Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør vi utvide stadion neste sesong?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 01 mai 07, 14:47
Endret: 01 mai 07, 17:53
bare lurer hva dere syns om dette? Var litt skuffa at det var 12089 tilskuere når det var meldt fult hus, er det ikke plass til 12800 på stadion?og hva var egnetlii den derre utvidings greia?var det ikke at man kunne bygge en ny etarsje på kortsidene?

---------------------------

CUPVINNER 06


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 mai 07, 14:50
Endret: 01 mai 07, 14:52
I følge Mr. Haugen skulle stadion bli utvida hvis det ble tilnærmet fullt i 3 år, og da skulle det bygges en etasje til over kortsidene... Egentlig burde vi ikke trekke kunklusjoner etter bare 2 hjemmekamper. La oss heller komme tlbake til den diskusjonen når det nærmer seg sesongslutt. Da vet vi bedre hva snittet kommer til å enda opp med.

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 07, 15:15

Opprinnelig postet av Bob Page
I følge Mr. Haugen skulle stadion bli utvida hvis det ble tilnærmet fullt i 3 år, og da skulle det bygges en etasje til over kortsidene... Egentlig burde vi ikke trekke kunklusjoner etter bare 2 hjemmekamper. La oss heller komme tlbake til den diskusjonen når det nærmer seg sesongslutt. Da vet vi bedre hva snittet kommer til å enda opp med.

Stemmer det Bob Page. Odd Hasselgård sa dette i møte på klubbhuset på Holmen.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 01 mai 07, 16:51

Opprinnelig postet av TothNR1
bare lurer hva dere syns om dette? Var litt skuffa at det var 12089 tilskuere når det var meldt fult hus, er det ikke plass til 12800 på stadion?og hva var egnetlii den derre utvidings greia?var det ikke at man kunne bygge en ny etarsje på kortsidene?

 

Det at det var 12089 denne gangen kontra mot lyn har vel litt med bortesupporterene å gjøre.

Vi får ikke sitte med de, så det går vel en del plasser vekk der...

---------------------------

Heia FFK


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 01 mai 07, 17:09
Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av TothNR1
bare lurer hva dere syns om dette? Var litt skuffa at det var 12089 tilskuere når det var meldt fult hus, er det ikke plass til 12800 på stadion?og hva var egnetlii den derre utvidings greia?var det ikke at man kunne bygge en ny etarsje på kortsidene?

 

Det at det var 12089 denne gangen kontra mot lyn har vel litt med bortesupporterene å gjøre.

Vi får ikke sitte med de, så det går vel en del plasser vekk der...

 

Jeg syntes jeg så en del rødkledde blant viking supporterne jeg?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 01 mai 07, 17:12
Trodde ikke det jeg, men det er mulig jeg har missforstått...

---------------------------

Heia FFK


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 01 mai 07, 17:21
Mot Lyn, så var supporterne fysisk adskilt, men ikke mot Viking. Har nok litt med hvor mange de var og en risikovurdering
Det som var skuffende var at det var ganske mange tomme seter på nedre del av vip tribunen mot bortesupportertribunen.

Men en ting som er helt sikkert er at det er altfor tidlig å si at vi bør utvide stadion

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 mai 07, 18:00
Ser at Start kanskje har overvurdert sitt potensiale. Det kom nesten 3 000 færre personer til Stabæk-kampen enn mot Viking. Det kan ikke kun ha med at bortefeltet (hvis det er adskilt) var mindre fylt opp nå enn forrige kamp. De avsetter neppe over 3 000 seter til bortesupportere uansett. Holder FFK seg på 12 000 så er jeg fornøyd, hadde ikke regnet med at vi trakk fullt hus til hver kamp uansett. Det hadde vel kanskje ikke Start regnet med heller, men de vil vel ha litt ekstra å gå på til storkampene. Men jeg vil heller at stadion skal være omtrent smokk full til hver kamp, da blir det også litt rift om billettene, noe som gjør at kanskje flere kjøper sesongkort neste sesong.

