Husk meg
Brukernavn
Passord

Rykte: Trond Sollied og Martin Andresen så godt som klare for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 11 2

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 05 jan 07, 17:41

Her er jeg enig med paco jeg og, tror nok de fleste blir skuffa. Men er det noe vits i å håpe på noe slikt i utgangspunktet.

 

Dem som starta dette ryktet har vel innerst inne hele tiden vist at det ikke blir noe av... Men skjer det så er det joe en artig nyttårsbonus for skjøre FFK nerver.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 jan 07, 17:56

Mange synes nok at det er urelistisk å tro på dette ryktet,men er det egentlig det?

1.Høyli har varslet om at han kommer til å satse mer i FFK .

Og hva kan ikke mill. til Høyli få til,hvis han vil? Han har mere kontroll på kjøp og salg av spillere,dermed triller det nok inn flere mill. på kontoen til FFK.

2. Morgan har nettopp gått ut med et mål om at vi skal være blandt de 4 beste til året.

Kan det være p.g.a. at de har halet inn disse 2 storfiskene tro?

3.FFK er en av de store klubbene i Norge NÅ. Ut ifra budsjett (100 mill) + Høyli og investorer.

4.FFK har vel sagt at de vil ha en trener som har samme kaliber som Sollied ,og at de skal erstatte Brenne med en like god spiller.

 

Tror det er vanskelig å tro for mange,at FFK er en av de store klubbene i Norge nå. Er jo ikke lenge siden FFK var en del av breddefotballen i Norge he he he.....

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04
Innlegg: 117

Lagt til: 05 jan 07, 18:26
og tror du alle andre som ikke er her nede fra er enig med deg i alt dette, om du ser det fra et objektivt synspunkt?

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 05 jan 07, 18:33
ffk har vel enn 7-8 millioner og bruke,hvor mye tror dere sollied og andresen vil koste?

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 05 jan 07, 18:36

Sollied ville vel eventuelt blitt finansiert av Høili da.. 

Men tror vi skal ta det rolig, jeg fikk tross alt en del fint te jul!!

---------------------------

Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 jan 07, 18:36

Opprinnelig postet av paco
ffk har vel enn 7-8 millioner og bruke,hvor mye tror dere sollied og andresen vil koste?

FFK har nok 7-8 mill å bruke,JA. Men hvor mye har Investorene med Høyli i spissen å bruke? Det er spørsmålet

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 05 jan 07, 18:38
Endret: 05 jan 07, 18:40
Opprinnelig postet av paco
ffk har vel enn 7-8 millioner og bruke,hvor mye tror dere sollied og andresen vil koste?

FFK har vel 3.2 millioner å bruke etter salget av Brenne. Pluss den samme summen dersom investorene spytter sin andel umiddelbart tilbake. Er kanskje nok til å lønne Andresen i ett år, men langt fra nok til å kjøpe ham fri.

I tillegg har jeg (som flere andre) hørt at Høili skal ha sagt til klubben at han dekker hva enn en ny trener vil koste. Uansett. Men ikke akkurat sikre kilder dette.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 05 jan 07, 19:05

Jeg for min del håper for all del at MA IKKE kommer til klubben. Ødlegge en så fin klubb med en slik kar ville gjort meg trist. Skal innrømme at han er en meget godt spiller, men han er også en stor STOR klyse etter mitt skjønn. Forstår at mange ikke er enig her, men er bare en mening.

For å oppsumerere, Martin Andresen er en av de største grunnen til at jeg ikke liker:

bergen

bergensere

brann.

(ps. vet han ikke er bergenser av fødsel, men kun av sjel.)


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 05 jan 07, 19:13
har vanskelig for å ta dette her seriøst, det nok kun ett rykte noen har moret seg med å sette igang.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 05 jan 07, 19:23
Til dem som ikke forstår Andresen sin storhet. Uten sammenligning forøvrig er Andresen like viktig for sitt lag, som Keane var for United, eller Løvdal for Stjernen......

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jan 07, 19:53
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Til dem som ikke forstår Andresen sin storhet. Uten sammenligning forøvrig er Andresen like viktig for sitt lag, som Keane var for United, eller Løvdal for Stjernen......


Hør, hør!  Og FFK behøver kanskje ei "klyse" på laget... En som klyper motspillere i puppen fordi de forsøker å skade en medspiller. En spiller som har ryggrad nok til å ta en kamp og en spiller som viser temperatur på banen.

Folkens, vi har sutret etter at Risholt forsvant;  hvor er midtbane-terrieren, hvor er sinna-Roger, osv. 

Hvis vi kan få Martin Andresen til klubben får vi en spiller med Rogers kvaliteter - ganger fem - og en merittert landslagsspiller.

