Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye stadion- alkoholfri og sikker?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 17 mai 07, 20:06
glad flesteparten ikke er så kyllinger jeg da, tenk om vi skulle møte sarp en gang, da blir det ulovlig å si jævla særping....... kommunerasisme......

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 mai 07, 20:29

Var egentlig ikke til deg, morradi. Hehe.Svarte på et annet innlegg..

 Nei, det skal jo være et arrangement for mennesker i alle aldre, og små barn på 5-6 som er med foreldrene sine snapper fort opp ting. Og de skjønner jo ikke nødvendigvis hva en gammel mann mener med "jævla ape", og går kanskje rundt og sier det til andre barn/voksne. Er man litt eldre, 7-8 år og oppfatter mannen som truende, er jo hele opplevelsen ødelagt og det kan være skummelt.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 mai 07, 08:27
Opprinnelig postet av Lemmy

Er man litt eldre, 7-8 år og oppfatter mannen som truende, er jo hele opplevelsen ødelagt og det kan være skummelt.

Du behøver ikke være 7-8 år for å oppleve drita fulle voksne som lirer av seg ufinheter som skummelt. Selv en to-treåring reagerer på dette.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 mai 07, 12:08
Endret: 18 mai 07, 12:11

Hvis man er 2-3 år oppfatter man nok ikke situasjonen like skummel som en 7-8åring fordi man ikke skjønner så mye av den.. Man skjønner nok at det er noe som er "galt", men jeg tror man bli mer redd i 7-8årsalderen, da man mest sannsynlig skjønner mer av det.

Men: Jeg tror uansett at det kan virke skremmende på barn og ungdom med voksne mennesker påvirket at alkohol, spesielt på en fotballkamp hvor sånt ikke hører hjemme..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 mai 07, 12:50
Opprinnelig postet av Lemmy

Hvis man er 2-3 år oppfatter man nok ikke situasjonen like skummel som en 7-8åring fordi man ikke skjønner så mye av den.. Man skjønner nok at det er noe som er "galt", men jeg tror man bli mer redd i 7-8årsalderen, da man mest sannsynlig skjønner mer av det.

Men: Jeg tror uansett at det kan virke skremmende på barn og ungdom med voksne mennesker påvirket at alkohol, spesielt på en fotballkamp hvor sånt ikke hører hjemme..

Du har rett i at man som 2-3 åring ikke forstår, men tonefall og folks oppførsel registrerer de veldig godt... Også hvordan andre personer reagerer.

Jeg har egentlig ikke noe imot at det serveres alkohol. Jeg har generelt en oppfatning av at vi godt kan servere mer alkohol, men at vi må sørge for at de f__kings misfit`ene som blir tilbakestående av å få i seg en øl eller to blir henvist til en plass utenfor stadion...  Enkelte personer behøver desverre ikke alkohol for å oppføre seg som idioter heller.

Under kampen mot Lyn hadde jeg to-tre drita 50-åringer bak meg, som ofte var i ferd med å tippe over oss som satt/stod foran og hadde hatt behov for støttehjul. Mot Viking hadde jeg igjen et par-tre drita 50-åringer bak meg (ikke de samme). Han ene stakk tilogmed over brua i pausa for å hyle innpå en Jägermeister og en halvliter - og kom tilbake 10-15 minutter etter at 2. omgang var i gang...

De hadde, når sant skal sies, ikke en oppførsel som var plagsom. Pinlig og flaut, derimot. Hadde de vært ufine og/eller plagsomme hadde vaktene fått beskjed.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 18 mai 07, 16:06

Opprinnelig postet av torkr
glad flesteparten ikke er så kyllinger jeg da, tenk om vi skulle møte sarp en gang, da blir det ulovlig å si jævla særping....... kommunerasisme......

Jeg for min del synes nok ordet rasisme er temmelig utvasket jeg da.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 18 mai 07, 16:40
det var mitt poeng ja.... blir bare lei hele greia.
har vi blitt en haug med pyser? som ikke tåler noenting.....

det med barn som blir redde av fulle tullinger er en sak, men å seriøst mene det er rasisme uansett hva man sier er bare patetisk....

jævla svenske, oppsss, der ble jeg rasist.....

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 18 mai 07, 17:02
Vel, nå var det en som ved gjentatte anledninger ropte "Jævla apekatt" til Daniel Nannskog. Det er forøvrig ikke første gang jeg hører denne historien.

