Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi har en spiss-krise i FFK!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 feb 07, 22:00

Vi har en spiss-krise i FFK.Noe vi så , allerede i fjorårssesongen. Nå har vi jo i tillegg mistet toppscoreren(Brenne). Er vi heldig,så kan Fofana eller Kouadio erstatte Brenne. Vi har pr. dags dato ingen spisser,som er god nok for et lag som skal kjempe på øvre halvdel av tippeligaen. West kan bli den ene,men har hele tiden vært et usikkert kort. Vuorinen,Toth og Gardar har heller ikke vist at de duger for et FFK-lag,som skal kjempe i toppen av tippeligaen.Fofana kan kanskje bli en spiss,som kan slå til,men det er vel litt urealistisk å tro pr.dags dato?Tarik blir nok brukt på høyre kant,og trolig for vek enda ,for å bli en spiss av kaliber i Tippeligaen. Han ble jo heller ikke brukt som spiss av Grønhagen mot Moss. Der ble istedet Kvisvik prøvd. Når Kvisvik blir satt i en spissrolle,så sier det vel litt om hva slags situasjonen Grønhagen anser oss å være i? SPISSKRISE! 

FFK burde nå ha hadt minst 3 gode spisser som kjempet om de to spissplassene. Pr. dags dato har vi INGEN!! Føler vi kan bli like tannløse i angrep,som Odd var på høstsesongen ifjor

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 14 feb 07, 22:04
Mulig jeg er veldig positiv idag, men jeg skjønner ikke hva som er det store problemet...spisskrise? Neida...vent og se....dette kommer til å bli en bra sesong!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 feb 07, 22:13
Opprinnelig postet av benksliter`n

Vi har en spiss-krise i FFK.Noe vi så , allerede i fjorårssesongen. Nå har vi jo i tillegg mistet toppscoreren(Brenne). Er vi heldig,så kan Fofana eller Kouadio erstatte Brenne. Vi har pr. dags dato ingen spisser,som er god nok for et lag som skal kjempe på øvre halvdel av tippeligaen. West kan bli den ene,men har hele tiden vært et usikkert kort. Vuorinen,Toth og Gardar har heller ikke vist at de duger for et FFK-lag,som skal kjempe i toppen av tippeligaen.Fofana kan kanskje bli en spiss,som kan slå til,men det er vel litt urealistisk å tro pr.dags dato?Tarik blir nok brukt på høyre kant,og trolig for vek enda ,for å bli en spiss av kaliber i Tippeligaen. Han ble jo heller ikke brukt som spiss av Grønhagen mot Moss. Der ble istedet Kvisvik prøvd. Når Kvisvik blir satt i en spissrolle,så sier det vel litt om hva slags situasjonen Grønhagen anser oss å være i? SPISSKRISE! 

FFK burde nå ha hadt minst 3 gode spisser som kjempet om de to spissplassene. Pr. dags dato har vi INGEN!! Føler vi kan bli like tannløse i angrep,som Odd var på høstsesongen ifjor

Hehe. Enda et innlegg som fortjener en kommentar jeg har skrevet tidligere:

"Men hva ville livet vært uten krisemaksimering? 

For en fotballsupporter er det krisemaksimering hele tiden; spillersalg, spillerkjøp, skader, tapte kamper, uavgjorte kamper, ikke-vunnet-nok-kamper, formasjonsendringer, feil formasjoner, feil taktikk mot rett lag, rett taktikk mot feil lag, ingen spillerbytter under kamp, feil bytter under kamp, for seine bytter under kamp, for tidlige bytter under kamp, for få som synger, for få som står, for mange sponsorer, for få gode sitteplasser, for dyre billetter, for få billetter til cupkampen, for dårlig økonomi i klubben, for stygge drakter, draktskifte, stygge logoer hos hovedsponsorer, dårlige keepere, dårlige forsvarsspillere, late midtbanespillere, målvaksinerte spisser, ubevegelige midtbanespillere, dårlig gressmatte for FFK-fotball, for tøffe motspillere, motspillere som ruller rundt som østeuropeere bare de blir berørt, elendige hoveddommere, dårlige linjedommere, ikke nok tillagt tid når vi ligger under, for mye tillagt tid når vi leder, feildømte straffer, feildømte kort, brente straffer, idioter ved siden av seg under kamp, for få tilskuere på kamp, utsolgte kamper, tv-overførte kamper, ikke-tv-overførte kamper, idioter som kommenterer kampene på tv, mangel av idioter som kommenterer kampene (tv2 tidligere), idioter som snakker mellom første og andre omgang på tv, for mye reklame mellom første og andre omgang på tv, ingen FFK-spillere på landslaget, landslagsuttatte spillere som blir slitne, ikke gode nok spillere på laget, så gode spiller på laget at andre vil kjøpe dem..."

Kanskje Grönis prøver Kvisvik som spiss fordi Grönis vet det er VIKTIG for en midtbanespiller å ha god kondis...  Med 4-4-2 (flat midt) er det iallefall behov for god kondis for Kvisvik - han må jobbe begge veier. Kanskje derfor han ble testet som spiss? 

Jeg tror forøvrig Kvisvik, som hengende spiss/offensiv midt i 4-4-2 med diamant på midten, kan få en ny vår på en mer sentral offensiv rolle...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 feb 07, 22:13

Opprinnelig postet av Pk
Mulig jeg er veldig positiv idag, men jeg skjønner ikke hva som er det store problemet...spisskrise? Neida...vent og se....dette kommer til å bli en bra sesong!

Ja,da er du i overkant positiv. Skal du havne på øvre halvdel av tippeligaen,for ikke å si blandt de 4 beste,som Morgan har som mål. Da må du score mange mål,og ha minst 2 meget gode spisser. Hvor finner du dem i dagens tropp? Skal FFK basere seg på å "håpe og tro" taktikk?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 14 feb 07, 22:21

Opprinnelig postet av benksliter`n
Skal du havne på øvre halvdel av tippeligaen,for ikke å si blandt de 4 beste,som Morgan har som mål. Da må du score mange mål,og ha minst 2 meget gode spisser.


Ehh...ingen av lagene på 2., 3. eller  4. plassen i TL `06 hadde vel en eneste virkelig produktiv spiss? Strengt tatt var det vel egentlig bare 3 bra spisser i fjor (Iversen, Pall og Nannskog)?

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 14 feb 07, 22:30
Endret: 14 feb 07, 22:34
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av benksliter`n
Skal du havne på øvre halvdel av tippeligaen,for ikke å si blandt de 4 beste,som Morgan har som mål. Da må du score mange mål,og ha minst 2 meget gode spisser.


Ehh...ingen av lagene på 2., 3. eller  4. plassen i TL `06 hadde vel en eneste virkelig produktiv spiss? Strengt tatt var det vel egentlig bare 3 bra spisser i fjor (Iversen, Pall og Nannskog)?



Ikke kom her å ødelegg en god diskusjon med fakta!

Vi har altfor få spisser i FFK!!

