Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Aalesund - FFK (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 apr 07, 19:35
Opprinnelig postet av kjell

Ramberg var god mot Lyn. Taktisk god spiller som gjør kloke valg hele veien.



Synes faktisk ikke at Ramberg var spesielt god mot Lyn... Vi hadde, selv ikke med en mann mer, spesielt godt kontroll på Lyn defensivt, og Ramberg var under pari - synes jeg.

Dog hadde han et par solide defensive brudd og ikke minst et par hårreisende avslutninger.

Avhengig av formasjon mot Aalesund, tror jeg Rambergs plass kan være truet. Men det kommer helt an på formasjonen vi velger mot den oransje tristessen fra Aalesund.

Hoås som oppspillspunkt, Martyn som hengende spiss/offensiv midtbane som kommer på løp når vi skal true et Aalesund som har et voldsomt press på seg for å vinne, det kan høres ut som en hyggelig oppskrift.

Så setter vi inn West når vi leder 1-0 etter 60 minutter og lar han kontre inn et perlemål mot slutten av matchen. Jeg håper og tror dette blir vendepunktet i vårt bortekampkompleks.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 21 apr 07, 19:43
vet noen om FFK har trent der oppe ennå?

---------------------------

CUPVINNER 06


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 apr 07, 19:46

Jeg føler at både Ramberg`s og Bjørkøy`s plass er truet i øyeblikket. En deffensiv Berg og offensiv Martyn sentralt på midtbanen,kan fort bli en realitet.

Dette kan fort bli første-11 ut over sesongen:

                                              Shabaan

PAC                           Gerrbrand       Piiroja                               Prytz

              Tarik            Berg                  Martyn                  Kvisvik

                                   Fofana                West

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 21 apr 07, 20:31
Endret: 21 apr 07, 20:46
den ser ikke verst ut den der benkslitern.
har store forhåpninger til ciaran og berg er en speller jeg har sansen for, sterk og god defensivt, innsats....
tror det skal endel til å døtte ut bjørkøy, siden han er kaptein. har ikke impionert så langt i år.

kanskje vi får sett ett bortelag og ett litt annet hjemmelag etterhvert. hvem hvet...


er det noen som vet om vidar er god og har noe erfaring uten på midtstopper? bekk. fex?

Mod: Det er neppe nødvendig med ti punktum etter omtrent hver setning, det gjør innleggene bare uoversiktelige.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 21 apr 07, 21:08

benkslitern og torkr - hvor var dere når jeg trengte deres støtte?

Opprinnelig postet av DrDRE

Håper på denne:

                              hoås      fofana

kvisvik              berg              martyn           tarik

prytz             martinsen      gerrbrand       pål

                                       rami

Berg må med med ihvertfall 3 offensive midtbanespillere - er ikke sikker på hvor god defensivt Martyn er. Tror Berg må være på Kvisviks side for å demme opp for hans defensive svakheter. Hoås og Fofana på topp kommer nol til å bli regelen fremover, og virker svært lovende! Savner egentlig bare en forsterkning på høyre back nå, så er jeg meget fornøyd (dvs. når alle er skadefrie).

Jeg fikk mye pepper for å ta ut bjørkøy som kaptein. Tror forøvrig ikke vi kommer til å se West som annet enn super-sub, tror det er tryggere med tanke på skader, og  at Wests fart gjør seg bedre når motstanderne begunner å bli slitne.

---------------------------

Norgesmester


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 21 apr 07, 21:15

har stor sans for berg sine defansive kvaliteter jeg også. syns forsvaret ble mye bedre når han var på banen ifjor. men at han eller noen andre i laget skal skyve ut bjørkøy har jeg liten tru på. bjørkøy har ikke levert i mine øyne i de to første kampene. men han kommer til å komme som et skudd. han er viktig for oss.

