Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 33 13

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 01 mar 07, 09:01
Endret: 01 mar 07, 12:21
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Høres fornuftig ut det du sier, men samtidig høres det nesten ut som om det er NFF som skal bestemme hvorvidt spillerne er gode nok til at klubbene skal satse på dem eller ikke. Burde ikke det strengt tatt være opp til klubbene selv?  

 

 

Beklager, min feil: Det er selvsagt UDI som bestemmer og NFF som innstiller. Jo, kanskje det bør være opp til klubbene selv, men regelverket for arbeidskraft utenfor EØS er ganske enkelt å forholde seg til: de skal være absolutt viktige for bedriften, og ha en kompetanse som er grundig dokumentert OG som man ikke vil kunne skaffe seg innenlands.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 mar 07, 09:30

Håper jo at NFF gir en positiv innstilling til UDI. Da er det ikke noe problem. At NFF-byråkratiet ikke alltid jobber FOR klubbene har vi jo sett eksempler på noen ganger....Krysser fingrene for en snarlig løsning!!

Ser i tidligere innlegg her inne at det er noen som syns FFKs avtale med Charlton er dårlig, og at vi kan risikere at Charlton henter Ivory Boys på kort varsel om de slår til i Tippeligaen. Jeg tror ikke det er noen umiddelbar fare for det: Nåløyet for å få oppholds- og arbeidstillatelse i England er mye trangere enn i Norge når det gjelder fotballspillere. Et godt eksempel på det er vel Lyns Edu, som er fast inventar på Nigerias landslag og en toppspiller i norsk Tippeliga.. Han hadde vært i England nå om han hadde fått oppholds- og arbeidstillatelse.... Tror nok vi får mye glede av Ivory Boys om de nå bare kommer.. Noen som vet noe om hvordan det går?

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 01 mar 07, 10:50
Opprinnelig postet av HotDream

Håper jo at NFF gir en positiv innstilling til UDI. Da er det ikke noe problem. At NFF-byråkratiet ikke alltid jobber FOR klubbene har vi jo sett eksempler på noen ganger....Krysser fingrene for en snarlig løsning!!

Ser i tidligere innlegg her inne at det er noen som syns FFKs avtale med Charlton er dårlig, og at vi kan risikere at Charlton henter Ivory Boys på kort varsel om de slår til i Tippeligaen. Jeg tror ikke det er noen umiddelbar fare for det: Nåløyet for å få oppholds- og arbeidstillatelse i England er mye trangere enn i Norge når det gjelder fotballspillere. Et godt eksempel på det er vel Lyns Edu, som er fast inventar på Nigerias landslag og en toppspiller i norsk Tippeliga.. Han hadde vært i England nå om han hadde fått oppholds- og arbeidstillatelse.... Tror nok vi får mye glede av Ivory Boys om de nå bare kommer.. Noen som vet noe om hvordan det går?

Vet at det garantert ordner seg men mer kan jeg ikke si..

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 01 mar 07, 11:10
Endret: 01 mar 07, 12:20
Opprinnelig postet av paco
Vet at det garantert ordner seg men mer kan jeg ikke si..

Lurer på hvordan du kan garantere dette paco, for er vel ikke avklart ennå? Jeg vet at Morgan har fått tak i den dokumentasjonen fra Asec Mimosa som NFF etterspurte, så da taler jo mye for at det går veien, men man kan vel ikke gi noen garantier før alt er godkjent og arbeids og oppholdstillatelse er gitt.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 01 mar 07, 11:14
Alt er i følge reglene og  de "nye" strengere kravene som er gitt  er i møte kommet ,så derfor er dette i orden som tidligere sagt , så er det kun en formalitet.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 01 mar 07, 11:18
Opprinnelig postet av paco
Alt er i følge reglene og  de "nye" strengere kravene som er gitt  er i møte kommet ,så derfor er dette i orden som tidligere sagt , så er det kun en formalitet.

Innser at vi egentlig er enig da, bare reagerte på at du kunne garantere det før alt er 100% i orden. Men som du sier, så lenge vi har gitt de alt de etterspurte av dokumentasjon, så er det bare formaliteter før alt er 100% i boks.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 01 mar 07, 11:28
Endret: 01 mar 07, 12:21

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Innser at vi egentlig er enig da, bare reagerte på at du kunne garantere det før alt er 100% i orden. Men som du sier, så lenge vi har gitt de alt de etterspurte av dokumentasjon, så er det bare formaliteter før alt er 100% i boks.

hehe ja når jeg sa 100% sikker så forholder jeg meg til at NFF følger norsk lov.FFK har levert all nødvendig dokumentasjon på disse spillerne som er godt innenfor de "nye"  kravene til NFF.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 mar 07, 12:54

Jøss, Paco,

jammen har inside info om alt mulig samtidig som du er på gammelkameratslig talefot med Kvisvik &CO.

Heretter omdøpt til "Oraklet fra det indre rom"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 mar 07, 15:37

håper de kommer senest i neste uke. så de får trena litt sammen med gutta å får inn spillesystem før seriestart. det er ganske viktig hvis de skal slå igjennom i år. hadde helst sett at de kom rett etter afrika cupen. men det er for sent å gjøre noe med. nå er det bare å håpe at de kommer så fort som mulig.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 mar 07, 17:12
Opprinnelig postet av dracula

Jøss, Paco,

jammen har inside info om alt mulig samtidig som du er på gammelkameratslig talefot med Kvisvik &CO.

Heretter omdøpt til "Oraklet fra det indre rom"

inside info....? Fra hvor? NFF eller UDI?

