Husk meg
Brukernavn
Passord

Landslaget

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 mai 07, 12:09

Ikke tarik og ikke Bjørkøy, to av de mest formsterke spillerne i TL.. Hva faen driver Hareide med?

 

http://www.fxt.no/norge/article1060809.ece

 


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 22 mai 07, 13:44

Simen Brenne?? WHY?? Hakke han vært både skada og suspendert og derfor ikke spilt en eneste hel kamp enda? HERREGUD!!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 mai 07, 13:55

Kan forstå at Brenne er med, mtp mål i forige kamp og ellers en god debut, men at Ivers, Andresen, Hagen, Grindheim, Strømstad, Fredheim Holm er med kan jeg ikke fatte og begripe, Hareide snakket om formspillere, disse gutta har vel så vidt spilt 180 min i år i TL samt at de har vel levert 3-4 mål tilsammen, altså ett totalt motsrtridende utak. Hvorfor ikke satse på spillere som er i form, som er fremtiden og som kan lære og kjenne nivået før neste kvalik? Er det fordi Hareide klamrer seg til sitt eneste halmstå og håper det skal snu og han skal klare og kvalifisere seg? Det kommer ikke til og skje i det hele tatt.. mannen er helt ute og kjører.

 

La Tarik, Myklebust, PCS, Tetty, Reginiussen få sjansen til og vise seg, de er fremtiden på landslaget. Bjørkøy er en spiller som har rett instilling og som er god og ha på banen.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 mai 07, 14:00
Endret: 22 mai 07, 14:03
Mulig du satte ting litt på spissen nå, men det er likefullt en del mangler i innlegget ditt.

3-4 mål til sammen? For det første er det neppe Hagen, Andresen, Grindheim og Strømstad som er de som skal score veldig mange mål i år, og for det andre, Iversen alene har fem mål denne sesongen i serien, og har spilt 615 minutter. Jeg vil også tro at samtlige av spillerne har langt over 180 minutter i år.

Edit: Andresen har 630 minutter i år, det samme har Hæstad, Strømstad har 369 minutter og Grindheim 533 minutter.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 mai 07, 14:08

Gikk litt fort med noen der, men flere av spillerene som er tatt ut, som skulle være formspillere har jo ikke vært i form, eller på banen, mål er det lite av også fra de spillerne, untaket er vel Ivers, men han har jo ikke akuratt imponert heller da, selv om han har skåra 5 mål. Strømstad, er jo skadet og rekker med stor sannsynelighet ikke kampen, Andresen har ikke imponert noen i år i det hele tatt. Grindheim har så vidt spilt 3 kamper, Fredheim Holm har ikke skåra mål enda, Hagen gjør for mange feil, og begynner og bli for gamel for nivået. Hareide har også etterlyst flere mål fra midtbaneposisjon.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 22 mai 07, 14:11
Nå er vel ikke akkurat Bjørkøy noen formspiller for tiden heller. Ja, han har scoret noen mål, men har underprestert i forhold til hva man forventer av ham. Bjørkøy var riktignok god mot Brann, men ellers har han vært under pari hittil i år.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 mai 07, 14:13
Endret: 22 mai 07, 14:14

Vel han har prestert bedre enn Strømstad, Grindheim og Andresen, det er ikke noe og krangle på.

 

Flere Aviser har nevnt Bjørkøy, Tarik og Myklebust som formspillere.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 22 mai 07, 14:20
Det har nok mest med målene Bjørkøy har scoret. Han har vært slaktet for dårlig form her inne flere ganger.

Synes Grindheim har vært helt grei i år, mens Andresen har vært ræva i samtlige kamper jeg har sett. Strømstad har jeg ikke sett mye i år, men han var god i den ene kampen jeg så. ;)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 mai 07, 14:30
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Vel han har prestert bedre enn Strømstad, Grindheim og Andresen, det er ikke noe og krangle på.

 

Flere Aviser har nevnt Bjørkøy, Tarik og Myklebust som formspillere.



Ikke det at VG-børsen er noe å fasitsvar på noen som helst måte, men der ligger Strømstad på en delt tredjeplass i år. Grindheim ligger hakket over Bjørkøy, mens Andresen ligger på nittiendeplass, men han er kaptein, så han har vel mer å gå på før han blir satt ut vil jeg tro.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 mai 07, 14:42
Endret: 22 mai 07, 14:43

Opprinnelig postet av Holters
Nå er vel ikke akkurat Bjørkøy noen formspiller for tiden heller. Ja, han har scoret noen mål, men har underprestert i forhold til hva man forventer av ham. Bjørkøy var riktignok god mot Brann, men ellers har han vært under pari hittil i år.

 

Grunnen til at han ikke har prestert så mye enda, er kanskje at han blir brukt feil på banen?


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 22 mai 07, 14:56
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Kan forstå at Brenne er med, mtp mål i forige kamp og ellers en god debut, men at Ivers, Andresen, Hagen, Grindheim, Strømstad, Fredheim Holm er med kan jeg ikke fatte og begripe, Hareide snakket om formspillere, disse gutta har vel så vidt spilt 180 min i år i TL samt at de har vel levert 3-4 mål tilsammen, altså ett totalt motsrtridende utak. Hvorfor ikke satse på spillere som er i form, som er fremtiden og som kan lære og kjenne nivået før neste kvalik? Er det fordi Hareide klamrer seg til sitt eneste halmstå og håper det skal snu og han skal klare og kvalifisere seg? Det kommer ikke til og skje i det hele tatt.. mannen er helt ute og kjører.

