Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad have signed Icelandic striker Jóhannsson

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 06, 02:41
Endret: 25 aug 06, 02:42

Opprinnelig postet av bjorn
2mill for han islendingen som ikke har noen verdens ting å vise til til.
Det var dyrt. Håper vi får noe igjen for de pengene...
Skeptisk.

 

Ledelsen bør ha noe mer enn en god magefølelse for denne fyren hvis de bruker to millioner på han. Han bør ha vist kvaliteter som rettferdiggjør den prislappen. En liten kuriositet: Det var mange her inne som mente det var galskap å bruke 1,3 (?) millioner på Simen Brenne før 2004-sesongen også, men det viste seg jo fort å være et røverkjøp av dimensjoner!

 

Så kanskje vi er like heldig med dette kjøpet, for heller ikke Brenne var kjempegod før han kom til FFK, han hadde dog vist noe i sesongene før, men var i ferd med å stagnere litt på slutten i Moss.

 

Vi får i hvert fall gi fyren en sjanse om ikke annet, og gjerne mer enn en sjanse også.


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 23 aug 06, 19:48
Opprinnelig postet av Valsari

In my opinion Gardar is nowhere good enough for Norwegian football.  He has not played for Iceland at any level and his goalscoring was at best for Stjarnan in the Icelandic 1st division (not the Premiership) - his record in the Premiership is very poor.   I could probably name ten strikers or more in the league now who are better than Gardar.  I repsect him for scoring goals for Valur but I dont rate him and I am not that upset that he`s gone.

Var jeg ikke skeptisk før, så ble jeg det nå. Nå har ledelsen snakket høyt til media helt siden juni om forsterkninger som skulle gå rett inn på laget. Om dette skulle det ikke være tvil. Ikke nok med det, men de har skrudd opp forventingene etterhvert som tiden har gått, og kulminerte med millionene til Høili.  Det her lyser jo 3,5 års flopp lang vei.

Hvorfor i helvete kjøpte vi ikke Baldvinson?


Valsari

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 11

Lagt til: 23 aug 06, 19:52
Endret: 23 aug 06, 19:52
Opprinnelig postet av seal_dm
Opprinnelig postet av Valsari

In my opinion Gardar is nowhere good enough for Norwegian football.  He has not played for Iceland at any level and his goalscoring was at best for Stjarnan in the Icelandic 1st division (not the Premiership) - his record in the Premiership is very poor.   I could probably name ten strikers or more in the league now who are better than Gardar.  I repsect him for scoring goals for Valur but I dont rate him and I am not that upset that he`s gone.

Var jeg ikke skeptisk før, så ble jeg det nå. Nå har ledelsen snakket høyt til media helt siden juni om forsterkninger som skulle gå rett inn på laget. Om dette skulle det ikke være tvil. Ikke nok med det, men de har skrudd opp forventingene etterhvert som tiden har gått, og kulminerte med millionene til Høili.  Det her lyser jo 3,5 års flopp lang vei.

Hvorfor i helvete kjøpte vi ikke Baldvinson?

Stoke City striker Sigurdsson could be coming. Maybe the manager has seen Gardar in training and not liked what he has seen - or has he not arrived yet?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 aug 06, 01:38
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av djpete
Har alltid lurt på hvor skuffet det er mulig å bli.... i kveld fant jeg det ut. Når man annonserer en ny spiller med superlativer som; superspiss og rettinnpålagetspiller, så bør man etter min mening dra noe mer ut av hatten enn dette. Uansett....har et håp om at jeg blir positivt overrasket.

 

Du kan jo også spørre deg: Hvor urealistiske forhåpninger er det mulig å ha? Det kan også høres ut som om du er overbevist om at den nye islendingen ikke er "superspiss osv".


Hva vet du om urealistiske forhåpninger hos meg?
Blir ikke forhåpninger dannet på grunnlag av antydninger og uttalelser fra klubben? Klubben har spent buen rimelig høyt, og er ikke i nærheten av å ha truffet eplet de har antydet å ha siktet seg inn på.
Jeg er på ingen måte negativ til spilleren de har handlet, han skal få nok av sjanser til å overbevise. Men det ville være å juge dersom jeg påstod at jeg hoppet i stua av lykkerus av signeringen, og det var det "forhåndsprognosene"  forberedte meg på.

Føler meg litt som Kjell Bjarne,  i det han får greie på at  flesk og duppe ikke står  på menyen allikevel.