Tar vi små sportslige fremskritt i år og de to neste årene, så tror jeg vi ser samme fremgang på supportersiden. Så da kan vi kanskje se frem mot en utvidelse av stadion, men akkurat nå, så syns jeg de har skutt blink med kapasiteten på stadion. Vi kunne ha dratt sikkert 16 000 til enkelte kamper, men nå slipper vi 4 000 tomme seter til nesten alle hjemmekampene, slik som start kanskje må finne seg i.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 mai 07, 18:18
Endret: 01 mai 07, 18:18
Ting som virker inn på hvor mange som kommer er bl.a hvem vi møter og ikke minst om vi fortsetter å vinne hjemme.
Vi lever nok på ny stadio litt til.

Det skal bli spennende så se hva som skjer videre, håper det blir fullt hus hver gang men tviler på det.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 mai 07, 18:20
Vi bør i hvert fall ikke under 10 000 denne sesongen. Selv ikke i en potensiell hjemmekamp mot Aalesund på en regntung mandag hvor kampen sendes på TV Zebra...

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 mai 07, 19:42
Mot viking var det ikke mer enn litt over 12 000 tilstede. Hvor er resterende 800 hen når Aristokraten melder om at det er utsolgt. Er det 800 som har mistet billetten sin eller er borte pga sykdoms eller noe sånnt da eller?

Freeman

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 18

Lagt til: 01 mai 07, 20:28
Det var en del ledige plasser nederst på vip. Tipper at det dreier seg om en del sponsorer som har "gratis-billetter" og som ikke fikk delt ut alle.

---------------------------

Av alle de uviktige tingene her verden er fotball det viktigste. Heia FFK!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 mai 07, 20:44

Opprinnelig postet av Freeman
Det var en del ledige plasser nederst på vip. Tipper at det dreier seg om en del sponsorer som har "gratis-billetter" og som ikke fikk delt ut alle.

Det var en del ledige plasser spredt ut over alt. Noen kjøper og kan ikke komme. Noen har sesongkort og får ikke rota seg til å gi bort. Noen er sponsebilletter der folk får gratis og ikke kan/vil/gidder gå.

Men jeg var overrasket over at det var såpass mange som 800... Vi snakker om 6% av samlet billettantall.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 01 mai 07, 22:10
Opprinnelig postet av Costanza
Vi bør i hvert fall ikke under 10 000 denne sesongen. Selv ikke i en potensiell hjemmekamp mot Aalesund på en regntung mandag hvor kampen sendes på TV Zebra...
 og at dama lokker med morro og god mat i tilegg.... det kan man gjøre etter kamp !!!

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 07, 23:01

Opprinnelig postet av Freeman
Det var en del ledige plasser nederst på vip. Tipper at det dreier seg om en del sponsorer som har "gratis-billetter" og som ikke fikk delt ut alle.

Blir ikke disse regnet som kommet på stadion når de allerede er betalt ?? De står ikke og teller ved inngangen heller ?? Hvis ikke jeg kommer en dag, så regner jeg med at jeg er med i tellinga allikevel siden jeg har sesongbilletter. Eller er jeg helt på bærtur nå ( igjen ) ??


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 mai 07, 23:05
Ved første hjemmekamp så rev de av billettene altså manuell telling, nå hadde de håndscannere og ingen avriving av billettene, så de får nok dette rett opp på dataskjermen hvor mange som er inne vil jeg tro, noe helt annet er hvor mange billetter som er solgt da.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 07, 23:17

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Ved første hjemmekamp så rev de av billettene altså manuell telling, nå hadde de håndscannere og ingen avriving av billettene, så de får nok dette rett opp på dataskjermen hvor mange som er inne vil jeg tro, noe helt annet er hvor mange billetter som er solgt da.

På inngangen til høyre ( ph -feltet ), brukte de håndscanner på ene rekka og avriving på den andre. Så det stemmer ikke det du sier.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 mai 07, 23:27

Javel, på inngangen til M og N var det kun håndscannere på begge vaktene men ingen som sjekket denne gangen når en gikk ut for å røyke eller når en skulle inn igjen.Det gjorde de sist


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 07, 23:32
Det jeg synes er rart er at de går ut i media og sier det er 250 billetter igjen, og så er det minst 700 tomme seter. Rimer ikke helt det der.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 mai 07, 23:34
Antall solgt er ikke det samme som antall fremmøtte på stadion, er ikke værre enn det. Men mange som ikke dukker opp ja, vil tro største parten er på VIP tribunen og slikt er jo synn da.,

