Husk meg
Brukernavn
Passord

Med Eggen fra bakgården til Europa.....Utidig hets....

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 24 okt 06, 00:46
Endret: 24 okt 06, 00:47

Opprinnelig postet av Scout

Slik situasjonen er nå tror jeg FFK kan gjøre det bedre med Eggen som hovedtrener til neste år. Med ny stadion, en profesjonalisert administrasjon med Morgan i spissen, fornyet TL-kontrakt og vår tiende cupseier vil laget kunne nå nye høyder. Vær tålmodige medsupportere!

Om vi gjør det bedre til året  bunner ut i helt andre ting syns nå jeg.(med understreking)

Er fristende å si mer angående dette berømte trenerspørsmålet, men jeg venter til etter sesongen er over...

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 06, 00:50
[quote=Holters][quote=FlightOfTheRat]
Opprinnelig postet av GelderdEnd

 

Kødder du eller?


Har egentlig bare et spørsmål... Hvis Eggen er totalt uten mangler - hvor ligger da årsaken til at vi kjemper mot nedrykk for tredje år på rad?

 

Nei, selvsagt ikke. Men det er vel typisk nok at de argumentene en er enig i, de oppfatter en som saklige. Mens de en ikke er enige i oppfattes som usaklige.

 

Eggen er ikke totalt uten mangler. Det skal gudene vite at Mourinho ikke er heller. Eller Tørum, for den sakens skyld. Jeg tror det er takket være Eggen at FFK har beholdt plassen i Tippeligaen etter opprykket, og at det har blitt cupfinale i år. Grunnen til at FFK kjemper mot nedrykk for tredje året på rad tror jeg til dels skyldes at det tar MINST tre år å etablere seg i Tippeligaen. Ny stadion, ny ledelse, nye spillere - det skjer ting. Økonomien er justert kraftig opp i løpet av året. Slikt skjer ikke over natta bare en rykker opp, først må laget vise at de kan bite seg fast. Og det er i ferd med å skje.

Men dels er også grunnen at nivået i norsk fotball heller ikke har stått stille disse tre årene. Det snakkes om å utvide serien med to lag, og det hadde ingen villet presse inn i en kort sesong hvis det ikke var gode grunner for det. FFK må spille bedre for å få en 10. plass i år enn de måtte i fjor og for to år siden.

 

Nivået har vært veldig jevnt i år, ingen lag har vært jevnt gode hele sesongen. Halve serien er i nedrykksstrid. Overlever FFK i år har dette vært en bra sesong i mine øyne. Jeg ville nok ha byttet noen spillere, men jeg ville ikke ha byttet trener etter en sesong som dette.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 24 okt 06, 00:51
Opprinnelig postet av Scout

Slik situasjonen er nå tror jeg FFK kan gjøre det bedre med Eggen som hovedtrener til neste år. (...) tiende cupseier vil laget kunne nå nye høyder.(...)

Huh?

Skal vår tiende cupseier hjelpe Eggen til neste år? Rart... Den har ikke hjulpet spesielt mye til nå... Spesielt med tanke på at vi tok vår tiende cupseier i 1984! Får for guds skyld håpe vi tar nr. 11 i år!


---------------------------

Ansvarlig redaktør


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 24 okt 06, 00:56
Endret: 24 okt 06, 00:58
Opprinnelig postet av Erikk

Mange sier at skal man bygge et lag begyner man med forsvaret. Vi har gjort det motsatte og slipper en vanvittig mange enkle mål, vinner ingen borteseiere hele sesongen og sliter i bunnstriden selv om laget har blitt forsterktet i alle ledd (eller benken har blitt forsterket).

Enig i at serien er jevn, men likevel er jo ikke dette godt nok

Det er jo HELT korrekt, Erik!!! Synd KTE ikke har evner til å skjønne dette. Problemet ligger jo i backene våre....se spesielt på hva som har skjedd etter at Berthelsen har blitt skadd! Syns heller ikke Czwartek holder til mer enn en backup. De slipper til motsanderen altfor lett. Hvis man får lov å legge inn fra dødball 100 ganger....ja så blir det mål før eller senere...muligens flere mål og!