Men Kjell Bjarne fikk jo allikevel flesk og duppe til slutt, var jo mer igjen på kjøkkenet

---------------------------

feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.

Rød og hvit tvers igjennom


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 aug 06, 09:23
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av djpete
Har alltid lurt på hvor skuffet det er mulig å bli.... i kveld fant jeg det ut. Når man annonserer en ny spiller med superlativer som; superspiss og rettinnpålagetspiller, så bør man etter min mening dra noe mer ut av hatten enn dette. Uansett....har et håp om at jeg blir positivt overrasket.

 

Du kan jo også spørre deg: Hvor urealistiske forhåpninger er det mulig å ha? Det kan også høres ut som om du er overbevist om at den nye islendingen ikke er "superspiss osv".


Ja, det virker som om folk her inne tror man kan bestille en sier, budsjettere med en tabell-posisjon. Å vinne eller tape i fotball er marginalt, og jeg slutter aldri å bli overraska over hva folk her inne egentlig tror om det å vinne en fotballkamp. Det virker som om man tror at man MÅ vinne kampen bare man har en sånn og sånn stall.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 aug 06, 08:15
Endret: 26 aug 06, 08:17
Opprinnelig postet av wergis

Virker likevel litt rart.. Er det ikke sånn at en spiller ikke kan bytte klubb mere enn en gang pr sesong??

 

Men håper seff. at denne mannen kan skyte FFK oppover og tabellen hvis det blir en realitet

 

Så lang tid, tok det for en supporter å finne ut av regelverket, mens FFK surer og noe så jævlig.

Så på klokkeslettet fra når islendingen la det ut og til wergis svarte på det.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 26 aug 06, 08:38

 

FFK med Morgan A (Kane) i spissen tror at de vil være ett untak i regelverket. Ikke nok med det Morgan A påstår at FFK har en avtale med Valur ang. en slik situasjon, noe Valur-direktøren på det klareste benekter.  Dette med ulike avtale tolkninger har kanskje blitt Morgan A sitt varemerke.

Hadde virkelig håpet at Morgan Andersen hadde lært av tidligere hendelser.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 26 aug 06, 09:54
Morgan Kane.... hehehe

Aldri mer et vondt ord om Mikel og John Shittu. Nå vet vi hvem som er cowboyen.
Samme mann som fikk sparken i Lyn...

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 26 aug 06, 10:38
Endret: 26 aug 06, 10:39
Opprinnelig postet av dracula

 

Morgan A påstår at FFK har en avtale med Valur ang. en slik situasjon, noe Valur-direktøren på det klareste benekter.

Hvilken kilde er det som sier at Valur-direktøren benekter dette? Det eneste jeg har sett på trykk er at FFK og Valur har sendt felles søknad til FIFA om dispensasjon. Jeg betviler ikke påstanden, men skulle gjerne lest kilden.

Forøvrig begynner til og med jeg å bli litt småskeptisk. Allikevel er jeg ikke bekymret, for jeg har stor tro på at den eksisterende stalllen vil klatre oppover tabellen, med eller uten Islendinger på laget

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 26 aug 06, 10:43
Opprinnelig postet av ketoyo
Opprinnelig postet av dracula

 

Morgan A påstår at FFK har en avtale med Valur ang. en slik situasjon, noe Valur-direktøren på det klareste benekter.

Hvilken kilde er det som sier at Valur-direktøren benekter dette? Det eneste jeg har sett på trykk er at FFK og Valur har sendt felles søknad til FIFA om dispensasjon. Jeg betviler ikke påstanden, men skulle gjerne lest kilden.

f-b.no: Ingen avtale

Valur-direktør Otthar Edvardson uttalte dette til VG i går:
– Vi vil ikke bruke dette mot FFK, men det er ikke rett å si at det foreligger noen slik avtale, sier han og understreker at de vil ta hensyn til spilleren, men vil ikke forskuttere hva som skjer videre i saken.

Det antar jeg innebærer at de i utgangspunktet ikke er spes. villig til å gi slipp på 2 mill., men at de kanskje velger å ta spilleren tilbake av hensyn til G.J. og sitt eget rykte

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 26 aug 06, 10:59
Endret: 26 aug 06, 10:59
Opprinnelig postet av DrDRE
Valur-direktør Otthar Edvardson uttalte dette til VG i går:
– Vi vil ikke bruke dette mot FFK, men det er ikke rett å si at det foreligger noen slik avtale, sier han og understreker at de vil ta hensyn til spilleren, men vil ikke forskuttere hva som skjer videre i saken.