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 mai 07, 23:49

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Antall solgt er ikke det samme som antall fremmøtte på stadion, er ikke værre enn det. Men mange som ikke dukker opp ja, vil tro største parten er på VIP tribunen og slikt er jo synn da.,

Hvis det var igjen 250  når det sto i media, så regner jeg med at de greide å selge de lett ut. Disse kunne jo kjøpes fra 12.00 kampdagen. Hvis de greide det , hvor har det da blitt av de 700 ?? VIP mesteparten ?? Tvilsomt.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 mai 07, 00:00
Sikkert ikke alle på vip men hovedmengeden er nok der vil jeg tro, dette er billetter de gir til kunder etc, så møter nok mange av disse ikke opp etc... bare en tanke.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 mai 07, 00:27

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Sikkert ikke alle på vip men hovedmengeden er nok der vil jeg tro, dette er billetter de gir til kunder etc, så møter nok mange av disse ikke opp etc... bare en tanke.

Men 700 da. Høres mye ut ??


innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 02 mai 07, 07:58
Endret: 02 mai 07, 07:58

Dette må jo dreie seg om sesong kort. De billettene er forhåndsbetalt, men hvis de ikke møter til kamp, så er det fortsatt utsolgt. Tror nok vi manglet noen hundre med sesongbillett på kampen desverre

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 02 mai 07, 10:10
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Sikkert ikke alle på vip men hovedmengeden er nok der vil jeg tro, dette er billetter de gir til kunder etc, så møter nok mange av disse ikke opp etc... bare en tanke.

Men 700 da. Høres mye ut ??

Hvor mye tar et felt på bortesupporter siden?
Var vel ikke så mange fra stavanger som hadde tatt turen?

Tror en del av de ledige plassene var her.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 mai 07, 10:53
Opprinnelig postet av Flemastro
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Sikkert ikke alle på vip men hovedmengeden er nok der vil jeg tro, dette er billetter de gir til kunder etc, så møter nok mange av disse ikke opp etc... bare en tanke.

Men 700 da. Høres mye ut ??

Hvor mye tar et felt på bortesupporter siden?
Var vel ikke så mange fra stavanger som hadde tatt turen?

Tror en del av de ledige plassene var her.

Det har ingenting å si. De som ikke blir solgt der borte kommer i retur og kan selges her. Og i media sa de at det var 250 billetter igjen til kampen. Kanskje vi ikke skal stole på disse lenger ?? Mulig det skulle være 1250 ?? Da stemmer det nok bedre.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 02 mai 07, 11:01
Endret: 02 mai 07, 11:01
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det har ingenting å si. De som ikke blir solgt der borte kommer i retur og kan selges her. Og i media sa de at det var 250 billetter igjen til kampen. Kanskje vi ikke skal stole på disse lenger ?? Mulig det skulle være 1250 ?? Da stemmer det nok bedre.

Ehhh??

De kan vel ikke komme i retur så lenge vi ikke kan blande hjemme og bortesupportere?
Stengsele må jo stå slik at kun den ene inngangen er tilgjengelig, og da blir vel feltet mot gangbrua fysisk lukket.
Rommer ikke det ca. 500 tilskuere?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 mai 07, 12:30
Opprinnelig postet av Flemastro
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Det har ingenting å si. De som ikke blir solgt der borte kommer i retur og kan selges her. Og i media sa de at det var 250 billetter igjen til kampen. Kanskje vi ikke skal stole på disse lenger ?? Mulig det skulle være 1250 ?? Da stemmer det nok bedre.

Ehhh??

De kan vel ikke komme i retur så lenge vi ikke kan blande hjemme og bortesupportere?
Stengsele må jo stå slik at kun den ene inngangen er tilgjengelig, og da blir vel feltet mot gangbrua fysisk lukket.
Rommer ikke det ca. 500 tilskuere?



Det var mange Fredrikstadfolk ( med skjerf  ) , på samme område som Vikingsupporterne. Det er på grunn av at de var så få, og utgjorde ingen risiko. Når det kommer flere så blir stengslet flytta etter hvor mange de er ( tror jeg da ).

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 02 mai 07, 17:45
Opprinnelig postet av Flemastro

Ehhh??

