Husk meg
Brukernavn
Passord

Med Eggen fra bakgården til Europa.....Utidig hets....

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 15:58
Opprinnelig postet av DeKjök

Hva som skjer internt mht jakt på forsterkninger er noe annet, men det skal holdes internt.  Eggen har også sagt ved flere anledninger at de hele tiden også ser etter eventuelle forsterkninger.  Det bør du også ta med FFK1903.  Eggen skal uttad hele tiden vise at han stoler på spillerstallen sin! 

 

Dette blir jo dobbelt selvmotsigende! Først sier du at spillerjakt skal holdes internt. Neste setning sier du at Eggen ved flere anledninger har gått ut og bekreftet jakten på forsterkninger.

 

I tillegg sier du  at "Eggen utad skal vise at han stoler på spillerstallen sin". Og det gjør man best ved å utbasunere at man vil ha inn nye folk???? Litt av en tillitserklæring.`

Nei, på dette området er både du og Eggen på villspor. Desverre.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 okt 06, 16:00

Eggen har gjort mye bra for FFK, ingen tvil om det, men å la de 2 åra som var fantastiske veie opp for de tre åra som har vært nerve drepende og ille blir feil, man skal ikke sette noen høyere en klubben, det har eggen selv sagt, og det blir feil å ikke vurdere trener skifte når eggen, for 3 året på rad er mannen som leder ffk til kjemping om å ungå nedrykk, det må ligge noe bak det som går på treneren, er han virkelig så god motivator som det påstås?

 

Uansett, jeg håper og tror at FFK, med Morgan i spissen tar en grundig evaluering av sesongen 2006, og seriøst vurderer andre alternativer på trener siden.

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 16:12
Endret: 23 okt 06, 16:14
Opprinnelig postet av wergis
Hølie var helt klart avgjørende for å rykke opp, men jeg tror heller ikke det er mange andre enn Eggen som hadde klart det som trener å styre skuta helt til tippeligaen på to år å derretter holde seg oppe, man vet at det er veeldig stor forskjell på andre divisjon og TL.

Greit at Eggen og FFK på en måte kjøpte seg unna nedrykk i 2004, men vil ikke si at de kjøpene som kom i sommer er avgjørende for nedrykk eller ikke.

Etter overgangsmarkedet tok slutt har Eggen fortsatt brukt samme ellver med unntak av Gerrbrand og Szekerez, men det har jo sine grunner.. Alle klubber vil jo ha erstattere og der kom jo Gerrbrabd inn for Zivkovic som forsvant fra klubben og Szekerez inn for skadede Bertelsen.. De andre har nesten ikke fått spilletid, så da kan man heller tenke på at de kjøpene som kom helt på slutten var bomkjøp siden de vare klare forsterkninger som skulle gå rett inn på laget.

Men angående de kjøpene av Heavy og Stadheim har jeg fortsatt trua på å se de i godform neste sesong


Det jeg skrev angående kjøpene var vel at de var impulskjøp, i hvert fall angående i år. Eggen sa før sesongen at spillerstallen var god nok, han tok da vitterlig feil ettersom han nok engang måtte ut på spillermarkedet i sommer. Det hjelper ikke at spillerne han hentet inn ikke har blitt brukt, han sa før sesongen at stallen var god nok, og kun etter få serierunder så innså han at det ville komme forsterkninger til sommeren. Altfor sent! Forsterkningene skal komme utenom sesongen, overgangsvinduet om sommeren skal kun brukes til å erstatte langtidsskadde spillere eller ved tilfeller som ved Bora som ville hjem og mistrivdes. Eller at vi skulle klare å få tak i en storfisk av en spiller som ikke har vært tilgjengelig tidligere. Sommeren skal ikke brukes til panikkjøp for å prøve å redde i land sesongen. Når Eggen har fem måneder om vinteren til å vurdere og finpusse spillerstallen fatter jeg ikke hvorfor han venter til sommeren med å være ferdigkonkludert og begynne å se på hva vi trenger av spillere. Hva brukes egentlig vinteren til?


 

Innlegget til DeKjök får jeg heller svare på når jeg kommer hjem etter å ha banket inn mål på fotballen...


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 23 okt 06, 16:26

Syntes at folk må tenke på hva som har skjedd med Fredrikstad systemmessig også, når vi spilte i 2. divisjon spilte vi slik vi spiller i dag 4-3-3 i førstedivisjon var det mye 4-2-2 Det første året i tippeligaen ble det en del 4-5-1 som ble tragisk fulgt opp i fjor, ja vi spilte noen få kamper hvor vi var utrolig bra, som mot Rosenborg, men i det store og hele var det tragisk å se Fredrikstad. selv om de vant 1-0 eller noe lignede ble det liksom trist.