 

Er vel kun Berthelsen som får godkjent av meg

Vi har jo hatt backproblemer siden året før vi rykka opp i TL!

 

Enda har det skjedd svært lite på den fronten!!!

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 24 okt 06, 00:59
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Grunnen til at FFK kjemper mot nedrykk for tredje året på rad tror jeg til dels skyldes at det tar MINST tre år å etablere seg i Tippeligaen. Ny stadion, ny ledelse, nye spillere - det skjer ting. Økonomien er justert kraftig opp i løpet av året. Slikt skjer ikke over natta bare en rykker opp, først må laget vise at de kan bite seg fast. Og det er i ferd med å skje.


Hva med Hamkam (som har kommet over oss på tabellen i fire år med to forskjellige trenere og et mindre budsjett)? Eller Start? Selv Stabæk og Sandefjord har prestert bedre enn oss i år... Felles for de alle er at de er nyopprykkede fra samme år eller i tiden etter vi rykket opp og at de alle presterer bedre.

Hvorfor?

Orker ikke å gå inn på alle svakhetene og styrkene til Eggen nok engang nå - sparer det til en artikkel etter sesongslutt! ;)

---------------------------

Ansvarlig redaktør


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 24 okt 06, 01:07
Opprinnelig postet av Mustang
Opprinnelig postet av Erikk

Mange sier at skal man bygge et lag begyner man med forsvaret. Vi har gjort det motsatte og slipper en vanvittig mange enkle mål, vinner ingen borteseiere hele sesongen og sliter i bunnstriden selv om laget har blitt forsterktet i alle ledd (eller benken har blitt forsterket).

Enig i at serien er jevn, men likevel er jo ikke dette godt nok

Det er jo HELT korrekt, Erik!!! Synd KTE ikke har evner til å skjønne dette. Problemet ligger jo i backene våre....se spesielt på hva som har skjedd etter at Berthelsen har blitt skadd! Syns heller ikke Czwartek holder til mer enn en backup. De slipper til motsanderen altfor lett. Hvis man får lov å legge inn fra dødball 100 ganger....ja så blir det mål før eller senere...muligens flere mål og!

 

Er vel kun Berthelsen som får godkjent av meg

Vi har jo hatt backproblemer siden året før vi rykka opp i TL!

 

Enda har det skjedd svært lite på den fronten!!!

For det første så vant vi INGEN  bortekamper mens Bertelsen spilte heller! Tenkt på det? Hjemme har vil vel stort sett vunnet og spilt bra?! Bertelsen er uten tvil den beste backen vår, men han er da ikke supermann heller..

For det andre så er det ingen som forutså at Bertie skulle bli skadd, og vi henta inn en reserve i Tamasz, som er nettopp en RESERVE, da kan man ikke forvente han skal være like god som den som opprinnelig har plassen!

Greit at han dret seg ut mot Tromsø, men det gjorde da mange andre å, selv om det  ikke så SÅ stygt ut, men enkelte skal hele tiden finne EN enkelt å skylde på. For noen måneder siden var det Simen som var RÆVA.... Så ble det Eggen, nå er det Eggen og Tamasz...

 

Det er vel ikke noen hemmelighet at Bertie og Brian er to av våre viktigste spillere og mange resultater KUNNE vært annerledes med dem på banen, men reservene har da gjort jobben!

For min del savner jeg Brian og hvordan han kan binde opp et helt forsvar og gi rom for de andre spillerne aller mest! Det er en stor del av nøkkelen til suksess for FFK!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 06, 01:20

Opprinnelig postet av Holters


Hva med Hamkam (som har kommet over oss på tabellen i fire år med to forskjellige trenere og et mindre budsjett)? Eller Start? Selv Stabæk og Sandefjord har prestert bedre enn oss i år... Felles for de alle er at de er nyopprykkede fra samme år eller i tiden etter vi rykket opp og at de alle presterer bedre.

Hvorfor?