De kan vel ikke komme i retur så lenge vi ikke kan blande hjemme og bortesupportere?
Stengsele må jo stå slik at kun den ene inngangen er tilgjengelig, og da blir vel feltet mot gangbrua fysisk lukket.
Rommer ikke det ca. 500 tilskuere?



Som skrevet tidligere i tråden, bortesupporterne var IKKE fysisk adskilt til denne kampen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 03 mai 07, 08:39
Er det noen som vet HVORDAN utvidelsen eventuelt skal gjøres?
Er det snakk om en ekstra etasje på kortsidene, eller skal kortsidene bare forlenges bakover?
Jeg ser ikke helt for meg en ekstra etasje, iallefall ikke på en enkel måte. Utvidelsen skulle jo være en enkel affære.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 mai 07, 09:07
Opprinnelig postet av GoFFK
Er det noen som vet HVORDAN utvidelsen eventuelt skal gjøres?
Er det snakk om en ekstra etasje på kortsidene, eller skal kortsidene bare forlenges bakover?
Jeg ser ikke helt for meg en ekstra etasje, iallefall ikke på en enkel måte. Utvidelsen skulle jo være en enkel affære.

Har vel vært diskutert mange ganger her inne. Det står opp til flere ganger i tråden om Fredrikstad stadion, så jeg tar kortversjonen her: Man skal løfte av taket på hver kortside, bygge ut med en ekstra etasje, og deretter sette på taket igjen.

Personlig fatter jeg ikke hvorfor de har valgt denne løsningen dersom vi ser bort ifra det åpenbare: Økonomi. Fakta er at ingen stadioner selger ut absolutt alle plasser til hver eneste kamp. I snitt selger man de mest attraktive plassene, mens resten kun blir brukt til storkamper. Attraktive plasser finner man hovedsaklig på langsidene. Når man velger å utvide på kortsidene, vil man utvide stadionkapasiteten til storkampene, men snittet vil neppe gjøre et stort hopp. Kortsideplasser er nemlig ikke de mest attraktive plassene.

Derfor synes jeg det hele tiden har vært merkelig å bygge et stadion til under 15.000 mennesker, og at utvidelsen at på til hovedsaklig skal skje på kortsidene. Kortsiktig tenkning.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 03 mai 07, 09:17
trudde de kunne tette igjen alle hjørnene med sitteplasser jeg?

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 mai 07, 09:21
Opprinnelig postet av hedvalen
trudde de kunne tette igjen alle hjørnene med sitteplasser jeg?

Jeg kan ikke huske å ha lest eller hørt det, men vet at jeg har lest om denne etasjeutbyggingen. De har jo åpne hjørner og gjennomsiktig tak for å gi matta gode vekstforhold. Når de først tror på de argumentene, betviler jeg at man planlegger å tette hjørnene. Kanskje ved en eventuell utvidelse til 20.000 plasser?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 03 mai 07, 09:22
hehe ja kanskje;)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 03 mai 07, 09:43
Endret: 03 mai 07, 09:44

Er det fordi de "gamle"  værste-hallene er verneverdige at de ikke får lov å bygge ut langsidene? Enig med Holters at det er her man bør bygge ut. Ikke kortsidene. Ihvertfall ikke kortsidene alene.

Siden gressmatta ligger en etasje over bakkenivå, kan de jo senke matta ned og så utvide tribunen nedover istedetfor oppover


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 03 mai 07, 09:53

Jeg synes vi skal drøye ett par år før vi tar opp dette til vurdering. Har vi fullsatt i to år...ja da er det ikke noe å lure på.

Vi må se at det ikke kun er nyhetens interesse som drar folk til stadion, men at det er en varig fanbase økning pga. fasilitetene.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 mai 07, 09:57
Det er sagt fra klubben at en slik vurdering ikke blir gjort før etter 3 år.

GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 03 mai 07, 10:02
Takker for svar, tror det er dumt å utvide for tidlig. Det er jo veldig morro med full stadion i nesten hver kamp. Jeg blir deppa når jeg ser Enga spille for halvfulle tribuner på Ullevaal. Vi som er litt mer interessert enn gjennomsnittet klarer å få tak i billett selv om vi ikke har sesongkort. Når det blir fullt eller fare for at det blir fullt kommer det flere tror jeg. Er det plass nok minker fort interessen.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 mai 07, 12:26

Holder FFK fortsatt koken framover under "Grønnis" hvilket jeg håper og tror, er Stadion snart for liten.

