Husk meg
Brukernavn
Passord

Sambaorkester...

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Donald

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03
Innlegg: 26

Lagt til: 03 sep 03, 10:53
Skjønner tanken din. Men er det så himla riktig at det mindretallet som skriver her skal bestemme hvem og hva som skal komme inn på stadioen?!

Hvorfor går dere inn her og ber om tilbakemelding hver gang dere har spilt, hvis vi er i mindretall?



elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 03 sep 03, 11:03
Endret: 03 sep 03, 11:04
Opprinnelig postet av Donald

Hvorfor går dere inn her og ber om tilbakemelding hver gang dere har spilt, hvis vi er i mindretall?


Dersom du ser hvem som startet diskusjonen her på nettsidene, var det ingen fra alegria (samba`n). Det var en som ikke var særlig positiv til at det skulle være samba på stadioen under kampen. Ettersom det er ytringsfrihet i dette landet, anser jeg det slik at det er fullt lovlig for oss som spiller å komme med meninger om saken.

Alle vi som spiller i sambaorkesteret mener at samba skaper glede, og får ofte tilbakemeldinger på akkurat det, derfor har vi ikke behov for å gå inn i diskusjonsforum for vite hva folk syntes.

Jeg er veldig glad i å spille samba, og liker musikken veldig godt. Det skaper glede, noe jeg også hadde håper at flere skulle være enige i.

Donald

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03
Innlegg: 26

Lagt til: 03 sep 03, 11:26
Tenkte ikke bare på den diskusjonen som går nå, men tidligere diskusjoner.. Så vidt jeg husker har langemann vært her inne å tatt opp temaet x antall ganger!

At dere skaper glede kan jeg si meg enig i, MEN IKKE PÅ STADION!

Klokka 3 natt til søndag er dere suverene, klokka 18.05 på søndager er dere håpløse...


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 12:16
Tenkte bare jeg skulle ta med et innlegg fra fredrikstadfk.no`s debatt ang. samba på stadion...

"Har vært inne å sett diskusjonene som går på ffksupporter.net også og har sjelden sett makan til engasjement hos folk! Og da tenker jeg først og fremst på alle de negative folka som sitter rundt omkring og er livredde for alt som er nytt!

Synes guttane i samban gjør en kjempejobb får å skape liv, enten det er kl. 03 om natta i sentrum eller under kamp på Stadion! Har sagt det før; stå på gutter! Vi er mange som setter stor pris på det dere gjør og som håper dere fortsetter å skape like mye liv!

Håper forresten det blir mer samba i byen igjen snart! Så gutta på Seven og der kokte det! Og det var ikke på grunn av sinte folk men fordi fol syntes det var helt toppers!

Håper FFK og Fredrikstad har rom og hjerte til å ta i mot disse sambagutta med åpne armer fremover! Det fortjener de!
_________________
Eliteserien neste år...

Sitat Plankebærær`n"

Forøvrig er det en overvekt av positive tilbakemeldinger inne på det forumet, og med nesten like mange forskjellige folk som har skrevet innlegg...

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 12:38
Jeg henviser til innleggene under kategorien "buing på stadion". Der står det utfyllende hva jeg,Lars Thoresen og Costanza mener.
FFK forumet blir knapt brukt,langemann. Så hvorfor en sånn eksplosjon av meninger på det forumet skjer,kan man undre seg over.
Spesielt når nesten alle de nye som skriver der er førstedebattanter.Lukter det rekrutering av mennesker fra deres side?? Jeg bare lurer?

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 12:43
Tror ikke du trenger å henge deg opp i konspirasjonsteoriene, Gøran... Kanskje du bare får respektere at det faktisk er flere enn deg som har en mening rundt dette og at den ikke er den samme som din!

Det kan jo også være slik at samba engasjerer som jeg har forsøkt å si tidligere... :cool:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 12:50
Det respektere jeg fullt ut.
Men må dere spille samba under kampens gang når så mange misliker det??

