Husk meg
Brukernavn
Passord

Den store "Manchester United"-tråden

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 42 27

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 13 apr 08, 19:25
Opprinnelig postet av Solheim
Hargreaves!

Fantastisk frispark!

Og en deilig seier etter at Adebayor brukte "guds hånd" for å score 1-0...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 apr 08, 19:56
ÅÅÅ kjenner det lukter gull... ÅÅÅÅÅ det hadde veørt deilig, men ikke noe glede på forhånd

---------------------------

http://keiko99.net


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 13 apr 08, 19:59

Tror nok du kan feire trygt, Keiko. ;) Desverre.. Men, vi vil komme tilbake sterkere- YOU`LL NEVER WALK ALONE!

Gratulerer til Manchester! :) Jeg er helt sikker på at de vinner serien..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 13 apr 08, 20:33
ja, syns den var litt i drøyeste laget, den til adebayor, men who cares teddybears :)
Nå har vi en til å prikke inn firsparkene rett vel 16 metern og en til å dundre dem inn fra 45

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 13 apr 08, 20:49
Deilig med seier her også... En fantastisk helg!! 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 apr 08, 07:16
Wigan sjokkerte Chelsea             ååååååååååååååå deilig

---------------------------

http://keiko99.net


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 15 apr 08, 09:13
Looks gooood. Litt assistanse fra de gamle heltene, nå i blått og hvitt, på Goodison på torsdag, så lukter det sølvtøy lang  vei. Men Blackburn borte er en vanskelig kamp og det gjenstår en bortekamp mot Chelsea også. Ta intet på forskudd, absolutt intet. Her sprettes ikke champagnen før alt er i boks. Husk 1998.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 19 apr 08, 20:21
Argentine, Argentine, argentine!

Rob styles må virkelig få sjekket synet, det er det sletteste jeg har sett innenfor en 16 meter angående dømming noen gang, brenn i helvette

Ellers er det vel ikke så mye å si, Rovers kjempa bra, United fikk ikke no flyt men det løsna litt de siste 10, Brad Friedel vartet opp med feber-redninger av verdens klasse, for en målvakt! Utrolig viktig scoring på slutten, da tok vi i hvert fall det verste presset av skuldrene våre før oppgjøret på brua..

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 apr 08, 20:31
ble så grinete når tevez skåra på slutten der. håpa på 3 poeng til blackburn idag. men det fikk vi ikke. vi slet det siste kvarteret når united la inn en sluttspurt. men er fornøyd med at de klarte seg så lenge. friedel var helt rå idag. for noen redninger. united kunne vunnet med 3-4 mål hvis vi hadde hatt en dårligere keeper.

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 19 apr 08, 20:37
nei alt i alt så var det veldig fortjent vi fikk en utliging, nå husker jeg ikke helt navna på dem, men noen av de svarte (no relations with racism) på laget deres var jo helt rå i dag. Roberts er vel han ene på topp, jobba som en hulk.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 19 apr 08, 20:40
Uavgjort er jo mer enn Blackburnfans burde håpe på - spesielt etter sluttspurten til United. Surt at United ikke halte alle tre poengene i havn.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 apr 08, 21:20
surt, men vi leder med 3 poeng. Håper vi tar gullet

---------------------------

http://keiko99.net


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 21 apr 08, 15:04
Og nettopp det at det er 3, og ikke 2, poeng, kan vise seg å bli det som avgjør serien til Uniteds fordel. Med tap mot Blackburn ville et tap på Brua ført Chelsea forbi. Og jeg tror både United og Chelsea vinner de siste to kampene. Så det at United er foran før de to kampene (noe som de helt sikkert er, hvis ikke må Chelsea -forby- vinne mye på lørdag) kan se ut til å bli helt avgjørende.

De to foregående rundene har endt med at begge lag tok 4 poeng - akkurat det hadde jeg tippet - men seierne kom i motsatt kamp av det jeg hadde trodd. Ville tippet U i United-Arsenal og Everton-Chelsea ... men jeg har uansett tro på at pokalen ender i Trafford, Greater Manchester, også i år. Håper den får følge av en annen stor, flott pokal

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 apr 08, 00:15
synd ronaldo brant straffa, men 0-0 er greit nok siden vi har hjemme neste kamp da

---------------------------

http://keiko99.net


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 24 apr 08, 07:44

Håper og tror at Man Utd kommer seg til finalen nå..!!

Men når storlag møtes,så er hjemme eller bortebane nesten det samme! Jeg tror vi får en meget underholdende kamp på Old Trafford neste uke i hvertfall!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 25 apr 08, 09:03

Siden klubben i mitt hjerte spiller i leaue 1, så er ManU på en måte laget jeg følger i PL.

Jeg så 1. omgang av kampen mot Barcelona på onsdag. Det som slår med er at Ronaldo, også omtalt som verden beste, umiddelbart ble avslørt som passgjenger sammen lignet med Messi og co.

