Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem blir ny hovedtrener?

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 31 27

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 23 jan 07, 23:01
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Holters
Grönhagen fikk sparken som trener i Brommapojkarne i 2004,  


Stemmer dette? Så fremt jeg har forstått ga han seg som trener for Brommapojkarna etter sesongen 2004 for å ta et hvileår.

Er det i så fall noen som vet hvorfor han fikk sparken?

 

Føler på meg at FFK publikumet kommer til og opptre ganske nådeløst ovefor han visst ikke resultatene kommer med en gang.. Håper ikke på det men har det på følelsen.

 

Vi FFK-supportere mener vel at alle spillere og trenere er elendige inntil det motsatte er bevist. Vi er vel pessimistiske av natur. Håper selv at dette blir bra. Ut i fra det jeg har lest så håper jeg at Grønhagen får hovedansvaret mens Aune og Haugen får ass. roller. Tror ikke det hadde vært noen dum løsning. Da får Aune litt TL-erfaring og han kan da ta over ved Grønhagens slutt.

---------------------------

Fredd


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 23 jan 07, 23:04
Endret: 23 jan 07, 23:06
Uansett om klubben hadde ansatt Rafael Benitez eller Ola Uteligger hadde nok skeptiske østfoldinger sittet klare med ljåen. Jeg håper og tror at Morgan & co har informert en eventuelt ny trener om hvilket forventningspress han (eller hun) vil bli møtt med.

EDIT: Der sa Fredd akkurat det jeg ville fram til.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 23 jan 07, 23:13
Endret: 23 jan 07, 23:14
NRK Østfold melder også at Grönhagen er klar, men refererer kun til kildene som er nevnt tidligere i denne tråden.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 23 jan 07, 23:59
Endret: 24 jan 07, 00:03

Hmm...

Særdeles merkelig argumentasjon av Grönhagen i dette intervjuet...

fotbollskanalen.se/493224.html

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Krakow forever...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 jan 07, 07:43
Jeg velger å ta dette med en klype salt. Jeg tviler dessuten på at FFK hadde vunnet europacupen selv med Fabio Capello ved roret. Det kan jo også hende at han sier dette for å slippe unna lettere. Hvem gjør vel ikke hva som helst for å komme seg til Fredrikstad ?

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 24 jan 07, 08:01
Opprinnelig postet av Radoslaw

Hmm...

Særdeles merkelig argumentasjon av Grönhagen i dette intervjuet...

fotbollskanalen.se/493224.html



Jøss. Klipper inn her:

- Om man vill vara ett lag som har en långsiktig målsättning att spela i Europa så ska man ha en tränare med internationell erfarenhet. Det har inte jag, säger Grönhagen.

- Jag har kontrakt under fem omgångar till med Djurgården. Jag kan tänka mig att jobba i Djurgårdens organisation nästa säsong, men man ska se till att få en tränare med större internationell erfarenhet.

Han diskvalifiserer seg selv til å bli Djurgården-trener i 2007, men FFK går greit?

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 jan 07, 08:13

Morsomt med en Quiz.

1: Grønis er /var ett første valg for FFK.

X: Grønis er en nødløsning for FFK.

2: Grønis var blandt de 5 som FFK helst ønsket seg.

Psersonlig X.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 24 jan 07, 08:30
Opprinnelig postet av dracula

Morsomt med en Quiz.

1: Grønis er /var ett første valg for FFK.

X: Grønis er en nødløsning for FFK.

2: Grønis var blandt de 5 som FFK helst ønsket seg.

Psersonlig X.

 



Herregud.  En nødløsning for FFK ville vært å ikke hentet en trener eksternt i det hele tatt. Jeg tror faktisk at klubben er såpass moden nå at vi ikke ville tatt sjansen på en ekstern uten å ha positive følelser for vedkommende.

Men, nå er det slik at vi fortsatt ikke har dette offisielt.

Vi får vente og se - og så bør vi supportere slutte rekkene bak vår nye trener, uansett hvem, og gi ham den støtten han fortjener.

Hvis det viser seg at treneren vi får suger bælle, da får vi heller mobilisere og kvitte oss med ham seinere.

Men det er forj____g å se hvor utrolig negative enkelte her inne er...  Livsmottoet til enkelte FFK-supportere er som jeg skrev tidligere: "Aldri en glad dag".

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 24 jan 07, 08:48
Endret: 24 jan 07, 08:49

Nå, når alt er over kan jeg nevne at en av kandidatene var også Josip Kuze. Tidligere Dinamo Zagreb trener. Han var faktisk en av dem to siste men ble dessverre ikke valgt p.g.a. at styre ville gå for det sikre ... Hva er det sikre vet jeg ikke .. Ut fra det jeg har forstått er problemet språket i.o.m. at enkelte i styret vil helst ha skandinavisk språk på trening.

Her er det i hvertfall litt om ham da .... en.wikipedia.org/wiki/Josip_Ku%C5%BEe

www.jutarnji.hr/sport/nogomet/clanak/art-2007,1,22,kuze_norveska,59420.jl

 

Han var t.o.m. i Hamburg og fikk sett gutta spille i turneringen.

Vi får bare ønske grønnisen velkommen og lykke til. Og som mange av dere sier hadde det vært Fergie eller Hiddink så hadde disse fått gjennomgå  her i Fredrikstad . Og det er vel det som er som bra med byen her... Engasjemang rudt laget...