Det antar jeg innebærer at de i utgangspunktet ikke er spes. villig til å gi slipp på 2 mill., men at de kanskje velger å ta spilleren tilbake av hensyn til G.J. og sitt eget rykte

Ok. Da ser ut som det blir (Valurs) påstand mot (Morgans) påstand. Begge parter posisjonerer seg, og i værste fall blir det unødvendig masse bruk av ressurser på en tåpelig konflikt uten vinnere. Stakkars Gardar, og stakkars familien hans som er på vei...

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 26 aug 06, 12:56
Opprinnelig postet av dracula

 

FFK med Morgan A (Kane) i spissen tror at de vil være ett untak i regelverket. Ikke nok med det Morgan A påstår at FFK har en avtale med Valur ang. en slik situasjon, noe Valur-direktøren på det klareste benekter.  Dette med ulike avtale tolkninger har kanskje blitt Morgan A sitt varemerke.

Hadde virkelig håpet at Morgan Andersen hadde lært av tidligere hendelser.

 

Hvis det er slik at FFk har "driti seg ut" og oversett FIFA`s reglement i denne saken, så er de jo ikke alene om det. Det samme gjelder den islandske klubben, spilleren selv og all media som har omtalt overgangen. Media får i og for seg bare mer å godte seg over. De det evt går utover er FFK, Valur og kanskje mest av alt spilleren selv.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 22 aug 06, 00:26
Hmmmm.... Interessent! Ikke det jeg venta meg, men på en måte litt spennende... Litt rart han ikke har kommet lenger på de årene jeg regner med han har spilt om han har talenter, men vet jo ikke noe om historien. La oss håpe han gjør som Pall Gunnarson har gjort i år

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 aug 06, 00:44
Ser forresten ut som han er 26 år. Ikke 25...

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 22 aug 06, 00:46
Dette virker veldig spennende. Høres ut som en spiller med et uforløst potensiale, dersom det er noe snev av sannhet i hva bastionen mener om han. Uansett så er det tydeligvis en spiller som Morgan har hatt i kikkerten en stund, så han har sikkert sett han ved flere anledninger. Var noe slikt jeg håpet på, en "ukjent" spiller som kan bli en stor hit,  virker som en perfekt spillertype i vårt 4-3-3 system, men vi får vente å se hva han er god for.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 aug 06, 00:50
Da blir det vel Jóhannsson, Hoås og Toth som må kjempe om den sentrale spissplassen i høst. Med Ward som en joker.

Men en spiller som har rundet 26 år kan ikke akkurat sies å være et stort talent lenger. Jeg er litt skeptisk når jeg leser at han er omtrent en kopi av Hoås i spillestil. Hoås er fortsatt ung og har stort potensiale, så Jóhannsson bør etter mitt syn være markant bedre for at dette kjøpet skal få min applaus.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 22 aug 06, 01:16
Noen som vet hvor høy han er? Blir beskrevet som høy, men det kan jo være alt over 1,90 egentlig. Blir spennende å se, men ut i fra hva Morgan har sagt tidligere i dag så skal han være god nok til å gå rett inn på laget.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


zippi

Knøttespiller
Ble medlem: 30 jul 06
Innlegg: 46

Lagt til: 22 aug 06, 07:23
Ettersom han har vært solgt og kjøpt en gang tidligere i år, så er det snakk om et halvt års leie. Ihvertfall av det jeg skjønte på fotbolti.net. Men FFK har nok sikret seg opsjon på kjøp.

---------------------------

FFK FFK FFK !!!!


matkri

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06
Innlegg: 135

Lagt til: 22 aug 06, 07:48
Tror ikke Morgan A hadde kjøpt denne spilleren om han ikke viste hva han var god for. Han har hatt spilleren i kikkerten over lang tid, og prøvd å hente han til Lyn. Om han er en mellom ting av Hoåa og Flo, synes jeg det bare er positivt. dette er to gode spillere, som ikke får det helt til i år. Om han er en mellom ting, samtidig som han scorer mål.. Ja, da har vi fått oss en ny helt på stadion   Det gjenstår å se, men man kan ikke miste troa før den i det hele tatt er kommet.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 aug 06, 08:12
I følge FB har han skrevet under for 3,5 år


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340