EDIT:
P.S.
Man må huske på hva slags formasjon som blir spilt, og hvordan spissen blir brukt.
Om man ser bort fra Iversen, så var vel Toth den mestscorende spissen ifjor blant lag som spilte 4-3-3.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 feb 07, 22:52
Endret: 14 feb 07, 22:55
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av benksliter`n
Skal du havne på øvre halvdel av tippeligaen,for ikke å si blandt de 4 beste,som Morgan har som mål. Da må du score mange mål,og ha minst 2 meget gode spisser.


Ehh...ingen av lagene på 2., 3. eller  4. plassen i TL `06 hadde vel en eneste virkelig produktiv spiss? Strengt tatt var det vel egentlig bare 3 bra spisser i fjor (Iversen, Pall og Nannskog)?

Har vi like gode spisser som disse lagene?

Ikke bare mål som gjør alle spisser gode.

Rosenborg: Iversen,Braaten,Kone

Brann: Helstad,Winters,Ludvigsen,Memelli,Sæternes

Vålerenga: Berre,Sørensen,Lange,Fredheim Holm,Roberts

Lillestrøm: Occean,Myklebust,Sundgodt, Mifsud,Diomande,Gundersen

Stabæk: Pall Gunnarsson,Nanskog,Furuseth Olsen,Kamara

Tromsø: Adomolu,Årst,Rushfeldt

Start: Bærlin,Nielsen,(Mulig Nye Brasiliansk Klassespiss)

Lyn: Edu,Tessem,Powel,Macallister,Bala

Drar ikke flere lag her,men tror Strømsgodset har også noen interessante spisser.

Nevn et av disse lagene,som er jevngod med FFK på spissplassen?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 feb 07, 23:27

Toth, Hoås, West, Vourinen, Gardar J. Er ikke det allerede en spiss for mye? Og er det ikke naturlig at Grønis først finner ut hvilke av disse som (eventuelt) ikke holder mål før det hentes inn nye spisser? Toth har da bare blitt bedre og bedre hele tiden han har spilt for FFK, Hoås har et åpenbart potensiale, West vet vi er strålende når bare han er skadefri, Vourinen og Gardar J har knapt hatt rimelig anledning til å spille seg verken inn eller ut av laget ennå. Vourinen har vel vist tegn til lovende tendenser i treningskampene i år, såvidt jeg har forstått.

I tillegg er Tarik ingen ueffen reserve på spissplass, hvis det blir der skoen klemmer mest. Så jeg har litt vondt for å tro at FFK vil prioritere en ny spiss akkurat nå, med mindre man skulle komme over et kjempetalent man får på billigsalg.  


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 14 feb 07, 23:44

at vi har for få spisser er det dummeste jeg har hørt. vi har for mye spisser. problemet er at vi har for mange dårlige spisser. det er jeg enig i. vi må kvitte oss med noen på topp å få inn noen som er mye bedre.

men sånn det ser ut nå så må vi gi gardar å vuorinen en sjangs så de får vist seg frem før vi sier at de ikke er gode nok. gi dem en sjangse først.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 feb 07, 23:44
Endret: 14 feb 07, 23:46

Hva gjelder behovet for gode spisser for å gjøre det sterkt i serien, altså bli nr 4 eller bedre, la oss sammenligne bidragene fra de tre toppscorerne fra tre lag (tilfeldig utvalgt, selvsagt):

Brann: Sæternes 9 mål, Winters 7, Miller 6 =  22 mål - holdt til 2. plass

FFK: Brenne 8, Toth 7, Bjørkøy 7 =  22 mål - samme som Brann. 8 plass.

Stabæk: Nannskog 19, Gunnarsson 18, Inge André Olsen (!) 3 mål =  40 mål - holdt til 5. plass

Konklusjon: Man trenger ikke en spiss som scorer ti mål for å ta medalje. Samtidig, selv om man har to spisser som scorer 37 mål tilsammen (Brann scoret totalt 39) så garanterer ikke det topp 4.

Så hvor viktig er det egentlig å ha en eller flere superspisser? Jeg tror ikke det er det avgjørende. Det vil si, jeg ville trodd det, men tallene sier kjølig noe annet.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 feb 07, 23:50
Jeg syns det er veldig rart om ingen av dem vi har slår til.. eller skal vi skylde på eggen for at heavy og gardar kom hit til ingen nyttte ?

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 15 feb 07, 00:16
Endret: 15 feb 07, 00:20

Keiko, det er selvsagt trenerens feil. Så det er vel Grønnis vi bør bebreide, det er jo han som er trener nå.

 

Enda litt mer tall. VIF hadde utover toppscorerne fire spillere som scoret fire mål hver. RBK hadde seks spillere som scoret tre mål hver. Jeg tror mye av hemmeligheten ligger der, at mange på laget scorer litt oftere enn hvert jubelår. Men det er og blir Brann som viser vei. De fikk utrolig mange poeng ut av å nesten ikke score mål i det hele tatt.

Det viktigste er ikke å score mange mål, men å vinne kampene (gammelt jungelord). Teoretisk sett er det nok å score 15 mål for å ta 56 poeng, noe som ifjor (og stort sett alltid) ville ha holdt til serigull. Da har man spilt 11 uavgjorte kamper. Man kommer med andre ord langt om man hindrer motstanderne i å score, så sant man selv klarer å putte det ene målet som trengs for å vinne kampen, litt oftere enn annenhver kamp.

Verre er det ikke.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 feb 07, 00:34
Endret: 15 feb 07, 00:36
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva gjelder behovet for gode spisser for å gjøre det sterkt i serien, altså bli nr 4 eller bedre, la oss sammenligne bidragene fra de tre toppscorerne fra tre lag (tilfeldig utvalgt, selvsagt):

Brann: Sæternes 9 mål, Winters 7, Miller 6 =  22 mål - holdt til 2. plass

FFK: Brenne 8, Toth 7, Bjørkøy 7 =  22 mål - samme som Brann. 8 plass.

Stabæk: Nannskog 19, Gunnarsson 18, Inge André Olsen (!) 3 mål =  40 mål - holdt til 5. plass

Konklusjon: Man trenger ikke en spiss som scorer ti mål for å ta medalje. Samtidig, selv om man har to spisser som scorer 37 mål tilsammen (Brann scoret totalt 39) så garanterer ikke det topp 4.

Så hvor viktig er det egentlig å ha en eller flere superspisser? Jeg tror ikke det er det avgjørende. Det vil si, jeg ville trodd det, men tallene sier kjølig noe annet.

 

Du kan vel ikke regne med Brenne i denne statistikken? Han er LSK-spiller? Noe av grunnen til min bekymring. Vi har mistet,den mest målfarlige midtbanespilleren i Tippeligaen nå. (Koren WBA)

Vi burde hadt 3 spisser som tilsammen,hadde produsert 20-25 mål minimum. Toth og West(skadet) er vel det naturlige førstevalget,idag. Fofana kanskje? Tarik kanskje? Vuorinen og Gardar, har ikke imponert noen i kamp enda? Vuorinene,har han scoret i FFK i det hele tatt? (Regner med FFK2 også.) Hoås,har fått nok sjanser,å vise at han ikke er god nok.

