Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny ultrasgruppe! Brigade Rødhvit 06!

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 30 mai 06, 00:55
Flott sakt BBB-NORWAY!  

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 mai 06, 15:19
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118097

Er det slik vi får se Bønna & Co i fremtiden tro ?  Neida, bare køddær

---------------------------

I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 01 jun 06, 15:13
Endret: 01 jun 06, 15:15
Jeg skal en tur til Bulgaria nå. Kanskje jeg skal gå til innkjøp av noen billige Fake Lacoste 
trøyer å få trykket på Brigade Rødhvit 06?

Nei, seriøst... Jeg har aldri vært noen syngende FFK supporter, men jeg har noen års fartstid som syngende hockeysupporter. Fra den tiden vet jeg at det er utrolig tungt å dra med seg resten av et supporterfelt så fort det butter litt
i mot på banen.  

At noen nå vil tromme sammen en "hardcore" gjeng som sammen skal dra med seg alle andre er jo ikke annet enn positivt.  Dette kommer til å gi PH feltet og resten av tribunen et kjempeløft.

Når det gjelder slossing... Dersom du ønsker å unngå det, så klarer du det. Ønsker du  bråk så klarer du også det selv om du er medlem av en kristen supporterklubb, en vanlig supporterklubb eller en Ultras klubb.

Har inntrykk av at mange vet hvem som ønsker å starte opp BRH06 er? Tror dere disse nå har lyst til å starte en gruppering for å starte slosskamper? 

Nei, her var det  mange idiotiske meninger. Kan godt hende mange syntes jeg har en av de, men dette må jo være noe av det beste som har skjedd på supportersiden i FFK på en stund. 

Til sist.. Hadde jeg vært en av de ivrige, og fått slengt drittkommentarer alà Thoresesns i ansiktet i avisa ville jeg brent opp medlemskortet i plankehaugen og startet en egen supporterklubb.

---------------------------

#18™


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 jun 06, 16:51
Men at Ultras skal stå helt nede ved gjerde er vel lite smart. Er vel meninga at de skal få med seg flere vel, og ikke bare en 10-12 støkker ?? Hadde dere stått på TIFO-feltet så hadde dere fått med dere mange flere ( men det får dere vel ikke lov til ?? ) Sånn som nå har jeg ikke hørt noe til Ultras ( har dere starta enda ?? ). Jeg venter fortsatt med spenning om dere kan utrette noe som øker støynivået på tribunen.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 01 jun 06, 19:42
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Men at Ultras skal stå helt nede ved gjerde er vel lite smart. Er vel meninga at de skal få med seg flere vel, og ikke bare en 10-12 støkker ?? Hadde dere stått på TIFO-feltet så hadde dere fått med dere mange flere ( men det får dere vel ikke lov til ?? ) Sånn som nå har jeg ikke hørt noe til Ultras ( har dere starta enda ?? ). Jeg venter fortsatt med spenning om dere kan utrette noe som øker støynivået på tribunen.


Merker forhåpentligvis mer til Brigade Rødhvit etter ferien, da skal vi ha fått satt opp et banner(og andre ting) og plassere oss et annet sted enn nede på feltet. Når det gjelder tifo feltet er det ikke aktuelt å stå, for det første så står alle `haterene` til brigade rødhvit der og for det andre er vi ikke med i tifo gruppa.

Vi er vel en 10-12 stykker nå, men forhåpentligvis vil flere bli med, så til folk som leser dette og har lyst til å bidra med å lage ekstra liv på kampene, bare send pm til meg eller bønna.

Og nei, vi har ikke fått starta opp som som ønsket ennå, ting kommer seg forhåpentligvis etterhvert

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 01 jun 06, 19:47
Opprinnelig postet av Magic18

Til sist.. Hadde jeg vært en av de ivrige, og fått slengt drittkommentarer alà Thoresesns i ansiktet i avisa ville jeg brent opp medlemskortet i plankehaugen og startet en egen supporterklubb.