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 13:00
Det er vel det som er stridens kjerne tror jeg; hvor mange som liker det og hvor mange som misliker det..

Ser forresten at Plankebærær`n har satt i gang en avstemming på f-b.no Kanskje det kan fortelle oss litt mer i og med at det er et relativt nøytralt forum kontra dette og FFK-forumet?

For å være ærlig så trives jeg ikke det minste med at det er såpass mange som gir uttrykk for at de ikke liker det vi gjør, men pr. i dag så veies det opp av alle som sier at de synes det vi gjør er bra.

Håper forøvrig at alle kan skille sak og person og at vi kan se hverandre i øynene og ta hverandre i handa når vi eventuelt møtes i den virkelige verden!

:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 13:07
Hmmm.
Kan dere ikke prøve å få til å spille før kamp og i pausa a?

---------------------------

Gøran Karlsen


langemann

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 80

Lagt til: 03 sep 03, 13:14
Vi skal tenke på det, men kan ikke love noe.... Slik det ser ut nå også, så er det fullbooket med korps ut sesongen som skal spille før kamp og i pausen...

Jeg er heller ikke tilhenger av å skulle krøsse mine egne meninger inn på folk som ike vil ha dem, så det kan godt være at vi ikke kommer til å synes så mye på hjemmekampene fremover. Vil tross alt bare lagets og klubbens beste og forsøker å støtte dem så godt vi kan på vår måte.

:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 03 sep 03, 13:36
All respekt.
Hvis et eventuellt opprykk er i boks,så kan dere spille så det runger ut over hele elvedeltaet her nede.Jeg stiller opp som første danser. Jeg har nemlig steget inne etter mange uheldige og pinlige opplevelser på Leblon og Ipanema beach. Er du to meter og blond så er du den første som havner i danseringen. De kan det med å drite ut gringos rundt omkring i Brasil.

---------------------------

Gøran Karlsen


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 sep 03, 13:37
Endret: 03 sep 03, 13:42
Trodde sambafolket kunne telle? Hvis overslagsregningen deres her i forumet er representativt for hvor mange som har gitt dere positive tilbakemeldinger om spillingen på Stadion, så sier det en hel del. Jeg har tatt en titt på de tre mest aktuelle sambadiskusjonene; den på fredrikstadfk.no, denne diskusjonen og tråden om buing her på disse sidene. Resultatet ble som følger:

På fredrikstadfk.no var 6 personer for samba(jeg teller ikke antall innlegg, men hvor mange forskjellige som deltar i dem med et standpunkt for eller mot). 5 personer var mot. I tillegg har en av de sambaspillende deltatt, javell, og dermed totalt 7 for og 5 mot. I avstemningen var det da jeg talte debbattanter avgitt 28 stemmer totalt med 53% for samba og 46% mot, 15 stemmer for og 13 stemmer mot.

Her i denne diskusjonen kom jeg frem til at det var 4 personer som var for + 4 sambaspillende; totalt åtte. Antall debattanter mot: 19.

I den andre diskusjonen på disse sidene, den om buing, var det en person som var for samba, samt 3 av de sambaspillende som også har deltatt her, som jeg velger å ikke telle med. Antall mot: 11, men 6 av disse har også deltatt her i denne tråden; ergo fem nye mot. Totalt 1 for og 5 mot som ikke har deltatt i denne tråden.

Den totale statistikken blir da som følger: 7 personer for og 5 personer mot på fredrikstadfk.no, 9 personer for og 24 mot her på disse sidene. 4 av de ni personene er selv med og spiller samba. Det vil si at det er 5 personer som ikke spiller samba som har tatt seg bryet med å støtte sambaen i denne diskusjonen.

