Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem spiller høyre kant?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Fasen

Juniorspiller
Ble medlem: 25 jun 03
Innlegg: 95

Lagt til: 12 jan 06, 14:13
Hvem kommer til å ta høyreplassen? Vi trenger vel kanskje noe mer offensivt enn Bjørkøy? Er det aktuellt for Hansi eller West?
Hva med Mackie? Han bør i hverfall få plass i første-11er`n.
Hva tror dere folkens?

---------------------------

Fasen
FFK for alltid!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 jan 06, 14:29
Hvis det ikke blir hentet inn en som faktisk er høyrekant, så tror jeg Christian Berg muligens er tiltenkt den plassen. Eventuelt Yherland McDonald.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 12 jan 06, 14:35
Bjørkøy er nok, som du sier, det defensive alternativet. Wiig og West(kom til klubben som høyre kantspiller) kan være offensive alternativer. Røn kan muligens også brukes. Tror nok Macdonald først og fremst er venstre kant. Innleggsfoten og tilslaget er vel ikke Rambergs styrke?
Jeg kunne ønske meg en 4-5-1 formasjon der midtbanen består av Kvisvik, Brenne, Berg, Bjørkøy og West mens Hoås spiller spiss. Alternativt Macdonald for Kvisvik, Ramberg for Brenne og Bjørkøy, Bjørkøy for Berg, Wiig for West, Røn for Bjørkøy og Toth for Hoås.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 12 jan 06, 17:18
Håper inderlig vi ikke spiller 4-5-1, med Hoås alene på topp. Synes heller vi skal satse på 4-4-2, med Yherland (evt Wiig) på høyrekant.

---------------------------

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankley


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 12 jan 06, 17:39
Eggen har uttalt at Raymond vil få en ny rolle i år, som ballfordeler bak spissene. det vil si at noen andre vil bekle både høyrekant og venstrekant, i forhold til i 2005. Når Eggen uttaler at Raymond skal være ballfordeler bak spissene, så lyder det nesten som om han har tenkt til å spille en formasjon nærmere 4-3-3 enn 4-5-1.

Kan det derfor i øyeblikket ligge ann til i nærheten av dette laget:

----------------------------Rami---------------------------

Trondseth--------Bora---------Piiroja---------Bertil

--------Bjørkøy-------Raymond-------Brenne-------

---West------------------Hoås--------------Mackie---

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 jan 06, 18:55
4-3-3  hvor kun 1 av de 6 offensive har defensive fibre i kroppen (Bjørkøy) synes jeg faktisk virker ganske usannsynlig.

Tror heller ikke Eggen er bombastisk på at Kvisvik skal ha en ny rolle sentralt bak spissene, men kanskje det er noe han vil teste ut i treningskamper i vinter. Eggen er kjent for å teste ut spillere i nye posisjoner, så det vil ikke overraske meg. Men jeg er skeptisk og tror Kvisvik vil gjøre seg best på venstre midtbane i 4-4-2 for FFK.

Og Tronseth som høyreback? Så vidt jeg vet så har han aldri spilt det før... Da går jeg mye heller for Czwartek!


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 12 jan 06, 20:29
Opprinnelig postet av Costanza
4-3-3  hvor kun 1 av de 6 offensive har defensive fibre i kroppen (Bjørkøy) synes jeg faktisk virker ganske usannsynlig.

Tror heller ikke Eggen er bombastisk på at Kvisvik skal ha en ny rolle sentralt bak spissene, men kanskje det er noe han vil teste ut i treningskamper i vinter. Eggen er kjent for å teste ut spillere i nye posisjoner, så det vil ikke overraske meg. Men jeg er skeptisk og tror Kvisvik vil gjøre seg best på venstre midtbane i 4-4-2 for FFK.

Og Tronseth som høyreback? Så vidt jeg vet så har han aldri spilt det før... Da går jeg mye heller for Czwartek!




Mitt forslag til lagoppstilling var ikke så veldig gjennomtenkt, Costanza, det må jeg inrømme. Men at Eggen har tenkt til å bruke Raymond i en ny rolle sentralt virker både som om det er gjennomtenkt og at det også er noe Raymond selv har tro på.
Mitt forslag var kun et tankeeksperiment i forhold til at laget derfor i år vil få nye spillere både på høyre og venstrekant.
Jeg vil nok også gi deg rett i at det er mere sannsynlig at Czwartek spiller høyreback enn at Trondseth blir omskolert til den plassen, men Eggen er jo "ekspert" i å omskolere, så helt umulig er det nok ikke.