 

La Tarik, Myklebust, PCS, Tetty, Reginiussen få sjansen til og vise seg, de er fremtiden på landslaget. Bjørkøy er en spiller som har rett instilling og som er god og ha på banen.

Ehhh.. Greit nok at Brenne scoret sist, men når du i tillegg skylder på at Hareide ikke bruker formspillere, så burde vel absolutt ikke Brenne vært der.. Enig i å la unggutta prøve seg, det er en stoooor mangel på landslaget.. Tarik ved siden av Myklebust og Reginiussen er kanskje de som absolutt har prestert meget godt hittil i sesongen og burde vært med...

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 mai 07, 15:21

I motsetning til de andre nevnte har ihvertfall Brenne prestert på landslaget i de forige kampene han var med, det burde være nok for en plass i troppen. Han har ikke spilt seg ut. Grunnen til at jeg mener Brenne og kan forsvare plassen i troppen er at han er en anerledes midtbane spiller en det Norge har fra før, Andresen er kaptein og jeg skjønner at Kapteinen blir tatt ut, men han burde for svingende få stilt litt mere krav til seg, visst ikke Andresen bedrer seg iløpet av sommeren tror jeg hans tid som kaptein er over til fordel for Hangeland som virkelig presterer. Strømstad er skadet, og rekker nok ikke kampen, men klart god nok for troppen men ikke som kantspiller hvor han har blitt brukt. Om Norge skal utvikle seg i rett rettning, en alright sentral midtbanespiller, men ingen kanspiller, uansett synes jeg Hareide burde satse mer på de som kommer og det burde være enklere for disse og spille seg inn på laget, en at de som er etablert skal kunne late seg til gratis Oslo tur og utlandsopphold. Både Myklebust og Tarik er typer som er modne nok for og bli tatt opp, tenker ikke bare på skryt og medie oppslag, men også signalen de yngre spillerne får av og bli tatt opp, samt de eldre får press på seg til og prestere. Hareide satser for ofte på det trygge, dette er ikke med på og dra opp entusiasmen, tilskuere blir lei, pga spillere som ikke prestere blir tatt ut gjentatte ganger. Mens spillere som prestere ikke får sjansen.

 

Fært så opptatt man er med og konkretisere fakta fremfor og å ha en totalt meningsløs kritiskk diskusjon her a?


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 22 mai 07, 16:08

Tja.. Mye enig i det du skriver. MEN skjønner ikke hvorfor Brenne ble tatt ut.. De begrunnelsene er for meg ikke bra nok når han knapt har spilt en kamp tilsammen.. Det er flere og plukke av, greit han er en spiller som det ikke er så mange av i norge (hvis noen), men hva med Espen Sørgård,  Ardian Gashi, Lars Iver Strand etc etc, som alle har spilt mange gode kamper denne sesongen..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 22 mai 07, 16:11
Endret: 22 mai 07, 16:13
Brenne står for en egenskap landslaget mangler: Han er en gjennombruddshissig midtbanespiller som scorer mål. Trenger vi å score mål, er Brenne ideell å ha i stallen. Da vil spissen(e) alltid ha minst en som kommer bakfra og hjelper til. Jeg skjønner godt at han ble tatt ut.

Fullt fortjent.

Espen Søgård er vaksinert mot å score mål og mye mer defensiv i stilen. Heller ikke Lars Iver Strand eller Ardian Gashi er i nærheten av å være like målfarlige. Det er spisskompetanse til Brenne som utfyller stallen. Den spisskompetansen mangler de spillerne du nevner.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 mai 07, 16:14
Enig med Strand, men Søgård kan jo ikke sparke en ball, til nød en passning, hans force er løpekapasitet og taklinger, har liten fart og er litt fotballklok. Har faktisk flere kompiser som er LSK fans og de skjønner ikke hvorfor i det heletatt han sparker fotball, sannsyneligvis norges dårligste teknikker.. LSK ord :)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 23 mai 07, 00:02
Endret: 23 mai 07, 00:03

Opprinnelig postet av wergis
  Tarik ved siden av Myklebust og Reginiussen er kanskje de som absolutt har prestert meget godt hittil i sesongen og burde vært med...

Synes ikke det er det minste rart at Hareide ikke tar ut unge uerfarne spillere for å "la dem få prøve seg" i to kamper som er helt avgjørende for Norges videre muligheter i EM.

Hareide har også uttalt seg om Tarik for ikke lenge siden og bekreftet at han selvsagt holder et godt øye på det han regner som et av landets største talenter på lange tider. Fortsetter Tarik framgangen så debuterer han antagelig på landslaget neste år.

Simen Brenne må da komme ganske høyt opp på listen over spillere som har scoret etter færrest spilte minutter på landslaget. Noen som har oversikt over den slags? Skulle uansett bare mangle om ikke Brenne fikk en ny sjans, alt annet skulle vært direkte merkelig.

Det har også vært sagt mange ganger at Martin A er en figur som betyr veldig mye for laget også utenfor banen. Det gir ham litt mer spillerom i prestajonene - dessuten er det ikke mange kamper siden sist Andresen scoret for Norge heller.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340