Legger til,at jeg har sett alle treningskampene ,og de siste 3 kampene til FFK2.

FFK: Toth 7,Bjørkøy 7(3-4 straffer tror jeg)

 

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 feb 07, 01:02

 Jeg tror mye av hemmeligheten ligger der, at mange på laget scorer litt oftere enn hvert jubelår.

da bør ihvertfall ikke ramberg spille. hehe. han trur jeg er imun mot skoringer. skulle nesten trudd han tok sprøyte mot skoringer før sesongstart. men han gjør jo mye annet bra. hadde tru på at kvisvik skulle skore mer for oss. får håpe han kommer med mye mål til våren. håper bjørkøy skorer litt mer enn ifjor. da snakker jeg om spiller mål.ikke straffer. selvom det er fint at han setter de å.

håper at west kan vise hva han er god for igjen. noen som vet åssen det ligger ann med han nå. er en stund siden jeg har hørt noe. er han i trening igjen? eller er det lenge til han kommer tilbake.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 feb 07, 01:02
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hva gjelder behovet for gode spisser for å gjøre det sterkt i serien, altså bli nr 4 eller bedre, la oss sammenligne bidragene fra de tre toppscorerne fra tre lag (tilfeldig utvalgt, selvsagt):

Brann: Sæternes 9 mål, Winters 7, Miller 6 =  22 mål - holdt til 2. plass

FFK: Brenne 8, Toth 7, Bjørkøy 7 =  22 mål - samme som Brann. 8 plass.

Stabæk: Nannskog 19, Gunnarsson 18, Inge André Olsen (!) 3 mål =  40 mål - holdt til 5. plass

Konklusjon: Man trenger ikke en spiss som scorer ti mål for å ta medalje. Samtidig, selv om man har to spisser som scorer 37 mål tilsammen (Brann scoret totalt 39) så garanterer ikke det topp 4.

Så hvor viktig er det egentlig å ha en eller flere superspisser? Jeg tror ikke det er det avgjørende. Det vil si, jeg ville trodd det, men tallene sier kjølig noe annet.

 

Du kan vel ikke regne med Brenne i denne statistikken? Han er LSK-spiller? Noe av grunnen til min bekymring. Vi har mistet,den mest målfarlige midtbanespilleren i Tippeligaen nå. (Koren WBA)

Vi burde hadt 3 spisser som tilsammen,hadde produsert 20-25 mål minimum. Toth og West(skadet) er vel det naturlige førstevalget,idag. Fofana kanskje? Tarik kanskje? Vuorinen og Gardar, har ikke imponert noen i kamp enda? Vuorinene,har han scoret i FFK i det hele tatt? (Regner med FFK2 også.) Hoås,har fått nok sjanser,å vise at han ikke er god nok.

Legger til,at jeg har sett alle treningskampene ,og de siste 3 kampene til FFK2.

FFK: Toth 7,Bjørkøy 7(3-4 straffer tror jeg)

 

 



Brenne må jo regnes med siden statistikken er fra i fjor, og da var han hos oss.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 15 feb 07, 01:06
Opprinnelig postet av benksliter`n

Har vi like gode spisser som disse lagene?

*Rosenborg: Iversen,Braaten,Kone
Selvfølgelig endel bedre

*Brann: Helstad,Winters,Ludvigsen,Memelli,Sæternes
Dette er vel strengt tatf Fete&Gamle gubber? Memelli har ikke vist noen ting.

*Vålerenga: Berre,Sørensen,Lange,Fredheim Holm,Roberts
Av disse er det vel bare Sørensen på snart 40 som har kunne vise en stabil form. Berre scorer i klædder og resten scorer aldri?

*Lillestrøm: Occean,Myklebust,Sundgodt, Mifsud,Diomande,Gundersen
Hmm...Occean var jo stor ifjor? Og Mifsud scora 6? Resten fikk vel nesten ikke spille.

*Stabæk: Pall Gunnarsson,Nanskog,Furuseth Olsen,Kamara
Tre scoringsmaskiner på ett lag...heldiggriser

*Tromsø: Adomolu,Årst,Rushfeldt
Hadde ikke gjort noe å hatt en av de to siste nei.

*Start: Bærlin,Nielsen,(Mulig Nye Brasiliansk Klassespiss)
Et sørgelig skue. Og hvor ble det av Todi? Spissen med 0 mål på 1000 minutter spilletid i TL ifjor?

*Lyn: Edu,Tessem,Powel,Macallister,Bala
Utenom Edu er det vel triste greier? Scora Powell for lyn ifjor? Var sparta fornøyd med Macallister?

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 15 feb 07, 01:10
Endret: 15 feb 07, 01:11

Benkeslitern;

Dette var tall fra fjorårssesongen, da var Brenne FFK-spiller. Ellers er det bare å lese grundigere i statistikken, de eksemplene jeg trekker fram er representative nok for hele serien. Mye viktigere enn å ha enkelte toppspisser er å ha mange spillere som scorer mål. De lagene som har hatt det har alle gjort det bra. Men aller viktigst er at laget har evnen til å dra i land seieren, ikke å score flest mulig mål. Dt er var her forskjellen lå mellom RBk som vant og Stabæk som ble nr fem. RBK hadde bare to spillere som scoret mer enn tre mål, utover Ivers var det Frode Johnsen med seks.

Hvis det var så avgjørende med toppscorere på laget skulle Stabæk ha vunnet suverent, Lillestrøm blitt nr to, og Brann ville kjempet om kvalikplassen. Hvis du mener jeg tolker statistikken feil så vær velkommen til å peke på hvor og hvordan.

Er likevel enig i at Brenne var viktig. Ikke fordi han scoret så fryktelig mange mål egentlig, men fordi han ofte scoret avgjørende mål. Det er ikke fritt for at FFK-spillerne ofte ser litt tafatte og viljleløse ut foran mål, og her var Brenne et verdifullt unntak. Men jeg tror det vil være bedre å gjøre noe med vinnerviljen i hele laget, heller enn å basere seg på at enkeltspillere skal redde oss hver gang.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 feb 07, 01:12
Endret: 15 feb 07, 01:38
Opprinnelig postet av Rune Haugen


Brenne må jo regnes med siden statistikken er fra i fjor, og da var han hos oss.

Tråden handler om at vi har en spiss-krise. Da må vi se på det spillermaterialet vi har idag,og statistikken deres.Selvsagt!


