrepspillere. Jeg vil sågar påstå at man kan selge unna noen angrepspillere uten å hente nye.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jun 07, 12:23
Hvem mener du ikke lever opp til forventningene og hvorfor?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 jun 07, 12:34

Opprinnelig postet av nelg64
Hvem mener du ikke lever opp til forventningene og hvorfor?

Må du virkelig ha alle sammen lagt ut ?? Greier du ikke å se det sjøl ??


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jun 07, 12:37
Jeg har mine meninger jo, men er interesert i hva andre tenker :-)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 jun 07, 12:53

Opprinnelig postet av nelg64
Jeg har mine meninger jo, men er interesert i hva andre tenker :-)

Dette  er diskutert nok i andre tråder. Du får heller ta deg bryet å lese igjennom litt.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 jun 07, 12:56
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av nelg64
Jeg har mine meninger jo, men er interesert i hva andre tenker :-)

Dette  er diskutert nok i andre tråder. Du får heller ta deg bryet å lese igjennom litt.

Haha


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 05 jun 07, 13:10

Opprinnelig postet av nelg64
Hvem mener du ikke lever opp til forventningene og hvorfor?

 

Er denne til meg? Har jeg sagt noen ikke lever opp til forventnigene? Hva mener du?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jun 07, 13:47
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av nelg64
Hvem mener du ikke lever opp til forventningene og hvorfor?

 

Er denne til meg? Har jeg sagt noen ikke lever opp til forventnigene? Hva mener du?

No hard feelings :-) Du sa noen bør selges: interesant å høre andres tanker :-)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 05 jun 07, 13:54

FFK har pr i dag så mange spisser at ikke alle får spille spiss på trening en gang. Heller ikke mulig å gi alle relevant matching på spissplass. Vuorinen, Toth og Gardar er de spissene som har fått minst spilletid på A-laget, derfor er det kanskje mest naturlig at en eller to av disse selges.

Personlig ville jeg beholdt Toth av disse 3, men Grönhagen har andre forutsetninger enn meg til å vurdere dette. For bare ikke håpe at det blir politikk i dette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 05 jun 07, 14:09
Opprinnelig postet av kanogvetalt

FFK har pr i dag så mange spisser at ikke alle får spille spiss på trening en gang. Heller ikke mulig å gi alle relevant matching på spissplass. Vuorinen, Toth og Gardar er de spissene som har fått minst spilletid på A-laget, derfor er det kanskje mest naturlig at en eller to av disse selges.

Personlig ville jeg beholdt Toth av disse 3, men Grönhagen har andre forutsetninger enn meg til å vurdere dette. For bare ikke håpe at det blir politikk i dette.

Det er synd at det faktisk er politikk/person som spiller inn, personlig ville jeg foretrukket å beholde Gardar og Toth, mens Vuorinen og Hoås kan gå. Jeg mener også at det burde være mulig å teste ut noen kombinasjoner på topp som var spesifikke for hjemme og bortekamper. Fofana burde få mer erfaring på FFK2, med innhopp på hjemmekamper, men for all del la han få mer enn 5 min. som i West sitt tilfelle, Tarik funker nesten bedre når han får en slepende possisjon, og kan overraske.

Humor:Referer en virkelig pateriot på 82 år som har fulgt FFK på stadion siden han var guttunge, og fått med seg de "hærlige" tider:

Om en spiss i FFK: "skal jeg se elg kan jeg gå i skogen - Jeg går fra stadion når han derre svensken setter`n på"

 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340