Brigade Rødhvit ønsker ikke å synke ned på nivået til Lars Thoresen, det han sier får stå for hans regning,utrolig kjipt at han har dolka egene supportere i ryggen på denne måten. Men det får nå være, vi skal uansett gjøre vårt beste til å få opp stemmninga på tribunen, er forsøket verdt

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 jun 06, 01:30
jeg synes vi bør starte en egen supporterklubb, en utbrytergruppe av plankehaugen, med zoran som leder! så kunne vi fått våre egne plasser på ny stadion, med kun engasjerte, syngende supportere!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 02 jun 06, 11:12
Endret: 02 jun 06, 11:15
Bønna har sagt at flere her inne ikke vet hva de snakker om. Bl.a meg. Jeg uttaler meg sjelden om temaer jeg ikke kan en skit om. Det gjør jeg heller ikke denne gangen. Desverre, bønna. 

Grunnen til min skepsis rundt det hele er historien til Ultras-bevegelsen. Hvis man ser bannerne som gruppene har, så er det mye hodeskaller ute og går. (Ikke at jeg er redd for hodeskaller. Er man litt bevandret innen metallens verden, så er man vant til hodeskaller.) Innen metallen hører de hjemme, men på en fotballbane?? 
Hvorfor skal BRH ha noe som alle andre har? Hvis gutta vil være kreative og nyskapende så må de finne på noe litt mer originalt. Dette som bønna kommer med er ikke noe nytt. Ultrasbevegelse startet på 60-70tallet i Italia. Dette var personer i aldersgruppen 15-25 år som samlet seg på de billige delene av stadion. De revlusjonerte supporterkulturen i Italia ved å lage enge bannere og paroler de sto under. En av de første store Ultrasgruppene var Veronas Yellow-Blue Brigade, Juventus Fighters og Milans red and black brigade. Disse hadde riktignok ikke hodeskaller i bannerne sine, men deler av ville dyr. Løver, tigre og pantere. 

Med Ultrasgruppene økte episodene hvor man stormet banen og rundt 1974 ble det mer og mer vanlig med slosskamper mellom gruppene. I to av kampene det året, Turin-Sampdoria og Rome-Lazio begynte supporterne umiddelbart og kaste ting på banen og voldelige kamper oppsto mellom rivalene. Politiet måtte storme tribunene med tåregass. Slosskampene fortsatte ute i gatene. Busser ble ødelagt og biler snudd på taket osv... 
Dette ble mer og mer vanlig. Mange av diss episodene oppsto når lag fra samme by møttes eller man så ann motstandernes politiske ståsted. 

I 1975 Milan-Juventus kampen ble en person knivstukket. I Inter-Milan kampen var det knivkamper mellom Boys from Inter og Milan`s Brigade. Den 28.oktober i 1979 ble en Lazio supporter, Vincenzo Paparelli, truffet i hodet av en rakett som ble fyrt opp av Rome Fedayn supporter, og døde minutter etterpå. 

Beklager at jeg er skeptisk, men når man ser på dette så blir jeg det. Gutta sier de vil holde seg unna bråk, men dette er faktaene de flørter med. Dette er hva de ser opp til. Dette er historien. Og den skal vi se vekk ifra??

Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 02 jun 06, 11:21
Gutta vil stå under eget banner. De kaller seg for Brigade rød-hvit. De er Ultras. Jeg kaller en spade for en spade jeg.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03
Innlegg: 587

Lagt til: 02 jun 06, 11:53
Jeg ønsker Brigade Rødhvit 06 velkommen. Virker som en reflektert gjeng som vil dra det lenger enn de fleste. De prøver jo på ingen måte å skjule sine intensjoner. Føler at de spiller med åpne kort hele veien her. Det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest hva Bønna med flere skriver er udelt positvt. Hadde sikkert selv vært med hvis jeg hadde vært yngre. Skjønner ikke helt problemet her. Dette er en gjeng som vil ta det opp ett hakk eller fler (på stadion). Jeg regner med at dette kommer til å slå ann. 
Lykke til Brigade Rødhvit 06. Gjør oss stolt

---------------------------

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 02 jun 06, 12:17
Opprinnelig postet av stenhard
Jeg ønsker Brigade Rødhvit 06 velkommen. Virker som en reflektert gjeng som vil dra det lenger enn de fleste. De prøver jo på ingen måte å skjule sine intensjoner. Føler at de spiller med åpne kort hele veien her. Det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest hva Bønna med flere skriver er udelt positvt. Hadde sikkert selv vært med hvis jeg hadde vært yngre. Skjønner ikke helt problemet her. Dette er en gjeng som vil ta det opp ett hakk eller fler (på stadion). Jeg regner med at dette kommer til å slå ann. 
Lykke til Brigade Rødhvit 06. Gjør oss stolt


Takk for lykkeønskninger stenhard!