 

HamKam rykket opp med Ståle Solbakken. Han har fortsatt å vise hvilket talent han er som trener, så det forklarer vel noe av deres umiddelbare suksess etter opprykk. Men det gjenstår å se om HamKam slår oss i år. Det gjelder Sandefjord også.

Stabæk er vel det ene laget som har hatt en velfungerende spisspar sesongen gjennom. Stabæk lå ikke i annen divisjon i 2002 heller.

Under Tom Nordlie var Start i snitt helt middels, bare at de fikk alle de gode kampene i en sesong og alle de dårlige i neste sesong.   Men nå husker jeg ikke... hvem var det som hindret Start i å ta seriegull i siste serierunde i fjor igjen...? Og som kriget dem ut av cupen i år? Og hvem var det vi slo 4-0 i høst igjen?

Jeg tror vi tåler en intern sammenligning mot Start. Og de fleste lag kunne vel ønske seg et spisspar som det Stabæk har ahatt denen sesongen.

 

Men vi utvekslet en del synspunker på Eggen nylig. Vi er nok ikke så veldig uenige om alt, vi bare faller ned på hver vår konklusjon. Det er mulig å kritisere Eggen, men jeg synes det er i strengeste laget å kreve at han må gå.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 24 okt 06, 01:27
Endret: 24 okt 06, 01:29
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Og de fleste lag kunne vel ønske seg et spisspar som det Stabæk har ahatt denen sesongen.

Orker ikke å kommentere det andre du skrev foruten at tabellen lyver ikke.

Angående spissparet til Stabæk, så er det skremmende å tenke på disse to tingene:

Nannskog var faktisk aktuell for FFK

Veigar Pall Gunnarson prøvespilte for FFK i 2001, men ble veid og funnet for lett. Han har selvsagt utviklet seg siden den gang, men likevel!

Sier kanskje mye om FFKs evner til å vurdere spillerforsterkninger! ;)

Nå er det natta!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 06, 01:28
[quote=Mustang]
Opprinnelig postet av Erikk

 vinner ingen borteseiere hele sesongen

Ikke bli for optimistisk nå. Vi har tross alt bare den enkleste bortkampen igjen. Kort vei, inspirernede stadion, møter et lag som er bedre borte enn hjemme og som ikke har flere supportere enn vi har, selv på deres hjemmekamp. Dessuten er det vanskelig å se hva som skulle få lyn til å gi jernet i denne kampen.

 

I tillegg tilsier statistikken at FFK snart vil vinne borte igjen. Og statistikk lyver ikke!  


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 24 okt 06, 01:28
Men du vet at Ståle er i køben nå....? Er vel temmelig godt likt der nede, spes etter at dem kom til CL!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 06, 01:30

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Og de fleste lag kunne vel ønske seg et spisspar som det Stabæk har ahatt denen sesongen.

Orker ikke å kommentere det andre du skrev foruten at tabellen lyver ikke.

Angående spissparet til Stabæk, så er det skremmende å tenke på disse to tingene:

Nannskog var faktisk aktuell for FFK

Veigar Pall Gunnarson prøvespilte for FFK i 2001, men ble veid og funnet for lett. Han har selvsagt utviklet seg siden den gang, men likevel!

Sier kanskje mye om FFKs evner til å vurdere spillerforsterkninger! ;)

 

Ikke alltid lett å forutse hvem som vil bli god om fem år...

 

Men var det Eggen som sa nei til Pall Gunnarson i 2001?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 okt 06, 01:34

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Og de fleste lag kunne vel ønske seg et spisspar som det Stabæk har ahatt denen sesongen.

Orker ikke å kommentere det andre du skrev foruten at tabellen lyver ikke.

Angående spissparet til Stabæk, så er det skremmende å tenke på disse to tingene:

Nannskog var faktisk aktuell for FFK

Veigar Pall Gunnarson prøvespilte for FFK i 2001, men ble veid og funnet for lett. Han har selvsagt utviklet seg siden den gang, men likevel!

Sier kanskje mye om FFKs evner til å vurdere spillerforsterkninger! ;)

Nå er det natta!