I år har Eggen gått tilbake til 4-3-3 slik som sin far alltid har spilt. Fredrikstad har vært utrolig bra fremover på banen, til tider helt genialt bra, første kampen mot Brann kommer jeg aldri til å glemme. selv om det bare ble 1-1. Derimot bakover på banen har det vært til tider horribelt. Grunnen til at jeg nå nevner dette er fordi, det å gå fra destruktive 4-5-1 hvor vi til tider ikke hadde spisser på topp i det hele tatt, til dagens utgave hvor vi henger igjen med 2-3 mann på topp, det er ikke lett og ikke gjort på en sesong. Vi har ikke sluppet inn noe mer mål enn i fjor heller selv om 44 mål er ille.

Det jeg mener er at vi bør la Eggen få bygge videre på dette nå. Få en solid defensiv midtbanespiller til å styre spillet mellom forsvar og midtbane slik Riseth i RBK har hatt stort hell med. Eggen har startet en prossess med å forandre elendig fotball med en glad fotball, resultatene vil komme , vi må bare la han få jobbe videre, nå har vi fått solide folk i Adm. i klubben som morgan, dette vil hjelpe til i prossessen med å skaffe bedre forsterkninger. ny stadio, bedre økonomi, osv vil også gi et løft til klubben. Neste år blir et genialt år hvor vi får spille europacup, ta medalje i serien.

Eggen trenger støtte og ro til å bygge videre på det han har startet.


Best 4 Ever

Bedriftsspiller

Ble medlem: 22 jul 06
Innlegg: 22

Lagt til: 23 okt 06, 17:25

Opprinnelig postet av Scout

Slik situasjonen er nå tror jeg FFK kan gjøre det bedre med Eggen som hovedtrener til neste år. Med ny stadion, en profesjonalisert administrasjon med Morgan i spissen, fornyet TL-kontrakt og vår tiende cupseier vil laget kunne nå nye høyder. Vær tålmodige medsupportere!

Ikke for å vikre pirkete men vår tiende cupfinaleseier kom i 1984 mot Viking. 12. november kommer selvfølgelig den elevte....

---------------------------

- FFK & Manchester United 4 Ever -


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 okt 06, 20:02

Opprinnelig postet av Marensius
...det å gå fra destruktive 4-5-1 hvor vi til tider ikke hadde spisser på topp i det hele tatt, til dagens utgave hvor vi henger igjen med 2-3 mann på topp, det er ikke lett og ikke gjort på en sesong. Vi har ikke sluppet inn noe mer mål enn i fjor heller selv om 44 mål er ille.


Det kan av og til være vanskelig å se forskjell på en 4-5-1 og en 4-3-3 formasjon. Det avhenger i stor grad av hvilke spillertyper man har - og hvilke oppgaver de ulike spillerne har.

Med en 4-5-1 med to offensive midtbanespillere (kant) kan det godt spilles mye mer offensivt enn med en 4-3-3 dersom de to vingene ikke har gode nok offensive kvaliteter.

Det minst viktige er formasjonen i seg selv - det mest viktige er den kollektive, offensive og defensive utnyttelsen av de 10 som til enhver tid befinner seg på banen...

Som du selv påpekte; FFK spilte knallbra i enkelte kamper med 4-5-ifjor. Men, du må heller ikke glemme at vi har spilt forferdelig dårlig i enkelte 4-3-3 kamper i år.

Når det gjelder målforskjellen i år fra ifjor har vi per idag akkurat like mange scorede og innslupne i år, som det vi hadde ved sesongslutt ifjor, altså 35-44. Men nå har vi altså 2 kamper igjen å spille...  Det hadde vært vakker med null baklengs de to siste og et par-tre mål scoret i hver kamp...

Nuvel. Men det er altså lov å drømme....

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 20:05
Endret: 23 okt 06, 20:07
Det er vel ingen her som kaller Eggen genial, men vil måten kritikk kommer på, når den kommer osv til livs. 


Tja, litt genial må vel enkelte mene han er ettersom han visstnok utøver underverker med laget?

FFK1903 skriver her om Eggens utsang om at stallen var bra nok til en plass midt på tabellen og kaller det overvurdering.  Det er ikke overvurdering, det er den holdningen Eggen skal ha hvert år ovenfor egne spillere, supportere og media.  Hva som skjer internt mht jakt på forsterkninger er noe annet, men det skal holdes internt.


Er ikke dette å gjøre seg selv og laget en bjørnetjeneste? Så du mener at han er programmert til å si at laget er godt nok foran sesongen, fordi det er den riktige holdningen overfor egne spillere, supportere og media? Hvis han innerst inne vet at laget ikke er godt nok, men sier det stikk motsatte til omverdenen kan han jo bare tape på dette i ettertid. Og uansett hvor politisk riktig det er å si dette før sesongen starter, må han selv ha gjort en vurdering som han tydeligvis holder for seg selv, og hvis han mener er laget ikke er godt nok, så burde han vel forsterke mer før sesongen? Eller er det slik at FFK hver eneste sommer brått får så veldig mye mer å handle spillere for?