Vi skal gjøre alle stolte, men vi må få litt tid på oss, for å si det sånn, "Rom ble ikke bygd på en dag". Vi har ikke fått etablert oss enda, men det regner jeg med skjer i løpet av et par måneder.

Til Abby. Du fortsetter som vanlig svertekampanjen din. Lurer på hva vi egentlig har gjort deg?

Du sier du sitter der med så mye kunnskap på dette området, men det du skrev var helt tydelig sakset fra et engelsktalende nettsted. "Boys from Inter og Milan`s Brigade", "Yellow-blue Brigade", "Milans red and black brigade". Ingen kaller Verona-supporterne "Yellow-blue Brigade", de blir kalt Brigate Gialloblu, selv på engelsktalende nettsteder og "Milans red and black brigade" har også i utlandet gått under navnet Brigate Rossonere.

Prøv å les om ultraskulturen på mer enn et nettsted så kanskje du finner no positivt også.

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 02 jun 06, 12:25
Til alle dere som er så negative:

Hvorfor ikke la gutta få prøve seg? Ser ingen grunn til at ikke vi skal stole på motivene deres selv om det har skjedd "stygge" ting som mange forbinder med Ultras navnet tidligere. Tviler også på at det kommer til å skje lignende ting som det Abby skriver om her i lille Norge.

Synes PH skal ta ett møte med gutte å ønske de velkommen til å prøve seg, samtidig kunne det jo vært advart om at hvis det skulle bli noe tull så er det rett ut av PH og PH-feltet.
Tviler på at noen av gutta bak BRH ønsker å risikere å bli kastet ut fra den eneste plassen det er syngende supportere på stadion.

Jeg vil iallefall ønske dere velkommen og lykke til. Står dere noengang i nærheten av meg så skal jeg bidre så godt jeg kan.

Så stiller jeg spørsmålet igjen til dere som er skeptiske, håper noen av dere har noen fornuftige svar å komme med.




Hvorfor ikke la gutta få prøve seg?



BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 02 jun 06, 13:14
Jeg er villig til å moderere meg etter å ha fulgt BRH-gutta sin argumentasjon i denne tråden. Det virker som om dere (to-tre stk!?) ikke har noen dårlige motiver for det dere vil gjenomføre og det er bra. MEN jeg er redd dere drar i gang noe som på sikt kan utvikle seg til noe dere ikke ønsker. 

Jeg vil for all del ikke ha europeiske ultras-tendenser i Norge. Se bare på Italia, hvor det er sinnsykt mye bråk/slåssing ifm ultras. Mye innblanding av ny-nazisme også (og dette gjelder for ultras i mange andre land i europa også). Snakker her altså om vanlige supportere/ultras og ikke casuals (siden jeg er beskylt for ikke å vite forskjellen)
Så hvis dere får til en slags ultras-light i Norge, uten de negative elementene, kan dette bli bra. Men jeg tror altså ikke helt på det...

