Husk meg
Brukernavn
Passord

Ønsker Eggen neste år? Ja/Nei

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 06, 08:04

Kunen ikke vært sagt bedre enn det holters sier her.

Patetisk fra en trener å klage på noe han har ansvar for selv . Tror han ikek at folk tenker selv.

Eggen har brukt penger som en full sjømann på udugelige spillere.

Nok en gang i går så vi et ustabilt forsvar, Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.

Neste år er han garantert på benken om ikke et mirakel skjer.

 


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 23 okt 06, 09:16
Opprinnelig postet av tomroar

Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.



Jeg må si jeg ikke skjønner så mye av hetsinga av spillere som foregår her inne. Gerrbrand spilte jo bra igår, og har gjort mye bra. Selvfølgelig  ser det mye mer imponerende ut med Raio, som er duell-stopperene, men jeg synes Patrik gjør Raio god også. Det hjelper å ha en makker du kan stole på bak der. Det må være et par 10-år siden vi hadde en stopper som var bedre med ballen i beina?

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 23 okt 06, 09:25
Endret: 23 okt 06, 09:30
Opprinnelig postet av tomroar

Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.

Neste år er han garantert på benken om ikke et mirakel skjer.



Hva har Gerrbrand gjort for noe galt nå da? Han reddet jo seieren vår i går med sin redning på streken.

Nå hadde jeg egentlig tenkt til å skrive et langt, surt og usakelig svar på ditt innlegg, tomroar. I stedet lar jeg denne artige krabaten oppsummere hva jeg synes om denne typen innlegg.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 09:43

Knut Torbjørn Eggen har i per i dag gjort FFK til et bedre lag en gamle storheter som Viking, Molde og Tromsø, samt å ta laget til en Cup finale. Og med litt mer marginer i et par bortekamper hadde vi kjempet om en 5-6 plass.

 

Og dette med relativt begrensede ressurser og stor mangel på ressurspersoner i ledelsen (før Morgan kom inn).

 

I tillegg spiller han morsom og offensiv fotball.

 

I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.

 

Og i år ønsker "alle" han dit pepperen gror! Forstå det det som kan.....


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 23 okt 06, 09:48
Opprinnelig postet av Kent

 

I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.

 

 

Er du veldig naiv?

Jeg spør siden jeg ikke vet, men tror du det var en tilfeldighet at Eggen hentet Drillo i fjor?  Om du tror (hovedårsaken) det var fordi Eggen var sliten eller ønsket mer fri tar du feil (mannen brukte jo mer tid på feltet enn noen gang). Eggen er en slu jævel, og han gjorde en taktisk genistrek (ikke helt llikt mannen, men ok).

 

Nei, Eggen hater konflikter, noe måtte gjøres, ah, vi henter en som kan rydde opp, så slipper jeg....

Virker ting litt klarere nå???

 

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 09:55
Endret: 23 okt 06, 09:56

Ja Eggen forutså nok at han skulle komme inn på slutten av sesongen og redde klubben! Helt sikker!

 

Var vel ikke helt det som var kjernen i innlegget mitt heller!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 09:56
Endret: 23 okt 06, 09:57
Opprinnelig postet av Kent

Knut Torbjørn Eggen har i per i dag gjort FFK til et bedre lag en gamle storheter som Viking, Molde og Tromsø, samt å ta laget til en Cup finale. Og med litt mer marginer i et par bortekamper hadde vi kjempet om en 5-6 plass.

 

Og dette med relativt begrensede ressurser og stor mangel på ressurspersoner i ledelsen (før Morgan kom inn).

 

I tillegg spiller han morsom og offensiv fotball.

 

I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.

 

Og i år ønsker "alle" han dit pepperen gror! Forstå det det som kan.....



Jeg håper det var et innlegg fylt med ironi? Gamle storheter som Molde og Tromsø? Ærlig talt... Jadda, med litt mer flaks og marginer så hadde vi sikkert kjempet om en 5-6. plass, og uten Toths hånd hadde vi kanskje tapt mot Molde i steden for, og litt mindre flaks andre steder kunne vi ha vært klare for nedrykk allerede. Jeg er så lei av folk som drar frem dårlige marginer, uten å tenke på at vi faktisk har hatt omtrent like mye flaks i enkelte andre kamper. Enkelte her inne mener det egentlig er slik at et lag alltid skal ha marginene med seg, aldri mot seg.