Eggen har også sagt ved flere anledninger at de hele tiden også ser etter eventuelle forsterkninger.  Det bør du også ta med FFK1903.  Eggen skal uttad hele tiden vise at han stoler på spillerstallen sin!


De ser hele tiden etter forsterkninger? Hvorfor virker det alltid at det er først de siste dagene i overgangsvinduet at de kjøper spillere da? Det minner litt om stresset før jul da alle har utsatt alt til siste slutt og kjøper det de kommer over. Hadde de sett etter forsterkninger hele tiden, hadde de hatt navn og aktuelle spillere den første dagen overgangsvinduet åpnet, ikke i siste sekund. Og dette burde da være spillere de har sjekket nøye over lengre tid. Mange av Eggens signeringer virker som desperate kjøper. At han kjøper bare for å kjøpe, uten å vite hvor gode egentlig er, eller hvor han skal bruke dem.


Det ble også brukt veldig mye penger på ulike trenere og spillere hvert år frem til Eggen kom, men Eggen tok de riktige grepene og fikk oss opp.  Det vet vi som har fulgt med her i de 20 årene nede.  Dette handler ikke utelukkende om penger fra Høili.  Og Eggen kunne da helt sikkert fått en trenerjobb i TL, men valgte 2 div ned til FFK fordi han trodde på klubben.


All ære til Eggen for at han tok jobben med å ta over en klubb så langt nede i divisjonene. Han kunne sikkert fått en jobb i Tippeligaen den gangen også, men han fikk vel alt lagt til rette for seg når han kom til FFK. Han fikk dannet sitt og bygget opp sitt eget lag, med pengene fra Høili. Nei, det handler ikke utelukkende om pengene til Høili, men det er liten tvil om at de var en stor bidragsyter til at vi cruiset igjennom serien.


Eggen har også truffet med sine målsetninger.  2 opprykk og cupfinale, et mål om Europacupspill er innen rekkevidde.  FFK er faktisk iår veldig nære målet om en plass midt på tabellen.


Det første opprykket lå omtrent i kortene, det andre opprykket var mer en større prestasjon og han nådde vel målet om opprykk et år tidligere enn målsetningen var. Og ja, han traff godt med Cupen i år, men har vel også bommet tidligere år etter det jeg husker. Og målsetninger i Cupen er også litt bingo å ha målsetninger i. Du skal ha marginene og den nødvendige flaksen igjennom en del runder.


En sak er hva Eggen ønsker seg av spillere.  Han vil helt sikkert ha foretrukket å kunne kjøpe Gashi, Martin Andresen, Flo, Fredheim Holm, Nannskog mm., men det handler om økonomi og det handler om at spillerne må ville komme hit.  Og det styrer ikke Eggen alene.


Det har jeg da heller aldri sagt, men da er vi litt tilbake til poenget mitt over her. I steden for å da "spare" til vi har råd til klassespillere svis pengene av på impulskjøp i slutten av overgangsvinduet. Det virker litt som overgangsvinduet kommer like overrasket hver sommer og de først må finne ut hvor mye penger de kan bruke, så begynne å lete etter spillere og så finne et eller annet å bruke penger på. Mens det ser ut som andre klubber har en klar strategi med hensyn til innkjøp. Trenger de en venstreback, så har de allerede peilet ut flere alternativer og setter i gang med en gang overgangsvinduet. Selvsagt ikke bare Eggens feil at klubben må innkalle til ekstraordinære styremøter for å telle penger, men å organsiere og gi signaler om hvilke spillere vi trenger kan planlegges i lang tid før sommeren brått kommer over oss. I stedet blir det å kjøpe det vi får tak i, og se om vi ikke kan omskolere dem litt når de har kommet. Pengene brenner litt for mye i lommene noen ganger.


Og det er den smakløse "spark Eggen" kritikken enkelte kommer med midt i denne viktige perioden som jeg missliker.  Med Morgan har FFK tatt store steg på den administrative siden.  FFK har sålangt måttet overleve i TL med mye rot internt.  Jeg tror Morgen vil rydde her. Med nye stadion, flere på tribunen, bedre økonomi så vil jeg ha Eggen med videre.  Absolutt!