å ciaran martin har jeg også stor tro på. får han litt tillit å gjør det bra de neste kampene så håper jeg vi kjøper han fort. det samme gjelder med fofana å kouadio.

er det noen som har sommerfugler i magen før kampen i morra? jeg liker ikke bortekomplekset vårt.+ at ålesund har tapt to kamper på rad, å sikkert vil vise fotball norge at de har noe i tippeligaen å gjøre. + at de spiller på kunstgress. det må full innsats til i hele kampen for at vi skal klare å slå de på colorline. jeg mener det er 50-50 for hvem som vinner. ville hatt litt bedre odds.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 apr 07, 21:16
Endret: 21 apr 07, 21:16
Ser ut som det blir regn i Aalesund imorgen ifg TV2. Det betyr vel en kunstgressbane som Aalesund er mere vant med enn FFK?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 21 apr 07, 21:23
Endret: 21 apr 07, 21:29
Jeg synes faktisk begge våre sentrale midtbanespillere har åpnet svakt i år. Begge var katastrofalt dårlige mot Lillestrøm, og begge hevet seg noe mot Lyn. Bjørkøy var i den kampen hakket vassere enn Ramberg. De som sier at vi vet hva vi får i Ramberg har helt rett; Han er utrolig ustabil i prestasjonene, grei på hjemmebane, utrolig svak på bortebane. Jeg synes faktisk Ramberg, unntatt backene, var vår svakeste spiller mot Lyn, samt banens dårligste mot Lillestrøm. Det bekymrer meg også at Bjørkøy ikke akkurat viser tidenes form for tida.

Vi mangler rett og slett duellstyrke på midtbanen, og noe må gjøres med den sentrale midtbanen. Bjørkøy balanserer til tider midtbanen greit, men han fungerer ikke optimalt som en defensiv grovarbeider. Han er best fremover på banen. Jeg ser mye heller at Berg tar den defensive rollen, så får Bjørkøy og Martyn kjempe om den offensive plassen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 21 apr 07, 21:25
Opprinnelig postet av torkr
er det noen som vet om vidar er god og har noe erfaring uten på midtstopper? bekk. fex?

Han er først og fremst en midtstopper, og bør benyttes der, men har også minimalt med erfaring fra høyreback og som defensiv midtbanespiller.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 21 apr 07, 22:19
Undrer meg litt over slakten Ramberg får,  Fofana derimot, som har vært bortimot usynlig i alle kampene for klubben, er ikke utsatt for den minste lille kritikk. Ja, han viser i korte øyeblikk prov på storhet, men det er uhyre sjelden.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 21 apr 07, 22:29
Endret: 21 apr 07, 22:51
Opprinnelig postet av djpete
Undrer meg litt over slakten Ramberg får,  Fofana derimot, som har vært bortimot usynlig i alle kampene for klubben, er ikke utsatt for den minste lille kritikk. Ja, han viser i korte øyeblikk prov på storhet, men det er uhyre sjelden.

Det er vel generelt mer akseptert at spisser kan få lov til å være mer usynlige. Et øyeblikks magi kan være nok for å avgjøre kamper, og personlige feil blir mer og mer synlige og sjebnesvangre jo lenger bak på banen du kommer. Bare spør Thomas Myhre. ;o)

Det er også en 1-1 sammenheng mellom usynligheten til spissene og hvor dårlig midtbanen vår har vært. De har rett og slett ikke gitt spissene nok baller å jobbe med, og den sentrale midtbanen vår har tapt duellkrigen to kamper på rad nå, selv om de selvsagt gjorde en mye bedre jobb mot Lyn enn mot Lillestrøm. Jeg forventer rett og slett mer enn det vi har blitt servert til nå.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 21 apr 07, 22:47
Endret: 21 apr 07, 22:50

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av djpete
Undrer meg litt over slakten Ramberg får,  Fofana derimot, som har vært bortimot usynlig i alle kampene for klubben, er ikke utsatt for den minste lille kritikk. Ja, han viser i korte øyeblikk prov på storhet, men det er uhyre sjelden.

Det er vel generelt mer akseptert at spisser kan få lov til å være mer usynlige. Et øyeblikks magi kan være nok for å avgjøre kamper, og personlige feil blir mer og mer synlige og sjebnesvangre jo lenger bak på banen du kommer. Bare spør Thomas Myhre. ;o)

Det er også en 1-1 sammenheng mellom usynligheten til spissene og hvor dårlig midtbanen vår har vært. De har rett og slett ikke gitt spissene nok baller å jobbe med, og den sentrale midtbanen vår har tapt duellkrigen to kamper på rad nå, selv om de selvsagt gjorde en mye bedre jobb mot Lyn enn mot Lillestrøm.