 

Landskrona avkreftet at det hadde vært noen kontakt ang. Nannskog. Og da er det vel ikke sikkert at han var aktuell likevel. Kanskje bare media som spekulerte ??


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 06, 01:42
Så at det var en som virkelig skjønte hvor vinden ville blåse, under artikkelen om Pall Gunnarson. Det av noe uklare grunner, "Mannen" skriver om Nannskog, men det kan nesten gå for ett.  
"Nannskog schnannskog
Skrevet av: Mannen, 17-05-2006 16:14:24
Fyren er oppskrytt. Flyter kun på flaks. Og flaks tar som kjent slutt en dag.
Tipper han scorer 8-9 mål totalt denne sesongen. Ingen mot FFK i kveld!"
Hopla

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 24 okt 06, 02:00
Veldig festlig hvordan FFKs bra spillerkjøp karakteriseres som "flaks", mens de mindre vellykkede ikke akkurat blir plassert i kategorien for "uflaks." Jeg skjønner ikke helt poenget med å ta opp denne diskusjonen nå, all den tid de fleste ser ut til å være enige i at nå ikke er riktig tidspunkt å sparke noen? Skjønner heller ikke hvordan noen kan påstå at FB egger til Eggensparking...Demo, derimot, stiller saken seg annerledes med... Mye av kritikken mot Eggen har kanskje vært saklig, men på den annen side: Å påstå at en trener som Eggen sin eneste styrke er at han spiller "morsom fotball" er ikke akkurat veldig reflektert heller. Da hevder man egentlig at han er komplett udugelig som trener, og ikke innehar noen fotballfaglig kompetanse what so ever.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 06, 09:33
Endret: 24 okt 06, 09:35
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
 

Eggen er ikke totalt uten mangler. Det skal gudene vite at Mourinho ikke er heller. Eller Tørum, for den sakens skyld. Jeg tror det er takket være Eggen at FFK har beholdt plassen i Tippeligaen etter opprykket, og at det har blitt cupfinale i år. Grunnen til at FFK kjemper mot nedrykk for tredje året på rad tror jeg til dels skyldes at det tar MINST tre år å etablere seg i Tippeligaen. Ny stadion, ny ledelse, nye spillere - det skjer ting. Økonomien er justert kraftig opp i løpet av året. Slikt skjer ikke over natta bare en rykker opp, først må laget vise at de kan bite seg fast. Og det er i ferd med å skje.

Men dels er også grunnen at nivået i norsk fotball heller ikke har stått stille disse tre årene. Det snakkes om å utvide serien med to lag, og det hadde ingen villet presse inn i en kort sesong hvis det ikke var gode grunner for det. FFK må spille bedre for å få en 10. plass i år enn de måtte i fjor og for to år siden.

 

Nivået har vært veldig jevnt i år, ingen lag har vært jevnt gode hele sesongen. Halve serien er i nedrykksstrid. Overlever FFK i år har dette vært en bra sesong i mine øyne. Jeg ville nok ha byttet noen spillere, men jeg ville ikke ha byttet trener etter en sesong som dette.



Det var takket være griseflaks på overgangsmarkedet sommeren 2004 at vi holdt plassen etter opprykket. Hadde det ikke vært for de forsterkningene hadde vi vel rykket ned som historiens minst poengplukkende lag omtrent. Kan jo nevne at Raio Piiroja ble FFK-spiller fordi Kjetil Siem fikk en forespørsel om Enga trengte midtstopper, noe de ikke gjorde, slik at Siem tok kontakt med FFK. Vår beste spiller har vi dermed fått i gavepakke fra Enga som ikke trengte spilleren. Så flaks hadde vi den sommeren!