Jeg kom allerede etter 5-6 runder med kommentarer vedrørende at denne sesongen kom til å bli en kopi av fjoråret og at vi allerede da burde ta grep, eller, Eggen burde ta grep i det minste. Da skrev du en enkel kommentar om at jeg skrev mye svada uten å utrede det noe mer. Når er det da egentlig på tide med kritikken? Etter sesongen da vi kan være et Adeccoligalag? Da skal jeg vedde på at vi får slengt "det er lett å være etterpåklok" etter oss. Eggen så i grunn faresignalene omtrent samtidig, etter få runder. Han uttalte at det ville kommer forsterkninger til sommeren ganske tidlig i sesongen. Er dette så veldig mye bedre fra Eggens side? Han sier før seriestart at stallen er god nok, og etter noen få runder annonserer han at forsterkningene kommer. Dette skulle han ha skjønt før sesongen, selv med gode resultater i treningskampene. Og hvorfor har ingen en klar plan vedrørende overganger når han i mai måned ville ha forsterkninger? Hvorfor må vi da vente til siste slutt av overgangsvinduet med å se disse "forsterkningene"? Det er noe som skurrer her...

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 okt 06, 20:06
Opprinnelig postet av FFK1903
Når Eggen har fem måneder om vinteren til å vurdere og finpusse spillerstallen fatter jeg ikke hvorfor han venter til sommeren med å være ferdigkonkludert og begynne å se på hva vi trenger av spillere. Hva brukes egentlig vinteren til?


Vinteren ble brukt til å spille god fotball, til å vinne treningskamper og til å vinne turneringer.

Dersom du ser resultatene fra treningskampene helt opp mot seriestart, var det kanskje ikke så rart at Eggen følte han hadde noe på gang?  En sterk høstsesong som reddet plassen og gode treningskamper burde være nok til å ha en positiv feeling.

FFK - Tsjekkia 1 - 2
FFK - Hamburger SV 5 - 2
FFK - Tsjekkia 2 - 1
FFK - Viborg 3 - 0
FFK - IFK Gøteborg 2 - 1
FFK - Skonto Riga 2 - 1
FFK - Spartak Moskva 5 - 4
FFK- Moss 2-2
FFK-Hønefoss 0-3
FFK-Elfsborg 1-0
FFK-Molde 2-1
FFK-Sparta 2 - 3
Örgryte-FFK 3-0
Ham-Kam - FFK 2-0

Vi hadde flyten en god stund, men så plutselig gikk lufta skikkelig ut av ballongen. 0-3 for Hønefoss var vel kanskje det første tegnet på at ikke alt var rosenrødt...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 20:47
Jeg håper da inderlig at Eggen brukte vinteren til mer enn det du skriver der. Så du mener Eggen baserer vurdering av spillerstallen på bakgrunn av treningskampene? Vel, da burde han i hvert fall forsterket stallen før 2004-sesongen, for da tapte vi så det sang i nesten samtlige treningskamper. Han hevdet også da før seriestart at stallen var god nok til å overleve i Tippeligaen.

Jeg tror heller ikke vi skal ta en innendørsfotballturnering med i en slik vurdering. Og ettersom du selv skriver at noe kanskje skurret allerede ved Hønefosskampen står vi igjen med fire, fem kamper hvor prestasjonene var gode, mot Viborg (som vel Enga vant med kalassiffer mot), mot IFK Göteborg som var et godt resultat, likeså mot de to østeuropeiske lagene. Så kom den obligatoriske ikke-klare-å-vinne-mot-Moss-kampen, før det begynte å gå nedover. Og etter tapet mot Hønefoss, så var det fortsatt over en måned igjen av overgangsvinduet, den kampen var vel i slutten av februar om jeg ikke husker feil.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 23 okt 06, 21:10

Hvis vi ser tilbake til det siste året i 2. div ble det skapt en enorm entusiasme rundt laget noe Eggen var en stor bidragsyter til. Vi fikk spillere som Tor Trondsen, Tore Pedersen m f som under vanelige omstendigheter ikke ville spilt i 2. div. Jeg tror det laget er det beste 2. div laget Norge noen gang har sett.

Etter opprykket til 1. div  ble vi også kraftig forsterket og var etter mitt syn det beste 1. divisjonslaget på papiret det året. Den store entusiasmen rundt laget var blitt ennå større noe Eggen igjen skal ha en stor del av æren for.

Første året i Tippeligaen slet vi, men takket være heldige spillerkjøp og stor entusiasme klarer vi oss noe Eggen skal ha en stor del av æren for.

Andre året var vi blitt forsterket men det hjalp oss ikke så mye og vi berget plassen på målstreken.

I år har vi også blitt forsterka men vi sliter like mye. At folk begyner å bli lei dette er jo lett å  forstå, og da vil det være naturlig å stile spørmåltegn til dårlig taktikk og insats på bortebane, at vi har et forvar som ikke er godt nok og hvorfor vi ikke presser ballfører hardere på bortebane og hvorfor vi kjøper "forsterkninger" som blir benket. Kall det gjerne gampefotball men med et bedre forsvar og bedre organisring av forsvaret mener jeg at vi ikke hadde vært nede i søla i år igjen. Dermed står jeg igjen med å si at jeg ikke er fornøyd med den som har ansvaret for dette.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 06, 22:11
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Bedreviteren

På fem år har Eggen skapt underverker med vårt fotballag.Vi har vel ikke glemt hvor vi var? 2 opprykk, mot alle odds holdt oss i tippeligaen første året. Så på sitt fjerde år som hovedtrener møter vi og han litt motgang og presterer noe under pari. Ikke værre enn at vi sansynligvis redder plassen og kommer til Cupfinale og kanskje Europa. Men det er langtifra bra nok.......... Uansett, poenget er den voldsomme negative holdningen til Eggen for tiden er mildt sagt hoderystende historieløst og trist og være vitne til.