Spiller det noen rolle om MA har vært litt klyse før?  Jeg ville heller hatt et lag MED Vinnie Jones og Roy Keane enn å spilt MOT et lag med de to på...

Makan.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 05 jan 07, 19:57
Kanskje vi endelig kan bli "hatet" litt vi og!

---------------------------

Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 05 jan 07, 21:07
Endret: 05 jan 07, 21:08
Opprinnelig postet av benksliter`n

Mange synes nok at det er urelistisk å tro på dette ryktet,men er det egentlig det?

1.Høyli har varslet om at han kommer til å satse mer i FFK .

Og hva kan ikke mill. til Høyli få til,hvis han vil? Han har mere kontroll på kjøp og salg av spillere,dermed triller det nok inn flere mill. på kontoen til FFK.

2. Morgan har nettopp gått ut med et mål om at vi skal være blandt de 4 beste til året.

Kan det være p.g.a. at de har halet inn disse 2 storfiskene tro?

3.FFK er en av de store klubbene i Norge NÅ. Ut ifra budsjett (100 mill) + Høyli og investorer.

4.FFK har vel sagt at de vil ha en trener som har samme kaliber som Sollied ,og at de skal erstatte Brenne med en like god spiller.

 

Tror det er vanskelig å tro for mange,at FFK er en av de store klubbene i Norge nå. Er jo ikke lenge siden FFK var en del av breddefotballen i Norge he he he.....

 

Gode poenger. Spesielt det siste er inne på noe; det tar litt tid å venne seg til at FFK faktisk er en stor klubb igjen.

 

I 2006 sesongen var det mange som oppfattet FFK som et bunnlag, ettersom det så slik ut det meste av sesongen. Men FFK var landets 8. beste lag i serien i fjor. Avslutningen på sesongen er alltid tøff, og nesten alle bunnlagene tapte terreng i forhold til øvre halvdel av tabellen på slutten. Her viste FFK hvilken styrke som bodde i laget. Serien er som en maraton, det hjelper ikke å løpe godt i 38 kilometer hvis man ikke holder til mål. FFK holdt til mål, mens HamKam som ikke hadde sett seg selv i bunnstriden hele sesongen plutselig røk ned. Odd reddet seg i kvalik, det virket de heller ikke forberedt på. Hvis man vil si noe annet enn at FFK var det 8. beste laget i fjor, kan man like godt si at Brann vant serien. 8. plass er ingen bunnplassering. Ergo var FFK ikke et bunnlag i 2006. Det så bare sånn ut i 38 kilometer, for å si det på den måten.

 

At FFK ønsker seg Martin Andresen og Trond Sollied er naturlig, det uklare er om de to kan ønske seg til FFK. Hvis en skal leke litt med den tanken, så kan en godt tenke seg at Martin Andresen kan la seg lokke av å få Trond Sollied som trener, mens Sollied på sin side kan være interessert i å lede et allerede godt lag som forsterkes med lanslagskaptein Martin Andresen. Og kommer de to, blir FFK straks en klubb som andre dyktige spillere vil kunne være interessert i.  

(Hvem vet hvilket kjennskap Sollied har til Kouadio og Fofana, og hva han tror om å få trene slike talenter?) 

 

Nei, jeg tror heller ikke dette er helt urealistisk. Jeg har vanskelig for å tro at Høili&co har valgt å støtte FFK slik de har gjort fram til nå, for så å plutselig telle på knappene i det man er i ferd med å ta de siste stegene til toppen av norsk fotball?

 

Men det er klart, at noe kan være mulig betyr ikke at det vil skje.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 jan 07, 21:28

Hadde vært konge om detta stemte, men det tviler jeg på!

Håper det kommer en avklaring snart..


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 05 jan 07, 21:43
Opprinnelig postet av ffkmufc

Hadde vært konge om detta stemte, men det tviler jeg på!

Håper det kommer en avklaring snart..

 

Martin Andresen hadde vært konge men tror det er 0% sjanse for at han kommer til FFK. Han er styrtrik så Terje Høili kan lokke med så mange millioner han vi, det hjelper sannsynligvis ingen ting. Ønsker han å flytte til Østlandet tror jeg neppe han velger FFK. Sportslig er alle lagene i Oslo området (VIF, Lyn, Stabæk, LSK) nærmere toppen FFK, og han og madammen vil sikkert heller bo i Oslo der tilbudet er mye større enn i Fredrikstad når det gjelder ca alt...

 

Andersen er en av de få i Norge som sannsynligvis ikke lar det økonomiske spille stor rolle når han velger klubb. Han har godt over 100 mill i formue i form av aksjer i Skeidar systemet der han er arving. Tror det sportslige og trivsel er de to tinga som står øverst på lista om han velger å komme tilbake til Østlandet, og da tror jeg ikke FFK trekker det lengste strået.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 jan 07, 21:49
Sportslig har VIF, Lyn, Stabæk og LSK vært bedre enn FFK.  Men alle de laga en ærerik historie? Har de noe å vise til utenom å være middelhavsfarere i mange, mange år (joa, VIF har tre medaljer på tre år og er vel unntaket)?

