Husk meg
Brukernavn
Passord

Offer for mangel på ekstremkvaliteter - allroundspillere - NEI TAKK.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 18 sep 06, 23:10

Arrester meg gjerne - det er det vi supportere lever for:)

Jørgen Magnussen har aldri fått den sjansen han egentlig fortjener.

Det er synd å sitte å se på at 86 generasjonens beste fotballspiller ikke får slippe til å vise hva han kan. Han er desverre et offer for Eggen som trener. Eggen verdsetter kun spillere med ekstremkvaliteter, utrolig fart , styrke , kreativitet, ballvinneregenskaper, osv...

 

Jørgen har levert i den ene tippeligakampen (i fjor) han fikk spille, i en uvant posisjon. Han leverte på ny, i sin eneste opptreden i år (Sprint Jeløy), der han var banens beste. Og i dag spiller han meget godt og varter opp med to mål og en målgivende. Han er ingen back, ei heller midtstopper - Jørgen er og forblir best som midtbanespiller, og da sentralt i banen. Han har ingen svakheter, sterk på det meste - men han er ikke spilleren som skiller seg ut. Og det er da jeg synes det er trist å se på at han ikke får utvikle seg vidrere. 

 

Han leverte varene allerede som 16 åring for Lisleby (3 div.), dannet midtbaneduo med Morten Simensen. Han valgte drømmen (FFK), spilte seg inn og ble valgt som kaptein på juniorlaget. Ble tatt opp til A-laget. Og der stoppet utviklingen? Hvorfor det? Jeg tror det er pga. mangel på tillit. Tenke seg til å kjøpe inn stallfyll og ikke la de unge slippe til? Hmm, jeg er skeptisk.... Veldig skeptisk...

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere fotballnorge: "Man leker ikke med ild"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 sep 06, 23:16
Endret: 18 sep 06, 23:18
Den posisjonen på a-laget han er aktuell for er vel den defensive sentrale midtbaneposisjonen som Christian Berg (en allrounder!) for tiden okkuperer. Dette er også en posisjon som både Hans Erik Ramberg og ikke minst John Anders Bjørkøy kan bekle. Derfor er det kanskje ikke så rart at det blir lite spilletid på Jørgen Magnussen. Etter hva jeg har hørt har han jevnt over heller ikke prestert på veldig høyt nivå for FFK 2 i år - selv om han tydeligvis spilte meget godt i kampen mot Gresvik nå.

Er vel heller ikke helt enig med deg i at Eggen kun verdsetter spillere med ekstremkvaliteter. Tror ikke han skiller seg fra andre trenere på dette området. Personlig skulle jeg faktisk sett at vi hadde hatt enda flere spillere med ekstremkvaliteter, eller spisskompetanse som jeg liker å bruke, og klarte å utnytte deres ferdigheter. I dagens stall tenker jeg først og fremst på Piiroja (hode), Kvisvik (venstrefoten) og West (hurtigheten) som utpregede ekstremkvalitets-orienterte spillere..... Det er ikke spesielt mange. Spillere som Berg, Bjørkøy, Brenne, Gerrbrand og til dels Ramberg er hvert fall ganske typisk all-round-spillere.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 18 sep 06, 23:33
Endret: 18 sep 06, 23:35
Opprinnelig postet av pss
Eggen verdsetter kun spillere med ekstremkvaliteter, utrolig fart , styrke , kreativitet, ballvinneregenskaper, osv...

Hadde han enda bare gjort det!

Dessverre er spillervurderinger og da spesielt vurderinger av forsterkninger LANGT ifra Eggens sterkeste side, men at man skal satse på spillere med spisskompetanse (gjerne spillere med spisskompetanse som utfyller hverandre) - JA TAKK! Eggen er vel strengt talt mannen som kjøper inn allroundspiller over alt og gjerne omskolerer de til all verdens posisjoner.