    Kan gjerne være med på å diskutere om vi trenger nytt blod på trenersiden, men er ikke sikker på om vi får så mye bedre. Vi er fortsatt ikke verdens navle.........



Han fikk da god hjelp til å rykke opp i andredivisjon med penger fra Høili, og også opp i Tippeligaen. Selvsagt en god prestasjon, men noe underverker kan jeg ikke si det er.

Unngikk vi nedrykk mot alle odds? Vel, Eggen sa før sesongen at stallen var god nok for Tippeligaen, han tok grundig feil. Kun at vi hadde griseflaks på overgangsmarkedet den sommeren reddet oss. I fjor hørte vi det samme igjen, stallen var god nok. Feil igjen, vi måtte igjen kjøpe spillere. I år, for tredje året på rad, overvurderte Eggen stallen og vi måtte på ny kjøpe på impuls i sommer. Da har det ikke noe med å være historieløs, for det er Eggen selv som har bommet med sine målsetninger, mens andre, mindre lag klarer å stable seg på beina. Med de midlene han har fått til rådighet burde det ikke være en umulig oppgave å stablilisere seg i Tippeligaen.

Ja, vi har mye å takke Eggen for, men hvorfor skal det veie så tungt når vi skal se fremover? Men denne diskusjonen har vært så uttallige mange ganger før, og det finnes jo allerede en tråd hvor det har blitt diskutert i det vide og det brede.

Men jeg kan glatt være enig at noe av kritikken sikkert har vært smakløs fra enkelte, men jeg føler at i enkelte tråder så har kritikken som har kommet vært konstruktiv og gjennomtenkt.

1. Vi hadde topptrenere som hentet dyre spillere spesiellt fra Sverige før Eggen kom. Vi hadde i alle årene i 2 Div avdelingens høyeste budsjett uten at vi klarte opprykk...

2. Ja vi ungikk nedrykk mot alle odds. Vi ble dømt nedenom og hjem av samtlige eksperter og aviser. Og til ferien når vi hadde 9 poeng var det vel bare Eggen som hadde trua på at vi skulle klare det....

3. Hvorfor kan vi ikke sette pris på det Eggen har gjordt og tenke fremover samtidig? Vanskelig med to tanker samtidig?

4. Hvilken tråd setter fokus på behandlingen Eggen får nå?

5. Nei, det burde ikke være umulig å stabilisere seg eller holde seg i Tippeligaen. Kan jo også spørre klubber som Viking, Molde, Tromsø om det som har minst like store ressurser. Det er det som er litt fasinerende med fotball da. Tromsø tok bronse ene året rykket ned neste og slike eksempler er det hvert år.....

 

 

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 22:44
Endret: 23 okt 06, 22:52
1, Eggen fikk vel bygget et helt nytt lag, og fikk de økonomiske frihetene som lot seg gjøre. Han tok ryddejobben, det skal han ha, men de fleste andre trenerne måtte vel fint ta til takke med mye av det gamle spillermaterialet som de andre trenerne har hentet til klubben.

2. Denne diskusjonen er da vitterlig om kritikken til Eggen og hvorfor den kommer. I følge Eggens egne uttalelser før sesongstarten så reddet vi oss ikke fra nedrykk fra alle odds. Han mente stallen var god nok, han tok feil. Likeså som han/Drillo tok feil i fjor, og som han tok feil i år med tanke på stallens styrke i forhold til de andre lagene. Dermed blir det helt meningsløst å dra inn hva mediene mente. Det er Eggen og hvorfor han får kritikk som diskuteres her. Poenget er at alle, supportere og media inkludert, så at stallen var for dårlig før seriestart 2004, mens Eggen hadde en annen oppfatning, det er mye på grunn av slike ting at han blir kritisert nå.

3. Hvor i all verden har jeg skrevet at vi ikke skal sette pris på hva Eggen har gjort? Alt jeg skriver er hvorfor tidligere prestasjoner skal veie så tungt i skrivende stund når vi ser fremover. Det er jo tydelig at Eggen fører klubben inn på en blindvei nå. Vi er nesten på samme sted som i 2004-sesongen. Vi slipper fortsatt inn flest mål, vi er fortsatt dårlige på bortebane, faktisk verre enn tidligere år, og vi befinner oss i bunnstriden igjen. Alle gode eventyr tar en slutt, så også Eggens tid som FFK-trener. Vi kan takke han mye for det han har gjort for FFK, men det skal ikke veie så fryktelig tungt når klubben skal se fremover. Du vil altså at vi skal se tilbake på suksessårene, og ikke ta med de tre siste årene...