Og skulle vi klare oss i år også så vil jeg påstå at det ikke er på grunn av Eggen, men på tross av han. Du skriver at det tar minst tre år for å stabilisere et lag i Tippeligaen, og at det er først når vi får ny stadion, ny ledelsen og nye spillere at ting begynner å skje. Start klarte dette på et år. Sølvplass i fjor og snuser på Royal Leauge-plass i år. Du snakker om at nivået i norsk fotball ikke har stått stille, vel, jeg tør påstå at nivået i norsk fotball har sunket de siste årene jeg. Se på resultatene norske klubber har ute i Europa. Vi har gode resultater å vise til tidligere år, men de siste årene har vel hvert eneste lag gått på trynet. At alle kan slå alle er ikke noe styrke i en serie spør du meg, før var det to, tre lagene som var klart svakere enn de andre, nå har kanskje de tatt et lite steg opp, mens resten av lagene også har sluppet seg kraftig ned.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 24 okt 06, 09:34
Endret: 24 okt 06, 09:35

FFK1903,

Om Eggen konsekvent skal si at laget er godt nok før sesongen kan diskuteres, men han skal ikke skape tvil ovenfor egen spillerstall.  Treneren skal jo være motivator.  Drillos suksess som landslagstrener kom av veldig god organisering og en annen viktig faktor: Han fikk dem til å tro at de kunne slå England, Nederland osv.  Spiller for spiller så var ikke Norge gode nok, men Drillo fikk dem til å prestere allikevel.

 

Jeg ser ikke på Eggen som noen genial trener, men som en god trener.  Og han har førsteklasses tilgang til innspill fra Norges desidert beste trener gjennom tidene, sin egen far.  Jeg tror Eggen var klar over status for troppen før sesongen, jeg tror også han ville forsterke, men FFK`s administrasjon var jo da litt i krise, økonomien var vel heller ikke så god som vi fikk inntrykk av.  Og faktum er at FFK ikke er langt unna det oppsatte målet.  Cupfinalen er nådd, med en seier til og andre resultater vår vei så er midten av tabellen innen rekkevidde.  Jeg tror kontinuitet på trenersiden er viktig, og jeg tror rammebetingelsene rundt FFK kanskje først nå er på plass til å skulle kunne ta et steg vekk fra bunnstriden.

 

Jeg er heller ikke fornøyd med FFK spillerinnkjøp de siste årene idet det har virket noe uprofft, men så vet vi vel også at administrasjonen ikke har vært helt oppe å gå.  Men FFK får kritikk hvis de spiller med for åpne kort og kritikk når vi ikke hører noe før en spiller har signert.  Dessuten vet ikke vi hva som egentlig har foregått av aktiviteter mht forsterkninger. 

 

Så mht tidspunkt for kritikk:  Det er ihvertfall ikke nå.  Den kritikken som kommer her når i utgangspunktet hverken Eggen eller spillerne.  Men vi har 2 aviser som plukker herfra.   Og saken er at Eggen de siste ukene er blitt gjentatte ganger konfrontert med utsagn om at folk vil ha han vekk.  Og jeg kan bare ikke forstå at det hever lagets prestasjoner. En avgørelse om trenerskifte må komme rett etter sesongslutt og man må ha en ny klar. 

 

Hvis du absolutt vil ha trenerskifte så vent med å så tvil rundt Eggen til etter sesongslutt.  Ikke midt i sesongen, ikke mot slutten.  Jeg synes Vikingsyret og spillerne var feige mht Prahl.  Prahl er en merritert trener.  Nå har Viking fått en ny merritert trener, men det er fortsatt spillerne som svikter.  Tromsø har heller ikke blitt markant bedre siden trenerskiftet, mens det snudde for Start.  Men hos Start så det ut til å ha vært konflikter mellom trener og spillere.  Man vinner og taper som et lag.  Vinner vi cupfinalen så skal spillerne og Eggen ha æren.  Da har vi en tittel, den første på 22 år!  Den skal tilskrives spillerne, Eggen, Administrasjonen og Supporterne.

 

Men jeg mener heller ikke at du fremfører smakløs kritikk.  Det er de som bruker ord som "få han vekk", "spark Eggen" ol. som er smakløse og da uavhengig av hva Eggen faktisk har gjort for FFK.  Du begrunner alltid dine meninger godt, selv om jeg nå er uenig i noe.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 24 okt 06, 09:37

Opprinnelig postet av BøgeJon
Da er vi enige da jo ;-)

 

Så lenge du er enig i at jeg ikke sier imot meg selv så ja :-)

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 24 okt 06, 10:11
Endret: 24 okt 06, 10:12
Om Eggen konsekvent skal si at laget er godt nok før sesongen kan diskuteres, men han skal ikke skape tvil ovenfor egen spillerstall.  Treneren skal jo være motivator.  Drillos suksess som landslagstrener kom av veldig god organisering og en annen viktig faktor: Han fikk dem til å tro at de kunne slå England, Nederland osv.  Spiller for spiller så var ikke Norge gode nok, men Drillo fikk dem til å prestere allikevel.