 

MOD: Fjernet unødvendig mange quotes. Det er ikke nødvendig å sitere mer enn det du svarer på

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 feb 07, 01:16
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Benkeslitern;

Dette var tall fra fjorårssesongen, da var Brenne FFK-spiller. Ellers er det bare å lese grundigere i statistikken, de eksemplene jeg trekker fram er representative nok for hele serien. Mye viktigere enn å ha enkelte toppspisser er å ha mange spillere som scorer mål. De lagene som har hatt det har alle gjort det bra. Men aller viktigst er at laget har evnen til å dra i land seieren, ikke å score flest mulig mål. Dt er var her forskjellen lå mellom RBk som vant og Stabæk som ble nr fem. RBK hadde bare to spillere som scoret mer enn tre mål, utover Ivers var det Frode Johnsen med seks.

Hvis det var så avgjørende med toppscorere på laget skulle Stabæk ha vunnet suverent, Lillestrøm blitt nr to, og Brann ville kjempet om kvalikplassen. Hvis du mener jeg tolker statistikken feil så vær velkommen til å peke på hvor og hvordan.

Er likevel enig i at Brenne var viktig. Ikke fordi han scoret så fryktelig mange mål egentlig, men fordi han ofte scoret avgjørende mål. Det er ikke fritt for at FFK-spillerne ofte ser litt tafatte og viljleløse ut foran mål, og her var Brenne et verdifullt unntak. Men jeg tror det vil være bedre å gjøre noe med vinnerviljen i hele laget, heller enn å basere seg på at enkeltspillere skal redde oss hver gang.

Tror du RBK hadde tatt seriegull,uten Iversen?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 15 feb 07, 01:25
Endret: 15 feb 07, 01:27
Opprinnelig postet av benksliter`n
  

Tror du RBK hadde tatt seriegull,uten Iversen?

Nei, ikke slik sesongen utviklet seg. Men selv om RBK hadde hatt to Iverser hadde de likevel ikke tatt serigull om ikke resten av laget bidro med to avgjørende faktorer; for det første en lang rekke spillere som scoret tre mål eller mer. Og for det andre evenen til å slippe inn få mål. Stabæk hadde to spillere som scoret mer enn Ivers, og det var ikke en gang i nærheten av medalje. Brann klarte sølv uten en eneste timålsscorer, og bare tre spillere som scoret mer enn tre mål. Hvordan enn i huleste de klarte det.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 feb 07, 01:34
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av benksliter`n
  

Tror du RBK hadde tatt seriegull,uten Iversen?

Nei, ikke slik sesongen utviklet seg. Men selv om RBK hadde hatt to Iverser hadde de likevel ikke tatt serigull om ikke resten av laget bidro med to avgjørende faktorer; for det første en lang rekke spillere som scoret tre mål eller mer. Og for det andre evenen til å slippe inn få mål. Stabæk hadde to spillere som scoret mer enn Ivers, og det var ikke en gang i nærheten av medalje. Brann klarte sølv uten en eneste timålsscorer.

Helt enig med deg,at hele laget må bidra. Neste år spiller vi antakelig 4-4-2. I et slikt system,er det mye viktigere,at laget har gode spisser,enn i 4-3-3 eller 4-5-1. Kanskje Grønhagen kommer til å oppgi sitt vanlige system(4-4-2) Pga for dårlige spissvalg på topp. Ikke bra

Viktig at hver lagdel er gode i et lag!

Håper virkelig,at de henter en spiss i toppklassen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 15 feb 07, 01:41

Sikkert riktig det du sier om formasjonene. Særlig i 4-3-3 med en møtende spiss (typisk Toth) så legger man opp til at andre på laget skal score målene.

Jeg ønsker meg en toppspiss jeg også, en Nannskog hadde vært helt topp. Men mer for underholdningsverdien enn fordi jeg tror det i seg selv vil lede til medaljer.


pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 15 feb 07, 04:10
Tror ikke det er stor grunn til bekymring enda..
Problemet vårt i fjor var etter min mening ikke at vi ikke scora så ofte, for det gjorde vi som regel..(med og uten simen).
Problemet ligger i at vi slipper inn for my mål..
Statistikk fra i fjor :
- kun 2 lag som slapp inn mer enn oss...molde og sandefjord, dette til tross av vi har forsvarsklippa rajo, og en svensk landslagskeeper
- brann scora kun 1 mål mer enn oss i fjor.

Hjelper lissom ikke å score 2 i hver kamp hvis vi slipper inn 3-4 hver kamp.

Tallene viser at vi KAN klare oss fint med å score rundt 40 mål i løpet av en sesong, så lenge mål imot blir betraktelig mindre.
Jeg tror grønis gjør det rette og fokuserer på defansivt, selv om det vil si en sesong med litt kjedelig fotball. Det er tross alt viktigere å holde seg i TL enn å spille kjempe offensiv fotball.
Når det defensive sitter, kan vi terpe mer på offensivt.

Når det gjelder spisser har heavy vist gode tendenser på trening. Nei han har ikke vist mye på treningskampene, men hvem kan vi si det om da ?!
Jeg tror toth/kvisvik og heavy kan gjøre det bra på topp..
(West er vel ikke klar før langt ut på høsten regner jeg med..hvis vi er heldige)

tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 15 feb 07, 10:21
Vi trenger ikke flere spisser. De vi har er gode nok, bare de får tid på seg. En av grunnene til at Toth ikke skåret så mye i fjor var jo også at rollen hans i 4 3 3 systemet innebar at han skulle binde opp spillere og flikke videre. Gjerne ut på siden til Tarik eller Kvisvik. Deretter kom midbanen på løp, og det forklarer hvorfor midtbanespillerne våre skåret mye og spissene "lite".

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 15 feb 07, 11:18
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Sikkert riktig det du sier om formasjonene. Særlig i 4-3-3 med en møtende spiss (typisk Toth) så legger man opp til at andre på laget skal score målene.

Jeg ønsker meg en toppspiss jeg også, en Nannskog hadde vært helt topp. Men mer for underholdningsverdien enn fordi jeg tror det i seg selv vil lede til medaljer.

 

En Nannskog hadde vært hyggelig det, men da er jeg redd vi måtte hatt en Pall også... De to utfyller hverandre så sinnsvakt godt...

 

Når det er sagt, jeg tror på ingen måte at FFK sliter veldig i forhold til spisser, utfordringen blir å få midtbanen til å følge etter. Hjelper dessverre ikke å ha en god møtende spiss som Toth dersom ingen kommer etter på løp. West er en type som kan ta disse løpene, men siden han tilbringer mer tid i sykestua enn på gresset håper jeg at Tarik tar utfordringen og gjør mans jobb i år. Personlig er jeg litt redd for at Tarik ikke kommer til å fortsette den meget gode utviklingen han hadde i sesongen 2006

---------------------------

Nytt år, nye muligheter.

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 15 feb 07, 11:30
Opprinnelig postet av KeJ

En Nannskog hadde vært hyggelig det, men da er jeg redd vi måtte hatt en Pall også... De to utfyller hverandre så sinnsvakt godt...