4. Temaet har vel vært oppe så vidt jeg har lest, det er jo en god del tråder om Eggen her inne nå. Og litt av spørsmålet bak denne tråden var vel hvorfor han får denne kritikken, og svaret på dette finnes i trådene her inne. Du skriver innledningvis at du er kritisk mot den voldsomme negative holdningen mot Eggen her inne, jeg syns han har fått velfortjent kritikk jeg, det får han jammen tåle også!

5. Ærlig talt, mener du at Viking har slitt med å stabilisere seg i Tippeligaen? De leder så vidt jeg vet maratontabellen i norsk fotball, og er vel det laget som har vært mest stabilt opp igjennom historien. At de i år sliter grusomt har med den enkle grunnet at de gapet over for mye denne sesongen. Når du kjøper inn et helt lag på dette nivået så går det som regel dårlig. Molde har vel noenlunde også stabilisert seg i Tippeligaen, ettersom de har holdt seg der oppe i 12 sesonger nå, selv om ikke alle sesongene har vært gode. Tromsø er det dog litt verre med. Men mulighetene burde ligge bedre til rette i FFK og Fredrikstad enn begge de to sistnevnte.

Eggen har nå vært hovedtrener for Moss og FFK i vår øverste serie i snart ti sesonger, og aldri vært høyere enn en 9. plass. Burde ikke dette si noe om Eggens øvre potensiale? Hvor lenge skal ha få leve på dårlige økonomiske rammer og andre unnskyldninger?

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 23 okt 06, 22:49
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av DeKjök

Hva som skjer internt mht jakt på forsterkninger er noe annet, men det skal holdes internt.  Eggen har også sagt ved flere anledninger at de hele tiden også ser etter eventuelle forsterkninger.  Det bør du også ta med FFK1903.  Eggen skal uttad hele tiden vise at han stoler på spillerstallen sin! 

 

Dette blir jo dobbelt selvmotsigende! Først sier du at spillerjakt skal holdes internt. Neste setning sier du at Eggen ved flere anledninger har gått ut og bekreftet jakten på forsterkninger.

 

I tillegg sier du  at "Eggen utad skal vise at han stoler på spillerstallen sin". Og det gjør man best ved å utbasunere at man vil ha inn nye folk???? Litt av en tillitserklæring.`

Nei, på dette området er både du og Eggen på villspor. Desverre.

Nei, her misstolker du. Jeg sier bare at Eggen både sier at stallen er god nok og kommer med signaler om spillerjakt. Jeg vil at treneren skal gi positive signaler uansett! Altså at han bare skal si at stallen er bra. Spillerjakt er noe klubben skal løse internt uten media.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 22:53
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av DeKjök

Hva som skjer internt mht jakt på forsterkninger er noe annet, men det skal holdes internt.  Eggen har også sagt ved flere anledninger at de hele tiden også ser etter eventuelle forsterkninger.  Det bør du også ta med FFK1903.  Eggen skal uttad hele tiden vise at han stoler på spillerstallen sin! 

 

Dette blir jo dobbelt selvmotsigende! Først sier du at spillerjakt skal holdes internt. Neste setning sier du at Eggen ved flere anledninger har gått ut og bekreftet jakten på forsterkninger.

 

I tillegg sier du  at "Eggen utad skal vise at han stoler på spillerstallen sin". Og det gjør man best ved å utbasunere at man vil ha inn nye folk???? Litt av en tillitserklæring.`

Nei, på dette området er både du og Eggen på villspor. Desverre.

Nei, her misstolker du. Jeg sier bare at Eggen både sier at stallen er god nok og kommer med signaler om spillerjakt. Jeg vil at treneren skal gi positive signaler uansett! Altså at han bare skal si at stallen er bra. Spillerjakt er noe klubben skal løse internt uten media.

Da er vi enige da jo ;-)

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 23 okt 06, 23:00

Mange sier at skal man bygge et lag begyner man med forsvaret. Vi har gjort det motsatte og slipper en vanvittig mange enkle mål, vinner ingen borteseiere hele sesongen og sliter i bunnstriden selv om laget har blitt forsterktet i alle ledd (eller benken har blitt forsterket).

Enig i at serien er jevn, men likevel er jo ikke dette godt nok


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 06, 23:15
Endret: 23 okt 06, 23:18

Opprinnelig postet av FFK1903
1, Eggen fikk vel bygget et helt nytt lag, og fikk de økonomiske frihetene som lot seg gjøre. Han tok ryddejobben, det skal han ha, men de fleste andre trenerne måtte vel fint ta til takke med mye av det gamle spillermaterialet som de andre trenerne har hentet til klubben.