Eggen har IKKE hatt begrensede resurser i forhold til mange andre lag i ligaen. Hamkam og Sandefjord er lag som har måtte takle hverdagen med mye mindre penger mellom hendene enn FFK.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 10:00
Endret: 23 okt 06, 10:01

1. Har Ham-Kam og Sandefjord sanket signifikant mere poeng enn FFK?

 

2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 06, 10:06
Endret: 23 okt 06, 10:07
Opprinnelig postet av Kent

1. Har Ham-Kam og Sandefjord sanket signifikant mere poeng enn FFK?

 

2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?

 



1. Nei, men de har også en del mindre å rutte med. Du gjorde et poeng ut av at Eggen har fått til mye med små resurser i FFK, jeg gjorde dermed et poeng ut av at lag med mindre penger har tatt flere poeng. Og det er ikke kun Hamkam og Sandefjord, det er sikkert flere lag oppover tabellen som har mindre å rutte med enn FFK også. Hamkam har vært foran oss på tabellen i tre år på rad, i år ser ut til å bli den fjerde. Og det etter å ha mistet sentrale spillere og byttet ut Solbakken med Grodås.

2. Har jeg sagt det? Du trenger ikke å spille gampefotball for å få flere poeng enn det FFK har gjort i år...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 10:21

Er faktisk ikke sikker på at lagene du nevner har spesielt mye mindre å rutte med enn FFK. Husk at den økonomiske tilstanden til FFK var temmelig dramatisk før de solgte 50% av spillerstallen for 20mill tidligere i år. Mesteparten av de 20mill gikk med til å dekke hull i regnskapet. Tror ikke jeg tar mye feil om jeg sier at FFK også ligger på en 11 plass i serien når det gjelder ressurser.

 

Helt konkret, hvem kunne du tenke deg ta plassen til Knut Torbjørn? Må være en trener som kan tilfredsstille Fredrikstad publikummet både når det gjelder resultater (bedre enn det KTE presterer) og når det gjelder underholdning (Drillo fotball vil ikke bli godtatt i Fredrikstad, det vet vi alt om).

 


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 10:51
Endret: 23 okt 06, 10:52
Opprinnelig postet av Kent

2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?

 

Hadde gladelig byttet bort Eggens "artigfotball" mot "kjedeligfotball" hvis det hadde betydd at vi kunne kjempe i toppen.

 

Det blir liksom som når Steffen Tangstad prøver å danse samba på TV. Artig å se på, men medfører få poeng...

 

Jeg ønsker FFK høyest mulig opp og gjerne ut i Europa, samma "#"# åssen vi kommer oss dit.

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 11:03

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 23 okt 06, 11:07

Opprinnelig postet av Holters
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.

En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.

 

   Eggen har med viten og vilje unngått å ansette spillere med sterke personligheter (les; ledertyper). Mannen eier jo ikke selvinnsikt. Gleder meg til å få ny trener neste sesong :)

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 11:12
Ja Myhre, Shaban og Bjørkøy er jo ikke ledertyper!

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 okt 06, 11:55
Endret: 23 okt 06, 11:55
Opprinnelig postet av Kent

Er faktisk ikke sikker på at lagene du nevner har spesielt mye mindre å rutte med enn FFK.



Her er budsjett-tallene FØR sesongstart 2006 (det vil være endringer underveis, men her er altså tallene klubbene opererte med før sesongen begynte), tabellposisjon i parents:

1. Rosenborg  125 mill.(1)
2. Vålerenga  88 mill. (3)
3. Viking  70 mill. (12)
4. Brann  60 mill. (2)
5. Lillestrøm  55 mill. (4)
6. Start  49 mill. (6)
7. Lyn   46 mill. (5)
8. Tromsø  44 mill. (14)
9. Molde  41 mill. (13)
10. Fredrikstad  40 mill. (11)
11. Stabæk  38 mill. (7)
12. Hamarkameratene 35 mill. (10)
13. Odd Grenland 30 mill. (8)
14. Sandefjord  25 mill. (9)

Det eneste det er mulig å utlede utfra budsjett og foreløpig sesongresultat er at store budsjetter ikke nødvendigvis er en garanti for suksess (jmf. Viking), men det gir en klar pekepinn om at det er viktig (av de fem klubbene med størst budsjetter ligger fire av de på de fire første plassene på tabellen).

