Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Aalesund - FFK (3. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 apr 07, 12:54

må vidar stå over, har vi stortalentet shabani å bruke, ikke krise. på tide at norsk klubbfotball våger å satse der det finnes talent. men det er en helt annen diskusjon(-: verre er det om PAC er ute, ikke at han er en stor spiller på dette nivået, men på mangel av en erstatter. blir vel multe da....selv om jeg heller hadde sett jonna på backen og martyn og ramberg sentralt på midten. selvsagt mister vi jonnas kvaliteter på midtbanen, men dette må veies opp imot risikoen det er å spille med multe på hback.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 19 apr 07, 12:58
Multe har jo erfaring med å spille høyre back og midtbane. Jeg synes han har klart oppgaven på venstre back meget bra ut fra hva man kan forvente. Han vil nok være tryggere på den andre backplassen. PAC er dog å foretrekke.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 19 apr 07, 13:02
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Multe har jo erfaring med å spille høyre back og midtbane. Jeg synes han har klart oppgaven på venstre back meget bra ut fra hva man kan forvente. Han vil nok være tryggere på den andre backplassen. PAC er dog å foretrekke.

Multuharju er over hodet ingen tippeligaback, men jeg må si han har imponert meg hittil i sesongen Jeg er selvfølgelig preget av ekstremt lave forventinger, men mannen gjør det helt greit, defensivt vel og merke. Spiller på det trygge og tar ingen sjanser. På venstrebacken er han preget av mangelen på et et venstebein, og det vil han ikke slite like mye med på høyrebacken.

Jeg har likevel fortsatt lyst til å se Gerrbrand på høyrebacken etter hvert når Piiroja er tilbake. Jeg mener det er verdt et forsøk, dersom en av stopperne først skal spille høyreback.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 19 apr 07, 13:08

Opprinnelig postet av Holters
Multuharju er over hodet ingen tippeligaback, men jeg må si han har imponert meg hittil i sesongen Jeg er selvfølgelig preget av ekstremt lave forventinger, men mannen gjør det helt greit, defensivt vel og merke. Spiller på det trygge og tar ingen sjanser. På venstrebacken er han preget av mangelen på et et venstebein, og det vil han ikke slite like mye med på høyrebacken.

Jeg har likevel fortsatt lyst til å se Gerrbrand på høyrebacken etter hvert når Piiroja er tilbake. Jeg mener det er verdt et forsøk, dersom en av stopperne først skal spille høyreback.

 

Enig i at Multe ikke er noen TL back, og nettopp derfor er jeg imponert over hvordan han har løst de defensive oppgavene med å spille på det sikre og bruke farten. Men selvfølgelig mister man det offensive bidraget.

 

Jeg tror Gerrbrandt, ved siden av Shaaban, er den som er sikrest på å spille hver kamp på samme plass. Piroja og Martinsen som midtstopperpar tror jeg blir helt cowboy. Gerrbarndt har roen og spillerforståelsen som forsvaret behøver.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 apr 07, 13:21
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Enig i at Multe ikke er noen TL back, og nettopp derfor er jeg imponert over hvordan han har løst de defensive oppgavene med å spille på det sikre og bruke farten. Men selvfølgelig mister man det offensive bidraget.



Multe har overrasket positivt. Veldig positivt. Han velger stort sett det sikre fremfor det usikre og jeg er imponert over hvor bra han taklet å kle venstre back - han er tross alt, som andre sier her også, en høyre kantspiller.

Det som han suger på er presisjon i pasningsspillet. Men det kan ha vel så mye å gjøre med at han ikke er helt komfortabel med plasseringa - og at han derfor blir nervøs.

Tror det hadde smakt godt for selvtilliten hans å fått godkjent scoringa mot Lyn...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 19 apr 07, 15:55
bortsett fra alle feilpasningene som var endeeel så har han gjort det bra.....
tenk om multe hadde fåt spille på sin egentlige plass og slått igjennom, he he, da hadde mange gnidd seg i øya......

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 19 apr 07, 17:03

og tatt plassen til tarik eller kvisvik...trukke det gett

 

---------------------------

Heia FFK


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 apr 07, 17:08
Endret: 19 apr 07, 17:09
Jeg håper for all del ikke at Tarik må stå over mot Ålesund.
Han har vist seg å være en av våre ivrigste og viktigste spillere hittil i denne sesongåpningen.

Og om Tarik ikke kan spille, så håper jeg ihvertfall ikke at Grønis kjører kvisvik og Stadheim på hver sin kant.
De blir altfor like, og angrepet vil derfor miste mye fart tror jeg.

