Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: FFK - Vålerenga (8. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 27 mai 07, 12:35

Ingen stor overaskelse at kampen forløp som den gjorde. FFK er et av de lagene som slipper til mest sjanser i mot, Vif er en av de minst effektive lagene i TL, og scorer veldig lite. FFK er blant de mest effektive, dvs trenger ikke mange sjanser. Dette sier statistikken.

 

Synes ikke Shabaan utmerket seg noe spesielt i går. Han var på det nivået han pleier, og er en av de 2-3 beste keeperene i TL.

Synes Gerrbrandt er bedre og bedre for hver kamp, mesn Pirija fortsatt har litt å gå på.

Ramberg bør få slippe å spille mer for FFK.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 mai 07, 12:43

Folk skriker opp om stort keeperspill. Ja vel, en stor / bra keeper bør jo ta seg av noe også da. Bortsett i fra åpningskampen mot Brann i fjor så har jeg vært lite imponert over Rami.

Jeg har sett kampen om igjen, og de 2 første " store " sjansene til VIF var keepermat. Stangskuddet de fikk var vel ikke Rami bort i vel, eller ??  Ellers var det vel kun 2-3 store han tok. De andre sjansene de fikk var helt kurante  å ta.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 27 mai 07, 13:25
Plankehaugen sang bra igår ass... ser kampen på tv, og hører feltet ganske bra :D

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 mai 07, 13:29
bra i perioder syns jeg. men var ikke noe toppkamp av oss. kan alltid bli bedre. hadde guttane spilt bedre ute på banen. så trur jeg det hadde vært et sinnsykt bra liv der igår.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 mai 07, 15:00
En ting jeg fortsatt er utrolig irritert over er måten Ramberg oppførte seg utpå der i går, jogger rundt og virker totalt uinteressert.

Greit fyren er ræva men når man ikke gidder i tillegg koker det over for meg.

Nedgradering til treningsgruppe to umiddelbart, han er perfekt å ofre for å sette ett eksempel, er ikke noe å savne uansett...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 27 mai 07, 15:07
Jeg har vært en stor forsvarer av Ramberg og hatt veldig sansen for han. Når han er god så er han en veldig viktig brikke både offensivt og defensivt. Han slår flotte passninger og går på fine løp offensivt og er flink til å bryte motstandernes passninger. Dessverre har han ikke vist noe av dette i år og med innsatsen han la ned i går, er det vel ganske klart at han får en plass på benken i neste kamp. Spesielt når Grönhagen hadde snakket med han før kampen om at han måtte være aggresiv og dette var totalt fraværende

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 mai 07, 15:16

grunn til at det var keeper mat er vel fordi at rami gjorde en god jobb med å komme seg ut å gjøre målet mindre. er enig med deg med at rami ikke har imponert i år. men ikke kom å si at han spilte jævlig bra igår.

på en normal dag så hadde alle keepere i tippeligaen sluppet inn to mål. på en veldig god dag trur jeg kanskje bare det er 3-4 keepere som hadde holdt nullen igår.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 mai 07, 15:58

Noen ganger lurer jeg virkelig på om Rami er for god for FFK.

Dette pga av all sytinga denne mannen har fått her inne. Husker så godt alle de som "ropte" opp om Myhre som den store gud. Rami har vel tilgode å gjøre de samme blemmene som Myhre. Kanskje vanskelig å innrømme for noen, men tror vi skal være glade til.

PS. Enten sliter du med hukommelsesvikt eller hva med redningene mot Lyn som berga seieren.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 mai 07, 16:29
Opprinnelig postet av dracula

Noen ganger lurer jeg virkelig på om Rami er for god for FFK.

Dette pga av all sytinga denne mannen har fått her inne. Husker så godt alle de som "ropte" opp om Myhre som den store gud. Rami har vel tilgode å gjøre de samme blemmene som Myhre. Kanskje vanskelig å innrømme for noen, men tror vi skal være glade til.

PS. Enten sliter du med hukommelsesvikt eller hva med redningene mot Lyn som berga seieren.

 

Blemmer ala Myhre, kanskje ikke, men mot Tromsø og Aalesun slapp han ihvertfall inn tre mål tilsammen som han burde ha tatt. De andre kampene har han stått bra. LSK-kampen kan han ikke lastes for pga totalt manglende guts fra de resterende 10...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 mai 07, 16:41
mener en god keeper hadde tatt det ene målet til occean. ballen blir slått inn i 5 meteren før occeaen kommer på ball. innenfor 5 meteren skal keeper ha kontroll om han ikke blir pressa. å han hadde fri bane mot ballen.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 mai 07, 17:18
Endret: 27 mai 07, 17:39

moroa fortsetter, ja ja.......

mange av dere forsvarer at Fofana får sjangser, men tenk en om en lot en spiller med

Fofanas "blemmer" stå i mål.