Når ble det forresten så innmari "barskt" å stå på tribunen og rope "jævla apekatt" til noen som springer rundt nede på banen 50 meter unna deg? Når ble det å bruke hodet litt synonymt med å være pinglete?

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 18 mai 07, 17:53
var ikke det jeg snakka om da, hvis du fortsatt ikke har forstått det..........

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 mai 07, 17:54

Opprinnelig postet av torkr


jævla svenske, oppsss, der ble jeg rasist.....

Tror ikke det er så mange som definerer det utsagnet som rasistisk..Det er en viss forskjell på "jævla svenske" og "jævla svarte svenske"...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 18 mai 07, 18:42
Endret: 18 mai 07, 19:57
Slett, sjekk hvem konto du bruker din jævla Italiener. !!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 mai 07, 21:05

Opprinnelig postet av bjorn
Slett, sjekk hvem konto du bruker din jævla Italiener. !!

Hvis du prøvde å bidra til debatten med denne, gjorde du jo det. Men om noen forstår hva du mener er jeg mer usikker på...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 mai 07, 10:33

En stadion hvor alle er politisk korrekte og alt som blir sagt egner seg for 2-3 åringer høres for meg drit-kjedelig ut.

 


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 19 mai 07, 11:42
denialsander: Marco posta med feil bruker, igjen, på min laptop som irriterer "litt"

Jeg er forøvrig enig med Erikk

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 19 mai 07, 14:47

Er vel strengt tatt ikke så mange som er uenige i det? Hovedproblemet her er ikke at noen sier "litt av hvert" i kampens hete. Jeg oppfører meg som regel temmelig dust på stadion selv. Men man bør likevel ha omtrent de samme normene innenfor stadionmurene som utenfor. Når ble det å kalle noen for "jævla ape" et symbol på det å være "politisk ukorrekt"?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 mai 07, 18:12
Opprinnelig postet av morradi

Når ble det å kalle noen for "jævla ape" et symbol på det å være "politisk ukorrekt"?

Ovenfor en mørkhudet person vil jeg si at det er ganske så rasistisk å bruke uttrykket "jævla ape", apelyder, kasting av bananer, osv.

Det er nå en gang slik at enkelte ord og uttrykk er mer følelsesladd overfor enkelte etniske grupper, nasjoner, osv.  Det er et faktum man ikke skal ignorere, selv om uttrykket i seg selv kanskje er harmløst.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 19 mai 07, 18:21
Nemlig. Det er rasisme, og ikke føkkings "politisk ukorrekt".

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 mai 07, 18:26
Mulig det men det skrikes opp om rasime hele tiden og det har "tatt helt av" slik jeg ser det. Fotballkamp er ikke det samme som et bønnemøte og litt språkbruk i kampenss hete må vi vel tåle

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 mai 07, 18:48

Opprinnelig postet av Erikk
Mulig det men det skrikes opp om rasime hele tiden og det har "tatt helt av" slik jeg ser det. Fotballkamp er ikke det samme som et bønnemøte og litt språkbruk i kampenss hete må vi vel tåle

Ja, vi tåler en del. Men en del ting skal vi ikke tåle.  Hvor har det blitt av de gode, gamle banneorda?  Det må for #¤!"#¤ være mulig å bruke ord som IKKE er rasistiske?

Her er et rikelig utvalg gloser. Dog er ganske mange av dem definitivt mer passende for brunskjortene som masjerer med armen i været og en liten brun bart under nesa enn fotballsupportere som har lyst til å kalle dommeren eller en spiller på motstanderlaget for en asosial puddelpikk med bleiebæsj fra ræva og opp til helt opp til pillesluket.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 19 mai 07, 21:53

Kanskje FFK burde startet med familie tribune igjen slik det var på gamle stadion ??

uten å gå inn på hva som er ufint eller ikke å si på kamp, regner jeg med at de fleste er enig i at dritings menn som skal være tribunens selvutnevnte morromann og kommentator er jævlig irriterende

.... og at når en tar med unger på stadion må en også regne med at banning og rop av ufin karakter er noe de hører, men når evjekaja gutta bak en ikke har sensur overhode i kommentarer eller rop, er ikke det noe verken unger eller andre bør tåle

hva en sier eller roper i opprørte øyenblikk når motspilleren faker straffe eller prøver å drepe tarik o.l er en sak,men når kloakken renner konstant blir det for mye lissom !!

.. men, har bytta plasser og håper å slippe lignende typer i umiddelbar nærhet

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f