P.S.
Link til Tariks skade:
http://fredrikstadfk.no/default.asp?ArtID=848

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 apr 07, 17:31

jeg personlig ville valgt jonna eller koadiou inn på hving. martyn og ramberg kan muligens passe sammen sentralt, men selvsagt vanskelig å si. hadde foretrukket martyn i tospann med berg, men denne kampen kommer for tidlig for sistnevnte. stadheim ser jeg på som ren backup for kvisvik. spiller som holder TL nivå og et glimrende alternativ når kvisvik har gått tom.

skal det bli poeng el seier mot AAFK må vi se en sulten fo-fofana på topp. altfor stasjonær mot lyn, tydelig at gutta trenger omskolering til norsk toppfotball. hoås gjør lite alene, trenger en løpsvillig spiss i tospann med ham. jeg tror vinnerlaget vinner med ett mål, hvis det blir en seiersherre. dette blir opplagt jevnt.

spiller PAC må han også heve seg flere hakk. frykter at austnes kan gjøre en "hoff". forøvrig betenkelig at hoff fikk så enorme mengder med rom mot FFK, med tanke på at lyns angrepsspill handler VELDIG mye rundt han og edu, eventuelt bala. hadde FFK nøytralisert hoff ville kampen blitt en helt annen(altså ikke så unødvendig nervepirrende).

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 19 apr 07, 17:31
hvordan var stadheim den tiden han var god ???? like treeeeeg og daff, syns han virker utrolig trøøøg og får liksom aldri til noenting, litt hoås light .......

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 19 apr 07, 17:41
anders stadheim trenger selvtillit, som kan opparbeides bl.a gjennom tillit fra trenerne og publikum. samt må han prestere på et høyere nivå. men synes er så knapt igang. positivt innhopp mot lyn hvor han klarte å holde i ballen, en nyttig kvalitet når man leder en fotballkamp. jobbet også defensivt. men fremdeles for treig til tider, samme problemet har jo hoås, så enig med deg her. virker som tenningsnivået mangler til tider, noe som aldri skal skje når en spiller fotball på øverste nivå.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 19 apr 07, 20:09
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Multe har jo erfaring med å spille høyre back og midtbane. Jeg synes han har klart oppgaven på venstre back meget bra ut fra hva man kan forvente. Han vil nok være tryggere på den andre backplassen. PAC er dog å foretrekke.

Multuharju er over hodet ingen tippeligaback, men jeg må si han har imponert meg hittil i sesongen Jeg er selvfølgelig preget av ekstremt lave forventinger, men mannen gjør det helt greit, defensivt vel og merke. Spiller på det trygge og tar ingen sjanser. På venstrebacken er han preget av mangelen på et et venstebein, og det vil han ikke slite like mye med på høyrebacken.

Jeg har likevel fortsatt lyst til å se Gerrbrand på høyrebacken etter hvert når Piiroja er tilbake. Jeg mener det er verdt et forsøk, dersom en av stopperne først skal spille høyreback.


Jeg har også tenkt tanken om at vi kan skyve ut en av midtstopperne våre på backplass, for det blir liksom for gæli med noen så gode på benken, men kanskje det er viktig at en av dem ikke spiller. Da får vi kanksje større konkurranse om en plass i forsvaret på treningene, eller er den sterk nok fra før med Shabani luskende like bak?

Når Piroija er tilbake så tror jeg han og Martinsen og han kommer til å bytte litt på, særlig hvis de fortsetter å være litt småskadde framover også.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 apr 07, 20:33

AaFK tilbake til 4-3-3

Ser ut som Aalesund sliter med en del skader. Spesielt i forsvar

Laget til AaFK ser ut til å bli slik:

Adin Brown - Benjamin Kibebe, Amund Skiri, Joakim Alexandersson, Erlend Holm - Trond Fredriksen, Magnus Kihlberg, Karl Oskar Fjørtoft - Tor Hogne Aarøy, Lasse Olsen, Joakim Austnes. Men trolig er det svært jevnt mellom Dag Roar Ørsal og Fredriksen om den ene indreløperrollen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 apr 07, 20:37
shabani bør spille hvis en av midtstopperne våre ikke kan.. Tenker på midstopperplassen naturligvis.

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 19 apr 07, 20:44

Opprinnelig postet av torkr
hvordan var stadheim den tiden han var god ???? like treeeeeg og daff, syns han virker utrolig trøøøg og får liksom aldri til noenting, litt hoås light .......

Vær så snill å ikke bruk egne spillere som skjellsord, spesielt ikke når de er på gang og ser ut til å få "en ny vår".

---------------------------

Norgesmester


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 apr 07, 22:09

er enig i at stadheim senker tempoet i spillet vårt. noen ganger er det positivt så vi får hevet laget litt høyere på banen. men når det er kontringer er det utrolig kjedelig at den ballen ikke kommer.

spiller fotball selv, å har prøvd å si til spillerne å ikke sparke ballen opp i bakrom med en gang. eneste som skjer er at det blir strekk i laget å vi har to spillere på topp mot 5 motstandere. noen ganger er det bedre å ta det litt med ro.

håper stadheim kommer seg utover. var jævlig kult å se han dribla lynspilleren på ræva.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 20 apr 07, 17:23
Ålesund skal få Kvisvik grinete, det er resepten på å vinne kampen påstår de

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 21 apr 07, 00:59
F-B antyder at Ramberg får starte.. Må si jeg blir skuffa hvis han gjør det, da jeg har mer trua på Martyn (selv om jeg ikke har sett såå mye av han).. Ramberg er for veik..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 21 apr 07, 01:05
syns ikke martyn var like god for ffk2 på mandag, men det kom kanskje av kampen ble drept etter 10 minutter.......

ikke vits i å ta helt av liksom... ?


Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340