Jeg ser ikke på Eggen som noen genial trener, men som en god trener.  Og han har førsteklasses tilgang til innspill fra Norges desidert beste trener gjennom tidene, sin egen far.  Jeg tror Eggen var klar over status for troppen før sesongen, jeg tror også han ville forsterke, men FFK`s administrasjon var jo da litt i krise, økonomien var vel heller ikke så god som vi fikk inntrykk av. 


Men skaper han ikke like mye tvil i spillertroppen ved å si at forsterkninger trengs etter få serierunder? Da kunne han vel like gjerne sagt det før sesongen også, slik at kanskje forventningene ikke var i høysete hos enkelte? Det var mye på grunn av Eggen uttalelser før sesongen at de lokalene mediene nå ser at andre overtar skuta. Hadde han vært ærlig og sagt at vi ikke har økonomien, og at dette også kommer til å bli en tøff sesong, så hadde vi ikke sittet skuffet igjen nå. Målsetningene er vel og bra det, men det blir som sagt en bjørnetjeneste å si noe som man egentlig vet ikke stemmer. Stallet var ikke god nok til å kjempe om en plass på øvre halvdel


Og faktum er at FFK ikke er langt unna det oppsatte målet.  Cupfinal
en er nådd, med en seier til og andre resultater vår vei så er midten av tabellen innen rekkevidde.  Jeg tror kontinuitet på trenersiden er viktig, og jeg tror rammebetingelsene rundt FFK kanskje først nå er på plass til å skulle kunne ta et steg vekk fra bunnstriden.


Jeg mener målet ikke i serien ikke er nådd selv om vi skulle vinne noen kamper og klatre noen plasser. Målet med sesongen i år var å ikke kjempe i bunnen, for det var Eggen drittlei. Likefullt har vi omtrent hele sesongen vært i sumpa der nede. Poengmessig ligger vi ett poeng foran fjoråret, og målforskjellen er omtrent den samme, det samme er plasseringen på tabellen. Jeg kan ikke helt se at vi har gjort de helt store fremskritt i år kontra i fjor, eneste forskjellen er vel at vi i fjor faktisk vant noen bortekamper. Og Cupen kunne like gjerne blitt en fiasko, det var ikke imponerende resultaer innledningvis i Cupen. Enkelte her inne drar frem marginer og hvordan de har vært imot oss. Hvordan den og den kampen egentlig skulle være seire til FFK. Da kan vel jeg likeså at vi har hatt marginene med oss i enkelte cupkamper. 2-1 mot Sprint, 3-2 mot Kongsvinger og 6-4 på straffer mot Bryne er alle kamper der vi røket ut. Seirene mot Enga og Start er derimot kamper som gjør at vi fortjener en cupfinale.


Jeg er heller ikke fornøyd med FFK spillerinnkjøp de siste årene idet det har virket noe uprofft, men så vet vi vel også at administrasjonen ikke har vært helt oppe å gå.  Men FFK får kritikk hvis de spiller med for åpne kort og kritikk når vi ikke hører noe før en spiller har signert.  Dessuten vet ikke vi hva som egentlig har foregått av aktiviteter mht forsterkninger.


