Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye Fredrikstad Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 33 11

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 04 des 06, 20:48

Hele stadionprosjektet koster vel ca 300 mill.Voksen sum for et stadion med plass til bare 13 000.

Dette superstadion i Hellas koster 41 mill euro= ca 330 mill. Her er det plass til 21 000 tilskuere+ at stadiumet har skyvetak.

http://www.stadiumguide.com/larissa.htm

Vet ikke hvor mye en må legge på byggekostnadene i Norge kontra Hellas.......men noe å tenke på dette.

 

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 des 06, 22:13
Endret: 04 des 06, 22:16

Jeg spør direkte;

 

Er det én eller annen som kan gi meg et godt argument på hvorfor det ikke monteres seter permanent på Plankehaugenfeltet ?

 

(Har nemlig selv store vanskeligheter med å forstå dette...) 

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 04 des 06, 22:17
Argumentene slik jeg husker det var

1) Påstått bedre stemning når det ikke var stoler der, selv om man kan stå om det er stoler der eller ei. Hovedargumentet var at sangkjernen skulle kunne kapre midten, og at folk ikke skulle kunne si "ey, jeg har betalt for dette setet, flytt deg, dette er min plass, eey, sett deg nei, jeg vil se.".

2) Man kan slippe inn flere mennesker enn når det er montert stoler.

Bortsett fra de punktene, så var det vel ingenting.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 des 06, 22:44
Endret: 04 des 06, 23:12

Opprinnelig postet av Holters
Argumentene slik jeg husker det var

1) Påstått bedre stemning når det ikke var stoler der, selv om man kan stå om det er stoler der eller ei. Hovedargumentet var at sangkjernen skulle kunne kapre midten, og at folk ikke skulle kunne si "ey, jeg har betalt for dette setet, flytt deg, dette er min plass, eey, sett deg nei, jeg vil se.".

2) Man kan slippe inn flere mennesker enn når det er montert stoler.

Bortsett fra de punktene, så var det vel ingenting.

 

Takk for at du husket disse argumentene, Holters.

 

Vet ærlig talt ikke hvilket av de to argumentene som kan karakteriseres som det mest idiotiske,

...men forstår nå at vi definitivt befinner oss i bakvendtland !   

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 04 des 06, 22:45
Opprinnelig postet av benksliter`n

Hele stadionprosjektet koster vel ca 300 mill.Voksen sum for et stadion med plass til bare 13 000.

Dette superstadion i Hellas koster 41 mill euro= ca 330 mill. Her er det plass til 21 000 tilskuere+ at stadiumet har skyvetak.

http://www.stadiumguide.com/larissa.htm

Vet ikke hvor mye en må legge på byggekostnadene i Norge kontra Hellas.......men noe å tenke på dette.

 

 

Selve stadion koster vel ikke 300 mill. Jeg tror det er hele bygget med butikker, kontorer osv. Lenge siden sist jeg  var i Hellas, men da var allting betydelig billigere enn her hjemme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 04 des 06, 23:01
Makan til utaknemlighet. Bare sutrer og klager her jo! Men heldigvis så er det bare å le av det meste. Vi får en flott arena som jeg gleder meg voldsomt til står klar.

Ajax

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 des 06
Innlegg: 1

Lagt til: 05 des 06, 09:56

Jeg er en nederlender med norske røtter som følger norsk fotball ganske tett.  Jeg er medlem av supporterklubben til Ajax og har vel egentlig ingen norske favorittlag.  Har sett mange bilder fra stadionutbyggingen deres og synes det ser helt fantastisk ut.  Stadionet er intimt, det har sjel og det er spesiellt.  VIP anleggene på ene langsiden synes jeg bare er med på å gi anlegget særpreg.  Ajax har et stort og flott anlegg, men det har ikke noe særpreg, noe som vi er stolt av å kalle vårt.  Viking har også et nytt og flott stadion, men jeg kan ramse opp 50 identiske stadion runt omkring i Europa. Vær stolt av stadionet deres.  Det er fantastisk og alle vil identifisere det med FFK.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 des 06, 14:22
Opprinnelig postet av Ajax

Vær stolt av stadionet deres.  Det er fantastisk og alle vil identifisere det med FFK.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 des 06, 14:29
Opprinnelig postet av benksliter`n

Hele stadionprosjektet koster vel ca 300 mill.Voksen sum for et stadion med plass til bare 13 000.

Dette superstadion i Hellas koster 41 mill euro= ca 330 mill. Her er det plass til 21 000 tilskuere+ at stadiumet har skyvetak.

http://www.stadiumguide.com/larissa.htm

Vet ikke hvor mye en må legge på byggekostnadene i Norge kontra Hellas.......men noe å tenke på dette.

 



Eller kontra Sverige?

Nå pleier ting å se litt verre ut i byggefasen enn slik det egentlig blir, så jeg tror jeg skal vente litt med den altfor store kritikken til bygget er ferdig, selv om disse VIP-dingsene ikke så heeelt vakre ut.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 des 06, 14:40
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av benksliter`n

Hele stadionprosjektet koster vel ca 300 mill.Voksen sum for et stadion med plass til bare 13 000.

Dette superstadion i Hellas koster 41 mill euro= ca 330 mill. Her er det plass til 21 000 tilskuere+ at stadiumet har skyvetak.

http://www.stadiumguide.com/larissa.htm

Vet ikke hvor mye en må legge på byggekostnadene i Norge kontra Hellas.......men noe å tenke på dette.

 



Eller kontra Sverige?