 

 Personlig er jeg litt redd for at Tarik ikke kommer til å fortsette den meget gode utviklingen han hadde i sesongen 2006

Nannskog slo til fra dag en i TL. Pall trengte en sesong i TL og en i Adecco før han slo til. Det sier noe om at en spiller som ikke slår til fra dag en ikke nødvendigvis ikke er en dårlig spiller. Det handler litt om tålmodighet og tillit.

Tarik tok et kvantesprang sist sesong. Unge spillere utvikler seg ofte i rykk og napp, og det er ikke sikkert han vil fortsette fremgangen denne sesongen, men vil uansett bli en toppspiller i en større liga på sikt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 15 feb 07, 11:59
Sånn som jeg ser det er det to ting som er helt sikkert. Det første er at et lag ikke nødvendigvis må ha to spisser som dunker inn mål, men da er laget avhengig av at mange scorer mål, for med noen få unntak(Arsenal under George Graham f.eks.) så er man avhengig av å score mange mål for å være et topplag.
Det andre er at FFK har helt klart nok spisser, er ingen tvil om det. Problemet er vel snarere at vi ikke har gode nok spisser. Ut i fra hva jeg har sett på trening og treningskamper så vurderer jeg Gardar og Vourinen til å være middelmådige. Hoås og Toth er også middelmådige, men Hoås har potensiale til å bli meget god. West har vært meget god, men det er lenge sia. I tillegg har vi Fofana som vi ennå ikke vet hva står for og Tarik som også kan benyttes som spiss, men da må noen andre ta høyre midtbane,så er vel best om han blir brukt der.

Derfor mener jeg at vi trenger en skikkelig god spiss i dette overgangsvinduet, en på nivå med de beste spissene i tippeligaen. Jeg tror også Grönhagen er på utskikk etter en spiss, men spørs om han klarer å finne noen som er gode nok og som vi har økonomi til hente. Dersom Fofana kan spille spiss og holder Edu nivå så tror jeg derimot vi kan ha et kjempeangrep med Fofana som bakromsspiss og Hoås som møtende, men vi vet jo ikke om Fofana tar nivået allerede i år. Men hvis vi går ut i fra de spillerne som er her nå(ser bort fra Fofana), så er jeg enig med trådstarter, da tror jeg vi har et spissproblem.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 feb 07, 13:30

Hei #78.

Synes bare at det er OK å si meg enig i dine vurderinger av FFK sine spisser.

Mye Adecco-klasse her.

Håper selvsagt som deg at Fonfana slår til.

Ser også for meg Tarik som brukbar spiss.

Om det bør være Hoås eller andre som møtende spiss er jeg fortsatt usikker på.

Håper virkelig at Vuorinnen holder høyr nok nivå til å danke ut den HOås vi har sett så langt.

Når det er sagt, mener jeg Hoås har potensiale. Sperrene hans sitter i hodet, er Egoet for stort eller hva er det som hindrer framgang.

Gardar er for meg fortsatt en som er /var totalt uinteressert for andre enn enkelte i FFK.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 15 feb 07, 13:52
Opprinnelig postet av dracula

Hei #78.

Synes bare at det er OK å si meg enig i dine vurderinger av FFK sine spisser.

Mye Adecco-klasse her.

Håper selvsagt som deg at Fonfana slår til.

Ser også for meg Tarik som brukbar spiss.

Om det bør være Hoås eller andre som møtende spiss er jeg fortsatt usikker på.

Håper virkelig at Vuorinnen holder høyr nok nivå til å danke ut den HOås vi har sett så langt.

Når det er sagt, mener jeg Hoås har potensiale. Sperrene hans sitter i hodet, er Egoet for stort eller hva er det som hindrer framgang.

Gardar er for meg fortsatt en som er /var totalt uinteressert for andre enn enkelte i FFK.


Virker som vi er ganske enig ja.

Bortsett fra at jeg ser på Heavy som en helt annen spillertype enn Hoås. Hoås er helt klart en møtende spiss, som er god med ballen i bena, stor og sterk og således flink med mann i ryggen. Dog syns jeg han bruker de fysiske fordelene sine for lite, han må bli tøffere. Tror ikke han har for stort ego, snarere tvert i mot, men tror han har mye å jobbe med på det mentale plan. Heavy syns jeg ikke er god som møtende spiss, til tross for at han er sterk og ganske stor. Da er han bedre som bakromsspiss, er ganske rask og aggresiv. Jeg føler derfor ikke at de konkurrerer med hverandre, for går ut i fra at Grönhagen vil ha en møtende spiss og en bakromsspiss, men det vet jeg jo ikke.

Tror de møtende spissalternativene vi har per dags dato er Gardar, Hoås, Toth og kanskje Kvisvik. Mens bakromsalternativer er vel West, Heavy, Tarik og Fofana(hørt at han er veldig rask).

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 feb 07, 16:41

Ser at noen tror,at vi kan score 40 mål på en sesong og samtidig slippe inn mange færre mål. Med det laget vi har idag,så vil en skjerpet deffansiv organisering,gå ut over det offansive spillet. Vi kan f.eks ikke gå med så mange i angrep på en gang. Sånn som vi gjorde med Eggen. Brenne er borte.

Brenne scoret 8 mål,men var også en spiller.som var meget viktig for det offansive spillet for laget. Han var flink å gå på offansive løp. Noe som også ga rom for de andre spillerene. Han var også den beste pasningsleggeren(flest assist) Vi vet enda ikke hva Ivorianerene står for,og om de i det hele tatt kommer. Vuorinen og Gardar har til gode å vise god Tippeliganivå. West er et usikkert kort. Tarik bør brukes på kant,da vi vil svekkes der uten Tarik. Han er også et usikkert kort som spiss. Hoås har vist lenge,at han ikke holder mål(går også rykter om en flytt til Sparta) Kvisvik som spiss,er for meg kun en kriseløsning. Toth er en middels god spiss i Tippeligaen,men burde vært en god backup på benken,til et FFK som jager en topp 4 plassering. FFK har ikke tid å vente å se hvordan ting utvikler seg! Vi har får dårlige spissalternativ idag. I fjor spilte vi med 1 spiss, og i år skal vi spille med 2 spisser. Grønhagen skal spille 4-4-2,alså med 2 spisser. Ut fra alle disse argumentene. FFK må ha inn en klassespiss!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 feb 07, 17:10
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ser at noen tror,at vi kan score 40 mål på en sesong og samtidig slippe inn mange færre mål. Med det laget vi har idag,så vil en skjerpet deffansiv organisering,gå ut over det offansive spillet. Vi kan f.eks ikke gå med så mange i angrep på en gang. Sånn som vi gjorde med Eggen. Brenne er borte.