Jeg tror de fleste er positive til at ledelsen ikke nevner navn i forbindelse med kjøp av spillere, de fleste i sommer tok det vel som et godt tegn at det ikke ble nevnt navn, for det betydde at de faktisk jobbet med navn. Men det blir verre når vi ikke hører noe, og det ikke skjer noe. Selvfølgelig kan aktuelle spillere glippe, men de bør har flere alternativer og en klar plan over hvilke spillere de trenger, og her er det vel mye ansvar på Eggen som jo må fortelle hvilke spillere han ønsker. Det har blitt mange spillere som har kommet til klubben, hvorpå de senere har blitt omskolert. Det virker i hvert fall som de fleste andre klubbene har slike ting klargjort på forhånd. Mens de andre lagene bruker sin tilmålte tid på å skrive sin særoppgave, virker det som om FFK tar pennen fatt først når det begynner å haste og så finne ut hva de skal skrive om. Det blir litt mye hastverk over det hele virker det som.


Så mht tidspunkt for kritikk:  Det er ihvertfall ikke nå.  Den kritikken som kommer her når i utgangspunktet hverken Eggen eller spillerne.  Men vi har 2 aviser som plukker herfra.   Og saken er at Eggen de siste ukene er blitt gjentatte ganger konfrontert med utsagn om at folk vil ha han vekk.  Og jeg kan bare ikke forstå at det hever lagets
prestasjoner. En avgørelse om trenerskifte må komme rett etter sesongslutt og man må ha en ny klar.


Eggen er vel såpass profesjonell at han klarer å gjøre sine arbeidsoppgaver selv om noen på diskusjonsforum skulle mene ting om han. Som han også sier selv, det må han tåle i den jobben han har. Det er nå serien spilles, og det er nå vi best kan se svakhetene med Eggen som trener. Etter sesongen, hvis det skulle ende med ny kontrakt og cupgull, så er det nok mange som blir tilgivende og lar han få sin sjanse også neste sesong. Jeg tror også du vil finne lignende tråder på andre diskusjonsforum, jeg tør ikke engang tenke på hva det skrives om trener og ledelse på Tornekrattet eller hos Hordene i disse dager. Det er en del av "jobben" som supporter å si ifra når vi er misfornøyde. Støtt laget i kampene, støtt de hundre prosent, og så får man heller komme med sine velformulerte betrakninger når kampen er ferdig og man sitter her inne.


Hvis du absolutt vil ha trenerskifte så vent med å så tvil rundt Eggen til etter sesongslutt.  Ikke midt i sesongen, ikke mot slutten.  Jeg synes Vikingsyret og spillerne var feige mht Prahl.  Prahl er en merritert trener.  Nå har Viking fått en ny merritert trener, men det er fortsatt spillerne som svikter.  Tromsø har heller ikke blitt markant bedre siden trenerskiftet, mens det snudde for Start.  Men hos Start så det ut til å ha vært konflikter mellom trener og spillere.  Man vinner og taper som et lag.  Vinner vi cupfinalen så skal spillerne og Eggen ha æren.  Da har vi en tittel, den første på 22 år!  Den skal tilskrives spillerne, Eggen, Administrasjonen og Supporterne.


Men jeg mener heller ikke at du fremfører smakløs kritikk.  Det er de som bruker ord som "få han vekk", "spark Eggen" ol. som er smakløse og da uavhengig av hva Eggen faktisk har gjort for FFK.  Du begrunner alltid dine meninger godt, selv om jeg nå er uenig i noe.


Viking trenger tid på å spille inn laget, uansett hvem som hadde trenet dem, så deres problem var neppe treneren som du også skriver. Hos Tromsø er vel saken enkel og grei at laget ikke er bedre, selv med to meriterte storscorere i stallen. I Start har det gått bedre, fordi det var et lag som tidligere har vist sitt potensiale, og som hadde gått inn i en blindvei. Bjørnebye fikk utløst det potensiale, og jeg tror det ligger mye bra uforløst potensiale i FFK også. Med noen skikkelig gode signeringer så bør vi på papiret ha et lag som kan tukte de fleste lagene. Svensk landslagskeeper, fremtidens venstreback, Raio, Simen Brenne, Kvisvik og et av Norges største talenter i Tarik. Det sier seg selv at dette laget har noe utforløst over seg ved å ligge der de ligger. Men om Eggen er mannen som får det ut er jeg mer usikker på. Han kan selvsagt gjøre det, men jeg er skeptisk etter denne sesongen.