Jeg tror nok de to kampene FFK skal spille i Østfoldhallen neste helg vil gi oss en liten pekepinn på hvordan Eggen tenker seg at FFK skal spille i 2006. 
Jeg tror både det kan bli endel forandringer i forhold til den "Drillo" stilen vi spillte i 2005, og i forhold til slik vi spillte før Drillo kom inn på manesjen.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 jan 06, 20:37
Håper også Eggen holder seg til 442, men å si at Brenne ikke har deffensive fibrer er vel en drøy påstand Constanza?

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 jan 06, 20:53
Det var selvsagt for å sette det på spissen, Bedreviteren, men Brenne er utvilsomt uendelig mye bedre offensivt enn defensivt - hvor han faktisk gjør ganske mange slurvete feil (balltap) i farlig posisjon. Men han jobber mye hjem igjen og skal ha honnør for det!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 12 jan 06, 21:12
Endret: 12 jan 06, 21:13
Er ikke så usannsynnlig at eggen vil prøve ut kvisvik i en ny rolle for å frigjøre plass på venstrekanten for macdonald slik at de begge kan være på banen samtidig. Mulig vi får se FFK i den populære 4-2-3-1 formasjonen, med bjørkøy, og brenne sentralt, kvisvik forran dem, med macdonald og wiig eller berg på kantene.

Vet ikke helt om det er det optimale for ffk, men det er jo lov å prøve.

Tror egentlig mest på at vi får se FFK i kjent 4-4-2 med Kvisvik på venstrekanten jeg.  Og med oss supporter oppgitte på tribunen over at mackie ikke får slippe til dette året heller.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jan 06, 21:59
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Mitt forslag var kun et tankeeksperiment i forhold til at laget derfor i år vil få nye spillere både på høyre og venstrekant.
Jeg vil nok også gi deg rett i at det er mere sannsynlig at Czwartek spiller høyreback enn at Trondseth blir omskolert til den plassen, men Eggen er jo "ekspert" i å omskolere, så helt umulig er det nok ikke.

Kanskje mer aktuelt at han omskolerer Bjørkøy til høyreback og at Brenne og Kvisvik blir sentrale midtbanespillere og at Brenne får en mer defensiv rolle i år. Samtidig som Mackie får sjansen som venstrekant og at Berg eller en ny spiller bekler høyrekanten. Synsing på høyt plan fra min side, men hva skal en ellers gjøre? Fasiten kommer jo ikke før om noen måneder. Det er jo de som må tippe fasiten på lottotallene selv om de kun er en uke unna fasiten

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


sveinung

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 04
Innlegg: 58

Lagt til: 12 jan 06, 22:10

Jeg ønsker ikke å se Bjørkøy på høyrebackplassen igjen - med sin løpskapasitet trengs han på midtbanen.

---------------------------

Tippy


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jan 06, 22:19
Opprinnelig postet av sveinung

Jeg ønsker ikke å se Bjørkøy på høyrebackplassen igjen - med sin løpskapasitet trengs han på midtbanen.



Enig der, men Eggen har det med å omskolere spillere, så jeg ser det i hvert fall ikke usannsynlig at slikt skjer. Men løpskapasitet er jo ingen dum ting å ha som høyreback heller da, er jo greit å ha en høyeback som er på offensive løp...

Vi kan jo alltids håpe på at vi klarer å få inn både en ny høyreback og høyrekant, og at Brenne og Bjørkøy spiller sentral med Kvisvik på venstrekanten. Og ettersom Brenne sikkert får noen gule kort i år også, så kan Kvisvik trekke inn sentralt når Brenne står over, slik at Mackie spiller venstrekant. På samme måte som Berg kan vikariere for Bjørkøy og høyrekanten...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 jan 06, 00:54
Opprinnelig postet av Julekake
Tror egentlig mest på at vi får se FFK i kjent 4-4-2 med Kvisvik på venstrekanten jeg.  Og med oss supporter oppgitte på tribunen over at mackie ikke får slippe til dette året heller.


Det tror jeg ikke kommer til å skje. Raymond kommer til å spille mere sentralt og Mackie får sjansen på venstrekant.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 13 jan 06, 10:01
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av sveinung

Jeg ønsker ikke å se Bjørkøy på høyrebackplassen igjen - med sin løpskapasitet trengs han på midtbanen.



