Husk meg
Brukernavn
Passord

Brenne på vei bort!?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 30 aug 06, 23:45

Jeg mener å huske at når enerly gikk til ffk, så hadde rbk en klausul som at han ikke kunne komme før ffk hadde spilt mot rbk. er ikke sikker men vis det er riktig, så kan vel ffk gjøre det  med simen brenne å vif??

 

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 aug 06, 23:52
Opprinnelig postet av HBL

Jeg mener å huske at når enerly gikk til ffk, så hadde rbk en klausul som at han ikke kunne komme før ffk hadde spilt mot rbk. er ikke sikker men vis det er riktig, så kan vel ffk gjøre det  med simen brenne å vif??

 

det du sier der er helt rett...

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 31 aug 06, 00:00
Det er vel helt opp til enhver klubb å bestemme dette? Om FFK sier at dem ikke får ham dersom de bruker ham mot oss, så har dem jo valget... Er nok ikke veldig vanlig, men at det forekommer er jeg sikker på!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 31 aug 06, 00:00
Opprinnelig postet av Costanza
Er det en vanlig klausul? Kan faktisk ikke huske å ha hørt at noen spillere som har skiftet klubb i norsk fotball tidligere har hatt en slik klausul. Er det i det hele tatt lovlig?


Vanlig er det vel ikke, men Trondsen hadde vel en slik klausul den gangen han gikk fra RBK til Moss om jeg ikke husker feil.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 31 aug 06, 00:03
Selges Brenne må vi huske på at Moss skal ha mellom 25-35% av salgsummen.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 31 aug 06, 00:09
Opprinnelig postet av Patrioten
Selges Brenne må vi huske på at Moss skal ha mellom 25-35% av salgsummen.
bedre det en at han skal gå gratis.. noe er bedre en ingen ting

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 31 aug 06, 00:13

Jeg tror ikke vi skal bekymre oss for mye om at han forsvinner, eller til dere som håper det, ikke gled dere for mye


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 31 aug 06, 00:20
Opprinnelig postet av Patrioten
Selges Brenne må vi huske på at Moss skal ha mellom 25-35% av salgsummen.


Hæ? Her må jo loven om "Urimelig avtale" komme til anvendelse (§36 i avtaleloven)? Skal moss få mer penger etter videresalg enn de har i publikumsinntekter i løpet av et par sesonger.

---------------------------

Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 31 aug 06, 00:23
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av frekkrik

Haha. Tror nok isåfall at dette er noe som har skjedd relativt fort!!

Å jeg kan ike fatte hva folk her inne, som vil bli kvitt ham, ikke ser..?

Alle "Eksperter" roser ham da opp i skyene hver kamp som går på Tv. Alle andre lags supportere ønske ham inn på midtbanen, det samme virker jo å gjelde for de som styrer klubbene i tillegg.. Men selg nå for guds skyld ikke til enga! Det kan faktisk være forskjellen på 3 poeng og 0 poeng på Ullevål! Dersom de ikke forsterker med Simen (eller en annen god forsterkning) Vil de stille svært svekket på midten mot oss, uten både Grindheim og Gashi!

Helt enig. Att Brenne har blitt benka nå er jo rett og slett tilfeldig. Fortsetter han i FFK er han bankers i 1 elveren. Han er jo en klassespiller og har vært god i år. Skjønner ikke hva folk tenker med. Må da være mye bedre å tilby han ny og bedre kontrakt. Hvis han skal videre, skjønner jeg ikke hvorfor han skal til Enga. Han burde jo gått til en mye bedre klubb enn det. Sportslig er det ikke noe bedre i Enga enn i FFK heller.


Også helt enig. Selg for all del ikke Brenne, han er en viktig spiller for laget og jeg tror også han kan komme til å være det i framtiden om han blir i klubben. Dessuten tror jeg vi kan få mer penger for han om vi selger han på et senere tidspunkt, når han har etablert seg enda mer som en klassespiller, gitt at han signerer ny kontrakt da. Skulle derimot Simen selv ønske å bytte klubb nå så er det ingen tvil, da er det bare å selge. Vi trenger spillere som ønsker å være i klubben og er villige til å blø for drakta. Tviler ikke på at Brenne er det hvis han blir i klubben, men velger han å gå til Enga, så tviler jeg på om han noensinne har hatt særlig hjerte i klubben. Enga er etter min mening ikke så mye bedre enn FFK sportslig, nå vant dem serien i fjor da, men hvis du ser på dagens lag, syns jeg ikke de er noe bedre enn FFK. Er selvfølgelig en større klubb med større ressurser enn FFK, men ikke så mye større at det kan være noe stort skritt videre i karrieren for Brenne. Vi får se, men jeg håper han blir.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 31 aug 06, 00:26
Dagen da Brenne ikke lenger spiller i vår drakt kommer, og den gruer jeg meg til. Er litt usikker på nivået til Stadheim, men mener at Brenne er vår klart beste/viktigste midtbanespiller. Nå om dagen kanskje Bjørkøy mtp. formkurver. Blir sinnsykt skuffa hvis han selges til en annen norsk klubb, og spesielt enga. Er nok ikke det har mest lyst til selv heller, men som noen har påpekt: det kan være det rette tidspunktet.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 31 aug 06, 00:59
Har du et hjerte for FFK simen så blir du i klubben!!
Kan ikke begripe hvorfor en ekte fredrikstad gutt  vil gå til Enga,eller en annen norsk klubb.