Planer og utvidelse bør da kunne revurderes.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 mai 07, 13:07
Opprinnelig postet av dracula

Holder FFK fortsatt koken framover under "Grønnis" hvilket jeg håper og tror, er Stadion snart for liten.

Planer og utvidelse bør da kunne revurderes.

Hva tyder på det? andre hjemmekamp på stadion var jo ikke en gang fullsatt

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 03 mai 07, 15:04
nei men den var utsolgt og det er to vidt forskjellige ting..

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 mai 07, 15:19

Unskyld, men jeg er litt forvirra PACO.

Hva tyder på hva, at FFK holder koken eller at Stadion blir for liten?

Jeg håper at denne goden trenden for FFK fortsetter framover, slik at FFK for alvor f.eks neste år kan bli blant de som lukter på seriemedalje.

Etablerer FFK seg i det sjiktet, noe jeg håper og tror, er min spådom at "Værste Stadion" er for liten.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mai 07, 15:29
Endret: 03 mai 07, 15:30
Opprinnelig postet av dracula

Unskyld, men jeg er litt forvirra PACO.

Hva tyder på hva, at FFK holder koken eller at Stadion blir for liten?

Jeg håper at denne goden trenden for FFK fortsetter framover, slik at FFK for alvor f.eks neste år kan bli blant de som lukter på seriemedalje.

Etablerer FFK seg i det sjiktet, noe jeg håper og tror, er min spådom at "Værste Stadion" er for liten.



 De har sagt at de skal vente i 3 år , og så evaluere. Selv om vi hadde fylt opp hvert eneste sete i år, så er det ikke snakk om å evaluere allerede etter denne sesongen. Hvis vi kniver i toppen i år, så blir det ganske fullt hver kamp, men vi må også vise at vi kommer i motgang. Hvis vi har motgang, og det kommer rundt 8-9-10.000, så er det ingenting som tyder på at det er noen grunn til utvidelse.

Derfor synes jeg det er greit at de ser ann dette i 3 år. Vi må vise oss verdig til denne utvidelsen.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 mai 07, 11:42

Ser godt poenget ditt Rune, og er på en måte enig.

Uenigheten ligger kanskje i at jeg seriøst tror at FFK sin utvikling fortsatt vil peke framover, slik at Stadion snarlig blir for liten.

`PS kanskje det er ett ledd i å slippe å utvide stadion, at de kutter ut korpset og heller leker "Harry-diskotek"

Ps 2: Den som kun tar alvor for alvor og spøk for spøk har lite fortstått

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 04 mai 07, 12:06

Ved å rive VIP-tribunen har vi plutselig 1000-2000 plasser til.

Værre er det ikke 

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mai 07, 12:11
Opprinnelig postet av sklitakling
Ved å rive VIP-tribunen har vi plutselig 1000-2000 plasser til.

Værre er det ikke 

Og hvor mange millioner mindre inntekter?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 04 mai 07, 12:22
Ærlig talt folkens, vi må jo være litt realistiske! Var jo ikke fullt andre kampen en gang. Greit det er moro med ny stadio nå, men når hverdagen kommer da? Vi skal være superfornøyde hvis vi får 12.000 i snitt i år. Folk tar vel som vanlig av etter en kamp, og snakker om 15.000 og medalje....

---------------------------

Ære være plankebyen!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 mai 07, 12:43

Det blir nok fullt igjen mot Stabæk i neste hjemmekamp. Sitteplassene på kortsidene,er så godt som fullsatte  Onsdag/torsdag neste uke så legger de ut de billettene Stabæk ikke trenger og billetter fra VIP-tribunen. Ser ut som felt S og R,er reservert Stabæk-supportere.

Virker som det er størst rift om billettene på kortsidene. De har i hvert fall blitt solgt ut først i de 2 første kampene.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 04 mai 07, 13:04
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av sklitakling
Ved å rive VIP-tribunen har vi plutselig 1000-2000 plasser til.

Værre er det ikke 

Og hvor mange millioner mindre inntekter?

 

Sannsynligvis null. VIP-tribunene koster mye å drifte, samt at det er plass til mange flere tilskuere hvis det blir vanlige plasser isteden. Skulle gjerne likt å se et balansert budsjett for VIP-tribuner, men det er det ingen klubber som tør å utgi. Istedenfor skjuler de seg bak de berømte argumenetet "det er slik utviklinga er".