Enig der, men Eggen har det med å omskolere spillere, så jeg ser det i hvert fall ikke usannsynlig at slikt skjer. Men løpskapasitet er jo ingen dum ting å ha som høyreback heller da, er jo greit å ha en høyeback som er på offensive løp...

Vi kan jo alltids håpe på at vi klarer å få inn både en ny høyreback og høyrekant, og at Brenne og Bjørkøy spiller sentral med Kvisvik på venstrekanten. Og ettersom Brenne sikkert får noen gule kort i år også, så kan Kvisvik trekke inn sentralt når Brenne står over, slik at Mackie spiller venstrekant. På samme måte som Berg kan vikariere for Bjørkøy og høyrekanten...


Brennes mange guke kort sist sesong kom, etter min mening, av Rambergs taklingsvegring.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 13 jan 06, 10:35
[quote=kanogvetalt
Brennes mange guke kort sist sesong kom, etter min mening, av Rambergs taklingsvegring.[/quote]

Hehe.. for hvis ramberg hadde taklet mer, så hadde han fått de gule kortene før brenne hadde rekt å takle

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5530

Lagt til: 13 jan 06, 10:53
[quote=Julekake][quote=kanogvetalt
Brennes mange guke kort sist sesong kom, etter min mening, av Rambergs taklingsvegring.[/quote]

Hehe.. for hvis ramberg hadde taklet mer, så hadde han fått de gule kortene før brenne hadde rekt å takle[/quote]

De fleste kortene kom som følge at han var på etterskudd i situasjonen, og ofte var det "Rambergs mann" han taklet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 13 jan 06, 12:16
Endret: 13 jan 06, 12:18
Det er vel ikke så lett å vite hvordan laget neste sesong skal se ut, men alle spillerne har blitt et år eldre og dette bruker å medføre at de yngste spillerne får litt mer krutt i kroppen. Da tenker jeg spesielt på spillere som Yherland Mc Donald og Tarik Elyounoussi. Begge disse har et utrolig potensiale. Begge disse kommer sikkert også til å få en del tillit i de første treningskampene, siden Brian West har blitt operert og Øyvind Hoås straks skal under kniven. Så et typisk lag neste helg kan være

                                         -----------------------Rami---------------------------  

                                     ---Czwartek--------Bora---------Piiroja---------Bertil------ 

                                     ----Trondseth------Bjørkøy-------Raymond-------Brenne-------

                                            -----------------Tarik----------Mackie--------------------- 

Hvis disse to gjør det bra er det nok muligheter for at de også kan få en del tillit når sesongen starter. I hvertfall en tanke!!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 jan 06, 13:25
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Julekake
Tror egentlig mest på at vi får se FFK i kjent 4-4-2 med Kvisvik på venstrekanten jeg.  Og med oss supporter oppgitte på tribunen over at mackie ikke får slippe til dette året heller.


Det tror jeg ikke kommer til å skje. Raymond kommer til å spille mere sentralt og Mackie får sjansen på venstrekant.


KTE har sagt dette på møte vi hadde på Aristokraten ( Kvisvik til stede ). Så vi får vel tro på han enn så lenge.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 jan 06, 14:40
Opprinnelig postet av Marensius
Det er vel ikke så lett å vite hvordan laget neste sesong skal se ut, men alle spillerne har blitt et år eldre og dette bruker å medføre at de yngste spillerne får litt mer krutt i kroppen. Da tenker jeg spesielt på spillere som Yherland Mc Donald og Tarik Elyounoussi. Begge disse har et utrolig potensiale. Begge disse kommer sikkert også til å få en del tillit i de første treningskampene, siden Brian West har blitt operert og Øyvind Hoås straks skal under kniven. Så et typisk lag neste helg kan være

                                         -----------------------Rami---------------------------  

                                     ---Czwartek--------Bora---------Piiroja---------Bertil------ 

                                     ----Trondseth------Bjørkøy-------Raymond-------Brenne-------

                                            -----------------Tarik----------Mackie--------------------- 

Hvis disse to gjør det bra er det nok muligheter for at de også kan få en del tillit når sesongen starter. I hvertfall en tanke!!


Håper virkelig Toth får sjansen til å spille seg varm i trøya. Tarik og Mackie er spennende, men en tøff og erfaren tanksenter som har pøsa inn mål i tidligere klubber er å foretrekke. ;)

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340