2. Denne diskusjonen er da vitterlig om kritikken til Eggen og hvorfor den kommer. I følge Eggens egne uttalelser før sesongstarten så reddet vi oss ikke fra nedrykk fra alle odds. Han mente stallen var god nok, han tok feil. Likeså som han/Drillo tok feil i fjor, og som han tok feil i år med tanke på stallens styrke i forhold til de andre lagene. Dermed blir det helt meningsløst å dra inn hva mediene mente. Det er Eggen og hvorfor han får kritikk som diskuteres her. Poenget er at alle, supportere og media inkludert, så at stallen var for dårlig før seriestart 2004, mens Eggen hadde en annen oppfatning, det er mye på grunn av slike ting at han blir kritisert nå.

3. Hvor i all verden har jeg skrevet at vi ikke skal sette pris på hva Eggen har gjort? Alt jeg skriver er hvorfor tidligere prestasjoner skal veie så tungt i skrivende stund når vi ser fremover. Det er jo tydelig at Eggen fører klubben inn på en blindvei nå. Vi er nesten på samme sted som i 2004-sesongen. Vi slipper fortsatt inn flest mål, vi er fortsatt dårlige på bortebane, faktisk verre enn tidligere år, og vi befinner oss i bunnstriden igjen. Alle gode eventyr tar en slutt, så også Eggens tid som FFK-trener. Vi kan takke han mye for det han har gjort for FFK, men det skal ikke veie så fryktelig tungt når klubben skal se fremover. Du vil altså at vi skal se tilbake på suksessårene, og ikke ta med de tre siste årene...

4. Temaet har vel vært oppe så vidt jeg har lest, det er jo en god del tråder om Eggen her inne nå. Og litt av spørsmålet bak denne tråden var vel hvorfor han får denne kritikken, og svaret på dette finnes i trådene her inne. Du skriver innledningvis at du er kritisk mot den voldsomme negative holdningen mot Eggen her inne, jeg syns han har fått velfortjent kritikk jeg, det får han jammen tåle også!

5. Ærlig talt, mener du at Viking har slitt med å stabilisere seg i Tippeligaen? De leder så vidt jeg vet maratontabellen i norsk fotball, og er vel det laget som har vært mest stabilt opp igjennom historien. At de i år sliter grusomt har med den enkle grunnet at de gapet over for mye denne sesongen. Når du kjøper inn et helt lag på dette nivået så går det som regel dårlig. Molde har vel noenlunde også stabilisert seg i Tippeligaen, ettersom de har holdt seg der oppe i 12 sesonger nå, selv om ikke alle sesongene har vært gode. Tromsø er det dog litt verre med. Men mulighetene burde ligge bedre til rette i FFK og Fredrikstad enn begge de to sistnevnte.

Eggen har nå vært hovedtrener for Moss og FFK i vår øverste serie i snart ti sesonger, og aldri vært høyere enn en 9. plass. Burde ikke dette si noe om Eggens øvre potensiale? Hvor lenge skal ha få leve på dårlige økonomiske rammer og andre unnskyldninger?

 

1.Eggen bygget ett nytt lag. Takke faen for det ellers hadde vel Andre Andersen, Arnesen, Hermansen osvosv.. fortsat herjet på stadion. Han hentet 2 dyre spillere Ringberg og Tore. Tore hadde en god sesong. Risholt hentet han som vrakgods fra Start.

2. Temaet er at Eggen av mange nærmest blir sett på som idiot, mens han for under 1 år siden ble nok engang geniærklært når han kom inn som hovedtrener og reddet klubben fra nedrykk. Har full forståelse for mange av argumentene mot at Eggen skal fortsette.....

3. Går vel ann og veie tidligere prestasjoner og se fremover samtidig da....

5. Jeg skrev sliter med å holde seg eller stabilisere seg. Viking sliter da vitterlig med å holde seg til tross for større ressurser enn FFK.......

 

   Tippeligaen er idag så jevn og god at det ikke er mange lag som kan være sikre på forhånd. Etter min mening er det ganske sterkt å holde FFK der oppe etter så mange år borte fra Tippeligaen. Klarer vi det i år igjen, vil fremtiden se ennå lysere ut med Morgan, Høili, nye Stadion osv....... Om vi blir bedre av enn ny trener er jeg usikker på. Dem var ganske lei Eggen borte i Moss på slutten også, vi så åssen det gikk med dem etter at han sluttet....... Idag er vel 8-10 plasseringene med Eggen bare en drøm for mossingene......

 

  Uansett, hovedpoenget var og er drittslengingen som Eggen har tatt imot den siste tiden er smakløs, urettferdig og historieløs......


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 23 okt 06, 23:26

Er enig i at vi ikke skal slenge dritt og Eggen har en stor del av æren for ferden fra 2. div og opp.