Nå pleier ting å se litt verre ut i byggefasen enn slik det egentlig blir, så jeg tror jeg skal vente litt med den altfor store kritikken til bygget er ferdig, selv om disse VIP-dingsene ikke så heeelt vakre ut.

 

Ja,det er vel en tilsvarende nasjonalarena Norge burde hadt i Oslo. Kanskje det hadde vært lettere å få cupfinalebilletter da

---------------------------

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 05 des 06, 14:56

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av benksliter`n


Eller kontra Sverige?

.

Ville også hatt den nye svenske landslagsarenaen /AIK sin stadion til den prisen det står oppført der; Kr 1,8 million


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 des 06, 19:14

Opprinnelig postet av Costanza
Er det andre enn meg som synes hovedtribunen på nye stadion ser skrekkelig stygg ut?

Tenker på dette bildet.

Ser ikke så verst ut på tegningen www.alltidfotball.no/bildebase/thumbs/white/572_ffk3.jpg


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 05 des 06, 19:26
Endret: 05 des 06, 19:27
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Costanza
Er det andre enn meg som synes hovedtribunen på nye stadion ser skrekkelig stygg ut?

Tenker på dette bildet.

Ser ikke så verst ut på tegningen www.alltidfotball.no/bildebase/thumbs/white/572_ffk3.jpg


Selvsagt ikke, Patrioten. Men det er en veldig gammel skisse. Jeg snakker om virkeligheten - hvordan hovedtribunen med VIP-boksene ser ut i virkeligheten. Og det kan man ikke se på de skissene. Det er ikke interessante lenger.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 des 06, 19:33
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Costanza
Er det andre enn meg som synes hovedtribunen på nye stadion ser skrekkelig stygg ut?

Tenker på dette bildet.

Ser ikke så verst ut på tegningen www.alltidfotball.no/bildebase/thumbs/white/572_ffk3.jpg


Selvsagt ikke, Patrioten. Men det er en veldig gammel skisse. Jeg snakker om virkeligheten - hvordan hovedtribunen med VIP-boksene ser ut i virkeligheten. Og det kan man ikke se på de skissene. Det er ikke interessante lenger.

Sant det, det er kanskje noe de bare håpet på?


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 05 des 06, 21:27
Endret: 05 des 06, 21:32
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Costanza
Er det andre enn meg som synes hovedtribunen på nye stadion ser skrekkelig stygg ut?

Tenker på dette bildet.

Ser ikke så verst ut på tegningen www.alltidfotball.no/bildebase/thumbs/white/572_ffk3.jpg


Selvsagt ikke, Patrioten. Men det er en veldig gammel skisse. Jeg snakker om virkeligheten - hvordan hovedtribunen med VIP-boksene ser ut i virkeligheten. Og det kan man ikke se på de skissene. Det er ikke interessante lenger.

 

Dog er det særdeles merkelig at disse gamle skissene fremdeles blir brukt i forbindelse med markedsføringen, (bl.a. i prospektet for "pek på sete"-konseptet).

 

Disse skissene viser for eksempel at det på hver av kortsidene blir to hovedinnganger på selve tribunedelen. Dette stemmer ikke med virkeligheten. Tilgangen til kortsidene blir kun fra bakkeplan.

 

Greit at dette bare er en filleting, men i mine øyne er dette faktisk med på å forringe det estetiske helhetsinntrykket.

 

Når man da i tillegg bestemmer seg for at det kun skal være seter på 2/3 av den ene kortsiden,

...ja da kan vel deler av prosjektet snart kunne betegnes som "halvfabrikata".    

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 05 des 06, 21:32
Opprinnelig postet av Radoslaw

Når man da i tillegg bestemmer seg for at det kun skal være seter på 2/3 av den ene kortsiden,

...ja da kan vel deler av prosjektet snart kunne betegnes som "halvfabrikata".    

Tenker du på plankehaugen? Fikk ikke vi ståplasser fordi vi ville ha det selv??  Fotball skal ses stående vøtt...


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 05 des 06, 22:00
Endret: 05 des 06, 22:00
Opprinnelig postet av Olavesen
Opprinnelig postet av Radoslaw

Når man da i tillegg bestemmer seg for at det kun skal være seter på 2/3 av den ene kortsiden,

...ja da kan vel deler av prosjektet snart kunne betegnes som "halvfabrikata".    

Tenker du på plankehaugen? Fikk ikke vi ståplasser fordi vi ville ha det selv??  Fotball skal ses stående vøtt...

 

Jepp.

 

Forstår nå at Plankehaugen er den eneste supporterklubben i Europa som på hjemmebane ikke klarer å organisere seg "stående" grunnet monterte seter.

 

UEFA,

...hjelp !    

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 05 des 06, 22:02
Opprinnelig postet av Olavesen
Tenker du på plankehaugen? Fikk ikke vi ståplasser fordi vi ville ha det selv??  Fotball skal ses stående vøtt...

Ikke for å sette igang den diskusjonen nå igjen, men man KAN faktisk stå og se fotballkamp selv om det er seter der. Vi klarte det på Ullevaal og man klarer det i England. Hvorfor skulle ikke vi klare det i lille Fredrikstad?

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 06 des 06, 00:22
så det blir med andre ord ingen faste plasser og ett sesongkort der er "først til mølla" prinsippet? som på gamle stadion !?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 06 des 06, 00:33
Opprinnelig postet av torkr
så det blir med andre ord ingen faste plasser og ett sesongkort der er "først til mølla" prinsippet? som på gamle stadion !?

Helt korrekt.


Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 33 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340