Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 33 15

becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 06 mar 07, 19:07

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream
Det er vel ingen her inne som ikke tror at Ivory Boys er STORE talenter og at de blir viktige for oss, ihvertfall på sikt. Det som er mer usikkert er vel om de i det hele tatt kommer til å spille for oss... Ser jo noen skråsikre i så måte, men slike påstander blir veldig tynne når de bare blir kastet ut uten noen som helst form for referanse... Alle kan jo gjette på alt mulig og får da som oftes rett i noen tilfeller.... ikke sant paco?
Du kan godt drite deg ut ,samme for meg.Det eneste jeg vet er at de kommer denne uken.Har jo for det meste rett men det er nok bare tilfeldig.

skal ikke se bort ifra at de er i fredrikstad i løpet av uka nei, sånn ca lørdag? =)


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 06 mar 07, 19:28
Opprinnelig postet av becks723

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream
Det er vel ingen her inne som ikke tror at Ivory Boys er STORE talenter og at de blir viktige for oss, ihvertfall på sikt. Det som er mer usikkert er vel om de i det hele tatt kommer til å spille for oss... Ser jo noen skråsikre i så måte, men slike påstander blir veldig tynne når de bare blir kastet ut uten noen som helst form for referanse... Alle kan jo gjette på alt mulig og får da som oftes rett i noen tilfeller.... ikke sant paco?
Du kan godt drite deg ut ,samme for meg.Det eneste jeg vet er at de kommer denne uken.Har jo for det meste rett men det er nok bare tilfeldig.

skal ikke se bort ifra at de er i fredrikstad i løpet av uka nei, sånn ca lørdag? =)

Kansje torsdag?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 06 mar 07, 20:06
Ikke rart at NFF får hendene fulle nå. Sandefjord skal teste en 18 år gammel Gambier som er U20 landslagsspiller,og har vært å trent med Chelsea. Virker som alle lag ønsker å bruke non-eu kvoten sin på unge Afrikanere og andre talenter i lavkostland.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 mar 07, 20:09
He he, svaret var som ventet ...men Paco, driter jeg meg ut fordi jeg er skeptisk til ting som ikke er dokumentert?? Det blir jo for dumt. Det er vel folk som svelger alt innpå her som driter seg ut??  Når det er sagt så håper jeg jo at du har rett. Vi får se.

---------------------------

RednWhite


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 mar 07, 20:38

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream
Det er vel ingen her inne som ikke tror at Ivory Boys er STORE talenter og at de blir viktige for oss, ihvertfall på sikt. Det som er mer usikkert er vel om de i det hele tatt kommer til å spille for oss... Ser jo noen skråsikre i så måte, men slike påstander blir veldig tynne når de bare blir kastet ut uten noen som helst form for referanse... Alle kan jo gjette på alt mulig og får da som oftes rett i noen tilfeller.... ikke sant paco?
Du kan godt drite deg ut ,samme for meg.Det eneste jeg vet er at de kommer denne uken.Har jo for det meste rett men det er nok bare tilfeldig.

Skjønner ikke hvorfor enkelte er så negative til en som vet, Paco. Synes han har truffet såpass mange ganger med sine antagelser, at han er mer troverdig, enn ikke troverdig. Bare kjør på Paco.

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 mar 07, 20:40

Opprinnelig postet av benksliter`n
Ikke rart at NFF får hendene fulle nå. Sandefjord skal teste en 18 år gammel Gambier som er U20 landslagsspiller,og har vært å trent med Chelsea. Virker som alle lag ønsker å bruke non-eu kvoten sin på unge Afrikanere og andre talenter i lavkostland.


"lavkostland" er nok nøkkelordet her.  Prisene på norske spillere er kunstig høye - sannsynligvis lønnskrava også. Følgen er at færre lag tar seg råd til å satse på å kjøpe norske spillere.

Vi får håpe at en annen følge blir at norske lag prøver å bygge opp sterkere ungdomsavdelinger, og at vi dermed, på sikt, kommer styrket ut av de syke prisene norske spillere har.

Det er nok større risiko knyttet til å hente inn spillere fra helt annerledes kulturer, klilma og ikke minst språk - jeg er langtfra sikker på at fotballens universelle språk er godt nok til å overvinne utfordringene f.eks. FFK vil få med å integrere to unge gutter "langbortifra" som ikke engang snakker engelsk...

Det finnes andre utfordringer med å hente inn spillere som har familien langt unna enn språk - noe farsen rundt Aalesunds Dedé Anderson et prakteksempel på.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 07, 09:03

Nå sliter Rosenborg også med å arbeidstillatelse til sin Ivorianer.

RBK kan miste Traore

Abdoul Traore er nær et gjennombrudd i Rosenborg, men 18-åringen kan bli kastet ut av landet før seriestart.

www.nrksport.no/fotball/tippeligaen/1.1989611


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 mar 07, 09:11
Er det noen som har en forklaring på hvorfor ikke FFK har hentet ivorianerne til Norge enda?

De fleste andre klubber som har hentet spillere langveisifra har jo hatt spillerne her en stund allerede mens søknaden behandles. Dette kan jo løses ved turistvisum eller lignende.

Traore har jo allerede vist i vinter at han er nærme en plass på RBK, så jeg vil tro at han har sterkere kort på hånden enn våre ivorianere når det gjelder oppholdstillatelse. Ikke det at han nødvendigvis er bedre, men på grunn av at RBK kan dokumentere at han har hevet laget i kampsituasjon.