Men når det er sagt må en spørre seg om hva som er den beste løsnigen for klubben framover i tid. At vi diskuterer trenerspørsmålet nå som vi står "nede i sumpa" igjen er jo naturlig, og for å være ærlig er jeg overaska over spillet på bortebane og har vondt for å forstå at det ikke blir gjort noe for å forbedre dette.


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 24 okt 06, 00:10
Opprinnelig postet av DeKjök

Jeg synes også dette er trist, og kanskje aller mest over ordbruken og måten det skjer på.  Ingen er større enn klubben osv., men Eggen har hele veien vært lojal mot klubben og mot supporterne og jeg tviler ikke et sekund på at Eggen jobber 100% for FFK.  Noen bør innse realiteten at FFK ikke er den mest forlokkende klubben i TL og spille for, at Fredrikstad er en småby med en del mangler og at FFK har tatt store vanskelige steg på få år.

Denne surmagede kritikken har jo ikke bare gått ut over Eggen, men flere i administrasjonen, flere spillere, Drillo mm., har fått noe skyllebøtter som ikke står i forhold til noe som helst.  Hoås og Vebjørn Hagen var utsatt for ren mobbing fra tribuna midt under kamper og og enkelte ser ut til å mene at Tamas er dårlig uansett hva han gjør.  Men denne type kritikk kommer bare til å fortsette for den har vært slik i alle år klubben FFK har eksistert.

 

Her er vi enige DeKjök.

Det er veldig lettvindt, og tabloid, og lete etter syndebukker hele tiden, slik enkelte gjør her inne. Alle kan gjøre feil/ha en dårlig dag, også Eggen og spillerne.

Husk at vi var i 2 divisjon så sent som i 2002. Eggen tok oss direkte til TL. Greit han fikk midler og henta en del nye spillere. Men hvorfor klarte ingen andre trenere dette tidligere? Eggen kom inn, skapte optimisme, en ny giv og blest rundt klubben. Dette i sin tur bidro til økte midler og at vi fikk henta inn noen spillere som var altfor gode for norsk 2 divisjon.

Det tar tid å bygge et nytt lag. Utviklingskurva peker dessverre ikke rett opp helle tiden. Det er svingninger, to skritt frem, ett tilbake. Vi har allikevel kommet langt. Vi er fortsatt i TL, selv om vi sliter, vi er i cupfinalen i år, med seier der er vi i Europa neste år. Helt i tråd med klubbens målsetting.

Det vi kanskje har slitt mest med, er vel å heve klubben, administrasjon, ledelse, apparatet rundt, til TL-nivå. Dette har ikke gått i takt med opprykkene for laget. Eggen og HH har gjort en god jobb, men det har ikke vært nok. Vi gjorde kanskje den største tabben ved å hente Mokkelbost til klubben. Men vi er på vei, med Morgan A, og med nye folk på markedssiden, ny Stadion, større budsjett. Kontinuitet er et nøkkelord. La Eggen få et år til, til å vise om han klarer å ta laget et steg videre.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 24 okt 06, 00:22
Opprinnelig postet av GelderdEnd

spillerhetsen som har vært bedrevet i samme forum er også svært trist. Jeg forstår helt enkelt ikke poenget fra de som skriver all dritten. Hva ønsker de å oppnå?

 

Det er et godt tegn at de fleste kritikerne ikke har så skremmende mange saklige argumenter å komme med.

 

Etter et tap vi det alltid være noen som mener treneren bør gå. Halve tippeligaen er i nedrykkstrid i øyeblikket. 8. plass er fremdeles innen rekkevidde.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 24 okt 06, 00:32
Endret: 24 okt 06, 00:33
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av GelderdEnd

spillerhetsen som har vært bedrevet i samme forum er også svært trist. Jeg forstår helt enkelt ikke poenget fra de som skriver all dritten. Hva ønsker de å oppnå?

 

Det er et godt tegn at de fleste kritikerne ikke har så skremmende mange saklige argumenter å komme med.


Kødder du eller?


Har da vært skrevet side opp og side ned om svakhetene til Eggen og argumentene har vært både saklige, begrunnede og gode! Motargumentene derimot har vært mindre saklige og til tider svake, da de stort sett har dreid seg om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet, at det har vært andres feil, at Eggen var mannen som fikk oss opp fra 2. divisjon osv. Bortsett fra det, så har vel fåtallet av Eggen-glorifisererne kommet med noen gode argumenter, mens svakhetene har vært velargumenterte! Skal gjerne grave frem nøyaktige linker, utdrag og presiseringer hvis det har gått deg hus forbi!


Nytter ikke å leve på gamle seire - det er nåtiden som gjelder!


Har egentlig bare et spørsmål... Hvis Eggen er totalt uten mangler - hvor ligger da årsaken til at vi kjemper mot nedrykk for tredje år på rad?

---------------------------

Ansvarlig redaktør



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340