En annen ting jeg har registrert ifm de nye ultrasgrupperingene i Norge er at man flirter med casuals-kleskoden. Det er liksom ikke akkurat forenelig med BRH sine uttalte retning. Det har noe med signaleffekt å gjøre og for meg blir det rett og slett høl i hue å tre på seg Burberry caps/skjerf , stone Island jakke osv. Vi vet alle hva dette symboliserer i resten av Europa!!! Dette gjelder også dere i BRH har jeg skjønt. Da er mitt spørsmål. HVORFOR??? 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 02 jun 06, 14:42
Jeg driver ikke med noe svertekampanje, bønna. Det vet du godt. Hvis du har lest littom hva jeg har skrevet i andre tråder her på nettet, så er jeg faktisk FOR et syngende supporter felt. Vi har diskutert dette frem og tilbake før. Det vet du godt. Jeg liker bare ikke de måten dette blir gjort med og hva slags signaler som blir sendt ut. Jeg vet at navnene jeg skrev er engelske navn som er oversatt. Jeg brukte med vilje navnene på engelsk for å få fram likheten med det Brigade Rødhvit. Og jeg har lest mangt og meget om ultras kulturen. Ikke bare en side som du hevder at jeg har gjort. Om du kan forstå at andre sitter med litt kunnskaper også hadde alt blitt mye enklere. jeg sitter ikke med den rosenrøde glorifiserte kunnskapen du sitter på. Det er tydelig. Men du er jo ikke villig til å øse av din såkalte kunnskap du heller. Du sier bare at andre ikke vet. Hva er det du vet da, som vi andre ikke vet? Siden du er så påståelig med at du kan og vet det som er å vite. Kan ikke du opplyse oss andre uvitende om det da, bønna??

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 02 jun 06, 16:30
men Herre Gud Abby... Nå kvarulerer du til de grader.  Nå har gutta i 19 sider prøvd å fortelle dere hva er meningen med å danne denne grupa... Om de heter BRH eller noe annet så spiller det ingen rolle, viktig er hva er planer og hvordan retningslinjene skal følges. Og om dem skal følges det skal fremtiden vise vel. La gutta få sjansen til å vise hva dem står få , verre er det vel ikke. Driter dem på draget så er det gjort .... Skjønner ikke i hvilken tidsalder dere lever i..... Se dere rundt omkring i andre klubber i Norge så skjønner dere hva er meningen vel. Og så er det den der greie om å tiltrekke seg ting og tang. Causals kleskoden har faktisk eksistert i norge i flere år ... Og om noen kler seg ut i merkekler en vil så betyr ikke at en er etter bråk med det samme vel......  La gutta få sjansen vel. Og jeg oppfordrer dere andre også ... så lenge dere støtter dem her gi dem også støtte på stadion. Om dem blir kun 10-15 stk så blir det ikke noe heller. Meningen med gruppa er vel om å lede synging og der er det vel naturlig at dere andre som like å synge blir med dem på stadion.   

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 jun 06, 22:10
Problemet er at hvis de driter på dass kan ryktet til Plankehaugen være ødelagt. Ikke missforstå, jeg tror ikke disse gutta kommer til å lage kvalm med vilje og syns det er fint insinativ for å få en mer syngende PH. Men syns at navnet Ultras er såppas belastet, slik at folk flest kan få et galt inntrykk av Plankehaugen. Du kan godt kalle det trangsynt og at folk utenfor fotballmiljøet ikke vet hva Ultras består av, men det er nettopp det som kan ødelegge. En annen ting som jeg har lagt merke til er at da jeg foreslo å kalle dem noe annet, så kom jo svaret at da hadde de ikke fått med seg så mange medlemer. Det sier jo egentlig ganske mye..

På en helt annen side har jeg lenge lurt på hva signaturen din betyr på norsk...

---------------------------

I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 02 jun 06, 23:07
I fjor hadde vi jo en liten gruppering med Bamseklubben. Det synes jeg var søtt. Det må ha vært den mest harmløse gjengen noensinne. Men nå er jo nesten halvparten av Bamsegjengen mer opptatt av andre ting. Som å dra på turne med metallbandet sitt. Hehe

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 03 jun 06, 00:41
Da kommer jeg med (muligens) mine siste ord i denne diskusjonen. 

BøgeJon, mange ultrasgrupperinger i Europa har sine fraksjoner med fascister/nynazister, f.eks. Lazio med sine Irriducibili, Milan med sine Brigate Rossonere og Lyon med sine Bad Goones. Store grupper med stor støtte i det samfunnet det har sprunget ut fra. Vi er en liten gruppe fra Fredrikstad hvor halve "medlemskaren" vår har forskjellige nasjonaliteter og fascisme/rasisme/nynazisme er ett ikke-tema.