Brenne scoret 8 mål,men var også en spiller.som var meget viktig for det offansive spillet for laget. Han var flink å gå på offansive løp. Noe som også ga rom for de andre spillerene. Han var også den beste pasningsleggeren(flest assist) Vi vet enda ikke hva Ivorianerene står for,og om de i det hele tatt kommer. Vuorinen og Gardar har til gode å vise god Tippeliganivå. West er et usikkert kort. Tarik bør brukes på kant,da vi vil svekkes der uten Tarik. Han er også et usikkert kort som spiss. Hoås har vist lenge,at han ikke holder mål(går også rykter om en flytt til Sparta) Kvisvik som spiss,er for meg kun en kriseløsning. Toth er en middels god spiss i Tippeligaen,men burde vært en god backup på benken,til et FFK som jager en topp 4 plassering. FFK har ikke tid å vente å se hvordan ting utvikler seg! Vi har får dårlige spissalternativ idag. I fjor spilte vi med 1 spiss, og i år skal vi spille med 2 spisser. Grønhagen skal spille 4-4-2,alså med 2 spisser. Ut fra alle disse argumentene. FFK må ha inn en klassespiss!

Ikke enig,for at spissene skal fungere så må hele laget fungere,Grönhagen må få tid til å spille inn en stil så er jeg sikker på at det løsner både her og der.Mangler også to meget spennende spillere før laget er fult.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 15 feb 07, 17:32
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av benksliter`n

Ser at noen tror,at vi kan score 40 mål på en sesong og samtidig slippe inn mange færre mål. Med det laget vi har idag,så vil en skjerpet deffansiv organisering,gå ut over det offansive spillet. Vi kan f.eks ikke gå med så mange i angrep på en gang. Sånn som vi gjorde med Eggen. Brenne er borte.

Brenne scoret 8 mål,men var også en spiller.som var meget viktig for det offansive spillet for laget. Han var flink å gå på offansive løp. Noe som også ga rom for de andre spillerene. Han var også den beste pasningsleggeren(flest assist) Vi vet enda ikke hva Ivorianerene står for,og om de i det hele tatt kommer. Vuorinen og Gardar har til gode å vise god Tippeliganivå. West er et usikkert kort. Tarik bør brukes på kant,da vi vil svekkes der uten Tarik. Han er også et usikkert kort som spiss. Hoås har vist lenge,at han ikke holder mål(går også rykter om en flytt til Sparta) Kvisvik som spiss,er for meg kun en kriseløsning. Toth er en middels god spiss i Tippeligaen,men burde vært en god backup på benken,til et FFK som jager en topp 4 plassering. FFK har ikke tid å vente å se hvordan ting utvikler seg! Vi har får dårlige spissalternativ idag. I fjor spilte vi med 1 spiss, og i år skal vi spille med 2 spisser. Grønhagen skal spille 4-4-2,alså med 2 spisser. Ut fra alle disse argumentene. FFK må ha inn en klassespiss!

Ikke enig,for at spissene skal fungere så må hele laget fungere,Grönhagen må få tid til å spille inn en stil så er jeg sikker på at det løsner både her og der.Mangler også to meget spennende spillere før laget er fult.

Helt riktig at hele laget må fungere. Men det må jo også spissene? Spissene må også gå på de rette løpene, og gjøre de riktige valgene med ball,for å gjøre de andre på laget gode. Den evnen har jeg bare sett av Toth og West hittil,i FFK.

Garder,Hoås og Vuorinen,fremstår idag for meg,som spillere med manglende basisferdigheter og fotballforståelse,for å spille i Tippeligaen. (Har ikke sett Gardar mye,men det lille jeg så,lovet ikke godt)

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 15 feb 07, 18:43
Dersom vi klarer å få på plass en brukbar kjerne, en tilnærmet fast1.elver som ikke nødvendigvis fornyes hvert år, så er det håp om at  laget vil begynne å kjenne hverandre såpas godt at det veier opp for den enkeltes evt. mangel på ferdigheter. Når de kjenner hverandre så godt at de vet på forhånd hvor folk kommer til å løpe i forskjellige liknende situasjoner, så kan de lettere få til "geniale" pasninger. Det eneste jeg føler laget virkelig trenger, er en dyktig defensiv midtbanespiller.

---------------------------

Norgesmester


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 15 feb 07, 18:48
Enig med DrDre her. Skal ikke kimse av samhandling og innøvde trekk.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 feb 07, 23:12
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Sikkert riktig det du sier om formasjonene. Særlig i 4-3-3 med en møtende spiss (typisk Toth) så legger man opp til at andre på laget skal score målene.

Jeg ønsker meg en toppspiss jeg også, en Nannskog hadde vært helt topp. Men mer for underholdningsverdien enn fordi jeg tror det i seg selv vil lede til medaljer.

 

En Nannskog hadde vært hyggelig det, men da er jeg redd vi måtte hatt en Pall også... De to utfyller hverandre så sinnsvakt godt...

 

Når det er sagt, jeg tror på ingen måte at FFK sliter veldig i forhold til spisser, utfordringen blir å få midtbanen til å følge etter. Hjelper dessverre ikke å ha en god møtende spiss som Toth dersom ingen kommer etter på løp. West er en type som kan ta disse løpene, men siden han tilbringer mer tid i sykestua enn på gresset håper jeg at Tarik tar utfordringen og gjør mans jobb i år. Personlig er jeg litt redd for at Tarik ikke kommer til å fortsette den meget gode utviklingen han hadde i sesongen 2006



Problemet med Nannskog og Páll G. er at de funger som smør på Stabæk, det mest kåntringskåte laget i tippeligaen. I praksis hadde de bare disse to spillerene, som altså trives usedvanlig bra når Stabæk ligger i etablert forsvar og kan støte opp. I FFK hadde disse to spillerene fått langt mindre å si for resultatene, fordi vi spiller annerledes, vi spiller med ballbesittelse, hele laget med i angrepet osv osv. Vi er også raskt i angrep, akkurat som Stabæk, men i tillegg fører vi kampene, vi legger mer og mer trykk på motstander, noe Stabæk aldri evna, fordi det er altfor tynt bak de to gutta.

Jeg tviler meget sterkt på at de to spillerene vil få tilsvarende effekt i årets liga, forresten. Nå kjenner vi mønsteret. Kanskje de to til og med kommer til å bli en (eller to, da) flopp(er).

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 feb 07, 23:23
Opprinnelig postet av benksliter`n

Vi har en spiss-krise i FFK.Noe vi så , allerede i fjorårssesongen. Nå har vi jo i tillegg mistet toppscoreren(Brenne). Er vi heldig,så kan Fofana eller Kouadio erstatte Brenne. Vi har pr. dags dato ingen spisser,som er god nok for et lag som skal kjempe på øvre halvdel av tippeligaen. West kan bli den ene,men har hele tiden vært et usikkert kort. Vuorinen,Toth og Gardar har heller ikke vist at de duger for et FFK-lag,som skal kjempe i toppen av tippeligaen.Fofana kan kanskje bli en spiss,som kan slå til,men det er vel litt urealistisk å tro pr.dags dato?Tarik blir nok brukt på høyre kant,og trolig for vek enda ,for å bli en spiss av kaliber i Tippeligaen. Han ble jo heller ikke brukt som spiss av Grønhagen mot Moss. Der ble istedet Kvisvik prøvd. Når Kvisvik blir satt i en spissrolle,så sier det vel litt om hva slags situasjonen Grønhagen anser oss å være i? SPISSKRISE! 