"Forøvrig er det en overvekt av positive tilbakemeldinger inne på det forumet, og med nesten like mange forskjellige folk som har skrevet innlegg..." Sitat Langemann i dette forumet om debatten på fredrikstadfk.no. Hvordan i huleste heiteste får du til at 12 debattanter blir nesten like mange som de 27 som har deltatt i denne tråden? Det er jo nesten tre ganger så mange som har deltatt her i dette forumet hvis du regner med tråden om buing også, totalt 33.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 sep 03, 13:52
Endret: 03 sep 03, 13:58
En liten ting til vil jeg også få bemerke. Rune Haugen kommer med et spørsmål et eller annet sted i en av de to debattene her på disse sidene som er relativt sentralt: Hvordan kan man vite hvilket lag dere støtter? Spiller dere en bestemt Fredrikstadsamba? Eller spiller dere bare fordi dere selv synes det er gøy å spille uten tanke på at dere ødelegger for mange andre? Og apropos støtte til laget: Hvordan formidler dere at dere er der for å
støtte guttæne når det er helt umulig å skille "Fredrikstadsamba" fra "Startsamba", "Hønefoss-samba", "Ørnsamba", "Hamarsamba" osv..

Se bare på dette bildet på plankehaugen.no: sambabilde Flott med røde og hvite trommer, tonnevis av Fredrikstadskjerf, Fredrikstadtrøyer. Joda, Elin har på seg røde og hvite klær, men dere andre? Hovedsaklig svart, grått, brunt etc..

Skjerp dere! Hvis dere påstår at dere er på Stadion for å støtte guttæne, så gå innom Aristokraten og kjøp dere trøyer og skjerf, så ser det slik ut også.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 sep 03, 15:14
Opprinnelig postet av elin
Generelt blir sider som dette brukt av de som er "ihuga fans". Er nok en og annen ellers som er inne, men som ikke er så engasjert i diskusjonene. Derfor tør jeg påstå at stort sett ingen av diskusjonene på denne siden og sider tilsvarende dette, er representative for hva "alle" mener...

Så det er helt i orden for dere at vi - ihugga fans - synes dette er ekstremt irriterrende og uutholdelig malplassert?? Det er jo stort sett også oss - ihugga fans - som har vært trofaste på stadion i en årrekke, og bør kanskje derfor ikke neglisjeres på denne måten?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Jonpk

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03
Innlegg: 242

Lagt til: 03 sep 03, 17:35
For å være helt ærlig, så forstyrret sambaen meg under kampen, samt at jeg syns det ødelegger den generelle stemningen. Mye mere "adrenalin" i å heie med stemmebåndene. STOPP SAMBAEN UNDER KAMPEN!

---------------------------

En ærlig FFK supporter!


fredrik

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 aug 03
Innlegg: 15

Lagt til: 03 sep 03, 18:33
Istedet for å stå borte i svingen og blåse/slå på instrument,som ingen vill høre på.Kom bort til plankehaugen og syng noe som ALLE vil høre på!!Så kan vi sikkert avse en liten samba trall i pausen,hvis dere absolutt må spille det.

patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 03 sep 03, 19:19
God ide Fredrik
:)

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 03 sep 03, 22:03
Hm.. Her var det mye sterke meninger.

Kan ihvertfall meddele at det var MANGE på felt C på sittetribunen som satt å svaiet, trampet med bein og fingre når orkesteret spilte.

Er dog enig i at dere kanskje kunne kortet litt ned på varigheten. Kanskje også dratt igang en takt som folk lett kan klappe til...??

Plankehaugen og tilskuerne ellers stinket jo til tider mot ørn, så de kan jo umulig ha blitt forstyrret av dere...

---------------------------

#18™


patriot44

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 814

Lagt til: 03 sep 03, 23:07
Mot start forventer jeg mer liv av publikum, enig med Magic18 i at det var tamt blant supporterne mot Ørn...

"Rød og hvite er de beste" -
"Heia, heia Fredrikstad!"

må runge når vi møter start :D

---------------------------

---- FFK PATRIOT ---

--- Også i motgang ---


ceciliekr

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 4

Lagt til: 04 sep 03, 09:37
Jeg syntez de som ikke for sett for se å flytte seg, det er nok plass i klokkesvingen om ikke dere må stå oppe på samba`n.

Come On samba :ffk:


Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340