FFK er aristokraten i norsk fotball. Punktum. Ferdig ærbe, osv.

Derfor: Selvsagt vil det være en utfordring for en spiller å bidra til å løfte FFK videre mot gamle høyder.

Utfordringer, penger og rett miljø er alle parametre enhver fotballspiller vil se på.

Greit nok at det ikke bor så mange i Fredrikstad som i Oslo, men siden når har antall personer hatt noe som helst å si for hvor positvt man opplever et sted/by?   Det er dessuten ikke lang vei til Oslo, Gøteborg eller til den nye flyplassen som kommer på Rygge.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 jan 07, 22:18
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av ffkmufc

Hadde vært konge om detta stemte, men det tviler jeg på!

Håper det kommer en avklaring snart..

 

Martin Andresen hadde vært konge men tror det er 0% sjanse for at han kommer til FFK. Han er styrtrik så Terje Høili kan lokke med så mange millioner han vi, det hjelper sannsynligvis ingen ting. Ønsker han å flytte til Østlandet tror jeg neppe han velger FFK. Sportslig er alle lagene i Oslo området (VIF, Lyn, Stabæk, LSK) nærmere toppen FFK, og han og madammen vil sikkert heller bo i Oslo der tilbudet er mye større enn i Fredrikstad når det gjelder ca alt...

 

Andersen er en av de få i Norge som sannsynligvis ikke lar det økonomiske spille stor rolle når han velger klubb. Han har godt over 100 mill i formue i form av aksjer i Skeidar systemet der han er arving. Tror det sportslige og trivsel er de to tinga som står øverst på lista om han velger å komme tilbake til Østlandet, og da tror jeg ikke FFK trekker det lengste strået.

Lurer da veldig på hvorfor Martin Andresen krever så høy lønn for å spille på Brann....og Stabæk i sin tid? Han er vel en av de best betalte spillerene i tippeligaen....hvis jeg ikke tar feil?

Noen folk tror vist at Oslo er svar på alle menneskers tilfredsstillelser??

Raio Piroja er bare et eksempel på en som liker Fredrikstad i forhold til en storby som Oslo.

Martin Andresen spilte også for Moss....rart han ikke valgte en Oslo-klubb istedet da?

Om Andresen skulle velge FFK,så tror jeg at lønn+den sportslige satsingen +den rollen han ev. skulle være tenkt i klubben er viktig. Her kan det være mange faktorer som får Andresen til FFK.

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 05 jan 07, 22:23
Tror ikke Martin kommer. Er ikke han god for 100+ mill? Derfor kan det umulig være penger som lokker han hit, men noe langt annet. Og det "andre" kan jeg dessverre ikke se...

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 jan 07, 00:47

Opprinnelig postet av ari_lg
Tror ikke Martin kommer. Er ikke han god for 100+ mill? Derfor kan det umulig være penger som lokker han hit, men noe langt annet. Og det "andre" kan jeg dessverre ikke se...

 

Hvis Martin Andresen hadde vært bare halvparten så fokusert på penger som noen her liker å antyde, så hadde han forlengst lagt fotballen på hylla og ligget i solsteika i syden året rundt. Hvorfor skulle han behøve å slite og pese med trening og kamper i regn og søle?

 

Det som kan lokke Martin Andresen til FFK er at FFK er i ferd med å etablere seg i toppen av norsk fotball igjen. Det kan man ikke bare se av resultatene det siste året, men av den entusiasmen som sponsorer og betalende publikum viser. Spørsmålet for MA blir antagelig først og fremst hvilken rolle han kan få i FFK. Det kan være fristende å få en sentral rolle i et lag på vei opp. Det er ikke åpenbart at han skal være mer fristet av noen andre klubber på Østlandet hvis han får lyst til å flytte hitover igjen. Det kan også være at en topptrener (hvis FFK finner en slik) kan være et fristende agn for landslagskapteinen. Nest etter RBK burde FFK sportslig sett være like interessant som noen annen norsk klubb i øyeblikket. I alle fall dersom klubben nå finner en trener på det nivået Morgan Andersen snakker om.

 

Dessuten regner det mindre her enn i Bergen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 06 jan 07, 00:50
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hvis Martin Andresen hadde vært bare halvparten så fokusert på penger som noen her liker å antyde, så hadde han forlengst lagt fotballen på hylla og ligget i solsteika i syden året rundt. Hvorfor skulle han behøve å slite og pese med trening og kamper i regn og søle?

Ikke tenkt over muligheten for at han faktisk liker å spille fotball?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 11 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340