De som avviker mest fra dette er Viking (70 mill, på nedrykksplass), Tromsø (44 millioner, 14 plass) og Stabæk (38 mill, ligger på 7. plass).

Vikings manglende suksess i år tror jeg i stor grad skyldes en voldsom utskiftning av sentrale spillere. 

Det er også tydelig at lag som Sandefjord, Odd, Ham-Kam og Stabæk har fått mye ut av pengene sine.

Kilde: http://nn.wikipedia.org/wiki/Tippeligaen_2006

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 12:18
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Det er jo ikke sånn at det er enten eller her da! Eggen eller rævafotball. Skjønner ikke hvorfor du tror det...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 12:23
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Det er jo ikke sånn at det er enten eller her da! Eggen eller rævafotball. Skjønner ikke hvorfor du tror det...

 

Har heller aldri sagt at det er Eggen eller ræva fotball. Poenget mitt er bare at om man sparker Eggen (som jeg personlig er motstander av) ville det vært trist om han erstattes av en som spiller ræva fotball! Og det er faktisk noen av de!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 okt 06, 12:24

det er vanskelig å sammenligne budsjetter.

De fleste klubber har skyhøye kostnader på stadion bruk, enten egen eller ved å leie .

For FFK sin del er vi i en heldig situasjon, vår kostnad er minimal , den vil være lav også videre.

Ser frem til ny trener uavhengig av hvilken divisjon vi spiller i neste år.

For de av dere som syntes vi har gjort et scoop på midtstopper Gerrbrand, så tror jeg ikke dere ser samme kamper som meg. Hadde skyhøye fortventninger til denne midtstopperen. For meg ser det ut som om han prøver å være mest mulig anonym og få gjemt seg bort på banen.

Vårt forsvar i går uten om Piroja , er max på middels 1. div nivå.

Bora gikk Gerrbrand en høy gang i ferdigher.

MÅ vel si at forsterkninger generellt i år både før og under sesongen  er til total strykkarakter. Så vidt jeg ser det har ingen hevet laget utenom Shaban, tildels er enkelte ikek engang stallfyll.

 

 

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 okt 06, 12:33
Endret: 23 okt 06, 12:35

Du mener at FFK ikke har hatt noen ekstraordinære kostnader i forbindelse med ny stadion?

 

Siden du tydeligvis ikke er veldig oppdatert kan jeg nevne for deg at nettopp det var en av grunnene til at FFK hentet inn 20 mill i sommer i bytte mot 50% av spillerstallen!

 

Fasiten er nok at en betydelig del av de 40 mill som er budsjettet til FFK har gått til ny stadion.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 23 okt 06, 12:38
Endret: 23 okt 06, 12:38
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Kent

Personlig synes jeg det ville vært trist om vi skulle begynne å spille fotball som bygger på langballer, defensiv trygghet og liten risiko. Med så mange spennende offensive spillertyper FFK har i dag ville jeg se på det som et stort skritt bakover. Tror det er alt for få krigertyper i FFK til å spille slik fotball med maks uttelling, slik f.eks. Ham-kam gjør.

 

Nei 4-3-3 og full gass fremover er hva jeg håper FFK sitt varemerke vil være også i årene fremover!

 

Det er jo ikke sånn at det er enten eller her da! Eggen eller rævafotball. Skjønner ikke hvorfor du tror det...

 

Har heller aldri sagt at det er Eggen eller ræva fotball. Poenget mitt er bare at om man sparker Eggen (som jeg personlig er motstander av) ville det vært trist om han erstattes av en som spiller ræva fotball! Og det er faktisk noen av de!

 

Vi forblir nok uenige her, men jeg har en viss forståelse for din "frykt" for såkalt rævafotball.

 

Men jeg tror nok at så lenge resultatetene begynner å komme, så er det det som teller. Spillmåten kommer i andre rekke.

 

Tenk bare på landslagets "storhetstid" på 90-tallet, da resultatene kom på løpende bånd. Vi var faktisk rangert som det nest beste laget i verden!! Gleden over seirene overskygget jo det faktum at alle andre syntes vi spilte møkkafotball.

 

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340