Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvilke lag rykker ned?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 11 okt 06, 15:50
Endret: 11 okt 06, 15:56
Etter de såkalte TV2 ekspertene, så har vi ffksupportere en fin høst i møte. Kun en av de spurte som tipper FFK ned, å det er tidligere Tromsø spiller Bjørn Johansen.

http://www.fxt.no/article766759.ece

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1127

Lagt til: 11 okt 06, 16:05
et under at hoff ikke tror vi rykker ned...

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 11 okt 06, 16:44
Opprinnelig postet av Martin
et under at hoff ikke tror vi rykker ned...


Gamle Ivar tar jo oftest feil da, så det lover ikke godt for FFK :D

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 11 okt 06, 17:28
Opprinnelig postet av Planken
Opprinnelig postet av Martin
et under at hoff ikke tror vi rykker ned...


Gamle Ivar tar jo oftest feil da, så det lover ikke godt for FFK :D


Liker ikke resonementet ditt, men kan ikke nekte for at det er litt hold i det. huff

hhem

Knøttespiller
Ble medlem: 08 mai 06
Innlegg: 32

Lagt til: 11 okt 06, 21:49
Tromsø og Sandefjord rykker ned!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 12 okt 06, 00:50
tromsæ og molde rykker ned,  og jeg hater dette her, for jeg er faktisk så negativ at jeg tror FFK ender på kvalikk!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 12 okt 06, 04:30

Tromsø MÅ slå oss for ha noen som helst sjans! Men det gjør de ikke. Ergo, de rykker ned.

Også tror jeg Sandefjord får det tøft. De taper hjemme mot LSK nå. Også sliter de nok siste kampen borte mot Molde.

Ham-kam har RBK og Brann igjen hjemme. Usikker om de får med seg noen poeng i det hele tatt her. Dessuten har de Molde borte. Får det hardt!

Molde har tre hjemmekamper. Tror ikke de tar enga til helga. Spiller derfor to dødsviktige 6 poengskamper mot kamma og Sandefjord. 2 nøkkelkamper.

Viking tror jeg plukker litt framover. Men de har også igjen brann og rbk. Så lett blir det ikke.

Konklusjonen min er at Tromsø går rett ned.  Samtidig så spiller Molde hjemme mot både kamma og Sandefjord. Alle disse lagene kan derfor ikke plukke så mange poeng, tipper derfor at vi kommer foran minst et av disse lagene.

 

---------------------------

Ære være plankebyen!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 okt 06, 10:29
Jeg tror Tromsø og Molde rykker ned, Sandefjord havner nok på kvalik

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 okt 06, 10:31

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
tromsæ og molde rykker ned,  og jeg hater dette her, for jeg er faktisk så negativ at jeg tror FFK ender på kvalikk!!

 

Hvorfor tror du FFK havner på kvalik. Har sett mørkere ut før og da har vi unngått det. FFK spiller alltid utrolig bra i innspurten!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 12 okt 06, 10:43

Liker ikke denne tråden...faan har Hoff mista trua på at vi klarer nedrykk i år ?

Vil ikke tippe på hvem som rykker ned, vil bare at vi klarer oss.....så håper jeg det er 2 lag fra vår nordligelandsdel i 1div til neste år.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 12 okt 06, 12:14

Tromsø og Sandefjord går rett ned.

Ham Kam havner på kvallik.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 12 okt 06, 12:25
Er lov til å håpe at Tromsø og Molde ryker, med Viking på Kvallik... Målet må uansett være å få bort evt nord-norsk motstand, kan jo være greit å slippe den lange reisa...

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Kom en liten tåre i kveld, da finalebiletten var sikra...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 19 okt 06, 10:40

Bengt Eriksen er en mann jeg har sans for. Han er vel den beste av de såkalte "fotballekspertene" på tv.

http://bengteriksen.nettblogg.no/

 


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 19 okt 06, 12:41
Endret: 19 okt 06, 12:43
Som FB slår fast om bloggen til Bengt Eriksen - den er dyster lesing for FFK. I følge 11 års statistikk er det nemlig ikke "mulig" at både Molde og FFK klatrer til sikker plass, kun ett av lagene kan iflg. statistikken klare seg. Og siden Molde har to hjemmekamper mot Ham Kam og Sandefjord, samt Stabæk borte, tror jeg faktisk Molde klarer seg (mens Tromsø og Sandefjord havner på direkte nedrykk). Det vil i så fall bety at FFK bryte 11 års statistikk for å klatre til sikker plass.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 19 okt 06, 13:29

Opprinnelig postet av Espen
Som FB slår fast om bloggen til Bengt Eriksen - den er dyster lesing for FFK. I følge 11 års statistikk er det nemlig ikke "mulig" at både Molde og FFK klatrer til sikker plass, kun ett av lagene kan iflg. statistikken klare seg. Og siden Molde har to hjemmekamper mot Ham Kam og Sandefjord, samt Stabæk borte, tror jeg faktisk Molde klarer seg (mens Tromsø og Sandefjord havner på direkte nedrykk). Det vil i så fall bety at FFK bryte 11 års statistikk for å klatre til sikker plass.

.....og det gjør de. Tromsø og Sandefjord rykker ned, mens Ham-Kam spiller kvalifisering.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 okt 06, 14:25
Endret: 19 okt 06, 14:28

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
tromsæ og molde rykker ned,  og jeg hater dette her, for jeg er faktisk så negativ at jeg tror FFK ender på kvalikk!!

 

Havner vi på kvalikk i år skal jeg puste lettet ut.

 

Fordi:

 

Det er realistisk sett ingen ting som tyder på at vi skal vinne borte kampen mot Lyn. FFK vinner ikke borte kamper!!! Sann er det bare!!!