 

Og det er ikke slik at sponsorer forsvinner totalt selv om man ikke får 500 seter og lammemedaljonger til mat.

 

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 mai 07, 13:27
Opprinnelig postet av sklitakling

Sannsynligvis null. VIP-tribunene koster mye å drifte, samt at det er plass til mange flere tilskuere hvis det blir vanlige plasser isteden. Skulle gjerne likt å se et balansert budsjett for VIP-tribuner, men det er det ingen klubber som tør å utgi. Istedenfor skjuler de seg bak de berømte argumenetet "det er slik utviklinga er".

 

Og det er ikke slik at sponsorer forsvinner totalt selv om man ikke får 500 seter og lammemedaljonger til mat.

 

 

HVis regnestykket ditt går opp, hvorfor skulle da alle stadioner ha et slik opplegg for sponsorer? Har du noen ide om hva sponsorene betaler?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 04 mai 07, 13:36
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av sklitakling

Sannsynligvis null. VIP-tribunene koster mye å drifte, samt at det er plass til mange flere tilskuere hvis det blir vanlige plasser isteden. Skulle gjerne likt å se et balansert budsjett for VIP-tribuner, men det er det ingen klubber som tør å utgi. Istedenfor skjuler de seg bak de berømte argumenetet "det er slik utviklinga er".

 

Og det er ikke slik at sponsorer forsvinner totalt selv om man ikke får 500 seter og lammemedaljonger til mat.

 

 

HVis regnestykket ditt går opp, hvorfor skulle da alle stadioner ha et slik opplegg for sponsorer? Har du noen ide om hva sponsorene betaler?

De som vedtar å bygge VIP-bokser får som oftest bruke dem selv ganske mange ganger. I tillegg er det jo slik at endel i FFK har veldig tette bånd til sponsorene (les ;venner og bekjente). Man meler enkelt og greit sin egen kake. Jeg har ikke tall på dette, da jeg enda ikke har oppdaget en eneste klubb som har gått ut med regnskap på VIP-tribune kontra å ha vanlige plasser på samme plassering. Men det er jo opp igjennom tidene kommet endel pepper imot VIP-fasiliteter, og det er da merkelig at ingen klubb har klart å legitimere disse regnskapsmessig.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 04 mai 07, 13:47

Er vel ikke akkurat noe annet enn påstander det du kommer med her heller. eller svada som jeg kaller det.. Klart VIP lønner seg..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 04 mai 07, 14:49

Om FFK har et snitt på 12000 tilskuere i 13 hjemmekamper, og billettene koster 200,-, så blir det 31.200.000 i inntekter. Om du tar bort VIP boksene så vil du kanskje få plass til 3000 til(?). Da blir bilettintektene ca 39. mill. Det er fortsatt langt igjen til det som er FFK`s totale inntekter i dag. En vesentlig del av dette gapet dekkes av sponsorinntekter.

 

Og hvis du tror at det er reklameplassen på stadion og i program som er den store verdien her, så tar du ganske enkelt feil.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 15:21
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Og hvis du tror at det er reklameplassen på stadion og i program som er den store verdien her, så tar du ganske enkelt feil.

FFK hadde da ganske store sponsorinntekter ifjor også, og det var dårlig med VIP-fasiliteter på gamle stadion...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 mai 07, 19:32
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Og hvis du tror at det er reklameplassen på stadion og i program som er den store verdien her, så tar du ganske enkelt feil.

FFK hadde da ganske store sponsorinntekter ifjor også, og det var dårlig med VIP-fasiliteter på gamle stadion...

Så vidt jeg vet så er sponsor-inntektene i år 3 ganger høyere i år enn ifjor

---------------------------

RednWhite


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 19:50

Opprinnelig postet av HotDream
Så vidt jeg vet så er sponsor-inntektene i år 3 ganger høyere i år enn ifjor

Uten at jeg er noen guru i matte og forutsatt at dette stemmer, så synes jeg enten a) at vi har hatt waaaay for lave inntekter tidligere, eller b) at vi har dratt inn "massevis" av penger i år.

