Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK trosser fotballforbundet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 apr 06, 07:41

FFK trosser forbundet

Fredrikstad velger naturgress framfor kunstgress på sin nye stadion. Dermed trosser de Norges Fotballforbund (NFF) og taper penger på det.

null Se større bilde Foto: Knut Johannessen
Se større bilde
Skriv ut denne siden
Tips en venn om denne saken
Av: Tor Kise Karlsen

– Vi velger naturgress på vår nye stadion etter ønsker som er kommet fra det sportslige apparatet, sier leder i Fredrikstad FK, Bjørn Jensen, til Dagsavisen.

I går skrev vi om Stabæk som altså går for kunstgress på sin nye stadion på Fornebu.

– Vi har valgt å satse på naturgress selv om vi gir fra oss litt penger. Fotballforbundets støtte er nemlig større til dem som velger kunstgress, forteller Bjørn Jensen.

– Jeg syns det er feil at NFF går inn og skal styre dette for mye. Det er å dra det litt langt.

Som vi også skrev i går, har NFF en klar strategi for at klubbene skal velge kunstgress. Ett av argumentene de bruker, er nettopp at kunstgress får et vesentlig større økonomisk bidrag fra spillemidlene.

Bjørn Jensen syns det er litt merkelig at forbundet bruker som argument en ordning de selv har bestemt.

Han mener også at de klimatiske forholdene i Østfold-byen gjør det mer naturlig å legge kunstgress her enn i Tromsø for eksempel

Fredrikstad satte også opp et regnestykke for hva som lønte seg rent økonomisk.

– Da kom vi fram til at i løpet av en 10-15-årsperiode ble regnestykket på naturgress og kunstgress rimelig likt, forteller han.

Gress fra England

Det var 15. september i fjor at spaden ble stukket i jorda og arbeidet med den nye stadion kunne begynne. Planen er at den skal stå ferdig 1. februar 2007 med en publikumskapasitet på 12.200. Men stadion er bygget slik at den på sikt kan ta 20.000.

– Nå jobber vi mot England for å finne et gress som vil passe her i Fredrikstad. Vi vil bruke mye god kompetanse for å gjøre riktig valg av gress og også når det gjelder selve leggingen, sier Bjørn Jensen.

Ikke for all framtid

Bjørn Jensen åpner imidlertid for at de i framtida kan bli aktuelt å legge kunstgress.

– I første runde har vi valgt naturgress, men vi åpner for at det kan legges begge deler. Både varmeinnlegget og vanningssystemet blir lagt slik at vi kan bytte til kunstgress når vi en gang må legge om banen igjen, sier han.

Han tror også at de sportslige motforestillingene mot kunstgress vil bli mindre med åra.

– Neste generasjons spillere har i stor grad vokst opp på kunstgress. De vil derfor sikkert være mer fortrolig med kunstgress, tror han.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 28 apr 06, 07:51
Flott!!!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

-Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!-


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 28 apr 06, 08:17

" Det var 15. september i fjor at spaden ble stukket i jorda og arbeidet med den nye stadion kunne begynne. Planen er at den skal stå ferdig 1. februar 2007 med en publikumskapasitet på 12.200. Men stadion er bygget slik at den på sikt kan ta 20.000 "


Er det jeg som har fulgt dårlig med ? Har fått med meg at den er utbyggbar til ca 15.000, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om 20.000 før ?

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 apr 06, 08:28
Opprinnelig postet av Anduril

" Det var 15. september i fjor at spaden ble stukket i jorda og arbeidet med den nye stadion kunne begynne. Planen er at den skal stå ferdig 1. februar 2007 med en publikumskapasitet på 12.200. Men stadion er bygget slik at den på sikt kan ta 20.000 "


Er det jeg som har fulgt dårlig med ? Har fått med meg at den er utbyggbar til ca 15.000, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om 20.000 før ?



20.000 !!?? så flott !

Enda flere gode nyheter jo,...det hjelper på humøret.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 apr 06, 09:48
Opprinnelig postet av Anduril

" Det var 15. september i fjor at spaden ble stukket i jorda og arbeidet med den nye stadion kunne begynne. Planen er at den skal stå ferdig 1. februar 2007 med en publikumskapasitet på 12.200. Men stadion er bygget slik at den på sikt kan ta 20.000 "


Er det jeg som har fulgt dårlig med ? Har fått med meg at den er utbyggbar til ca 15.000, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om 20.000 før ?