Vold blandt forskjellige grupperinger er jo et problem noen steder i Europa, men det er jo egentlig hva man gjør det til selv. Vi har valgt å ta en ikke-voldelig linje i likhet med så og si samtlige ultrasgrupperinger i nord-Europa.

Kleskoden vår er individuell, noen av oss velger å ha på seg drakt og skjerf på kamp, noen velger å ha på seg "merkeklær", det er egentlig opp til hver enkelt. Selv velger jeg å ha på meg det jeg vil ha på meg rett og slett, uten at noen skal fortelle meg at det er rett eller galt.

Abby, de kunnskapene jeg har, har jeg prøvd å formidle på best mulig måte de siste 10 innleggene mine. Om du velger å ignorere det, greit. Jeg hører også hva du kommer med, selvom det er episoder fra 70-tallet, altså 10 år før jeg engang var påtenkt. Ting har jo forandret seg litt siden den gang. De fleste ultrasgrupperingene konsentrer seg kun om å støtte laget. Noen er der for å slåss litt også, ingen tvil om det, men jeg vet at størsteparten av alle ultrasgruppene er fredelige og vil kun støtte laget sitt best mulig, på sin egen måte. Det samme gjelder oss, ingen av oss sitter med et ønske om å "danse" med Unge Enga eller UFC, vi vil kun støtte FFK på best mulig måte.

Bare gi oss litt tid, så skal vi bevise at vi er mer ett positiv tilskudd til PH enn en kreftsvulst dere trenger å kvitte dere med.

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 03 jun 06, 01:41
Som vanli blir folk redde for ting de ikke aner hva er...

Dette er ett tiltak dere fortjener mye mer skryt for enn det dere har fått her.

olenordby

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 mai 06
Innlegg: 8

Lagt til: 13 jun 06, 18:47
Endret: 13 jun 06, 18:48
Opprinnelig postet av bønna
Da kommer jeg med (muligens) mine siste ord i denne diskusjonen. 

BøgeJon, mange ultrasgrupperinger i Europa har sine fraksjoner med fascister/nynazister, f.eks. Lazio med sine Irriducibili, Milan med sine Brigate Rossonere og Lyon med sine Bad Goones. Store grupper med stor støtte i det samfunnet det har sprunget ut fra. Vi er en liten gruppe fra Fredrikstad hvor halve "medlemskaren" vår har forskjellige nasjonaliteter og fascisme/rasisme/nynazisme er ett ikke-tema.

Vold blandt forskjellige grupperinger er jo et problem noen steder i Europa, men det er jo egentlig hva man gjør det til selv. Vi har valgt å ta en ikke-voldelig linje i likhet med så og si samtlige ultrasgrupperinger i nord-Europa.

Kleskoden vår er individuell, noen av oss velger å ha på seg drakt og skjerf på kamp, noen velger å ha på seg "merkeklær", det er egentlig opp til hver enkelt. Selv velger jeg å ha på meg det jeg vil ha på meg rett og slett, uten at noen skal fortelle meg at det er rett eller galt.

Abby, de kunnskapene jeg har, har jeg prøvd å formidle på best mulig måte de siste 10 innleggene mine. Om du velger å ignorere det, greit. Jeg hører også hva du kommer med, selvom det er episoder fra 70-tallet, altså 10 år før jeg engang var påtenkt. Ting har jo forandret seg litt siden den gang. De fleste ultrasgrupperingene konsentrer seg kun om å støtte laget. Noen er der for å slåss litt også, ingen tvil om det, men jeg vet at størsteparten av alle ultrasgruppene er fredelige og vil kun støtte laget sitt best mulig, på sin egen måte. Det samme gjelder oss, ingen av oss sitter med et ønske om å "danse" med Unge Enga eller UFC, vi vil kun støtte FFK på best mulig måte.

Bare gi oss litt tid, så skal vi bevise at vi er mer ett positiv tilskudd til PH enn en kreftsvulst dere trenger å kvitte dere med.
Prøver du å si at UFC er casuals/"slåsskjemper" her? Isåfall vil jeg fortelle at det er det absoulutt IKKE.

---------------------------

http://www.ultrasfeltc.com



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f