Alle snakker om økte sponsorinntekter, økte tv-avtaleinntekter, osv, men det eneste jeg synes å se er at økte inntekter og økte kostnader går side ved side - altså at vi, til tross for økte sponsorinntekter og mer penger fra TV2, ikke ser ut til å ha et bra driftsresultat, marginmessig.

Skulle ønske det var mulig å få lagt hånd på budsjetter og regnskap...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 04 mai 07, 20:17
Men er det fullt, så er det folk som ikke kommer inn på kampen.
Hvis stadion er full i 3 år (lite sannsynlig) uten at noe gjøres, så gjør klubben en dårlig jobb.
Tross allt, noen får ikke plass, noen lar være å gå pga trengsel.

Nå blir det nok ikke fullt hele sesongen, og om det blir flere plasser i svingene, så er ikke dette like bra som flere langside plasser. Mener vel man bør evaluere plassen etter hver sesong, og ikke binde seg til 3 år som nevnt.

Det sto en liten gutt på Aristokraten da jeg hentet sesongkortet, og ikke fikk bilett..

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mai 07, 20:27
Endret: 04 mai 07, 20:31
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av HotDream
Så vidt jeg vet så er sponsor-inntektene i år 3 ganger høyere i år enn ifjor

Uten at jeg er noen guru i matte og forutsatt at dette stemmer, så synes jeg enten a) at vi har hatt waaaay for lave inntekter tidligere, eller b) at vi har dratt inn "massevis" av penger i år.

Alle snakker om økte sponsorinntekter, økte tv-avtaleinntekter, osv, men det eneste jeg synes å se er at økte inntekter og økte kostnader går side ved side - altså at vi, til tross for økte sponsorinntekter og mer penger fra TV2, ikke ser ut til å ha et bra driftsresultat, marginmessig.

Skulle ønske det var mulig å få lagt hånd på budsjetter og regnskap...

HotDream har rett. FFK hadde som mål å samle inn 35 millioner kroner i rene sponsorinntekter i år. Tilsvarende post på budsjettet i fjor var 16 millioner. Det kan være mulig de har klart å samle inn mer enn disse 35 millionene. Det er ikke uten grunn at man sier en stadion gir en klubb et økonomisk løft, og mangel på VIP-fasciliteter mm er selvsagt virket negativt inn tidligere.

Edit:
Jeg fant forresten artikkelen jeg har skrevet om saken, så du ikke tror jeg farer med "sikre kilder".

- Før dette året startet hadde vi 30% mer enn fjorårets budsjett i boks. Det tilsier at to tredjedeler av årets sponsorbudsjett er inne. Vi satser på å få inn 35 millioner kroner i rene sponsorpakker. Til sammenligning var det tilsvarende budsjettet i fjor på 16 millioner korner, sier Sven Hagen.

Budsjettet i sin helhet har en ramme på i underkant av 100 millioner og vil bli vedtatt i løpet av mai.


http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1111

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mai 07, 20:35

Opprinnelig postet av Superkjegle
Men er det fullt, så er det folk som ikke kommer inn på kampen.
Hvis stadion er full i 3 år (lite sannsynlig) uten at noe gjøres, så gjør klubben en dårlig jobb.
Tross allt, noen får ikke plass, noen lar være å gå pga trengsel.

Nå blir det nok ikke fullt hele sesongen, og om det blir flere plasser i svingene, så er ikke dette like bra som flere langside plasser. Mener vel man bør evaluere plassen etter hver sesong, og ikke binde seg til 3 år som nevnt.

Det sto en liten gutt på Aristokraten da jeg hentet sesongkortet, og ikke fikk bilett..

Evaluere etter hver sesong ?? Hvis vi fyller dette året, så utvider vi. Og går det dårlig sesongen etter så  river vi ned igjen. Hallo, jeg henger ikke med på dette. Jeg synes det er riktig å binde seg til 3 år for å se ann mønsteret til fotballfolket.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 mai 07, 21:01

Opprinnelig postet av Superkjegle
Det sto en liten gutt på Aristokraten da jeg hentet sesongkortet, og ikke fikk bilett..

Han ville nok ha barne-billett på kortsiden. Billettene på kortsidene tipper jeg vil bli utsolgte i alle kampene i år og det mange dager før kampdag. Det er helt klart,at det skulle vært flere seter på kortsidene for barn,familier,studenter etc. Dette er de virkelige folketribunene. Det er nok mange som kvier seg å kjøpe plass på langsidene til 270 kr når de får plass helt borte ved et av cornerflaggene.På langsidene,har vi de pengesterke og de største FFK-patriotene.