FFK burde nå ha hadt minst 3 gode spisser som kjempet om de to spissplassene. Pr. dags dato har vi INGEN!! Føler vi kan bli like tannløse i angrep,som Odd var på høstsesongen ifjor



Det er noe av dette jeg frykter med 4-4-2: Med to så kanonbra kantspillere (Kvisvik og Tarik), så vil 4-4-2 aldri kunne matche 4-3-3 på angrepsstyrke, og jeg frykter at de to flankespillerene på midtbanen bare vil gå en av gangen, sånn at man aldri er færre enn 3 på midten i tilfelle rask overgang. Hvis de to flankespillerene går samtidig vil vi plutselig ligge  i en 4-2-4-formasjon, noe som selvfølgelig vil kunne true det beste forsvar, spesielt i fart, men det blir da også forferdelig sårbart bakover. Det må også komme støtte bakfra, og da blir det en igjen, det defensive ankeret.

HVIS man skal kjøre en angrepshissig variant i 4-4-2 med vingspill må man drille forsvaret på ekstrem utrykning, for å være tilstede i det rommet hvor man slåss om ballen i tilfelle en rask overgang fra motstander.

Når jeg tenker meg grundig om er jeg vel egentlig litt skeptisk til 4-4-2 med dagens stall. 4-4-2 stiller store krav til spissene, og vi vet alle at det å basere resultater på at spissene leverer kan bli en dyrkjøpt erfaring. Jeg tror vi også iår er nødt til å "slipe" istykker motstandern med jevne mellomrom, og det har jeg vanskelig for å se at kan finne sted med 4-4-2.

Vel, vel, uansett, jeg er sikker på at det blir tatt avgjørelser på dette med formasjoner i en løpende prosess som gjør at vi spiller god fotball og vinner kamper.

Det hadde naturligvis vært gunstig å vinne en kamp eller 8 vha billige soloprestasjoner av en umenneskelig spiss, men med vårt mannskap? Nei, vi må satse på FFK-stilen; vi skal på banen for å vinne kamper ved å spille godt, skape sjanser, og spille fornuftig bakover. Det å pælme ballen tredve meter inn mot en eller to mann i motstanders seksten har gått ut på dato.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 16 feb 07, 00:09

Tror det er for tidlig å konkludere med at vi trenger flere spisser. Først til sommeren tror jeg det er tid for å si noe sikkert om det - hvem som bør ut og hva slags type spiss som bør inn.

Brian West har stort sett bare én svakhet - han virker stabilt god all den tid han ikke er skadet. Men selv om han er i trening nå (uten at jeg vet det) så trenger han antagelig våren til å finne godformen igjen.

Toth har hatt en stabil oppadgående prestasjonskurve. Virker som om han begynner å få tak på den norske spillestilen. Hvis den positive utviklingen fortsetter tror jeg Toth fort kan bli en timålsscorer i år. 

Vourinen og Gardar J har vel egentlig ikke fått noen reell anledning til å vise seg fram i TL ennå. Sannsynligheten er at de som de fleste andre trenger tid på å bli kjent med en ny fotballkultur. Mener å ha hørt at Veigar Pall Gunnarsson ble veiet av FFK og funnet for lett. Håper man ikke gjør en tilsvarende blemme på nytt, bare fordi utenlandske spillere ikke slår til umiddelbart. Både Toth og Vourinen har scoret i bøttevis i hjemlige ligaer, det kan de gjøre her også.  

Hvis Tarik spiller spiss er vel Kouadio en tenkelig erstatter på høyresiden, hvis nå ikke papirmølla kommer i veien. Han har vel fremstått/blitt beskrevet som noe nær Fofana i hurtighet og ferdigheter, mangler bare litt fysisk styrke. Men det gjør jo Tarik også, uten at det har vært noe stort problem.  

FFK har et potensielt spissproblem, forutsatt at ingen av de som kan slå til i år gjør det. Noen akutt krise ser jeg ikke.

 

Ellers tror jeg forsterkningene av forsvaret er den viktigste forutsetningne for bedre offensivt spill. Har laget tryggheten bakover i rekkene er det enklere å skape muligheter framover også. Jeg ser ikke noen motsetning mellom å ha et solid forsvar og å spille offensiv fotball, tvert i mot.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 feb 07, 00:13
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Tror det er for tidlig å konkludere med at vi trenger flere spisser. Først til sommeren tror jeg det er tid for å si noe sikkert om det - hvem som bør ut og hva slags type spiss som bør inn.

Brian West har stort sett bare én svakhet - han virker stabilt god all den tid han ikke er skadet. Men selv om han er i trening nå (uten at jeg vet det) så trenger han antagelig våren til å finne godformen igjen.

Toth har hatt en stabil oppadgående prestasjonskurve. Virker som om han begynner å få tak på den norske spillestilen. Hvis den positive utviklingen fortsetter tror jeg Toth fort kan bli en timålsscorer i år. 

Vourinen og Gardar J har vel egentlig ikke fått noen reell anledning til å vise seg fram i TL ennå. Sannsynligheten er at de som de fleste andre trenger tid på å bli kjent med en ny fotballkultur. Mener å ha hørt at Veigar Pall Gunnarsson ble veiet av FFK og funnet for lett. Håper man ikke gjør en tilsvarende blemme på nytt, bare fordi utenlandske spillere ikke slår til umiddelbart. Både Toth og Vourinen har scoret i bøttevis i hjemlige ligaer, det kan de gjøre her også.  

Hvis Tarik spiller spiss er vel Kouadio en tenkelig erstatter på høyresiden, hvis nå ikke papirmølla kommer i veien. Han har vel fremstått/blitt beskrevet som noe nær Fofana i hurtighet og ferdigheter, mangler bare litt fysisk styrke. Men det gjør jo Tarik også, uten at det har vært noe stort problem.  

FFK har et potensielt spissproblem, forutsatt at ingen av de som kan slå til i år gjør det. Noen akutt krise ser jeg ikke.

 

Ellers tror jeg forsterkningene av forsvaret er den viktigste forutsetningne for bedre offensivt spill. Har laget tryggheten bakover i rekkene er det enklere å skape muligheter framover også. Jeg ser ikke noen motsetning mellom å ha et solid forsvar og å spille offensiv fotball, tvert i mot.

Stemmer det,Eggen mente Gunnarson ikke var god nok for FFK så la de få litt tid.

pondus-

Knøttespiller

Ble medlem: 04 jan 07
Innlegg: 72

Lagt til: 16 feb 07, 04:46
Må også legge til at alle fakta som legges frem om spissene her (at de ikke har slått til etc) baseres på et spill i 4-3-3.
Som vi har kommentert her tidligere er det noe helt annet for en spiss å spille 4-4-2.
Er ikke umulig de gamle som ikke har slått skikkelig til enda (hoås, toth, gardar, toth) trives bedre i 4-4-2 og dermed begynner å score igjen.
Synes vi skal la de få noen kamper før vi avskriver de helt.
Og jeg tror fortsatt vi kan klare opp mot 40 mål i år, selv med 4-4-2. Jeg har troa på dagens stall...trenger bare litt tid på å kjenne hverandre i en ny formasjon!  