Jeg tror det hadde vært en stor fordel for FFK å ha hentet disse spillerne til landet på et tidligere tidspunkt, både iforhold til oppholdstillatelse og for å få disse spillerne drillet inn på laget.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 mar 07, 09:19
Mener og ha lest en plass at FFK sine Ivorianere er spillere som har tillhørt en toppklubb i sitt hjemland over flere sesonger og at dette ikke er tilfelle for Traore.

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 07 mar 07, 09:31
De kommer nå, turistvisum i første omgang. Bra det er ordna, får håpe det blir permanent
www.fredrikstadfk.no/default.asp

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 mar 07, 09:33

http://www.fredrikstadfk.no/default.asp?ArtID=776

Nå kommer de til fredag! På turistvisum i første omgang!

 

Detta er bra. Har trua på at detta går i orden nå.. Vi trur døm kan forsterke laget skikkelig..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 07, 09:33

Opprinnelig postet av JJunior
Er det noen som har en forklaring på hvorfor ikke FFK har hentet ivorianerne til Norge enda?

De fleste andre klubber som har hentet spillere langveisifra har jo hatt spillerne her en stund allerede mens søknaden behandles. Dette kan jo løses ved turistvisum eller lignende.

Traore har jo allerede vist i vinter at han er nærme en plass på RBK, så jeg vil tro at han har sterkere kort på hånden enn våre ivorianere når det gjelder oppholdstillatelse. Ikke det at han nødvendigvis er bedre, men på grunn av at RBK kan dokumentere at han har hevet laget i kampsituasjon.

Jeg tror det hadde vært en stor fordel for FFK å ha hentet disse spillerne til landet på et tidligere tidspunkt, både iforhold til oppholdstillatelse og for å få disse spillerne drillet inn på laget.

I følge Paco, har vi ikke så mye å bekymre oss over, de kommer jo i morgen


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 mar 07, 09:36
Min mening er at dette er klønete håndtert av ledelsen i FFK.
Traore har vært i Norge i 3 måneder på turistvisum alt, og det mener jeg at våre ivorianere burde vært også.

Men det er gledelig at det endelig ordner seg med en midlertidig løsning nå, så får vi se hva NFFs endelige dom blir om en liten stund.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 mar 07, 09:43
Endret: 07 mar 07, 09:45
Opprinnelig postet av JJunior
Er det noen som har en forklaring på hvorfor ikke FFK har hentet ivorianerne til Norge enda?

De fleste andre klubber som har hentet spillere langveisifra har jo hatt spillerne her en stund allerede mens søknaden behandles. Dette kan jo løses ved turistvisum eller lignende.

Traore har jo allerede vist i vinter at han er nærme en plass på RBK, så jeg vil tro at han har sterkere kort på hånden enn våre ivorianere når det gjelder oppholdstillatelse. Ikke det at han nødvendigvis er bedre, men på grunn av at RBK kan dokumentere at han har hevet laget i kampsituasjon.

Jeg tror det hadde vært en stor fordel for FFK å ha hentet disse spillerne til landet på et tidligere tidspunkt, både iforhold til oppholdstillatelse og for å få disse spillerne drillet inn på laget.

Traore har en mye mindre cv en våre gutter så den er grei.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 07 mar 07, 10:09
Hvor lenge varer et norsk turistvisum? Er det tre måneder?

---------------------------

Ære være Plankebyen


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 07 mar 07, 10:10
Opprinnelig postet av Patrioten

Nå sliter Rosenborg også med å arbeidstillatelse til sin Ivorianer.

RBK kan miste Traore

Abdoul Traore er nær et gjennombrudd i Rosenborg, men 18-åringen kan bli kastet ut av landet før seriestart.

www.nrksport.no/fotball/tippeligaen/1.1989611

Også Start kan slite litt med arbeidstillatelsen til sin ene brasilianer, Bruno.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 07, 10:25

Opprinnelig postet av Per Egil
Hvor lenge varer et norsk turistvisum? Er det tre måneder?

Det er tre månder.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 mar 07, 10:59

Siden ivoranerne nå im hvertfall skal spille de seks første tippeligakampene for oss, ligger det vel i kortene at Mikka blir leid ut, eller solgt til Sparta.

Det skrev SA om 16. februar.

 

Kai ønsker seg Miikka Allsidig finne kan være på vei fra FFK til Sparta

Miikka Multaharju (29) står øverst på listen over de FFK-spillerne Kai Andersen tror kan være aktuelle for FK Sparta Sarpsborg.

www.sa.no/fk_sparta_sarpsborg/article2589247.ece

 

 


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 07 mar 07, 11:04
De kan vel ikke spille tippeligakamper med turistvisum?

Turistvisum gir jo ikke arbeidstillatelse, men bare oppholdstillatelse.
I teorien kan de vel ikke da utføre lønnet arbeid, slik som spill i tippeligaen vil bli?
(jeg TROR ihvertfall det er slik det fungerer)

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 mar 07, 11:07
Endret: 07 mar 07, 14:55

Opprinnelig postet av paco
Traore har en mye mindre cv en våre gutter så den er grei.

Hva er det som er så greit paco? cv`en deres har så langt endt opp i et turistvisum. Det kan jo nesten hvem som helst, få, med eller uten cv...Problemet er at ingen har lov til å jobbe (les:spille profesjonell fotball) i Norge på turistvisum.  Nå er det vel bare du og et par til innpå her som er "100%" sikker på at det ordner seg. Morgan sier at han "håper det ordner seg", og da er han ikke akkurat unik. "Alle" håper jo...

Ja ja, jeg vet: nå får jeg høre at jeg er så j..la negativ igjen

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Side 15 av 33 15

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340