Uttrykk som "få han vekk" og "spark Eggen" er jeg helt enig i er en uting, men dette er vel for det meste skrevet i sinne etter et tap vil jeg tro, og det minner vel bare på at FFK er en klubb som engasjerer de fleste. Dagene etter en kamp ser jeg i hvert fall mange gode og konstruktive innlegg her inne med mange gode poenger.


Jeg syns det er helt greit at vi fortløpende har diskutert Eggen og hans kvalifikasjoner her inne igjennom sesongen, da vi allerede tidlig så hvilken vei sesongen kom til å ta. Jeg vil da også tro at ledelsen også har hatt en løpende oppfatning av trenerspørsmålet og at ikke Eggen har vært fredet ut sesongen uansett. Tar Eggen oss til cupgull og fornyet kontrakt i Tippeligaen, skal han selvsagt bli hedret for det, og han skal også ha sin del av æren, uten tvil. Men jeg mener at vi også må kunne ta opp de mindre positive sidene når de skjer.


Noe sier meg at vi om 10-12 sider frem i denne debatten fremdeles står på stedet hvil, for jeg føler jeg har hatt de samme diskusjonene her inne hele året, om ikke akkurat med deg, så med andre. Det skal bli godt å få andre ting å diskutere nå som stadion snart står ferdig og vinteren er i anløp med nye treningskamper, signeringer etc...


 


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 24 okt 06, 10:44
Endret: 24 okt 06, 10:50

Jo, men så mener jo også jeg at alt snakk om spillerforsterkninger hører overgangsvinduet til.   Derimot tror jeg ikke folk er noe mer skuffet nå enn om Eggen hadde sagt at vi kom til å kjempe i bunnen.  Jeg tror det hadde blitt veldig mye bråk om Eggen hadde sagt noe slikt.  Da hadde han blitt kristisert for manglende motiverende evner samt for mangel på innsats.  I tillegg ville det skremt sponsorer og publikum.  Igjen Drillo og landslaget:  Hadde Drillo sagt på forhånd at England slår vi ihvertfall ikke så hadde vi heller ikke gjort det. 

 

Men vi når vel målet om vi skulle klatre 2-3 plasser til?  Målet var jo midt på tabellen.  Dette er en særs merkelig sesong i TL.  Alle slår alle og er man midt på tabellen så er man allikevel med i bunnstriden.  Jeg føler meg ikke skuffet for at Eggen sa noe annet.  Men det er slitsomt å hele tiden være der vi er, helt klart.  Jeg tror bare ikke rammebetingelsene var til stede for så mye mer iår.  Eggen, spillerne, klubben er alle en del av disse betingelsene, men de styres igjen av økonomi.

 

Mht nedrykk så er det så jevnt at hvem som rykker ned avgjøres på tilfeldigheter.  De 6-8 lagene er med i nedrykkstriden er der fordi de ikke er bedre over en hel sesong.  FFK er der grunnet dårlig defensiv organisering fra hele laget .  Det har vært skreket etter spisser iår, men fremover har FFK scoret nok mål til å skulle ha kjempet om RL plass.  Tarik, Kvisvik og Brenne som du trekker frem har sammen med Toth, Bjørkøy mfl. gjort jobben fremover.  Vi har ikke hatt med West, vi har mistet mye ved at Bertelsen ble skadet. Jeg håper at Stadheim og Vuorinen spiller seg inn slik Toth har gjort og at vi får defensiv forsterkning. 

 

Det er faktisk bedre journalistikk og bedre kritikk som fremkommer her enn via byen aviser.  Det  er ofte mer innhold i et innlegg her på to linjer og en smiley enn noen av "sakene" FB kommer med.

 

 

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 24 okt 06, 10:45
Det er så typisk FFK å angripe sine egne spillere og trenere og jeg tror det er derfor det ikke har gått så bra for FFK. Så fort vi møter motgang går vi til angrep på egne rekker. Bruk heller tiden på noe mer konstruktivt som kan være til hjelp for laget. Og så det er sagt igjen. Har du kjøpt billett på PH burde det være obligatorisk å synge!!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340