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 feb 07, 08:09

Spisskrise eller ei,  det kommer an hva man mener.

Personlig tror jeg at ingen av dagens spisser holder ønsket TL nivå, men godt Adecco-nivå.

Dette utfra hva de har prestert i den siste tiden.

PS. Kjøres Tarik som spiss holder han selvsagt TL nivå, men reste går i "røkla".

Tar forbehold om Ivory Coast boys.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 feb 07, 09:06

Trur ikke det er krise hvis West blir skadefri, og finner toppformen! Han er best når han får spille sammen med en stor og sterk spiss. Trur West kommer til å spille sammen med Vuorinen eller Toth på topp i år! Men jeg håper Hoås slår til, jeg har litt sansen for han, og trur han kan bli god med litt innsats! Uansett er det ikke krise enda, flere av spissene i troppen har potensiale, og Toth er også et bra alternativ!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 16 feb 07, 09:23
Vil Tarik være et altenativ som høyre midtbane i 4-4-2? Tror nok også han vil fungere som spiss. Grønhagen har vel sagt at han vil styrke det defensive ved å spille 4-4-2. Da er det vel grunn til å tro at han vil bruke midtbanespillere med gode defensive kvaliteter. Med Kvisvik og Tarik på kantene er man vel veldig sårbar defensivt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 feb 07, 10:01

Så i dagen F-B at iren Jason Byrne er kommet til Championship laget Cardiff.

Flere enn meg som husker diskusjonene rundt han her inne på forumet.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 16 feb 07, 10:40
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Tror det er for tidlig å konkludere med at vi trenger flere spisser. Først til sommeren tror jeg det er tid for å si noe sikkert om det - hvem som bør ut og hva slags type spiss som bør inn.

Brian West har stort sett bare én svakhet - han virker stabilt god all den tid han ikke er skadet. Men selv om han er i trening nå (uten at jeg vet det) så trenger han antagelig våren til å finne godformen igjen.

Toth har hatt en stabil oppadgående prestasjonskurve. Virker som om han begynner å få tak på den norske spillestilen. Hvis den positive utviklingen fortsetter tror jeg Toth fort kan bli en timålsscorer i år. 

Vourinen og Gardar J har vel egentlig ikke fått noen reell anledning til å vise seg fram i TL ennå. Sannsynligheten er at de som de fleste andre trenger tid på å bli kjent med en ny fotballkultur. Mener å ha hørt at Veigar Pall Gunnarsson ble veiet av FFK og funnet for lett. Håper man ikke gjør en tilsvarende blemme på nytt, bare fordi utenlandske spillere ikke slår til umiddelbart. Både Toth og Vourinen har scoret i bøttevis i hjemlige ligaer, det kan de gjøre her også.  

Hvis Tarik spiller spiss er vel Kouadio en tenkelig erstatter på høyresiden, hvis nå ikke papirmølla kommer i veien. Han har vel fremstått/blitt beskrevet som noe nær Fofana i hurtighet og ferdigheter, mangler bare litt fysisk styrke. Men det gjør jo Tarik også, uten at det har vært noe stort problem.  

FFK har et potensielt spissproblem, forutsatt at ingen av de som kan slå til i år gjør det. Noen akutt krise ser jeg ikke.

 

Ellers tror jeg forsterkningene av forsvaret er den viktigste forutsetningne for bedre offensivt spill. Har laget tryggheten bakover i rekkene er det enklere å skape muligheter framover også. Jeg ser ikke noen motsetning mellom å ha et solid forsvar og å spille offensiv fotball, tvert i mot.

Stemmer det,Eggen mente Gunnarson ikke var god nok for FFK så la de få litt tid.

 

Akkurat det er jo et paradoks dersom man ser på hva slags spillere Eggen i løpet av sine år hentet til FFK... Her har han vært villig til å kjøpe mye rart og han har gitt dem tid til å "modnes"...

---------------------------

Nytt år, nye muligheter.

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 16 feb 07, 11:16
Endret: 16 feb 07, 11:17
KLubben må fortsette å dyrke fram Tarik.

I likeht med mange andre her inne mener jeg derfro vi har nok spisser å ta av. Ved siden av Terik (som jeg syns bør spille fast) har vi jo fem spillere å ta av. Problemet er kanskje at ingen av de 5 skiller seg ut som noen skikkerlige target menn (med forbehold om at Gardar ikke har vist seg fram enda). Må le av dem som i sommer mente Arild Sundgot var for dårlig for FFK

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 feb 07, 11:29
Angående Pall Gunnarsson og hans prøvespill i FFK, så føler jeg bare for å nevne at det jo er en "evighet" siden han var på prøvespill her. Faktisk var det under tiden da Håkan Sandberg var hovedtrener og vi spilte som kjent i 2. divisjon. Pall Gunnarsson var en ung islending, et ubeskrevet blad med noen U18-landskamper, og det var først mange, mange år etter dette at han slo gjennom som toppspiller. Ja, faktisk først i fjor. Han var helt ordinær både i Strømsgodset og Stabæk frem til nettopp i fjor - seks år etter at han prøvespilte for FFK... Hadde vi signet ham da, hadde han neppe vært her nå uansett, for å si det sånn...

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 feb 07, 11:31
Opprinnelig postet av Costanza
Angående Pall Gunnarsson og hans prøvespill i FFK, så føler jeg bare for å nevne at det jo er en "evighet" siden han var på prøvespill her. Faktisk var det under tiden da Håkan Sandberg var hovedtrener og vi spilte som kjent i 2. divisjon. Pall Gunnarsson var en ung islending, et ubeskrevet blad med noen U18-landskamper, og det var først mange, mange år etter dette at han slo gjennom som toppspiller. Ja, faktisk først i fjor. Han var helt ordinær både i Strømsgodset og Stabæk frem til nettopp i fjor - seks år etter at han prøvespilte for FFK... Hadde vi signet ham da, hadde han neppe vært her nå uansett, for å si det sånn...
Ja derfor kan vi ikke gi opp Vourinen og Gardar.Kan skje mye på La Manga.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 feb 07, 12:11

Forhåpentlig har Vuorinnen mer inne enn han har fått vist sålangt, men Gardar tviler jeg på.

Gjentar meg sjøl, fhv totalt ukjent islending for alle andre enn enkelte i FFK, som hadde gått så og si gratis tl klubben som FFK kjøpte han fra. Ps ikke mange kampene eller måla hadde han der heller før FFK så "Stjerna". Skeptisk

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 feb 07, 12:20
[quote=ffkmufc]

Trur ikke det er krise hvis West blir skadefri

Jeg tror ikke vi får sett no særlig mer til West dessverre.


 




Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f