Mao lett å se keeperenes litt uheldige inngripen, samtidig som en forsvarer misbrukte sjangse, tapte baller, misslykka pasninger osv. Hvilken spiller på dagens FFK har tross alt mindre "blemmer" enn Rami.

 

Ps.Hadde værtgøy å høre hvilke keepere "kritikerne" sammenligner med peter Czeh oa i den kvaliteten eller f.eks norske TL keepere.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 mai 07, 17:46
Rami har jo vært skyld i mange mål i mot i år han, men de fleste har allikevel villet hatt han som 1 valg...

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 mai 07, 19:56
Opprinnelig postet av dracula

moroa fortsetter, ja ja.......

mange av dere forsvarer at Fofana får sjangser, men tenk en om en lot en spiller med

Fofanas "blemmer" stå i mål.

Mao lett å se keeperenes litt uheldige inngripen, samtidig som en forsvarer misbrukte sjangse, tapte baller, misslykka pasninger osv. Hvilken spiller på dagens FFK har tross alt mindre "blemmer" enn Rami.

 

Ps.Hadde værtgøy å høre hvilke keepere "kritikerne" sammenligner med peter Czeh oa i den kvaliteten eller f.eks norske TL keepere.

 

Når en spiss tabber seg ut/ikke setter sjangser så får det ikke like store konsekvenser som at en keeper tabber seg ut. Desuten er det vel ikke så mange som vil ha hodet til Rami på et fat, er det det da ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 mai 07, 20:33
Endret: 27 mai 07, 20:37

På dette tidspunktet forstår jeg ikke kritikken mot Fofana. Virkelig ikke.

Selv har jeg vært positiv til Fofana fra første stund, og overbevist om at han er en verdifull forsterkning etter å ha sett ham i ca en omgang mot Hønefoss.

Men har jeg hyllet ham opp i skyene? Har jeg sagt Fofana kommer til å bli en knallsuksess fra første kamp, og score i bøtter og spann i år? Nei. Har noen andre her inne sagt det? Nei, ikke det jeg har sett.

Fofana er på gang. Men før han blir god må han møte motstand i TL. Han må kjempe litt, feile litt og erfare litt. Bli bedre kjent med nivået og spillestilen, og blir bedre kjent med egne styrker og svakheter i nye omgivelser. Ovenpå det skal han fortsette å utvikle seg som spiller i mange år ennå.

Hvis det av en eller annen grunn skulle komme til å gå som jeg tror, så kommer Fofana til å score 3-5 mål i år, stort sett ganske sent i sesongen. Som jeg ser det er det ingen grunn til verken å håpe på noe mer eller frykte noe mindre. Det sagt så tåler han en kamp på benken han også, om ikke annet så for å slippe til f.eks West i blant. Men jeg er så langt enig med Grønhagen i at Fofana fortjener den tillitten han får.

 

Ellers har jeg fått sett kampen en gang til i opptak, og det frister egentlig litt å påstå at FFK vant fortjent. Tull og tøys? Nja, vet ikke det. Vålerenga gjorde mye bra i går, men - de var ikke uheldige foran mål. De var dårlige. Gang på gang utfordrer de Shaaban løpende én og én, inn fra skrått hold, og forsøker fantasiløst å skyte "enkelt" forbi TLs beste keeper på strek. De relativt få gangene VIF spiller seg inn mot FFKs mål og gjør noe så avansert som å slå en pasning inne i feltet gjør de det mye vanskeligere for Shaaban. Men stort sett vill VIF avslutte en og en, og gjorde det således maksimalt vanskelig for seg selv og tilsvarende enkelt for Shaaban. Både teknisk og taktisk var VIF udyktige foran mål. Det VIF var aller best på foran mål i går var å spille Shaaban god.