Det har vel vært snakk om at *steg 2* skulle være 15.000...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 apr 06, 09:53
Bra at de velger naturgress og det skader ikke om det stemmer at  det er mulig å få 20.000 på stadion eller en vakker dag 

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 28 apr 06, 10:05
Opprinnelig postet av Anduril
Er det jeg som har fulgt dårlig med ? Har fått med meg at den er utbyggbar til ca 15.000, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om 20.000 før ?

Jeg har også bare hørt om 15.000; sikker på at dette ikke er en trykkfeil?
For å fylle en stadion på 20.000 må vær 5`te innbygger i storkommunen komme på kamp - det er vel litt drøyt. Jeg vil heller ha en stappfull stadion på 15.000 enn en stadion med 5000 ledige plasser.

---------------------------

Riktig dømming er viktig for riktig resultat. La teknologien komme til fotballen også, slik den har gjort sin intogsmarsj i resten av samfunnet. JA!! til video-dømming!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 apr 06, 11:08
Opprinnelig postet av innvandrer
Opprinnelig postet av Anduril
Er det jeg som har fulgt dårlig med ? Har fått med meg at den er utbyggbar til ca 15.000, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om 20.000 før ?

Jeg har også bare hørt om 15.000; sikker på at dette ikke er en trykkfeil?
For å fylle en stadion på 20.000 må vær 5`te innbygger i storkommunen komme på kamp - det er vel litt drøyt. Jeg vil heller ha en stappfull stadion på 15.000 enn en stadion med 5000 ledige plasser.


Enig med deg. LSKs og Moldes stadion er begge fine, men det ser ikke like bra ut med så mange tomme seter kamp etter kamp. Dette med 20.000 er nyttt for meg også. Noen som kan komme med skriftlige beviser på enten det ene eller andre?

---------------------------

Kan ikke nye FFK-stadion bli ferdig NÅ?!?!?!?! =)

Fortsatt god bedring Dagfinn!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 28 apr 06, 11:39
Godt at det endelig er avgjort. Har hele tiden vært litt redd for at de skulle gjøre helomvending og velge kunstgress.

---------------------------

Fredd


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 28 apr 06, 15:17
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Anduril

" Det var 15. september i fjor at spaden ble stukket i jorda og arbeidet med den nye stadion kunne begynne. Planen er at den skal stå ferdig 1. februar 2007 med en publikumskapasitet på 12.200. Men stadion er bygget slik at den på sikt kan ta 20.000 "


Er det jeg som har fulgt dårlig med ? Har fått med meg at den er utbyggbar til ca 15.000, men jeg kan ikke huske å ha sett noe om 20.000 før ?



Det har vel vært snakk om at *steg 2* skulle være 15.000...



Da FFK nå har solgt "leid" ut stadionnavnet til en større sponsor ( Se TV2 sporten i ettermiddag),har det frigjort  et større millionbeløp. Dette har gjort det mulig å satse på ett noe større *steg 2*

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 28 apr 06, 15:21
Opprinnelig postet av stjernengutt
Da FFK nå har solgt "leid" ut stadionnavnet til en større sponsor ( Se TV2 sporten i ettermiddag),har det frigjort  et større millionbeløp. Dette har gjort det mulig å satse på ett noe større *steg 2*

TV2?? Kan vi stole på dem da

---------------------------

Riktig dømming er viktig for riktig resultat. La teknologien komme til fotballen også, slik den har gjort sin intogsmarsj i resten av samfunnet. JA!! til video-dømming!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 apr 06, 16:13
Hm..
Sier du at vi har en sponsor til stadionnavn klar allerede? Overraskende i så fall. 

Eller er TV2-spøkinga fortsatt ikke droppet?

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 29 apr 06, 10:29
Stadion bygges til 12500 tilskuere. Hvis FFK velger det, kan stadion bygges ut til 15000 tilskuere. Det har aldri vært snakk om 20000 seter på stadion!

Det er ikke ennå noen sponsorer på stadionnavnet. Slutt å send inn slike falske rykter!

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 apr 06, 11:36
Opprinnelig postet av innvandrer
Opprinnelig postet av stjernengutt
Da FFK nå har solgt "leid" ut stadionnavnet til en større sponsor ( Se TV2 sporten i ettermiddag),har det frigjort  et større millionbeløp. Dette har gjort det mulig å satse på ett noe større *steg 2*

TV2?? Kan vi stole på dem da


Var det noen som så innslaget


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340