 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 24 jan 07, 08:52
Endret: 24 jan 07, 08:53
Opprinnelig postet av mygg

Han diskvalifiserer seg selv til å bli Djurgården-trener i 2007, men FFK går greit?


Han viser i hvert fall ydmykhet og selvinnsikt, noe en del andre trenere kanskje har litt lite av. Ikke nødvendigvis noen dårlig egenskap, det.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 24 jan 07, 09:17

Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av mygg

Han diskvalifiserer seg selv til å bli Djurgården-trener i 2007, men FFK går greit?


Han viser i hvert fall ydmykhet og selvinnsikt, noe en del andre trenere kanskje har litt lite av. Ikke nødvendigvis noen dårlig egenskap, det.

 

Jeg vil heller ha en trener med ambisjoner og som har tro på seg selv!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 24 jan 07, 09:21
Endret: 24 jan 07, 09:22
Opprinnelig postet av Kent
 

Jeg vil heller ha en trener med ambisjoner og som har tro på seg selv!



Å være ydmyk og reflektert betyr vel ikke at man ikke kan ha ambisjoner og selvtillitt? Jeg ser i hvert ikke fall ikke noe motsetningsforhold her.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 24 jan 07, 09:28

Nå bør vi først vente at klubben har offentliggjort valget. Kan hende dem går for Aune/Per Morten.  Uansett så synes jeg vi bør kunne være litt tolmodige med kommentarer som den over. Kællen er klar en gang og så slenger vi masse her...

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 24 jan 07, 09:36
Aftenposten går veldig langt og bekrefter at det er Grönis og Aftenposten er rimelig seriøse..  Det valget er det i såfall ingen her som kan gjøre noe med uanset hvor negativ man er.  Så da er det fint om mannen kan få noe arbeidsro og få lov til å vise hva han står for i TL sammenheng før han slaktes.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 24 jan 07, 10:17
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av Kent
 

Jeg vil heller ha en trener med ambisjoner og som har tro på seg selv!



Å være ydmyk og reflektert betyr vel ikke at man ikke kan ha ambisjoner og selvtillitt? Jeg ser i hvert ikke fall ikke noe motsetningsforhold her.

 

Kanksje, men jeg vil i allefall ikke ha en trener som ikke ser seg selv god nok til å lede Djurgården ut i Europa. Forutsatt at det medfører riktighet at han faktisk har uttalt det.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 24 jan 07, 10:41
Kent . Europa er en ting og hjemlig serie noe annet. Vi bør jo vare såppas realistiske og tenke heller hvordan vi skal slippe å tenke nedrykk slik vi gjorde hittil. Europa er kun en gullerot som kan bli vanskelig å gjøre noe med.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 24 jan 07, 11:02

Jeg synes ihvertfall det er litt merkelig hvis klubben går for en trener som nær sagt samtlige fotballkommentatorer i Sverige mener ikke holder mål lenger. De mener han ikke er oppdatert og er på vei ned. Ingen autoritet og heller ingen taktiske egenskaper en god leder/coach bør ha. Hjelper liksom lite å være kjekk og grei da.

Tror det hadde vært bedre med en lokal løsning.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 jan 07, 11:08
Endret: 24 jan 07, 11:10
Opprinnelig postet av sveinung
Den/de som går i forhandlinger med ny trener vil ha en klar ramme og klare fullmakter fra Sportsutvalget. Dette for å spare tid og få prossessen til å gå så greit som mulig.   Dessuten er de ytre rammene for avtalen allerede klare.  Det gjenstår å fylle rammen med detaljer på en rekke områder.  Dette går trolig bra selvom det sies at det var små detaljer som fikk KTE til å trekke seg.


Jada, de har klare rammer, men jeg tror likevel at den endelig godkjenning av inngåelse av kontrakt foregår i sportsutvalget. Det er derfor jeg mente at saken med trener ikke var ferdig og oppgjort når Morgan bombastisk uttrykte: "Vi har funnet mannen", eller noe i den duren.

Jeg må si meg skeptisk til Grönhagen, det må jeg si, i hvertfall i lys av at ryktene går om at Aune har kjøre en lang rekke svært gode treninger med laget. Hvem kan med hånda på hjertet si "Grönhagen? Jo, men det er jo helt kanon! En trener som helt klart erstatter KTE, og som vi kan forvente og forlange mye av!"? Ikke mange, og aller minst sportsutvalget, vil jeg tro, som skal sitte og vurdere dette objektivt og renslig. Dette er ikke for å være kritisk i seg sjøl, jeg bare konstaterer at det er lett å komme opp med tankespinn som gjør det helt logisk og fornuftig å bruke Aune/Haugen.

Jeg blir sikrere og sikrere på at det blir Aune/Haugen.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 24 jan 07, 11:14
Der sier du noe Asgeir....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 24 jan 07, 11:17

Opprinnelig postet av Asgeir

 Hvem kan med hånda på hjertet si "Grönhagen? Jo, men det er jo helt kanon! En trener som helt klart erstatter KTE, og som vi kan forvente og forlange mye av!"? .

 

Hvilken trener vil du kunne si dette om? Som man i tillegg kan forvente vil til FFK?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 31 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f