Forherliger vi Premier league i dette landet? Det er greit at vi er glad i historien, tradisjonene og tribunekulturen, men vi overvurderer kanskje kvaliteten? Det siste vil nok mange hevde, med fasit i hånd side det er 3 PL lag i CL semifinalen, at jeg tar feil. Men dette året er vel heller unntaket som bekrefter regelen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 apr 08, 16:07
Endret: 25 apr 08, 16:09
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det siste vil nok mange hevde, med fasit i hånd side det er 3 PL lag i CL semifinalen, at jeg tar feil. Men dette året er vel heller unntaket som bekrefter regelen.


Snarere tvert imot. I fjor var jo tre av fire semifinalister fra England! Begge årene før så var det et engelsk lag i finalen. I år kan det altså bli fjerde året på rad med engelsk lag i finalen, det er ikke tilfeldig. Du kan jo heller ikke dømme kvaliteten på verken lag eller spillere utfra en kamp. Jeg vil tro Ronaldo viser seg fra en bedre side på Old Trafford, og Messi gjør en dårligere kamp. Det er tross alt ikke forventet at spillere skal brilliere på Nou Camp om man ikke spiller for Barcelona da selvfølgelig.

Kan jo også nevne at av de tre italienske lagene som kom seg videre til utslagsrunden, så ble alle tre slått ut av engelske lag. Milan av Arsenal, Inter av Liverpool og Roma av United. Der har vi altså regjerende CL-mester (Milan), nåværende serieleder/seriemester i fjor i Serie A (Inter) og laget som vel ligger som nummer to i Serie A (Roma). Alle slått ut av engelske lag. Ingen tilfeldighet det heller.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5524

Lagt til: 26 apr 08, 11:23

Du snakker om 2 sesonger, og dermed fortsatt om unntakene. Fasit siste 24 år er 2 engelske seire, 7 Italienske, 5 Spanske,. Portugal, Tyskland og Holland har også 2 seire.

 

Hvis vi ser på hvordan England har gjort det i EM og VM så viser det seg at dette ikke er tilfeldig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 26 apr 08, 12:42
Hadde jeg vært deg, kanogvetalt, så ville jeg ventet til United har spilt sin hjemmekamp på Old Trafford før du trekker dine konklusjoner. Slik de fremstår nå, så kan en superkamp på Old Trafford føre til at du må bite deg selv kraftig i halen.

Hvilken statistikk man graver frem de siste 24 år har for øvrig ingenting å si i nuet annet enn å være en morsom kuriositet for spesielt interesserte. Selv om FFK statistisk sett er Norges nest mest vinnende lag gjennom tidene, så er det ingen som vil hevde at vi var det beste laget i Norge i 1985-2003, selv om historikken tilsa at vi var et topplag. FFK var ikke engang i toppdivisjonen.De siste årene, og spesielt i år, virker det som om Premier League ligger et hakk foran de andre ligaene.

Men klart, omtrent samtlige ligaer spiller forskjellige fotball. England versus Spania er omtrent som Norge versus Sverige. De fleste, i alle fall her til lands, vil hevde at nivået i Norge er høyere, men svenskene spiller muligens en mer attraktiv form for fotball med mye ballbesittelse og pasningsspill. I Norge derimot er tempo svært høyt, kanskje for høyt relativt til spillernes basisferdigheter, slik at fysikk tar over i stedet. Man trenger ikke å gå lenger tilbake i tid enn kampene mellom FFK og Hammarby: I Sverige imponerte svenskene voldsomt, og flere FFK-supportere, meg selv inkludert, satt umiddelbart igjen med en følelse av at nivået der borte måtte være høyere. I hjemmekampen var kampbildet snudd helt på hodet, og da var det FFK som styrte showet, slik at norsk Tippeliga igjen kunne heve hodet. Det kan vi fort oppleve på Old Trafford også.

Jeg synes for øvrig ikke at Ronaldo ble avslørt som noen dårligere spiller enn Messi. Sistnevnte imponerte veldig, men Ronaldo gjorde også en god kamp etter at han fikk ristet av seg straffemissen. Ronaldo hadde mye vanskeligere arbeidsvilkår som enslig spiss på topp for et meget dyptliggende United-lag, som ikke var flinke til å komme etter. I hjemmekampen ser vi forhåpentligvis Ronaldo på kant, slik at han kan komme på sine eminente løp bakfra og true både mellomrom og bakrom. Det er da Ronaldo er best.

Ellers synes jeg Ferguson er litt feig som stadig vekk spiller 4-5-1 i Europa med begredelig spill som resultat, da det gang på gang vises at United er klart best i 4-4-2. Men så lenge det bringer resultater, så er alle fornøyde - Ferguson inkludert.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 apr 08, 13:28

Her er en oversikt over antall lag fra land som har kommet til kvartfinale de siste 5 åra, siden det er med å vise hvor mye land/lag dominerer:

England 7
Italia 6
Spania 4
Nederland 1
Frankrike 1
Portugal 1

Det er vel ingen overraskelse her? England, Italia og Spania har dominert klart de siste åra... Det er de ligaene med desidert mest penger.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 42 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340