0 eller 1 poeng (realistisk)

 

Om RBK trenger poeng for å sikre gull i siste kamp må FFK sannsynligvis prestere på sitt aller aller beste for å ta poeng. Kan absolutt skje men ingen garanti for det. Blir en utrolig vanskelig hjemme kamp. RBK har avgitt 2 poeng på de siste 9 kampene!!! Må de vinne vinner har FFK en sinnsyk vanskelig oppgave foran seg!!! Krysser fingrene for at RBK har sikret gullet for den siste runden, det vil trolig gjøre det betydelig lettere for FFK. Men frykter RBK må ha poeng.

0 eller 1 poeng (realistisk)

 

Odd kampen skal, bør og må vi vinne.

3 poeng (realistisk)

 

Så jeg tror faktisk 28 eller 29 poeng (1 poeng mot RBK eller Lyn) er mest realistisk.

 

Og:

 

Er man med i bunnstriden hvert år går det galt til slutt. Marginer spiller en betydelig rolle i fotball og før eller siden får FFK de i mot seg når de atter en gang må kjempe febrilsk om å berge plassen. Det kan fort tippe det hele i feil retning i år....


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 okt 06, 14:33
Pr. i dag er jeg superfornøyd om vi havner på kvalik.

Molde har to matchballer igjen på hjemmebane mot bunnlag. Jeg tror de får nok poeng til å overleve og i tillegg havne over oss på tabellen. Molde har jo også visstnok spilt god fotball den siste tiden, med unntak av perioder mot Vålerenga sist.

Tromsø trenger to seire til for å ha håp om å klare seg. Jeg tror ikke de klarer det, selv om TIL aldri er et lag man skal avskrive.

Angående Sandefjord så har Bengt Eriksen mange ganger uttalt at om ikke Sandefjord rykker direkte ned, så rykker hvert fall de lagene som eventuelt havner bak Sandefjord på tabellen ned.

Viking, Ham-Kam og Odd tror jeg klarer seg. Viking spiller god fotball for tiden, skaper mange sjanser og vil ta de nødvendige poengene. Synd at trenerskiftet kom. Odd trenger 1 poeng til, og selv om de har tøft program så klarer de nok å skrape sammen det på de tre siste kampene. 29 poeng kan uansett holde til kvalik også. Ham-Kam vil kjempe til seg to-tre poeng til og klare seg. De har jo også egentlig et bonuspoeng i kraft av sin positive målforskjell.

Med andre ord:

Vi MÅ ha Tromsø og Sandefjord bak oss på tabellen. Hvis ikke rykker vi rett ned. Og mitt realistiske håp er at vi kaprer kvalik-plassen, hvor vi møter enten Bryne eller Bodø/Glimt to ganger uka etter at vi har vunnet cupen...

Det kan bli en lang sesong i år.

PladserN

Juniorspiller
Ble medlem: 15 okt 06
Innlegg: 141

Lagt til: 19 okt 06, 15:03

Opprinnelig postet av Costanza
Pr. i dag er jeg superfornøyd om vi havner på kvalik.

Molde har to matchballer igjen på hjemmebane mot bunnlag. Jeg tror de får nok poeng til å overleve og i tillegg havne over oss på tabellen. Molde har jo også visstnok spilt god fotball den siste tiden, med unntak av perioder mot Vålerenga sist.

Tromsø trenger to seire til for å ha håp om å klare seg. Jeg tror ikke de klarer det, selv om TIL aldri er et lag man skal avskrive.

Angående Sandefjord så har Bengt Eriksen mange ganger uttalt at om ikke Sandefjord rykker direkte ned, så rykker hvert fall de lagene som eventuelt havner bak Sandefjord på tabellen ned.

Viking, Ham-Kam og Odd tror jeg klarer seg. Viking spiller god fotball for tiden, skaper mange sjanser og vil ta de nødvendige poengene. Synd at trenerskiftet kom. Odd trenger 1 poeng til, og selv om de har tøft program så klarer de nok å skrape sammen det på de tre siste kampene. 29 poeng kan uansett holde til kvalik også. Ham-Kam vil kjempe til seg to-tre poeng til og klare seg. De har jo også egentlig et bonuspoeng i kraft av sin positive målforskjell.

Med andre ord:

Vi MÅ ha Tromsø og Sandefjord bak oss på tabellen. Hvis ikke rykker vi rett ned. Og mitt realistiske håp er at vi kaprer kvalik-plassen, hvor vi møter enten Bryne eller Bodø/Glimt to ganger uka etter at vi har vunnet cupen...

Det kan bli en lang sesong i år.

er veldig enig i dette her..

tror sandefjord og tromsø rykker ned og tror ikke at vi kommer høyere opp enn 11 plass...


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 19 okt 06, 15:05

Tror og vi havner på kvalik, bedre enn det vil bli en flott bonus.

Men man kan jo spørre seg om vi hører hjemme i Tippeligaen når vi ente vinner en eneste bortekamp (taper nok for lyn og, ihvertfall om vi går ut i en naiv 4-3-3 IGJEN!)


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 19 okt 06, 15:48
Jeg er ganske enig i din synsing her Costanza, men uromomentet er TIL.  De har det som HamKam har mht å kjempe iland poeng.  Jeg har faktisk mest forhåpninger til at FFK skal ta poeng mot RBK og sitter med en godfølelse for den kampen uten at jeg helt vet hvorfor.  Og det selv om RBK da kan avgjøre serien.  Lyn er en nøkkelkamp hvor vi burde møte opp i hopetall for å gi litt hjemmefølelse.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340