---------------------------

RednWhite


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 mar 07, 17:59
Spør Paco!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 mar 07, 20:43
Endret: 02 mar 07, 20:45
Til uken kommer avgjørelsen om de blir FFK-spillere, www.fotballmagasinet.no/

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 03 mar 07, 12:07
Håper det går i orden da! Burde jo det når alle papirer nå har blitt levert!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 03 mar 07, 12:11
Opprinnelig postet av Jepmaster
Håper det går i orden da! Burde jo det når alle papirer nå har blitt levert!

For at ting skal gå i orden kreves det litt mer enn å ha levert papirer, de må jo bli godkjent også(erfaring) ;-P

---------------------------

Ettersom flere brukere mener at signaturen på død og liv må handle om FFK, fjerner jeg "Kapitalismen lenge leve" og bytter det med "Kapitalismen og FFK lenge leve".


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 mar 07, 18:16

Rosenborg har Traore, en 18 år gammel spiller fra Elfenbenkysten. Han Scoret de 2 første målene for Rosenborg,når de vant 4-1 over Viborg. Derfor burde det ordne seg også for FFK,med våres 18-årige gutter fra Elfenbenkysten. Eller??? Hvis det ikke ordner seg,så forventer jeg masse utsendelse,av utenlandske spillere i Norge.

Meget Interessant diskusjon/innlegg på forumet til Brann om alle spillerene som er truet med utsendelse eller ikke spillelisens.

forum.skbrann.org

Innlegg av Eivind:

Nå har nok en offentlig instans lagt oss for haten, og truer med å sende Corrales ut av landet for en kommunikasjonssvikt (slik jeg ser det), Monkam ut av landet pga for lite spilletid, og samtidig nekte Jaiteh ankomst til landet, av grunner jeg ikke kan fatte.

Det er greit det, de kan ligge listen så lavt de vil, men da regner jeg med at ingen får hoppe over.

"Bergensavisen melder torsdag at Arnaud Monkam står i fare for å ikke få fornyet sin arbeids- og oppholdstillatelse.

For spillere fra utenfor EU-området må man være på banen i minst halvparten av kampene. Til tross for sin unge alder, er Norges Fotballforbund knallhard på dette."

Utklipp fra skbrann.org. Ingen overraskelse å se at NFF selvfølgelig er med på leken. Men det er greit. Reglene er jo like for alle. Jeg forventer dermed at disse spillerene snart vil forlate landet;

- Bala, Lyn, 6 kamper fra start, 4 som innbytter
- Adriano, Sandefjord, 6 kamper fra start, 2 som innbytter
- Traoré, Rosenborg, 18 år talent fra Elfenbenskysten. Får ikke vi Jaiteh, skal ikke Rosenborg få han
- Rato Silva, Start, brasilianer uten A-landskamper. Det er ikke bra nok for NFF eller UDI.
- Santiago, Start, samme historie som mannen over
- Biram Diouf, Molde, ikke endelig klar men skal vel heller aldri bli det med kun aldersbestemte landskamper å vise til
- Ortiz, Lyn, 8 kamper i fjor.
- Christian Nunez Lopez, Lyn, kun 18 år uten landskamper eller kamper for Lyn i serien etter det jeg har funnet

Mitt søk kan være noen feil i, og det er iallfall mange spillere jeg har glemt i farten, men en ting er iallfall sikkert; Skal Corrales, Monkam og Jaiteh nektes å spilles for Brann, er det mange klubber som skal miste spillere. Reglene er like for alle. Ja, vi skulle gjerne hatt Bergen ut av Norge, men vi er ikke ute av Norge, og reglene i Norge gjelder like mye for oss som for alle andre.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 mar 07, 23:42

Her er litt om historien til Traore(18) i Rosenborg. Gutten spilte gatefotball for 2 år siden. Når han får kontrakt med Rosenborg,kan det umulig bli noen problemer for våre Ivorianere. Han har heller ikke noen A-landskamper.

http://fotball.bladet-tromso.no/eliteserien/article61163.ece

Gatefotball

Han er i ferd med å etablere seg på RBK. Hans 17 år gamle kompis skal overbevise RBK om at han også bør få sjansen. Traore kom som 16-åring rett fra gatefotball i Abidjan i Elfenbenskysten til Casablanca der Yssouf Kone også befant seg. Også der bodde de to sammen. Etter noen kamper for det marokkanske laget, var han tilbake i hjemlandet, der han ble plukket opp av Stig Torbjørnsen og *sendt* til Norge på visning.

- Et utrolig talent. En offensiv spiller, typisk playmaker, som har spilt både venstreback og venstre kant, sier Torbjørnsen.

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 05 mar 07, 13:06
uansett hva som skjer er det irriterende det drar sånn ut i tid.

bare en drøy måned til det braker løs og de trenger garantert tid på å spille seg inn i laget hvis de kommer!

---------------------------

hoodrat nr. one


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 05 mar 07, 15:49
jeg begynner faktisk å tvile litt på hele opplegget med disse to spillerne jeg, skal ikke drøye så lenge, ihvertfall ikke hvis morgan har gjort ting rett...................

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 05 mar 07, 17:07
Dette blir en fin uke.Det kan jeg love dere.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 mar 07, 17:08

Opprinnelig postet av torkr
uansett hva som skjer er det irriterende det drar sånn ut i tid.

bare en drøy måned til det braker løs og de trenger garantert tid på å spille seg inn i laget hvis de kommer!

Irriterende er bare fornavnet!

Bare å holde med Fjørtoft`s uttalelse om Brenne-saken her :

 Byrokratene i NFF`s mørke ganger, leter med lys og lykter etter noe de kan bruke mot lagene,for å stikke kjepper i hjulene for dem. (ikke Fjørtoft ordrett)

NFF burde være en god sammarbeidspartner og serviceorganisasjon for klubbene.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 33 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340