Hvis du går til en annen Norsk klubb Så kan du dra til h......!!!!
I mine øyne og mange andres øyne vil du være en sviker og judas av rang!
Resten av livet!


---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 31 aug 06, 01:00
ja det er klart!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 31 aug 06, 01:00
Endret: 31 aug 06, 01:01

Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av djpete
Tror nok, dersom en overgang til Enga går i orden, at det vil ligge med en klausul som gjør at de ikke får benytte han mot oss. Håper iallefall klubben har vett på å få med det i kontrakten.

Er det en vanlig klausul? Kan faktisk ikke huske å ha hørt at noen spillere som har skiftet klubb i norsk fotball tidligere har hatt en slik klausul. Er det i det hele tatt lovlig?


Om ikke det er, så bør det iallefall bli!:-) Må vel være mulig å drøye en liten del av kontrakten, frem til kampen er spillt Bare hadde for meg at dette var en mulighet.

 

I slike tilfeller er vel "gentlemans agreement" et særdeles utstrakt fenomen...

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 31 aug 06, 01:01
???

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 31 aug 06, 01:02
Endret: 31 aug 06, 01:05

Brenne skal ha sagt tidligere (ikke offentlig) at han ikke ønsker å spille for noen annen klubb i Norge enn FFK.

Jeg bare lurer på, hvor kommer dette ryktet fra?

 

Det han ønsker seg er å prøve seg i en større liga enn den Norske. Derfor blir jeg veldig overrasket, dersom han nå ønsker å bytte til en konkurerende klubb.

Men selvfølgelig så stiller det seg anderledes, dersom han får beskjed om at han ikke vil få så mye spilletid fremover og at klubben derfor ønsker å selge ham nå.

 

Men dette har jeg ikke tro på. Jeg tror Simen blir, og at han også vil forlenge med FFK, dersom det ikke dukker opp noe bedre tilbud fra en utenlandsk klubb.

 

At vi nå har 5 gode midtbanespillere som vil kjempe om 3 plasser er bare bra, og slik det bør være i en klubb som på sikt satser på igjen å bli best i Norge, slik vi engang var for veldig mange år siden.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 31 aug 06, 01:12
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Brenne skal ha sagt tidligere (ikke offentlig) at han ikke ønsker å spille for noen annen klubb i Norge enn FFK.

Jeg bare lurer på, hvor kommer dette ryktet fra?

 

Det han ønsker seg er å prøve seg i en større liga enn den Norske. Derfor blir jeg veldig overrasket, dersom han nå ønsker å bytte til en konkurerende klubb.

Men selvfølgelig så stiller det seg anderledes, dersom han får beskjed om at han ikke vil få så mye spilletid fremover og at klubben derfor ønsker å selge ham nå.

 

Men dette har jeg ikke tro på. Jeg tror Simen blir, og at han også vil forlenge med FFK, dersom det ikke dukker opp noe bedre tilbud fra en utenlandsk klubb.

 

At vi nå har 5 gode midtbanespillere som vil kjempe om 3 plasser er bare bra, og slik det bør være i en klubb som på sikt satser på igjen å bli best i Norge, slik vi engang var for veldig mange år siden.

 

Godt sagt!    +1


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 31 aug 06, 07:56

Var en tur på stadion i går, da jeg fikk overhørt en samtale som kanskje ikke var ment for meg! Hadde tenkt til å lage en egen link på dette, men ettersom det allerede er opprettet en, tar vi det bare her!

 

I følge de jeg overhørte på stadion i går ( som jeg vet er bekjente av Simen ), skal det være store sjanser for at han er erstatteren til Ardian Gashi i Vålerenga.

 

Det skulle vist være sjanser for at dette allerede ble offentligjort i dag, men at ikke alt var sikkert ettersom det fortsatt er kort tid til overgangsvinduet stenger..

 

Vet ikke om jeg tror helt på det, men skulle ikke forrundre meg ett "spøtt"


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 31 aug 06, 08:42
Tror Martin Brattbakk hadde klausul om å ikke spille mot RBK når han gikk til Bodø-Glimt også...

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 31 aug 06, 08:54

Opprinnelig postet av frekkrik
Alle "Eksperter" roser ham da opp i skyene hver kamp som går på Tv. Alle andre lags supportere ønske ham inn på midtbanen, det samme virker jo å gjelde for de som styrer klubbene i tillegg..

Akkurat. Jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt vil selge Brenne. Jeg mener har er den best midtbanespilleren vi har. Å selge vår best midtbanespiller når vi skal begynne å klatre på tabellen blir feil for meg. Bare fordi han har hatt noen få kamper under par så skal ha rett på benken, for så å selges unna så fort som mulig! Folk roser jo Stadheim opp i skyene, men tviler på at de fleste av oss å så god kjenskap til han i det hele tatt. Her har vi en av tippeligaens mest attraktive spiller, som var meget god i fjor og på våren i år. Simen, bli for pokker.


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 31 aug 06, 09:02
Hatt ett par dårlige kamper på rad??? Gutten har ikke prestert på sitt beste siden hjemmekampen mot Brann.. Det begynner å bli noen måneder siden for i si det sånn.. Men du mente kanskje ett par kamper siden du hadde vært på stadion? Gutten har utrykt at han vil bort... Han presterer ikke lenger... Selg han før det er for sent...


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340