Blir på samme måten med Tarik i fjor. Folk ville benke han fordi han ikke scorte mål. Hadde Eggen benka Tarik da, så hadde veien blitt lang for ham. Vi må være tålmodig med Fofana også.

Hallo djpete, det har kun gått 2 kamper, og allerede begynner å syte. Jeg sier som Holters sier, midtbanen må vise seg fram først. Hittil har de vært langt under pari spør du meg. Eneste som holder nogenlunde hittil er Tarik.


*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 21 apr 07, 23:46

                                                    Rami

           Pål                Gerrbrand         Martinsen          Prytz

           Tarik              Martyn               Bjørkøy              Kvisvik

                                  Fofana              Hoås

---------------------------

Det er ballen som skal svette guttær...


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 21 apr 07, 23:49
Endret: 21 apr 07, 23:50
Helt enig med ***** . evt at Hoås bytter plass med Fofana

Det laget er nok det sterkeste vi kan stille med tanke på at det er kunstgress (West, skade..)

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 apr 07, 01:55
Opprinnelig postet av djpete
Undrer meg litt over slakten Ramberg får,  Fofana derimot, som har vært bortimot usynlig i alle kampene for klubben, er ikke utsatt for den minste lille kritikk. Ja, han viser i korte øyeblikk prov på storhet, men det er uhyre sjelden.


I alle kampene jeg har sett fredrikstad i denne sesongen (mot sandefjord, rbk, lsk & lyn) så synes jeg Fofana, med unntak av kampen mot rbk har vært glimrende. Jeg har sjelden sett en spiss med så mange gode initiativ og riktige løp før. Grunnen til at han blir usynlig er at det ikke er noen som er observante og ser løpene hans. Det er problemet etter min mening. Ramberg og Bjørkøy er ikke kreative nok til å se klokskapen i initiativet Fofana tar. Tarik også kunne trygt ha passet ballen istedetfor å titte ned og drible. Jeg ser et stort potensialet i Fofana og venter egentlig bare på at den rette pasningen skal komme. Kanskje angrepet mangler samspillet ennå, men det er tydelig at man ikke snakker det samme språket med beina.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 22 apr 07, 09:06

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 22 apr 07, 09:10

Har en liten følelse på at Gardar får seg et innhopp i dag jeg...

Han var vist meget god i FFK2 kampen...

---------------------------

Heia FFK


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 22 apr 07, 10:17
Opprinnelig postet av Lex

Har en liten følelse på at Gardar får seg et innhopp i dag jeg...

Han var vist meget god i FFK2 kampen...

Var du på kampen ?? Han var bra første 15-20 minuttene, så ble han helt borte. Så selv om han scorte 3 så var han langt i fra å være meget god. Så hvis man ser kampen all over så blir det kun pari fra min side ( knapt det heller ).


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 apr 07, 10:34
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av djpete
Undrer meg litt over slakten Ramberg får,  Fofana derimot, som har vært bortimot usynlig i alle kampene for klubben, er ikke utsatt for den minste lille kritikk. Ja, han viser i korte øyeblikk prov på storhet, men det er uhyre sjelden.


I alle kampene jeg har sett fredrikstad i denne sesongen (mot sandefjord, rbk, lsk & lyn) så synes jeg Fofana, med unntak av kampen mot rbk har vært glimrende. Jeg har sjelden sett en spiss med så mange gode initiativ og riktige løp før. Grunnen til at han blir usynlig er at det ikke er noen som er observante og ser løpene hans. Det er problemet etter min mening. Ramberg og Bjørkøy er ikke kreative nok til å se klokskapen i initiativet Fofana tar. Tarik også kunne trygt ha passet ballen istedetfor å titte ned og drible. Jeg ser et stort potensialet i Fofana og venter egentlig bare på at den rette pasningen skal komme. Kanskje angrepet mangler samspillet ennå, men det er tydelig at man ikke snakker det samme språket med beina.
Helt enig,han venter hele tiden på og stikke gjennom men Ramberg ser jo ikke løpa hans før det er altfor sent,tror Martyn kan være en spiller som kan passe bra til Fofana på topp

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 22 apr 07, 10:50
Er Toth satt på tribunen? mulig jeg tar feil men tror han nå er sistevalg som spiss og er ute av troppen,han var vel det mot Lyn og han er vel heller ikke skadet.


Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 9 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340