Billettene på en ny tribune over de existerende kortside-tribunene,kunne koste ca 50 kr mer og ha de samme avslagene på billettpris(for barn,studenter etc.) som existerer på kortsidene idag.

En utvidelse av stadion,vil øke publikumssnittet pga større kapasitet ved storkamper,bedre plasstilbud,flere "folkebilletter" slik at flere har råd til å gå på Stadion.

Flere barn og barnefamilier vil komme til stadion. Dette vil selvsagt rekrutere flere svorne FFK-patrioter for fremtiden. Husker selv når jeg ble dratt ned til gamle Fredrikstad stadion som liten guttevalp. Der og da var sjelen min solg, og ekte kjærlighet oppstod

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 04 mai 07, 21:46

Opprinnelig postet av Holters
HotDream har rett. FFK hadde som mål å samle inn 35 millioner kroner i rene sponsorinntekter i år. Tilsvarende post på budsjettet i fjor var 16 millioner. Det kan være mulig de har klart å samle inn mer enn disse 35 millionene.

Nå ble jeg litt imponert, faktisk. Men jeg er sikker på at vi har mulighet for å øke de summene enda litt mer - tilogmed uten å selge stadionnavnet... :)

PS! Sikre kilder er alltid fint. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mai 07, 23:11
Opprinnelig postet av benksliter`n

På langsidene,har vi de pengesterke og de største FFK-patriotene.

Kiss my ass. Jeg har mer enn nok gryn, men velger heller å bidra sammen med PH. Hvis du tror det er bare fattigfolk som velger kortsidene så er du stokk dum i hue dit. Makan til vrøvl.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 mai 07, 23:26
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av benksliter`n

På langsidene,har vi de pengesterke og de største FFK-patriotene.

Kiss my ass. Jeg har mer enn nok gryn, men velger heller å bidra sammen med PH. Hvis du tror det er bare fattigfolk som velger kortsidene så er du stokk dum i hue dit. Makan til vrøvl.

De største Patriotene står selvsagt på PH-feltet for å bidra til å støtte FFK pengesterke eller ikke. Jeg har selvsagt ikke sagt at det er bare fattigfolk på kortsidene. Men en barnefamilie kan faktisk synes det er dyrt å kjøpe billett på langsidene.En familie på 4 må ut med 1080 kr pr. kamp der. Det er faktisk ganske mye for en god del mennesker.For ungdommer,barn og studenter blir også 270 kr pr kamp,en stiv pris å betale. Trodde du skjønte dette Haugen,eller er du bare stokk dum i hue ditt

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 05 mai 07, 00:28
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av benksliter`n

På langsidene,har vi de pengesterke og de største FFK-patriotene.

Kiss my ass. Jeg har mer enn nok gryn, men velger heller å bidra sammen med PH. Hvis du tror det er bare fattigfolk som velger kortsidene så er du stokk dum i hue dit. Makan til vrøvl.

De største Patriotene står selvsagt på PH-feltet for å bidra til å støtte FFK pengesterke eller ikke. Jeg har selvsagt ikke sagt at det er bare fattigfolk på kortsidene. Men en barnefamilie kan faktisk synes det er dyrt å kjøpe billett på langsidene.En familie på 4 må ut med 1080 kr pr. kamp der. Det er faktisk ganske mye for en god del mennesker.For ungdommer,barn og studenter blir også 270 kr pr kamp,en stiv pris å betale. Trodde du skjønte dette Haugen,eller er du bare stokk dum i hue ditt

Les en gang til det jeg siterte du benkesliter`n. Det er du sjøl som skriver dette. Jeg har ikke nekta for at det kan være dyrt for enkelte familier jeg.

 

 


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 07 mai 07, 08:56
Opprinnelig postet av Husgutt

Er vel ikke akkurat noe annet enn påstander det du kommer med her heller. eller svada som jeg kaller det.. Klart VIP lønner seg..

Det er helt korrekt at det bare er påstander. Men kan ikke se at du begrunner din påstand bedre enn min. Ergo er vi like langt.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 4 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f