FFK derimot scoret et fantastisk fint mål. Det var ingen store personlige feil i VIFs forsvar som ga åpning. Det var med ren og skjær dyktighet at Tarik og Gardar spilte seg tvers igjennom et etablert midtforsvar. Pasningen inn var genialt lekker, mottak, finte, vending og avslutning likeså. Akkurat den dyktigheten foran mål var den aller største forskjellen på FFK og VIF i går. VIF var en hel del dyktigere enn FFK på å skape sjanser, men FFK var mye dyktigere når det kom til å utnytte dem. Derfor mener jeg VIF tross alt ikke gjorde seg fortjent til noen seier, mens FFK fullt ut fortjente den scoringen de fikk og de poengene det kastet av seg. Hade VIF vært dyktigere så hadde de scoret en masse mål, men det var de ikke. Og da blir det egentlig feil å si at de fortjente å vinne. Så det så.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 27 mai 07, 20:44
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det VIF var aller best på foran mål i går var å spille Shaaban god.

Akkurat det er jeg enig i,
... men jeg er spent på om du drar den samme argumentasjonsrekka neste gang FFK rundspiller noen, men ikke evner å score mål.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 mai 07, 21:13

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det VIF var aller best på foran mål i går var å spille Shaaban god.

Akkurat det er jeg enig i,
... men jeg er spent på om du drar den samme argumentasjonsrekka neste gang FFK rundspiller noen, men ikke evner å score mål.

He he. Synes jeg har sett FFK være best flere ganger, eller i det minste jevngode med motstander, uten å klare å kapre poeng. Synes det er helt fair at flaksen går litt FFKs vei i blant også. Ingen grunn til noe annet. Som Rami sa etter kamp, slike ting jevner seg ut i lengden. Men det nok lettere å tenke på denne måten når tingene går vår vei, ja.

Dessuten, FFK rundspilte Vålerenga i går - i hele ti sekunder. Men det holdt det.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 mai 07, 22:43

Opprinnelig postet av Klokan
Fofana sliter og jeg synes han er fotsatt litt for tynn for tippeligaen. Midtbanen vår trenger "renovering" . Kvisvik jobber ikke i det heletatt og Ramberg er dårligere og dårligere fpr hver kamp som går. Alle så vel at andre omgang begynte mye bedre fordi Vålrenga måtte konsentrere seg om forsvaret i stedet for å presse på oss som i første? Tarik skapte mer på kanten i denne omgang enn som spiss i siste 3 kamper.....  Og ja vi stjal poeng i dag og det skal vi vare veldig glad for...

Du kan ikke uttale deg, Klokan, for du sto med ryggen til hele føkkings kampen!

Er ellers 110% enig i det du sier. ;-)

Og takk for glimrende innsats. Utrolig artig med evig sang på slutten av matchen.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 28 mai 07, 00:12
Jeg så mer enn du tror og i tillegg så gikk kampen i reprise klokka 12 natt til søndag så jeg fikk sett den he he he . Vanligvis tær jeg kamper opp på DVD men denne gangen måtte jeg ta opp cupfinale fra Kroatia. Etter at jeg så denne kampen svitchet jeg tilfeldig over og vups der var jo kampen. Fik ikk sett første 20 minutter de men resten har jeg sett og tatt opp. Lurer på om jeg skal klippe dem siste to minuttene og legge på youtube for det var glimmrende stemning der og da...

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 mai 07, 00:31

Ser at mange mener at FFK vant kampen "ufortjent" og at det var en "urettferdig" seier.

De eneste gangene et lag vinner ufortjent er hvis seieren kommer som følge av en feilvurdering av dommeren. At en klar straffe ikke blir blåst, at et mål blir annulert etc...

Men så lenge dommeren ikke har noen direkte innvirkning på resultatet er det det laget som har scoret flest mål som vinner fortjent. Uansett hvor mange sjanser de to lagene hadde.

 Det er  11 mann på hvert lag og så lenge en eller flere av de 11 gjør jobben bedre enn de på motstanderens lag, er det faktisk nok til å sikre 3 poeng. F.eks at en keeper redder det som kommer av skudd den ene veien, mens keeperen på motsatt halvdel ikke gjør det. Og at spissene på det ene laget klarer å score mens de ikke klarer det på det andre laget.

Så FFK vant høyst fortjent mot Vålerenga


FFK-pus

Juniorspiller

Ble medlem: 18 jul 05
Innlegg: 214

Lagt til: 28 mai 07, 00:40
Opprinnelig postet av SirLion

Neste kamp håper jeg vi får se Martyn og Bjørkøy på midten.. jeg er ikke fornøyd med Ramberg om dagen.. Savner også litt Christian Berg på banen..

Takk til Shaaban som holdt nullen idag :D Og gratulerer alle med en herlig scoring og tre poeng!!



Ramberg er ikke god nok lenger!!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad.
Står vi èn for alle, og alle for èn!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340