Hvem i alle dager er det du mener Magnussen skulle ha erstattet på FFKs midtbane? Det måtte blitt i en dyp midtbaneposisjon, men jeg ser rett og slett ikke potensialet til Magnussen og tviler på at han noen gang kommer til å slå igjennom i FFK. Hvorfor? Nettopp fordi han ikke har noen spisskompetanse! Han er verken hurtig, veldig god på hodet eller sterk i kroppen. Han er rett og slett bare en OK allround spiller, og da faller man igjennom på høyere nivå.

Jeg har for øvrig hørt at Agim Shabani var nærmere en plass i startelleveren enn Magnussen fra før førstnevnte ble tatt opp i A-stallen. Om dette stemmer eller ei, aner jeg rett og slett ikke, men det sier vel litt om hvordan ståa er for Magnussen for tida.

Å påstå at Eggen ikke satser på allroundspillere må vel rett og rimelig påstås å være sprøyt. Hva kaller du spillere som Christian Berg, Are Tronseth, Jon Anders Bjørkøy, Patrik Gerrbrand, Simen Brenne, Michael Røn, Martin Wiig og tildels Mihaly Toth?

Men en ting skal jeg gi deg rett i; Eggens sterkeste side har aldri vært, og kommer trolig aldri til å bli, talentutvikling. Knut Torbjørn er kjent over det  vide land for å handle inn rutinerte allroundspillere som tar plassen til talentene - gjerne også spillere som er "over the hill".

Dette er vel også en av hovedårsakene til at Eggen benytter så utrolig mange spillere. Det blir litt for mye "kjøp og kast" over det hele. Man kjøper inn en benkesliter fra et lag, har ham i stallen en sesong og forsøker deretter febrilsk å kvitte seg med denne spilleren. Når det er så tydelig at den innkjøpte spilleren over hodet ikke vil være noen forsterkning (selv middels fotballinteresserte rynket svært da spillere som Hornseth og Tronseth ble handlet inn, så kan man like godt la være og gi juniorspillerne sjansen.

Det eneste, og meget positive unntaket, jeg klarer å komme på må rett og slett være Tarik Elyounoussi! Den skal Eggen ha!

Edit: Argh, Costanza var delvis før meg.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 19 sep 06, 10:37
Jeg har selv spilt sammen med Jørgen i alle år i Lisleby og da spilte han alltid sentralt på midten. At han nå har blitt omskolert til midtstopper av omskoleringsklubben FFK mener jeg er dumt.. Jørgen har en meget god passnings- og skuddfot. Han er en playmaker, iallefall sånn jeg husker han. God på hode og jobber hardt, men han er kanskje ikke den raskeste gutten i klassen. Tror både han og Røn hadde hatt godt av å bli utleid en stund til 1. og kanskje 2. div. der de kan spille på seg selvtillit og rutine.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 19 sep 06, 11:14

Opprinnelig postet av Kongerapærn
Tror både han og Røn hadde hatt godt av å bli utleid en stund til 1. og kanskje 2. div. der de kan spille på seg selvtillit og rutine.

Helt klart. Nivåforskjellen fra 3. divisjon og rett til Tippeligaen er et rimelig høyt hopp.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 19 sep 06, 11:23

Sjekk det Peter kokocha skriver i sin blogg på denne siden. Han er en av verdens beste innebandytrenere å har litt å si om det som gjelder unge spillere.

http://www.innebandymagazinet.se/


stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 19 sep 06, 12:29

Enig med pss at Jørgen har fått altfor få sjanser. Lokal gutt som blir skjøvet ned på bekostning av Tronseth. Mener også at han greit kunne vikariert for Bertie på venstre back.

Håper Morgans inntreden i klubben gjør at han tar med seg noe av den ungdomssatsingen som Lyn har hatt i en årrekke. De har jo ikke bare handlet afrikanere. De har satset på unge talentfulle spillere. Det er rett og slett imponerende hvordan de får opp den ene etter den andre. De er jo aldri i fare for å rykke ned?

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 sep 06, 12:35
Magnussen er en ung spiller fortsatt. Er han tålmodig vil hans tid komme. Men det forutsetter at han ikke senker ambisjonsnivået fordi han ikke får sjansen. Om han gjør det har han bare seg selv å skylde på. Pr i dag er Shabani bedre som midtstopper, og FFK har en sterk sentral midtbane.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340